نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل توافق على تغير نظام ادسنس فى التفعيل والعنصرية

السلام عليكم ورحمة الله
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ارجكو على الجميع المشاركة فى الموضع حتى لو بالرفض عشان الموضع زاد عن حدة

نريد عمل صفحة على الفيس بوك نعمل فيها تصويت على تغير نظام جوجل ادسنس مع العرب وايضاء تغير بعض سياستهم المتعجرفة جدا

1- نريد تغير نظام التفعيل للحسبات ويكون التفعيل برسالة على الاميل او صورة البطاقة بعد تعدى مبلغ 10دولار مباشرتا نظرا للمشكل التى تحدث فى بلاد كثيرة ليست كل البلاد البريد فيها سريع لان نظام الجواب البريدى دة بدائى جدااااا وبنفضل 9 شهور لحد ما يتفعل حساب والاخر يتقفل

2- تغير نظام الدفع بمعنى ارباح كل شهر اذا وصلت للحد الادنى تدفع فى نفس الشهر لان معظم الناس مش بتقدر توصل للحد الادنى كل شهر فا بتلجاء لطرق غير شرعية للوصل للحد الادنى كى تستطع ان تقبض الشهر القادم وايضا لو تفجاءت بغلق حسابك يبقى تعب شهر اللى راح مش شهرين
واللى ارباحة اكثر من 300 دولار يقبض عادى فى اخر كل شهر بعدة

3- تغير نظام غلق الحسبات بمعنى اى ناشر حسابة اتقفل يكون فى سبب مميز فى رسالة الغلق حتى نتفادى الاخطاء وتغير نظام الرسالة الاتومتيك اللى مش بنفهم منها حاجة وكسل الموظفين هناك لتحديد اسباب قفل حساب اى ناشر الناس تفضل تضرب كف على كف

4- اى واحد اتظلم وحسابة اتقفل يرفع دعوة قضائية عليهم زى ما بيحصل عندهم بالضبظ عشان يحترمو نفسهم معانا ويبطلو طعن فى الظهور
وتقديم اثبتات للمواقع المخالفة التى تعرض مواد تنتهك حقوق الملكية والاعلانت شغالة عليها عادى جدا
وتقديم موقعك الذى لا تعرف من اين الخطاء الذى اتقفل حسابك منة وتعمل مقارنة وتقديم تظلم بكدة
واى اثبات اخر ومن ضمن الرسالة ان المبلغ بيرجع لادوزر وطبعا بيرجع ليهم هما فقط

ولو حد شايف اى حاجة تانى مهمة يريت يضيفها

المقال "هل توافق على تغير نظام ادسنس فى التفعيل والعنصرية" نشر بواسطة: بتاريخ:
Redeye Ninja
انا شايف موضوع الحد الادني 100 دولار ده بعيد شويه ان اعرف ناس شغالين زي الفل وبيقفلوا ال 100 دولار كل شهرين ولا حاجه انا شايف ياما تقليل الحد الادني
او اللي يجيب حاجه يقبضها وخلاص
Le Prince du Desert
fبالإضــــافة للصفحـــــة على الفيس بوك
اقتــرح عمــل عــريضة على النيت petition
وتنشــــر في المنتديــات العربية وصفحــات الفيس بوك
ويتم توقيعهــا من كــافة مستعملي ادسنس العرب
ورفعهــا الى ادارة جوجل ادسنس
mahmoudmaiz
انا موافق ومعاكوا
Ana Kada
1-احنا عايزين تفعيل البن كود يبقي سريع
2-عايزين يبقي في فرصه لاسترجاع الحساب
3-عايزين يبقي في تنبيه سريع اذا كان في خطر علي الحساب ولا لا
انا بصراحه خايف علي حساب عشان ليا سنه وانا كل ما اعمل واحد يتقفل وربنا رزقنا بواحد اهو شغال بس لسه جديد ولسه البن كود طلبته للمره الثانية ول يصلنا شئ
Redeye Ninja
خلاص عايزين حد يتبني الخطوه دي
storbeadz
fبالإضــــافة للصفحـــــة على الفيس بوك
اقتــرح عمــل عــريضة على النيت petition
وتنشــــر في المنتديــات العربية وصفحــات الفيس بوك
ويتم توقيعهــا من كــافة مستعملي ادسنس العرب
ورفعهــا الى ادارة جوجل ادسنس
وانا موفقك فى الرى بس محدش فى العرب بيشارك هيبقى طلب فئوى ومحدش هيعبرا
يا جماعة لازم الكل يشترك فى الحكاية دية عشان اللى حسابة متقفلش النهاردة هيتقفل بعد مدة

ومتقوليش ملتزم لان هما عندهم برنامج وروبتات بتعد اخطائك من اول ما سجلت عندهم واول ما الحد المسموح بية لاخطاء يزيد الحساب يتقفل ممكن اخطاء تبقى كلها مجرد نقرات من زوار عادية ويحسبوهالك نقرات غير شرعية ومش بيهتمو طالما الحساب لشخص عربى الموظف العربى قاعد يشوف اخطاء الروبتات كلها ويعلم عليهم كلهم ويقفل على طول لانة خايف على وظيفتة ليطرد لحسن يكون مقصر وسايب ناس تقبضفا بيقوم بادئة الوظيفى يقفلك حسابك لانك
عربى وطعن وخيانة على طول فى الظهر
princofpich
العيب فينا مش فى ادسنس
الاسباب
1- ادسنس دى للامريكا ن والاجانب واسرائيل والناس دى مش للعرب
الدلليل
بدايه اسنس كانت فى الولايات المتحده وبعد ان نجحت نجاح ساحق توسعت الى باقى دول العالم (معلومه معروفه)
2-ادسن لما بترسل لواحد امريكى من نفس بلدها بالبريد اكيد بيوصل فى كام يوم
لكن لما ترسل لواحد فى اخر بلاد العالم اظن سنه قليله اوى
3- ادسنس معظم الى شغالين فيها اجانب وانهم يتكلموا عربى ده مستحيل علشان كده بيجبوا عرب بس هل تعلم نسبه العاملين العرب الى العاملين الاجانب كام ؟؟؟؟
4-بالنسبه لمشكله ضغطه الاجنبى وضغطه العربى فى دى ادسنس مش غلطانه ن الى بيحدد سعر الضغطه هو العميل الى هو حاطط الاعلان وغالباً العميل العربى بيحط سعر قليل والعميل الاجنبى بيحط سعر عالى وده يرجع الى فرق العملات وغنى الاجانب وسهوله طرق الدفع لديهم
5- لماذا بدل ان ان نهاجمها ونرفع قضايا بالالالوف علشان خاطر كام دولا طب ما بالفلوس دى نعمل شركه محترمه تكون فقط للعرب ونعمل فيها طرق الدفع السهله للعرب زى البنوك او الحولات البنكيه او نعلم زى ادسنس ما بدات
نعمل شركه مثلاً فى مصر تنجح بالفلوس الى نجحت دى نعمل فرع فى سوريا مثلاً وبعدها فى باقى الدول بالتدريج من الارباح ولكل دوله الفرع يدفع لها بالحولات الى تبعها وحتى ممكن ساعتها نعمل الدفع بالكاش لكن تقول لى نرفع قضيه او نرفع عريضه ههههههههههههه
يبقى ادسنس هتفلسك وتنفضلك جيوبك وبعدين انا فرحا ن ان فى ولو واحد بدا يفكر ويعمل حاجه وانا فكرت عاوز اشوف ناس تانيه بتفكر وانا هتابع الموضوع لانه بصراحه بقه يهمنى
ملحوظه وهى عباره عن سؤال
لماذا وضعت ادسنس 100 دولار حد ادنى فكر وانت هتعرف الاجابه
لماذا منعت ادسنس اختصار الروابط مع ان المفروض هدفها هو نشر الاعلانات وليس المنظره على خلق الله واتعابهم
لماذا رفض الفيس بوك وضع اعلانات داسنس فى التطبيقات فكروا ستكرهون ادسنس كرهاً لن تجداو له حدود ولكن علشان معظم الناس الى ليها راى خايفه متعرفش خايفه من ايه مبتعملش حاجه
ومعلومه بسيطه
العرب بيحبوا الى يذلهم امثله متعدده
1- الناس مموتا نفسها علشان تسجل فى ترايدنت هع طيب ما يسجلوا فى موقع بيتارشف بسرعه زى سوالف والفائده واحده لكن علشان ترايدنت قافل التسجيل يبقى لازم يشتركوا فيه ناس بتفكر بغباء من لك النواحى
2-فى دلوقتى ظهر شركا تزى ادسنس للعرب ليه مش بتتعامل معاهم اقول لك انا
1- بيدفعوا بسهوله
2- مش بيطلوب ا حاجت تعقد
3- مش بيشرطوا عليك
علشان كده لايمكن تحط ايك فى ايدهم
احنا كده مش هنطور غير بالثورات يعنى لازم نعمل ثره فى لافيس بوك وعلى النت علشان نسيب ادسنس ونشوف حد غيره ما على طول نسيبها من نفسنا ونبدا لعمل فى شركه محترمه
لكن ادسنس وبصراحه شديده انا لااعتبرها محترمه من وجه نظرى
ثم تغالوا معى هنا هنروح بعيد ليه
ينفع بتاع لبن يبقى بتاع فسيخ او بتاع حاجه حلوه
ادسنس جوجل بتاعه بحث مالها مال ادسنس والربح والبلوجر والاستضافات
(حسبى الله ونعم الوكيل فى ادسنس بحق كل حساب اغلق فى ادسنس )
Redeye Ninja
العيب فينا مش فى ادسنس
الاسباب
الدلليل
بدايه اسنس كانت فى الولايات المتحده وبعد ان نجحت نجاح ساحق توسعت الى باقى دول العالم (معلومه معروفه)
3- ادسنس معظم الى شغالين فيها اجانب وانهم يتكلموا عربى ده مستحيل علشان كده بيجبوا عرب بس هل تعلم نسبه العاملين العرب الى العاملين الاجانب كام ؟؟؟؟
4-بالنسبه لمشكله ضغطه الاجنبى وضغطه العربى فى دى ادسنس مش غلطانه ن الى بيحدد سعر الضغطه هو العميل الى هو حاطط الاعلان وغالباً العميل العربى بيحط سعر قليل والعميل الاجنبى بيحط سعر عالى وده يرجع الى فرق العملات وغنى الاجانب وسهوله طرق الدفع لديهم
5- لماذا بدل ان ان نهاجمها ونرفع قضايا بالالالوف علشان خاطر كام دولا طب ما بالفلوس دى نعمل شركه محترمه تكون فقط للعرب ونعمل فيها طرق الدفع السهله للعرب زى البنوك او الحولات البنكيه او نعلم زى ادسنس ما بدات
نعمل شركه مثلاً فى مصر تنجح بالفلوس الى نجحت دى نعمل فرع فى سوريا مثلاً وبعدها فى باقى الدول بالتدريج من الارباح ولكل دوله الفرع يدفع لها بالحولات الى تبعها وحتى ممكن ساعتها نعمل الدفع بالكاش لكن تقول لى نرفع قضيه او نرفع عريضه ههههههههههههه
يبقى ادسنس هتفلسك وتنفضلك جيوبك وبعدين انا فرحا ن ان فى ولو واحد بدا يفكر ويعمل حاجه وانا فكرت عاوز اشوف ناس تانيه بتفكر وانا هتابع الموضوع لانه بصراحه بقه يهمنى
ملحوظه وهى عباره عن سؤال
لماذا منعت ادسنس اختصار الروابط مع ان المفروض هدفها هو نشر الاعلانات وليس المنظره على خلق الله واتعابهم
لماذا رفض الفيس بوك وضع اعلانات داسنس فى التطبيقات فكروا ستكرهون ادسنس كرهاً لن تجداو له حدود ولكن علشان معظم الناس الى ليها راى خايفه متعرفش خايفه من ايه مبتعملش حاجه
ومعلومه بسيطه
1- الناس مموتا نفسها علشان تسجل فى ترايدنت هع طيب ما يسجلوا فى موقع بيتارشف بسرعه زى سوالف والفائده واحده لكن علشان ترايدنت قافل التسجيل يبقى لازم يشتركوا فيه ناس بتفكر بغباء من لك النواحى
1- بيدفعوا بسهوله
2- مش بيطلوب ا حاجت تعقد
3- مش بيشرطوا عليك
احنا كده مش هنطور غير بالثورات يعنى لازم نعمل ثره فى لافيس بوك وعلى النت علشان نسيب ادسنس ونشوف حد غيره ما على طول نسيبها من نفسنا ونبدا لعمل فى شركه محترمه
كلامك جامد جدا بس في مصل بيقول اللي تعرفه احسن من اللي متعرفوش ادسنس ناس كتير مجرباه اي نعم مطلع عين اللي جايبنا بس اهه بيبعت وخلاص

اما بخصوص الشركه اللي اتكلمت عنها دي
-فى دلوقتى ظهر شركا تزى ادسنس للعرب ليه مش بتتعامل معاهم اقول لك انا
1- بيدفعوا بسهوله
2- مش بيطلوب ا حاجت تعقد
3- مش بيشرطوا عليك
ياريت تدلنا عليها ولو تقدر تشرحلنا الشغل معاهم ازاي وانا اهجرب ان شاء الله وانشر تجربتي وباذن الله تستفيدوا منها لو كويسه واهه نسيب ادسنس لاصحابها
mecanique
موفق معك في النقاط 1 3 و 4
احمد محمد ع
هو انا معنديش مشكله فى التفعيل
بس اكيد كده احسن
محمود مجدى2010
يا جماعة انا محتاج رأى كل واحد فيكوا ايه رايكوا انا هعمل صفحة عل ىالفيس وكل حاجة وهنجيب توقيعات من كل المستخدمين العرب اللى بيستعلموا ادسنس . واوا نمستعد اتبنى الخطوة دى .. واكيد كل المنتديات العربية هتبقى معانا وخصوصا اننا لازم نعمل الخطوة دى من زمان ... هاااااااااااااااااااااا محتاج رأى كل واحد
Redeye Ninja
يا جماعة انا محتاج رأى كل واحد فيكوا ايه رايكوا انا هعمل صفحة عل ىالفيس وكل حاجة وهنجيب توقيعات من كل المستخدمين العرب اللى بيستعلموا ادسنس . واوا نمستعد اتبنى الخطوة دى .. واكيد كل المنتديات العربية هتبقى معانا وخصوصا اننا لازم نعمل الخطوة دى من زمان ... هاااااااااااااااااااااا محتاج رأى كل واحد

انا موافق جدا واول واحد معاك واعتبرني مساعد لو حبيت كمان
mahmoudmaiz
انا معاكوا وكل اللى اتقال كلام سليم جدا انا اتقفلى 3 حسابات بدون اى اسباب منهم وكان فيهم 3000 دولار
دا نصب علنى لو واحد امريكى كان وداهم فى داهيه
محمود مجدى2010
هاااااااااااااااااااااا يا جماعة نعمل ونتوكل على الله نعمل البيدج ووكلنا نتابع ونكون موجودين عليها ونعرف نجيب حقنا بجد ولا هنيجى ساعة الجد وكل واحد يقول اان كده راضى ... يا جماعة اان محتاج رأى بجد علشان نبدأ التنفيذ .. ؟؟
Ana Kada
انا معاكم بس انتو اعملو الصفحه وانا هنشرها وهسجل فيها انشاء الله
محمود مجدى2010
هاااااااااا يا جماااااااااااااعة كده نكون عملنا أول خطوة انا أنشأت الصفحة بالفعل وصممتها كمان مستنى رأيكوا لو فى أى تعديل اان ممكن اعمله

الــــــصــــــفــــــــــــــحـــــــــــــة
Ana Kada
الصفحه جميله جدا انا عملت اعجاب باسم islam fadl
احنا لازم ننشر الصفحة دي في المدونات التي تستعمل ادسنس والجروبات والبيج علي الفيس بوك بتاعت المواقع
princofpich
انا سجلت باسم princofpersia ووضعت رد وضغطت على اعجبنى وكل مااريده من كل ناشر عربى اان يسجل ويتابع ونفسى تفتح شركه مصريه فى هذا المجال تكون بعلم الحكومه وتكون مبنيه على الامانه والثقه
Le Prince du Desert
أنا معاكم عملت i like للصفحة "soussi mohamed"وكمان نشرت رابط لها على صفحتي بالفيسبوك
Le Prince du Desert
ياريت كل واحد ينشر الموضوع دا على صفخات الفيسبوك والثويتر والمواقع الأخرى للتفضيلات من خلآل الأزرار المجودة في الموضوع
Redeye Ninja
تممممممممم ِ Ahmed Samy
storbeadz
العيب فينا مش فى ادسنس
الاسباب
الدلليل

لما واحد يفكر يكبر مشورعة فى كل البلاد يكبرة على حساب حرقة دم الناس قفل حسبتهم ظلم لاسباب تافهة جدا ولا حتى دعم تتكلم معاة لازم نفسة يا نعمل مقاطة شهر ونشيل اعلانتهم من كل مواقعنا كعرب واقسم بالله هيفتحو كل الحسبات المقفولة ولو دة حصل هتلاقى الدعم بيتصل بيك وهتلاقى الدنيا قامت
ومش بيعد يسمحو بكل ما هوة مخالف عندهم فى موقعك زى ما حاصل فى المواقع اللى على القلب عندهم انما طول محنا اذلاء ليهم هيضربوك على دماغك هما كدة يخافو ميتختشوش

كلام سليم بس احنا مشكلتنا مش فى سعر النقرة عارفين ان سعر النقرة زفت والناس لا تستطيع الوصل للحد الادنى الا بعد ما يخرج منك جاز باستثناء اصحاب المواقع الكبيرة بس احنا مش بنتكلم فى سعر النقرة احنا بتكلم فى العجرفة والاحكام العسكرية بتعتهم مع العرب وطول الوقت والشهور لحد ما يتفعلك حساب وتبداء تقبض مرة دة لو قبضت وحسابك يتقفل بعدها ظلم وافترى

ملحوظه وهى عباره عن سؤال
ومعلومه بسيطه
1- بيدفعوا بسهوله
2- مش بيطلوب ا حاجت تعقد
3- مش بيشرطوا عليك

باقى الكلام سليم بس محدش هيحققة لان العرب مش بتتحد وكل واحد بيقوال يلا نفسى ويوم ما حسابة يتقفل تلاقية جنبك هنا غير كدة لا
وانا عامل الموضع دة من الاول وعارف ان مفيش حد هيتفعال معايا غير 5 او 7 عشان كدة معملتش صفحة غير لما اشوف رائ الناس الاول حد هيساعدنى ولا هاذن فى ملطة وكالعادة باذن فى ملطة
فا متفكرش فى موضع شركة اذا كان اقل حاجة الناس مش راضية تتحد معا بعض عشان تقدر تاخذ حقها وجهداها اللى راح فى الارض يبقى هتفكر تفتح شركة الاول نعمل حملة تهديد وانذار كبيرة عليهم لو مفلحتش يبقى خلاص نشوف افكار اخرى او نقول تظل الكلاب كلاب والاسواد اسواد

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور : تفاصيل طريقة التفعيل لحساب الطالب في نظام نور وعرض نتيجته
شرح انشاء حساب ادسنس و التفعيل
الاشتراك في جوجل ادسنس و التفعيل السريع
رساله وصلتنى من جوجل ادسنس بعد التفعيل بالبطاقه
كود التفعيل لحساب ادسنس لسه ما وصلش ال pin code اعمل ايه؟؟؟؟