نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع تحسين نتائج البحث سيو SEO وتطوير الروابط والزوار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مشكله... بطىء ارشفه مدونة بلوجر بعد ان كان الموضوع ينزل فى اقل من 5 ثواني محتاج خبير

السلام علكيم
زى ما عنوان الموضوع بلضط هى المشكله بالتحديد ياعنى منها دلوقتى انا املك مدونتين لى حساب واحد والاتنين كانت ارشفتهم سريعه جدا
وبالصدفه بعمل موضوعين اليوم ملقتش الموضوع نزل
المهم جربت المدونة التانيه ونفس المشكله قولت يمكن دى مشكله عامه على مدونات بلوجر
ولاكن اكتشفت ان لمدونات الى اعرفها ارشفتها شغاله عادى
والموضوع نزل بعد 16 ساعه ودا فى حد زاته مصيبه

المقال "مشكله... بطىء ارشفه مدونة بلوجر بعد ان كان الموضوع ينزل فى اقل من 5 ثواني محتاج خبير" نشر بواسطة: بتاريخ:
rachid87
ياعم هناك اسرار للأرشفة السريعة في محركاث البحث.

مثلا قمت انشئت مدونة جديدة حول الربح من الانترنت و السيو وقمت بأرشفتها في غوغل في الحال !!!!!

بالنسبة لمشكلتك بعد وضع اي مقال جديد قم باضافته في الشبكات الاجتماعية وخاصة Digg.com

بعد ذلك قم بعمل بينغ للموضوع الجديد في www.pingomatic.com

بعد ذلك سيظهر موضوعك في محركات البحث

أسرار الربح من الأنترنت
Ana Kada
وانا نفس المشكله عندي ومش عارف اعمل ايه!!!
الموضوع كان بينزل في دقيقة بالظبط دلوقتي بأخد يوم عبال ما ينزل انشاء الله حد يفدنا
اظاهر انه في مشكله وانشاء الله تتحل
himasat
شكرا يا راشد على ردك فعلا انا عامل كل الى بتقوله دا لاك لا انصح استخدام مواقع البينج مواقع النشر افضل بكتير
وانا بعمل نفس كلامك واملوضو بيتارشف ولاكن بياخد وقت طويل حتى كمان علىما ينزل يا غالى شوف مدونات بلوجر ارشفتها سريعه والكل بيعرف حتى وملهاش رابط خارجى واحد ارشفتها شغاله بالثوني
واضح ان جوجل بيعمل تحديثات فى محرك البحث وانا لاحظ بعض التغييرات فى شكل نواين الموضيع فى جوجل ويمكن البيج رنك والله اعلم لاكن هذا شىء غريب على مدونات بلوجر مع العلم ان الى حصل دا اتكرر مع مدونات بلوجر جميعها وتوقفت الارشفه .... وبعدين رجعت يمكن وجل بيعمل تحديثات لمجموعه من المدونات فى وقت زمنى معين من بدايه انشائها مثلا!!
حد ليه رأى تانى
tarek 2011
مشكوووووووووور اخى
ghostalghost
انا برده عندي نفس المشكله مع اني عامل المدونه جديد يعني بس انا قريت المقال بتاع جوجل باندا وانتهاء المدونات العربيه معدنا ش هننسخ ودي الصراحه انا شايفها كويسه علشان كل واحد يبدع
قعدة نت
الحل فى 6 خطوات
1 - وصف موقعك وعلاقته بالمحتوى ودا امر بالغ الاهميه بالنسبه لمحرك البحث
2- المحتوى الحصرى لموقعك لتحصل على ثقة جوجل
3- الاهتمام بالباك لينك الخاص بموقك بالطرق الشرعيه
4- حافظ على عدد المواضيع اليومى المضاف الى موقعك او مدونتك
5- ابتعد عن حشو الكلمات والتزم بارشادات جوجل
6 - تقديم خرائط بصفه مستمره لجوجل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم