نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد أول صور لكنيسة أطفيح المحترقة , لن تفرقنا أى احداث

نقدم لكم صور كنيسة أطفيح المحترقة والتى كانت محور حديث الشعب المصرى الايام الماضية وقامت مديرية الامن بالتعاون مع الجيش بفرض كردونات كبيرة لمنع المواطنين من الدخول اليها واكد المجلس الاعلى للقوات المسلحة على تعهده الكامل ببناء الكنيسة من جديد والتى اكدوا انها لن تاخذ وقتا طويل فى البناء

المقال "شاهد أول صور لكنيسة أطفيح المحترقة , لن تفرقنا أى احداث" نشر بواسطة: بتاريخ:
hamedahmed
هذا وقد قامت اليوم عدة مظاهرات من اجل التاكيد على الوحدة الوطنية بشكل كامل وان المسلمين والمسيحين اخوة
hamedahmed
ألقى الداعية الإسلامى الدكتور عمرو خالد خطبة الجمعة من مسجد على بن أبى طالب من قرية صول بمركز أطفيح وسط حشود من شباب القرية، وفى خطبته أقسم خالد على شباب القرية أن يعاودوا بناء الكنيسة مرة أخرى، وألا يؤذوا جيرانهم من الأقباط، وطالبهم بإتباع سنة النبى محمد (صلى الله عليه وسلم) الذى وصفه بصاحب القلب الكبير.

ودعا خالد إلى مؤتمر شعبى عقب الصلاة، بمشاركة الطرفين ورجال القوات المسلحة، وفى المسجد الآخر بالقرية دعا الخطيب إلى طاعة أولى الأمر، مؤكداً أن أولى الأمر هم العلماء، مطالباً الجميع بضبط النفس وإعادة بناء الكنيسة مرة أخرى.

وانتشرت سيارات الأمن المركزى على جانبى مدخل القرية، وعاد ضباط مديرية أمن حلوان بمشاركة رجال القوات المسلحة إلى القرية، ومن المنتظر أن يشارك الجميع فى مؤتمر شعبى ينظمه عمرو خالد بعد قليل.
قريده
نأمل ان تلك الاعمال التخريبيه من افراد قله لايعو مصالح الامه والوطن والمواطن
ان لاتؤثر على شعب مصر العظيم من تحديات ضد الانفلات الامنى واحترام دور العباده لان الدين لله والوطن للجميع
حمى الله شعب مصر من تلك الجهله الضاليين العابثين المأجورين
شكرا على الصور
شمس الاسكندرية
معلش ان شاء الله هتتبنى و تكون احسن من الاول
وخلاص بقي يا اخوانا يا نصارى مش هنعملها قصه تشغلنا عن بلدنا
و الله المفروض كلنا مسيحين و مسلمين نعرف كدة ان القصد من الحركات دى
اننا ننشغل عن الكلاب الى بيدمرو بلدنا و احنا كشفناهم زى كلاب الحزب الوطنى و امن الدوله و الداخليه و غيرهم
خلونا نعرف نكمل عليهم مش نديهم الفرصة يوقعو بيننا و يشتغلو هما تانى من تحت الحزام
مصراوي بالامارات
ياجماعه انا متاكد انه مفيش حاجه اسمها فتنه طائفيه ولا حاجه
دي مشاكل بتحصل عادي
والله انا عندي مشاريع في مصر واقسم بالله اللي بيديرها لي صديق مسيحي
ولما بحتاج اخلص اي مصالح في مصر بتصل عليه هو ومبتصلش على اخويا
والله على ما اقول شهيد

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
واعتصموا بحبل الله جميعا ولا تفرقوا