نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

جائزة جون كينيدى الأمريكية للشجاعة السياسية من نصيب المصري وائل غنيم

تناقلت مختلف وسائل الإعلام الأمريكية اليوم خبر فوز المصري وائل غنيم مدير التسويق بشركة جوجل فى بجائزة جون كينيدى للشجاعة السياسية ، الى جانب إليزابيث ريدينباو، عضو مجلس إدارة بمدرسة فى ولاية شمال كارولينا، لمحاربتها الفصل العنصري ، اما بالنسبة لوائل غنيم فكان فوزه بهذه الجائزة السنوية للدور الذى لعبه فى الإصلاح الديمقراطى بمصر ، وسوف تسلم اليه جائزته من طرف كارولين كينيدى أصغر بنات الرئيس الأمريكى السابق ، بمقر مكتبة ومتحف كينيدى الرئاسى فى 23 مايو القادم.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "جائزة جون كينيدى الأمريكية للشجاعة السياسية من نصيب المصري وائل غنيم" نشر بواسطة: بتاريخ:
maha111
طبعا لازم يكافؤه على المجهود اللى عمله حسبى الله ونعم الوكيل
Dextrous
لا اعلم يا وائل اذا كنت فعلا وطني او عميل .. ولكن في الحالتين مش هايفرق معانا .. المهم في الاول و في الاخر مصر تتغير للافضل .. والله المستعان
محمود مجدى2010
ده عمييييييييييييييييييييييييييييييييييل وانا جيبت 500 دليل قبل كده والله الواد ده مش سهل خالص ولما انطرد من ميدان التحرير ده اكبر دليل
شمس الاسكندرية
لا حول و لا قوة الا بالله
لما دة شجاع
الناس الى دفعت دمهاو حياتها و الى وقفو في وش الرصاص يبقو ايه
zapata
أعتقد ان تسليم هذه الجائزة لوائل غنيم في مثل هذه الظروف وفي هذا الوقت بالذات يدخل ضمن مخطط تشتيت صفوف شباب مصر ، اتمنى ان يشاركنا باقي الأعضاء بآرائهم ووجهات نظرهم
zapata
كما توقعنا سابقا حصل وائل غنيم، الناشط السياسى ومدير التسويق بموقع جوجل، على جائزة جون كيندى للشجاعة.
الخبر أكدته صحيفة "بوسطن جلوب" اليوم الإثنين الـ 23 الأحد، وحضر حفل تكريم وائل غنيم وأليزابيث رودنبرج مجموعة من الساسة والكتاب والمؤرخين وكبار الشخصيات.
mona saad
لا ادرى ما هو وائل غنيم هل مصرى غيور على بلده ووطنى حارب بمفرده على الفيس بوك لعمل ثوره لتغيير ال مصر بلده للاحسن ام انه عميل خائن حقق مخطط ضد بلده بتوكيل وتاييد من امريكا او اى بلد ما اننى فى النهايه الرى اننا كسبنا ثوره شعبيه ازاحت النظام الفاسد وربما نتقدم للامام
Redeye Ninja
انا من اول ماطلع وقال ان امن الدوله عاملوه احسن معامله ومحصلوش اي حاجه جوا قلت الواد ده وراه حاجه سوده
ومن يومها وانا مش مقتنع بيه اساسا

يلا حسبي الله ونعم الوكيل ان ينسب اليه جهود 8 مليون مصري وشهداء بالمئات

انا اهدي هذه الجائزه لشهداءنا الابرار اولا والي شباب مصر الذين ابهروا العالم بشجاعتهم وثقافتهم
Upeng
ارزاق بصراحة
وشكله كدا عميل بصراحة
walid44440
مش انا لحد دلوقتى مش قادر احدد موقفى تجاهه انه وطنى والا عميل
وان كنت قلقان منه اوى
karizma
انا مش وااثق فيه اطلاقا وانا اعرف اللي بيعيط بينزل دموع مش بيمثل ابقي شوفوا حواره مع قناه العربيه كان يوم جمعه بعد الصلاه علطول هو وواحد من القادة الاخرين بس كان بعد برنامج مني الشاذلي بفتره
ALi_HAFEZ
هو عايز يتشهر باى شكل وخلاص
انما هو مش مقنع تماما ودموعة اللى
كانت على التلفزيون دموع تماسيح
shahendashopeer
وائل غنيم ماسونى ودى مكافاة له على خيانته للبلد
الامن القومى لابد ان يتابع الولد دة ضرورى جدا جدا
zapata
وائل غنيم ماسونى ودى مكافاة له على خيانته للبلد
الامن القومى لابد ان يتابع الولد دة ضرورى جدا جدا

وجهة نظر مقبلونة منطقيا
hakika10

omar karter
ياسبحان الله يبقى ده اشجع واحد فى مصر امال احنا مشفنهوش ليه فى الميدان ولا فى جمعه الغضب ولا فى جمعه الرحيل ولا حتى يوم الخميس انا مش واثق فى نيه واحد شغال مع الامريكان

ليكى مصر يارب
ايتن
انا مش ضدد وائل غنيم نهائي لانة بيحب مصر بجد ومش كل واحد يطلع حلو في مصر يبقي عميل ووحش
بس اعتقد من الجايزة دي المفروض تكون لارواح الشهداء لانهم معني الشجاعة بجد
thanks

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم