نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انفراجة في ازمة كاميليا شحاته

التوصل الي اتفاق لإنهاء أزمة كاميليا شحاته

كاميليا شحاته التي اعلنت اسلامها وقد قيل انها محتجزة من قبل الكنيسة باحد الاديرة
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اعلن الاستاذ ممدوح اسماعيل عضو مجلس نقابة المحامين انه قد توصل الي اتفاق من شأنه ان يقلص الازمة بل وينهيها تماما حيث اكد انه توصل الي اتفاق مع المجلس العسكري الحاكم يقضي هذاالاتفاق بان تخرج علينا كاميليا شحاته علي احد شاشات القنوات الفضائية وتعلن تقبلها واعتناقها للاسلام منعدمه وهذا في مقابل ان يتوقف السلفيون عن الاعتصامات والتظاهرات.
اما عن الجانب الاخر وهو المجلس العسكري فقد اكد ووعد بالاستجابة لهذه المطالب

المقال "انفراجة في ازمة كاميليا شحاته" نشر بواسطة: بتاريخ:
tahia mesr
هو الخشية من ان تكون قتلت
لان الكنيسة ترفض ظهور كامليا بشكل نهائى
كما انهم زوروا فيدو لسيدة اخرى على انها كاميليا وتقول انها لم تعتنق الاسلام
وعرضوة فى اليتيوب
يارب ما يجيبوش واحدة تانية تقول انا كاميليا
علشان نخلص من الموضوع دة كمان
Ahmedlepoete
الحل هو ان يسلم البابا شنودة كل من اسلم الي المجلس العسكري ويتحدث المجلس معهم وشيخ الازهر والبابا شنودة او من ينوب عنهما ونري مدي اسلامهم من عدمه وبلاش تعصب فلكل واحد حرية المعتقد
starman
هو اللى بياسلم ديه بيكون عمل حاجة غصب عنه او اللى بقى مسيحى بيكون عمل حاجة غصب عنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فيين حرية العقيدة
واحد عايز يغير معتقدة وخاف من انه يتقتل فما منه ان ليسافر ليختفى عن الانظار فهل معنى ديه ان الجهة اللى انتما اليها هى اللى خبتا ؟؟؟؟؟ فمن الاول هو حد غصبه اصلن كامليا ظهرت وقالت انها لسا مسيحية وبردوا السلفيين مصممين والهى طب ايه الحل لما ظهرت قالوا انها كدة يطبق عليها حد الردا لانها اردت عن الاسلام وهى اصلن مدخلتش فيه دول ناس مش لاقين حاجة يعملوها ده التفسير اللى يتقال
ensanmosalim
شنوده مثل غيره من البابوات متغاطين من انتشار الاسلام لكن "قل موتوا بغيظكم"
starman
للتعليق اللى قبلى وليه منقولش العكس ان السلفيين هما اللى متغظين وعايزين يرجعوا كل اللى بقى مسيحي
بلاش الاسلوب ديه فى الكلام
CONAN89
البابا لازم يكون عنده روح رياضية ويعرف ان الاسلام هينتشر فى الارض من غير حاجة واللى بيعمله ده مش هيغير فى الحقيقة .
شمس الاسكندرية
انا الصراحة مافهمتش
يعنى ايه اللى هيحصل و هيحل الموضوع دة
walid44440
انا الصراحة مافهمتش

وانا كمان
L@O@V@E
يريدون ان يطفؤا نور الله والله يأبى الا ان يتم نوره
صدق الله العظيم
جون مصر
انا الصراحة مافهمتش
يعنى هيطلعوها على اى قناه فى التليفزيون
وتقول اذا كانت هى فعلا اسلمت ولا لا
لو اسملت تمام وهتتحرر من الكنيسة
ولو ما اسلمتش يبقى خلاص كان مافيش حاجة حصلت وهتفضل مسيحية
EN$AN_
طبعا ده حل فاشل لانهم لو هى لسه عايشه هيرهبوها ويخلوها تقول اللى هما عايزينه يس ربنا يستر ومتكونش اتقتلت زى وفاء قسطنطين ويا جماعه القصه مش كاميليا شحاته بس والله لينا اخواااااات كتير اوى فى الاثر تحت يد كنيسه شنوده الارهابيه
ensanmosalim
طبعا ده حل فاشل لانهم لو هى لسه عايشه هيرهبوها ويخلوها تقول اللى هما عايزينه يس ربنا يستر ومتكونش اتقتلت زى وفاء قسطنطين ويا جماعه القصه مش كاميليا شحاته بس والله لينا اخواااااات كتير اوى فى الاثر تحت يد كنيسه شنوده الارهابيه
نعم وسبب ذلك ان الخائن مبارك كان يخاف من شنوده لكن ان شاء الله الوضع تغير
ensanmosalim
للتعليق اللى قبلى وليه منقولش العكس ان السلفيين هما اللى متغظين وعايزين يرجعوا كل اللى بقى مسيحي
بلاش الاسلوب ديه فى الكلام
هيتغاظوا من ايه؟من انتشار المسيحيه ؟!!!
خش على المواقع الاجنبيه وشوف ازاى الديانه الوثنيه دة بتندثر.محدش عنده عقل بيعبد واحد خد على قفاه
الصاوى المصرى
لماذا جميع من يتكلم من الاعلام والصحافة يطرمخ على اساس المشكلة وهى البابا نفسه هو اساس المشكلة لماذا البابا شنودة فوق القانون ، باى حق للبابا ان يحتجز مصرى او مصرية من الذى اعطاه هذا الحق لماذا الكل بيطرمخ على هذا الكلام هل اصبح البابا فوق النقد والقانون
elandlos
سؤال ؟؟؟
هناك كل يوم عدد كبير من نصارى الدول الاوربيه وامريكا نفسها بيدخلوا الاسلام ليه مبيحصلش معاهم زى اللى بيحصل فى مصر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وهل كامليا وحدها التى اسلمت لا هناك الكثير اسلم ولم يسمع عنه احد ...عايزين قواعد عامه تنظم هذا الموضوع وفى النهاية حرية الاعتقاد مكفوله للجميع
eng_alasakik
ياجماعه الموضوع ابسط من ذلك كل الحكايه ان كامليا تحضر المحكمه وتثبت ده بالاوراق الرسميه والله تقول اللى تقوله هى هى مسلمه او مسيحيه لكن لازم تحضر دى محكمه ومافيش حد فوق القانون وبكده تخلص المشكله
godzela55
حل في منتهي الغباء .. احنا عايزين سيادة القانون عشان شنودة يتعاقب طبقا لقانون البلطجة الجديد وياخد اعدام
starman
هيتغاظوا من ايه؟من انتشار المسيحيه ؟!!!
خش على المواقع الاجنبيه وشوف ازاى الديانه الوثنيه دة بتندثر.محدش عنده عقل بيعبد واحد خد على قفاه
ف الاول بس توضيح بس انت بتقول اه ازاى الديانه الوثنية ده بتندثر هو يعنى ايه بتندثر هى ده ف اللغة ؟
ولو انت تقصد ان المسيحية ديانة وثنيه احب اقولك متقلمش على حاجة من غير ما تفهمها او تقرى عنها
ده حاجة واحد خد على قفاه ولينا الشرف بهذا وللاسف انت مش هتفهم ليه لانك جاهل بالديانة المسيحية
ولو بالنسبالك المسيحية وثانية انا ليا الشرف اكون فى نظرك وثنى يعنى مسيحى
لان المسيحية كانت بتحارب الوثنية وفى شهداء كتير مش هتلقيهم فى اى ديانة ماتوا عشان رفضوا انهم يسجدوا للاوثان فحكم انت بقى بنفسك منهم على سبيل المثال وليس الحصر مارى جرجس -مارى مينا -وغرهم وغرهم وغرهم
وبعدين ازاى هى بتنتشر وازاى هى وثنية نعقل الكلام لو سمحت
شمس الاسكندرية
ربنا يصلح الحال ان شاء الله
جدة مصرية
اللى مزعلنى فى الموضوع ده اننا كلنا نسينا ايام الثورة فى عز عنفوانها اننا كنا يدا واحدة
وهذه اليد الواحدة هى التى خلعت نظاما فاسدا بأكمله ومن المفروض هذه اليد الواحدة
أن تكمل مسيرة الاصلاح سويا

شكرا johnsaylar

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كاميليا شحاته تهاجر إلى استراليا
حكاية كاميليا شحاته زاخر لسه مخلصتش