نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اكتر من900 مليون دولار ليس لها صاحب فى بنوك بوركينا فاسوا

انا قلت يلا نسغل وننشر الخطاب علشان الكل يستفيد من اموال بنك بوركينا فاسوا هذا
ممكن فعلا مايكنش نصاب لكن انا جاء لى عدد 2 رسالة على ايملين مختلفين باسماء مختلفة وكلها مواكبه للثورة المصرية والتونسية وممكن تكون دى اموال الشعب المصرى فعلا انا تعاملت معه مرة ولم يطلب منى اى مبالغ ولا شئى كل اللى طلبه منى شوية بيانات وفتح حساب فى البنك باسمى علشان يضع الملايين فى حسابى وعلى وعد منى انى ادفع له 45% من المبلغ المحول على احد البنوك الفرنسية وهنا تاكدت ان الموضوع جد ومش نصب زى ماكان بيحصل قبل كده ويقول لى ابعتى لى مئه دولار رسوم دفع مش عارفة ايه وكدا
بس الرسالة السابقة كانت اكتر شويه يعنى كانت مليارات مش شوية ملاييين
زكمان جائت لى رساله على الجوال تقول لى عمك فى البلد عثر على تماثيل واثار كتيير تعالى علشان تشوف لنا صرفة فيهم انا مش عارفة فين الحقيقة من الكدب انا مش عاوزة غير ان لو المال ده غسيل او سرقة او او يتصادر ويتم محاسبة المخطئى ولو كان نصباية وواحد بشتغلنا ياريت نجد واحد عند افكار يشتغلهم ايضا وتبقى افتكاسة 2011

جائنى رساله بريد ا الكترونى على ايميلين صدقونى ده اللى مكتوب

My name is Mr.Yannick Ahmed, from Ouagadougou Republic of Burkina Faso, Presently I work in the Bank as telex manager but about to retire from active Bank service to start a new life but I am skeptical to reveal this particular secret to a stranger. You must assure me that everything will be handled confidentially because we are not going to suffer again in life. It has been 10 years now that most of the greedy African Politicians used our bank to launder money overseas through the help of their Political advisers,

Most of the funds which they transferred out of the shores of Africa were gold and oil money that was supposed to have been used to develop the continent. Their Political advisers always inflated the amounts before transfer to foreign accounts, so I also used the opportunity to divert part of the funds hence I am aware that there is no official trace of how much was transferred as all the accounts used for such transfers were being closed after the transfer.

I acted as the Bank Officer to most of the politicians and when I discovered that they were using me to succeed in their greedy act; I also cleaned some of their banking records from the Bank files and no one cared to ask me because the money was too much for them to control. They laundered over $nine Hundred Million Dollars during the process .As I am sending this message to you; I was able to divert Thirteen Million Dollars ($13m) to an escrow account belonging to no one in the bank,

I decided to make this proposal to you requesting if you can be honest with me to enable me release this money to you then retire and come over to meet you in your country immediately the transfer is done, please don’t be afraid i'm promising you that the transfer will be done smoothly with out any problem, reply urgently so as to tell you what next to do because there is no much time to delay, i need your informations such as, Full name, telephone, occupation, age,country.

Waiting to hearing from you urgently
Remain bless,
Mr Yannick Ahmed
ودى الترجمة
اسمي أحمد Mr.Yannick ، ​​من جمهورية بوركينا فاسو واغادوغو ، في الوقت الحاضر أعمل في البنك كمدير التلكس ولكن على وشك التقاعد من الخدمة مصرفي نشط لبدء حياة جديدة ولكن قد أكون من المتشككين لكشف هذا السر خاصا لشخص غريب. يجب أن تؤكد لي أن كل شيء سيتم التعامل معها بسرية تامة لاننا لن تعاني مرة أخرى في الحياة. لقد كان 10 عاما حتى الآن أن معظم الساسة الأفارقة الجشع مصرفنا تستخدم لغسل الأموال في الخارج من خلال مساعدة من المستشارين السياسيين بهم ،

ذهب وأموال النفط معظم الأموال التي نقلت من شواطئ أفريقيا الذي كان من المفترض أن تكون قد استخدمت لتطوير القارة. المستشارون السياسيون على مبالغ دائما قبل نقل المبالغ الى حسابات أجنبية ، لذلك أود أيضا أن تستخدم هذه الفرصة لتحويل جزء من الأموال وب أنا على علم بأن هناك أي مسؤول تتبع كم كما تم نقل كافة الحسابات المستخدمة لعمليات النقل هذه ويجري أغلقت بعد نقل.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تصرفت كما انني موظف البنك لمعظم السياسيين وعندما اكتشفت أنهم كانوا يستخدمون لي أن تنجح في تصرفاتهم الجشع ، وأنا أيضا تنظيف بعض السجلات المصرفية الخاصة بهم من الملفات والبنك لا أحد يهتم ليسألني لأن المال كان الكثير بالنسبة لهم السيطرة عليها. المغسولة وأكثر من 9 $ مئة مليون دولار خلال هذه العملية حيث أبعث لكم هذه الرسالة ل؛ كنت قادرا على تحويل ثلاثة عشر مليون دولار ($ 13m) لحساب الضمان ينتمون إلى أي واحد في الضفة ،

أنا قررت أن تجعل هذا الاقتراح لكنت الطالبة إذا كنت تستطيع أن نكون صادقين مع لي لي لتمكين الافراج هذه الأموال لكم ثم يتقاعد ويأتي أكثر من أن ألتقي بكم في بلدكم فورا ويتم نقل ، من فضلك لا تخافوا انا واعد لكم أن وسوف يتم نقل بسلاسة مع أي مشكلة ، والرد عاجلة لاقول لكم ماذا بعد أن تفعل لأنه لا يوجد الكثير من الوقت لتأخير ، ولست بحاجة المعلومات الخاصة بك مثل الاسم الكامل ، الهاتف ، والاحتلال ، والعمر ، البلد.

في انتظار أن نسمع منك على وجه السرعة
تبقى بارك ،
أحمد السيد يانيك

المقال "اكتر من900 مليون دولار ليس لها صاحب فى بنوك بوركينا فاسوا" نشر بواسطة: بتاريخ:
شمس الاسكندرية
ايه دة يعنى ايه ؟؟
فلوس مين دى؟
hema4ever
ههههههههههههههههه
لا نصاب اكيد يعني فلوس ملهاش صاحب ازاي يعني
انا كانت بتوصلني رسايل زي دي وكنت فرحان قوي بواحده منهم وانا لسه جديد ع النت
قولت خلاص بقي هالعب بالفلوس لعب وانا اساسا معرفش ايه ده واكتشفت انه حوار نصب ف الاخر
بس علشان تستريحي لو عايزه تردي عليهم براحتك بس يعني استعملي ايميل مش عليه حاجه مهمه احتياطي لو اتسرق ولا حاجه
وهتلاقي اكيد بعد كام خطوه كده هايقولك عايزين كام دولار مصاريف بتاع او ارقام الكريدت علشان معرفش ايه
شمس الاسكندرية
ههههههههههههههههه
قولت خلاص بقي هالعب بالفلوس لعب وانا اساسا معرفش ايه ده واكتشفت انه حوار نصب ف الاخر
بس علشان تستريحي لو عايزه تردي عليهم براحتك بس يعني استعملي ايميل مش عليه حاجه مهمه احتياطي لو اتسرق ولا حاجه
وهتلاقي اكيد بعد كام خطوه كده هايقولك عايزين كام دولار مصاريف بتاع او ارقام الكريدت علشان معرفش ايه
ايوة فعلا حصلت معايا كتير
و ابص الاقي كل كم يوم جى لى رساله مبروك ربحت معرفش كم الف دولار
و اتصل بينا و اترك لنا بياناتك و عشان تستلم المبلغ
ادخل بعد كم سؤال ابص الاقيهم بيقولو لى باقي خطوة بسيطة و تستلم المبلغ و هى انك تحول لنا مصاريف التحويل و حضرتك بقي تحب تدفع بالفيزا يبقي ادخل رقمها هنا و احنا هنخصم او لو تحويل مالى اكتب رقم حسابك فى البنك و احنا هنتصرف
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

على راي ستى الله يرحمها الحدايه مش بترمى كتاكيت فما بالك بالفلوس
reemhmam
ههههههههههههههههه
انا بقى لى اكتر من 8 سنوات بتعامل فى النت وياما جانى كده
ولكن هذه المرة فعلا عملت كل اللى انت قلته وارسلته له وقال لى بالحرف الواحد اذهبى الى البنك حاصتك واطلبى من البنك الخاص بى ملايين مودعة باسمى هناك ولم يطلب منى ولا سنت ولكنى طبعا مكملتش معه لاننى عارفة ان دى سرقة وحرام وعلشان كده نشرت الخبر
شمس الاسكندرية
انا بقى لى اكتر من 8 سنوات بتعامل فى النت وياما جانى كده
ولكن هذه المرة فعلا عملت كل اللى انت قلته وارسلته له وقال لى بالحرف الواحد اذهبى الى البنك حاصتك واطلبى من البنك الخاص بى ملايين مودعة باسمى هناك ولم يطلب منى ولا سنت ولكنى طبعا مكملتش معه لاننى عارفة ان دى سرقة وحرام وعلشان كده نشرت الخبر
لا عادي كنتى كملى و الله بجد
عشان نعرف الموضوع حقيقى و الا لا
ما هو كدة احنا ماوصلناش للنهاية و مش عارفين اذا كلام بجد و الا نصب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
"السعودية للكهرباء" تحصل على قرض بقيمة 989 مليون دولار من بنوك عالمية
مؤسس «فيس بوك» زادت ثروته 500 مليون دولار