نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الوليد بن طلال يتنازل عن 75 ألف فدان فى توشكى أمام عصام شرف وتفاصيل العقد الجديد

انتهت اليوم أزمة أرض توشكى المملوكه لرجل الاعمال السعودى الأمير الوليد بن طلال رئيس مجلس ادارة شركة المملكه للاستثمار الزراعى .
بدأت بوادر الازمه فى الظهور من ضمن المفاجات التى انهالت على مسامع الشعب المصرى بعد تنحى الرئيس السابق حسنى مبارك وسقوط نظامه حيث تم رفع دعوى لسحب ملكية 100 ألف فدان من أرض توشكى من الوليد بن طلال كانت قد تم تمليكها اليه فى عهد الرئيس المخلوع حسنى مبارك مما أضر بالاقتصاد المصرى وخزانة الدوله وتكاثرت الاقاويل حول تنازل الوليد عن هذه الاراضى لصالح مصر وحل الازمه نهائيا ثم تم نفى ذلك الخبر من جانب الوليد بن طلال وفى نهايه للازمه اليوم وفى مؤتمر صحفى بين الوليد بن طلال والدكتور عصام شرف رئيس مجلس الوزراء تم انعقاده فى مقر رئاسة مجلس الوزراء تم حل أزمة أرض توشكى بتمليك الوليد بن طلال مساحة 25 ألف فدان ورد مساحة 75 ألف فدان الى ملكية الدوله وتم توقيع عقد جديد للارض ننشر لكم تفاصيله مع تفاصيل الؤتمر الصحفى الذى تم عقده للاعلان عن عقد الارض الجديد .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "الوليد بن طلال يتنازل عن 75 ألف فدان فى توشكى أمام عصام شرف وتفاصيل العقد الجديد" نشر بواسطة: بتاريخ:
REBEL
ايوة كدا يا وليد

اخيرا فهمت

انا مش عارف لية العرب كلهم بيفهموا متأخر
عبد الرحمن 2011

انا نفسي افهم بس يعني ايه تمليك لو حد فاهم يفهمني ياجماعه
يعني واحد سعودي يشتري ارض مصريه او واحد مصري يشتري ارض في السعوديه وباي حق ومن الذي له الحق ان يبيع ارض الشعب .
والحاجه الثانيه مش هي دي توشكى اللي كان قرفنا الحرامي مبارك كل شويه ويقول اجهضت الاقتصاد وكلفتنا 100 مليار جنيه طب الشعب اسفاد ايه دفع من اقتصاده 100 مليار وفي الاخر اتباعت للاجانب طب فولسها فين وليه ما فيش اي شكوى ضد الحرامي مبارك واعوانه عن فولس توشكى والـ 100 مليار .
ولا فالحين بس كل شويه نسمع عن ارقام تافهه 10 مليون و 15 مليون وكلام فاضي

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
عاجل : الوليد بن طلال يتنازل عن 100 الف فدان فى توشكى لاثبات حسن النيه تجاه الشعب المصرى
الوليد بن طلال يتنازل رسميا عن 90% من اجمالى املاكه فى توشكى