نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

من ترشح رئيسا لمصر في الفترة القادمة شارك برأيك

من ترشح رئيسا لمصر في الفترة القادمة شارك برأيك
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شارك معنا في الاستفتاء الخاص باختيار رئيس مصر القادم الذي سوف يحكم مصر في الفترة القادمة وشارك ايضا باضافة من تريد ترشيحه في الفترة القادمة وتم اضافة المرشحين ن الي الاستفتاء شارك باسماء مرشحين اخرين لاضافتهم

ايمن نور
حازم صلاح ابو اسماعيل
حمدين صباحي
عمرو موسي
محمد البرادعي
محمد سليمان العوا

المقال "من ترشح رئيسا لمصر في الفترة القادمة شارك برأيك" نشر بواسطة: بتاريخ:
عبد الرحمن 2011

لا لالالالالالالالا انا معترض فين توفيق عكاشه هههههههههههههه
انا رشحت حازم صلاح ابو سماعيل وربنا يوفقه
شكرا يا حازم

smgmego
بلاش تعصب فين مورتا وفين بثينة وفين حبيب الفراعنة توتو
Mohamed Zalata
انا برشح محمد سليم العوا
hadeer mohamed
والله الواحد محتار يختار مين ولا مين كنا الاول عارفين هو مين ومش كنا بنختار حد
لكن دلوقتى هنختار بس يارب اللى نختاره واللى يكسب يكون يستحقها ويكون جدير بالمنصب ده
انا هختالا عمرو موسى لان من وجهه نظرى هو الانسب بغض النظر عن انو كان من وزراء النظام السابق
hazem_copra
شكرا علي مشاركتكم

وفعلا الواحد محتار
عبد الرحمن 2011

ما هذا
سليمان العوا وحازم صلاح مكتسحين جدا مقارنه بالبرادعي والذي اكتسح ثلاثه ايام متتاليه على الفيس بوك .
فما هو تفسيركم لهذه المفارقه بين الفيس بوك وهذا الموضوع . مع ان الشريحه صاحبة التصويت هنا وهناك من مرتادي الانترنت .
فهل هناك لعب وتلاعب حدث على الفيس بوك ام ماذا ؟؟؟؟؟؟
مستفسر ولست معترض

ek23121972
انا اختار حازم صلاح ابو اسماعيل
Upeng
اخترت محمد سليم العوا وكويس جدا بصراحة الوعى اللى عند الناس مع كل الهجوم عل التيارات الاسلامية
لكن افضل مثل امامنا هو النهضة التركية . اللى الامام ان شاء الله

اما بالنسبة للاستفتاء عل الفيس فا انا متاكد ان بين الفيس والواقع زى نعم ولا بالظبط
جدة مصرية
اخترت عمرو موسى لخبرته بالسياسة الخارجية والداخلية

شكرا حازم
MasryAraby

ما هذا
سليمان العوا وحازم صلاح مكتسحين جدا مقارنه بالبرادعي والذي اكتسح ثلاثه ايام متتاليه على الفيس بوك .
فما هو تفسيركم لهذه المفارقه بين الفيس بوك وهذا الموضوع . مع ان الشريحه صاحبة التصويت هنا وهناك من مرتادي الانترنت .
فهل هناك لعب وتلاعب حدث على الفيس بوك ام ماذا ؟؟؟؟؟؟
مستفسر ولست معترض

فعلا يا أخى عبد الرحمن
دى أول حاجة لفتت إنتباهى
وإن شاء الله الشيخ حازم صلاح أبو إسماعيل طبعاً حتى الآن إن لم يظهر من هو أفضل منه
راجل بعد ما سمعته لاقيته أنسب واحد فعلاً للمرحلة القادمة وما شاء الله طالع زى الصاروخ وكل اللى يسمع له يعجب بيه جداً
-----------------
أما بالنسبة للدكتور العوا فبصراحة هذا الفيديو كان له تأثير كبير جداً فى تغيير وجهة نظرى به
فكيف نثق به بعد أن قال بنفسه (أنا لا أستطيع أن أدير مكتبى الذى يحتوى على 12 أو 13 شخص فكيف أدير جمهورية)
وإليكم الفيديو

cinderela dreams
انا رشحت حازم ابو اسماعيل لانى كنت استمع له كثيرا وله اراء سياسة قوية جدا خصوصا انه محلل سياسى رائع والذى جعلنى استمع له انه حلل خطاب اوباما عندزيارته الاولى لمصر وبرغم كل التحليلات السياسية التى سمعتها والتشكير والانبهار بخطاب اوباما جاء حازم ابو اسماعيل فى تحليله مختلفا جدا والذى اكتشفته ان كلامة طلع صحيح للغايةوهو التحليل الوحيد الصحيح بعد مرور زمن من الخطاب وكان تحليله واقعيا جدا

غير انه من الذين يراعو الله فى افعالهم واقوالهم ونحن بحاجة الى احد هؤلاء فهو افضل واحد حتى الان

بالنسبة للعوا فأنا اعترض عليه بشدة لانه له اراء تسئ للاسلام والمسلمين سمعت منه مالا يسر اى مسلم
abdou abdou
يا خوفى تكونوا زى اللى فات
بس ملهوش لازمه الخوف لانها خربت
اللهم ولنا خيارنا
عبد الرحمن 2011
.

..... up

.
nona cat
حدين صباحى راجل محترم جدا
عبد الرحمن 2011
وكـمـان up
اذكر الله
انا ارشح الشيخ حازم صلاح لان انا شايفه ان هو انسب واحد حتى الان ونحسبه على خير ولا نزكى على الله احدا استنوا استنو انا نسيت انا كنت عايزه اقول لكم على حاجه مهمه اوى ان شاء الله لما يجى وقت الانتخابات اى حد ناوى ينزل عشان ينتخب قبل ما ينزل يا ريت يصلى استخاره وبعدين يتوكل على الله ويروح ينتخب اللى هو شايف ان هو اللى يصلح للبلد دى ولا يسمع كلام من حد
worldmov
انا ارشح البرادعي رجل التغيير والثورة واول من نادي بالعدالة الاجتماعية واتكلم وساعد عدد من العشوئيات
انشاء الله الرحمن البرادعي رئيس مصر
كمان ارفض العوا لانة محامي الحرميين الكبار الي زي المغربي الي يدافع عن الي مص دم الفقير لا يوتمن علي البلد
%u0632%u0627%u0626%u0631
البرادعي رئيس مصر يكفي انة هو من رشح نفسة امام مبارك مش ركب علي الثورة وقال انا هرشح نفسي انا عايزة الشجاعة والفكر والقوة والاتزان ودة يكفي انة اساء سمعتة كثير لانة طالب الحرية واستمر في هدوءة وكمل المشوار
ورد علي الاتهامات الي وصلت الي العرض بكل اخلاق يدل علي الاتزان الاخلاقي والفكري والنفسي
smart engineer
انا رشحت الشيخ / خالد صلاح ابو اسماعيل

او خلينا نقول المحامى / خالد صلاح ابو اسماعيل

على فكرة ... اسمة دكتور / محمد سليم العوا و ليس و محمد سليمان العوا
مصري فرنكو
انا ارشح حازم ابو اسماعيل راجل كويس ويفهم في السياسة
بنت المنوفية
انا مرشحتش حد لغايه دلوقتى

لانى معرفش برنامج ولا واحد منهم هو اى حد عايز يرشح نفسه مش المفروض يبتدى يتحرك ويلف على المحافظات ويعمل على الاقل ندوة فى عاصمة المحافظة دى ويكون فيه اعلان عن هذه الندوة عشان كلنا نحضر ونشوف البرنامج الانتخابى ونختارة بناء على كده ولا ايه

معلش انا بتكلم كده لانى دارسة صحافة واعلام وده الاعلان الصح مش كل الناس متابعة برامج ومننساش ان مصر كبيره جدا وفيها محافظات وقرى ومراكز اكتر فلازم نهتم لو فعلا يستاهل يكون رئيس لمصر لازم ينزل ويتحرك ويوزع وقته بيننا قبل موعد الانتخابات

وانا هختار الشخص اللى يستحق يكون رئيس لجمهورية مصر العربية اكبر دولة عربية وقائدة فى المنطقة

لازم يكون شخص قوى ومخضرم سياسى واقتصادى وعارف يدير شئون البلاد يعرف يرفع مصر فى فترة رئاسته دى يخرجنا من ازمتنا ويحل لينا كل مشاكلنا واحنا معاه وهنساعده بمجهودنا وشغلنا

ومحدش يقولى يلغى اتفاقات ولا غيره نشوف مصلحة بلدنا ولما نقف على قدمنا نشوف مصالح البلاد العربية واخواتنا العرب

شكرا على الموضوع بس انا خارجة عن الاستفتاء

شكرا ليك
MasryAraby
انا مرشحتش حد لغايه دلوقتى

لانى معرفش برنامج ولا واحد منهم هو اى حد عايز يرشح نفسه مش المفروض يبتدى يتحرك ويلف على المحافظات ويعمل على الاقل ندوة فى عاصمة المحافظة دى ويكون فيه اعلان عن هذه الندوة عشان كلنا نحضر ونشوف البرنامج الانتخابى ونختارة بناء على كده ولا ايه

معلش انا بتكلم كده لانى دارسة صحافة واعلام وده الاعلان الصح مش كل الناس متابعة برامج ومننساش ان مصر كبيره جدا وفيها محافظات وقرى ومراكز اكتر فلازم نهتم لو فعلا يستاهل يكون رئيس لمصر لازم ينزل ويتحرك ويوزع وقته بيننا قبل موعد الانتخابات

وانا هختار الشخص اللى يستحق يكون رئيس لجمهورية مصر العربية اكبر دولة عربية وقائدة فى المنطقة

لازم يكون شخص قوى ومخضرم سياسى واقتصادى وعارف يدير شئون البلاد يعرف يرفع مصر فى فترة رئاسته دى يخرجنا من ازمتنا ويحل لينا كل مشاكلنا واحنا معاه وهنساعده بمجهودنا وشغلنا

ومحدش يقولى يلغى اتفاقات ولا غيره نشوف مصلحة بلدنا ولما نقف على قدمنا نشوف مصالح البلاد العربية واخواتنا العرب

شكرا على الموضوع بس انا خارجة عن الاستفتاء

شكرا ليك

أختى الفاضلة
إذا كنتى متابعة للإنترنت فستعرفى أن المرشح الشيخ الدكتور حازم صلاح أبو إسماعيل عمل لقاءات مع قنوات عديدة
ومن هذه اللقاءات التى رأيتها بنفسى
1- لقاء مع عمرو أديب
2- لقاء مع قناه الفجر
3- لقاء مع إبراهيم عيس
ولقاءات أخرى فى المحور والحياة والقناة المصرية وعلى الجزيرة والحكمة

وإذا كنتى من الناس الغير متابعين للبرامج
فلقد قام بعمل حوالى 4 أو 5 لقاءات فى عدة محافظات فى خلال إسبوع واحد
وإذا أردت أن تعرفى أكثر عن برنامج لقاءاته
فإلى حضرتك هذه الصفحة
http://www.facebook.com/7azm2r2asa

وهذا موضوع من كتاباتى عن الشيخ الدكتور حازم صلاح أبو إسماعيل عند بداية سماعى له
http://100fm6.com/vb/showthread.php?...62#post1089662

وإليك هذا الفيديو أيضا
الذى يقول فيه إن القائمين فى لجان العمل معه حوالى 50 ألف شخص على مستوى الجمهورية
وسوف يزيدوا إن شاء الله

ولن أحدثك عنه ولكن كل الذى سأقوله لكى
ما من أحد يستمع لهذا الرجل وإلا يقتنع به
بنت المنوفية

شكرا جزيلا على ردك اخى MasryAraby

باذن الله هتابع هذه اللقاءات ثم اقرر

بس الشيخ الدكتور حازم صلاح أبو إسماعيل هو شخص واحد مرشح واحد فقط اين الباقون ؟؟؟؟؟

اومال هعرف ازاى اختار واشوف الاصلح مش لازم اقارن واشوف مين الافضل ومين اللى يستحق

هذا الشيخ اول شخص ينول احترامى لما قام به بناء على كلامك اومال فين بقية المرشحون يا ترى بيعملوا ايه ؟ وليه مش اتحركوا وابتدوا فى اللقاءات والندوات للتعريف بيهم ؟ كل يوم نسمع عن شخص تقدم للترشح بس هو فين وفين برنامجه ولقاءاته ؟

ربنا يصلح الحال

شكرا جزيلا على ردك وعلى كل ما قدمته لى وبالتوفيق لمن يريد صالح مصر
MasryAraby

شكرا جزيلا على ردك اخى masryaraby
باذن الله هتابع هذه اللقاءات ثم اقرر

عفواً أختى بنت المنوفية
وإن شاء كل ما تسمعي له ستقتنعى به أكثر

بس الشيخ الدكتور حازم صلاح أبو إسماعيل هو شخص واحد مرشح واحد فقط اين الباقون ؟؟؟؟؟
اومال هعرف ازاى اختار واشوف الاصلح مش لازم اقارن واشوف مين الافضل ومين اللى يستحق
هذا الشيخ اول شخص ينول احترامى لما قام به بناء على كلامك اومال فين بقية المرشحون يا ترى بيعملوا ايه ؟ وليه مش اتحركوا وابتدوا فى اللقاءات والندوات للتعريف بيهم ؟ كل يوم نسمع عن شخص تقدم للترشح بس هو فين وفين برنامجه ولقاءاته ؟

أنا بصراحة لا أريد أكثر من هذه الشخصية المتمثلة فى الدكتور الشيخ حازم صلاح أبو إسماعيل
شخص بهذا الفكر وبهذه العقلية وبهذه الشخصية أنا شخصياً لا أريد أكثرمنها
خصوصا بعد ما شوفت وسمعت لبقية المرشحين
وزى ما قلت لحضرتك ما كنش مالى عينى حد من المرشحين وكنت فى حيرة شديدة من أمرى لغايه ما طلع الدكتور الشيخ حازم
وخصوصا وأننا لا نريد أن تتشتت الأصوات بين المنتخبيبن المحترمين
فتشتيت الأصوات على المنتخبين المحترمين ليس فى الصالح

ربنا يصلح الحال
شكرا جزيلا على ردك وعلى كل ما قدمته لى وبالتوفيق لمن يريد صالح مصر

مصر التى تشكرك
لأن بحثك عن المرشحين وعن برنامجهم الإنتخابى لكى يكون صوتك مبنى على أسس سليمة
فهذا يدل على صدق حبك لمصر وأنك تريدى أن تختارى لها الأصلح والأحسن إن شاء الله
وبالتوفيق لمن يريد صالح مصر
زهير ابراهيم
انا استبعدت البرادعي نهائيا
لقد بداءت اشكك بنواياه
واخترت الصباحي
هذا الرجل هو الوحيد الذي وقف ووجه انور السادات
في الوقت الذي مازال شابا جامعيا
MasryAraby
واخترت الصباحي

أخى زهير
وهل حضرتك ترى أن هذا سبب كافى لترشيحة؟
زهير ابراهيم

أخى زهير
وهل حضرتك ترى أن هذا سبب كافى لترشيحة؟
ومين قال كافي
انا قولت في حاجه بذكرها له
هو الوحيد اللي فضل على افكاره ومواقفه منذ شبابه وحتى الان
بنت المنوفية
شكرا جزيلا MasryAraby على ردك

ربنا يوفقك وكل الشباب اللى يهمهم مصلحة بلدنا حبيبتنا مصر

ويجازيك خير على كل مجهود قمت بيه لاجل مصر

تسلم ايدك
عبد الرحمن 2011
انا استبعدت البرادعي نهائيا
لقد بداءت اشكك بنواياه
واخترت الصباحي

يا زهير هل الصباحي هو من وقف وهاجم السادات قائلا اللي حوليك فاسدين يا ريس والسادات رد عليه بعنف وقال له احترم نفسك انت بتكلم رئيس الجمهوريه يا ولد .
ولا ده كان شخص اخر لان المعلومه مختلطه معي شويه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الاستفتاء الشعبي العام لانتخابات رئاسة الجمهورية " شارك برأيك من ستختار رئيسا للجمهورية "