نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد: عمرو اديب بغضب .. لن يحكمنى ايه من ايات الله او شيخ واحنا مش عايشين فى بنى قينقاع

فى ظل ما تعيشه مصر الأيام الحالية من أحداث فتنة طائفية بين المسلمين والمسيحين قال الإعلامى المشهور عمرو اديب بغضب لن يحكمنى ايه من ايات الله او شيخ واحنا مش عايشين فى بنى قينقاع
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ويشار بأصابع الإتهام فى يحدث فى مصر من حرق للكنائس او مشاجرات وضرب وقتل الى السلفيين الذين قالوا إننا ننكر ما حدث فى كنيسةإمبابة او العزراء من حرق او قتل فى المسيحين
ولكن هناك من المسيحين من يتهم السلفيين بهذة الأحداث كما ذكر أحدهم أنه كره ثورة 25 يناير وما بعدها بسبب ما يحدث للكنائس مؤكد أن فى عهد الرئيس المخلوع حسنى مبارك لم يكن هناك حريق فى الكنائس او قتل فى المسيحين
ولكن ما يحدث الأن من فتنة هذا بسبب بلطجية وليسوا سلفيين لأن الإسلام يحرم سفك الدماء وحررق الكنائس
وقد قال رسول الله (صلى الله عليه وسلم )" من آذى ذمياً فأنا خصمه ومن كنت خصمه خصمته يوم القيامة "

المقال "شاهد: عمرو اديب بغضب .. لن يحكمنى ايه من ايات الله او شيخ واحنا مش عايشين فى بنى قينقاع" نشر بواسطة: بتاريخ:
ابو عمر0
قبل التعليق ارجو قراءة هذا الموضوع

http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=304822
عبد الرحمن 2011

عمرو اديب ده راجل علماني بحت ورجل رخيص واسلوبه وحركاته مستفزه ولو عنده دم بعد موقفه من الثورة كان افضل له قعد بي بيتهم وما ظهرش تاني انما رجل بارد ومنافق قبل الثورة حاجه وبعد الثورة حاجه تانيه وكفايه يوم طرد مثل الكلب من ميدان التحرير من شباب الثورة الاحرار ولسا جاي تاني تعطي رايك وهو انت مين اصلا علشان تقول رايك يا حشره .
بس انا مش فاهم هل قصده فعلا باية الله المصطلح الايراني ولا يقصد انه لا يريد حكم الله بس صاحبنا لحقه قبل ما يتورط .

godzela55
بيطبل

هو اتعلم يشوف التيار ماشي نحية ايه ويطبله
حمدى محمد عوض
والله لا أحب هؤلاء الإعلاميين
تجده يجلس مع إمام يتكلم كالاولياء الصالحين ،
ثم فى الفقرة يجلس مع راقصة ويتحدث بلسان اخر
وكل هدفه البحث عن الكلام الرنان والدنيا تخرب
emad kamel
شكر لمروركم جميعا
جدة مصرية
أساسا لا يعجبنى أبدا ولا أشاهده ولأننى لا أستفاد منه بشىء
فهو منافق كبير

شكرا عماد
المرابط المصري
هو مش كان بيقول تولع الديمقراطية اللي تجيب الاخوان وانه ساعتها حيسيب البلد ويروح كندا طيب احنا كمان مش قابلين الا حكم القرآن وان كان مش عاجبه يخليه راجل وميرجعش في كلمته ووالله يبقى مشكور وريحنا وانا عن نفسي مش حاكسر قلة ده انا حاكسر زير بس يتكل هو على الله وميترددش

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهد عمرو اديب يمدح عمرو موسى كرئيس للجمهورية
الله عليك ياجدو اقراء راي الصحافه العالميه و شاهد عمرو اديب وقدرات جدو