نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل: إخلاء سبيل سامح فهمى بعد تحقيقات استمرت 6 ساعات

بعد تحقيق استمر حوالى 6ساعات متواصلة أمرت نيابة أمن الدولة العليا برئاسة المستشار هشام بدوى بإخلاء سبيل المهندس سامح فهمى وزير البترول الأسبق والمهندس محمود لطيف وزير البترول السابق بجانب مسئولين آخرين فى وزارة
وكانت التحقيقات بسبب بلاغات مقدمة ضد الوزير السابق سامح فهمى ومن معه تتعلق بإهدار المال العام فى عمليات تصدير الغاز الى اسرائيل
وتم فحص المستندات التى قدمها سامح فهمى للنيابة التى أمرت بإخلاء سبيله
وجاء فى تلك المستندات إن المسألة تأتى فى إطار اتفاقية كامب ديفيد وتم إجراء برتوكول وتوقيعه بين البلدين، متمثلاً فى وزيرى البترول ورئيسى الوزراء فى مصر وإسرائيل، مؤكداً أن المسألة سيادية لا شأن للوزير بها.

المقال "عاجل: إخلاء سبيل سامح فهمى بعد تحقيقات استمرت 6 ساعات" نشر بواسطة: بتاريخ:
اجتماعى اخر حاجه
اول واحد يدخل للتحقيق معه ويتم اخلاء سبيله ولم يذهب الى جمهوريه طره
آسر المتولى
هلت البشاير ربنا يستر ومايطلعش الباقي براءه ونكون احنا في الآخر الحراميه اللي سرقوا البلد
حمدى محمد عوض
هلت البشاير ربنا يستر ومايطلعش الباقي براءه ونكون احنا في الآخر الحراميه اللي سرقوا البلد
لكن أ/ اسر
عددنا كبير السجن ميكفيش ، والبلد متكفيهمش لأنهم جاعانين وكل البلد متشبعهمش
شمس الاسكندرية
ربنا يستر
شكلها ابتدت
جدة مصرية
وجاء فى تلك المستندات إن المسألة تأتى فى إطار اتفاقية كامب ديفيد وتم إجراء برتوكول وتوقيعه بين البلدين

اتفاقية كامب ديفيد

هنا مربط الفرس

تحليل خطير لبراءة سامح فهمى

وممكن اللعب عن طريق هذه الاتفاقية والحكم ببراءة المدانين بسجن طرة

شكرا عماد
عبد الرحمن 2011

مفيش حد طالع براءة ان شاء الله .
ايه علاقة الكسب غير المشروع بكامب ديفد وايه علاقة اهدار المال العام بكامب ديفد وايه علاقة قتل المتظاهرين بكامب ديفد وايه علاقة فساد السياسة بكامب ديفد . الناس دي عندها بلاوي يعني اعدام باذن الله .
اما بالنسبه لاتفاقية الغاز وعلاقتها بكامب ديفيد . علشان نعرف بئ ان كامب ديفد هي النفق الاكبر ومنفكرش ان السادات كان ملاك . يا جماعه كامب ديفد مصيبه وكل من اعترض على كامب ديفيد وسجن ونفي كانوا محقين لا سلام مع الكلاب اليهود .

محب الدين
ياجماعة الخبر ده فيه مصيبة لم نتنبه لها ما معنى " أمرت نيابة أمن الدولة العليا " هل أمن الدولة لازال موجوداً ؟؟؟؟؟؟؟؟
الصاوى المصرى
يعنى لما يباع الغاز باقل من تكلفته دى من المسائل السيادية ولما يباع حقول بترول كاملة لشركات بريطانية تبقى مسائل سيادية سامح فهمى بالذات كيف يتم الافراج عنه وهو عنوان للفساد واهدار فاضح للاموال العامة
جدة مصرية
ياجماعة الخبر ده فيه مصيبة لم نتنبه لها ما معنى " أمرت نيابة أمن الدولة العليا " هل أمن الدولة لازال موجوداً ؟؟؟؟؟؟؟؟

تصور يا محب الدين انك فعلا انتبهت لنقطة هامة ولم ننتبه اليها !!!

فعلا مصيبة كبيرة وبالتأكيد طبعا مازال موجوداا

يبقى بانتباهك ده يا محب للدين نخاف من الأيام القادمة فى سير التحقيقات ونتائجها

شكرا ابنى ولأنك لفتت نظرى ان لما أقرأ الأخبار لازم يكون الواحد دقيق جدا وينتبه فيما بعد
آسر المتولى
صباح الفل

ابتسم انت في مصر شعبها قلبه طيب لدرجه ال.............................

اوعى تفهم كلامي غلط أنا قصدي ان كل شيئ ممكن يحصل عندنا لأننا سخس عاطفي بيصدق كل

اللي يتقال له وخصوصا من الحكومه وهوا احنا هنعرف اكتر من الحكومه
آسر المتولى
يعنى لما يباع الغاز باقل من تكلفته دى من المسائل السيادية ولما يباع حقول بترول كاملة لشركات بريطانية تبقى مسائل سيادية سامح فهمى بالذات كيف يتم الافراج عنه وهو عنوان للفساد واهدار فاضح للاموال العامة
سياديه ياسيدي بصيت عليها في الزمخشري معناها الساده والسكر الزياده واحنا العبيد اللي

مابيفهموش يعني من الآخر مالكش رأي حتى وانت فاكر انك حر بالحق نسيت سلم لي على سياديه

أنا كنت معاها من كام يوم وقالت لي على بعض الحجج اللي هتبرأ الساده والسياده المظلومين من

شعبهم الطاغي المفتري اللي اتسبب في حبسهم ظلم وافترا
آسر المتولى

مفيش حد طالع براءة ان شاء الله .
ايه علاقة الكسب غير المشروع بكامب ديفد وايه علاقة اهدار المال العام بكامب ديفد وايه علاقة قتل المتظاهرين بكامب ديفد وايه علاقة فساد السياسة بكامب ديفد . الناس دي عندها بلاوي يعني اعدام باذن الله .
اما بالنسبه لاتفاقية الغاز وعلاقتها بكامب ديفيد . علشان نعرف بئ ان كامب ديفد هي النفق الاكبر ومنفكرش ان السادات كان ملاك . يا جماعه كامب ديفد مصيبه وكل من اعترض على كامب ديفيد وسجن ونفي كانوا محقين لا سلام مع الكلاب اليهود .

أصل انت مش واخد بالك ياعبوده (لأ هيطلعوا براءه واللي هايتسجن هاياخد أحكام مخففه يعني

سنتين تلاته كدا وفي ناس هتاخد ايقاف تنفيذ ) عارف ليه علشان دي اتفاقيات مصر بيتحترم اتفاقياتها

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههه

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه
sameh_gpc
كل شيئ ممكن يحصل عندنا.
عبد الرحمن 2011

والله يا محب انا لاحظت الجمله لكن فكرت انهم يقصدوا امن الدوله الجديد اللي هو بيقولو عنه امن الوطن . ربنا يستر
والله عندي صديق من محافظة بني سويف قال لي ان جهاز امن الدوله عندهم رجع باكمله من الرئيس الي اصغر عسكري هههههههههه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مفاجأة كبيرة سامح فهمى أقر فى تحقيقات النيابة أنه بصمجى (بالفيديو)