نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ب نجيب ساويرس يسخر من السلفيين بصوره ميكي ماوس وميني ماوس بالذقن والنقاب علي تويتر

نجيب ساويرس يسخر من السلفين بصوره ميكي ماوس وميني ماوس بالذقن والنقاب علي تويتر
قام نجيب ساويرس في حسابه الشخصي علي تويتر بوضع صورة الشخصيات الكارتونية ميكي ماوس وميني ماوس وهم بالذقن والنقاب في سخرية من السلفيين الملتحين والمنقبات وبعد هجوم شديد عليه علي حسابه في تويتر قام بمسح واعتذر للجميع ووصف الامر انه مجرد مزحة او نكتة واعتذر لمن لم يتقبلها شاهد وشاهد نص اعتذاره

شارك الخبر عبر الفيس بوك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شارك الخبر عبر الفيس بوك

نص الاعتذار

I apologise for any who don't take this as a joke , I just thought it was a funny picture no disrespect meant! Assef!!

شارك الخبر عبر الفيس بوك

شارك الخبر عبر الفيس بوك

المقال "ب نجيب ساويرس يسخر من السلفيين بصوره ميكي ماوس وميني ماوس بالذقن والنقاب علي تويتر" نشر بواسطة: بتاريخ:
وائل الهراس
يارجل كدة عيب عليك احترم نفسك بس لك حق فى بلد ضاع فيه الحق
hadeer mohamed
هل هذه مضحكه لنضحك ؟؟؟؟؟
انا مش شايفه فيها اى ضحك انا شايفه فيها اساءة
riri cat
انت راجل عبيط بجد
هى ناقصاك انت كمان
كتك غم فى شكلك
مزحه خفيفه الظل زيك
moomaa
صحيح إن طلع العيب من أهل العيب مايبقاش عيب
تتريق علي اللي أحسن منك
دة أكيد عقدة نقص عندك
موعدنا يوم القيامة لنأخذ حقنا منك
جدة مصرية
هذه ليست مزحة ولكنها سخرية

وعيب جدا ما فعله ساويرس وهو اللى ابتدى وحتى لا يلوم أحد السلفيين فيما بعد

والسلفيين مهذبين ويقومون بأعمال ممتازة لمساعدة بعض فئات من الشعب

وكلنا رأيناهم بقوافل طبية بموضوع هنا بنجوم

شكرا حازم
ss ass
قال تعالى
( إن الذين أجرموا كانوا من الذين آمنوا يضحكون ( 29 ) وإذا مروا بهم يتغامزون ( 30 ) وإذا انقلبوا إلى أهلهم انقلبوا فكهين ( 31 ) وإذا رأوهم قالوا إن هؤلاء لضالون ( 32 ) وما أرسلوا عليهم حافظين ( 33 ) فاليوم الذين آمنوا من الكفار يضحكون ( 34 ) على الأرائك ينظرون ( 35 ) هل ثوب الكفار ما كانوا يفعلون ( 36 ) )
سورة المطففين
REBEL
انا ضحكت

بس مش ع

على خيبتك
روميو
اقل ما يمكن ان اوصفك بيه انك كلب ولا تستحق ان نضحك على نباحك
ek23121972
ساويرس يا خنزير
يا ذليل
ان العزة للمسلمين يا كلب
عبد الرحمن 2011
هي حصلة يا ساويرس يا خنزير
لكن نفسي افهم انت عايز ايه من التصرف ده يا ساويرس لانه مش ممكن تكون عشوائيه او بتدور لنفسك على المشاكل اكيد وراك حاجه
عموما نهار ابو ك طين وزفت و وقطران كمان . وشوف بقى هل ستنعم بالامان بعد الان
لان اكيد طبعا لا توجد اي بلاغات ضدك وان قدمت فلن يستاجب لها

mam_aaaa
يا راجل بدل أما تتكلم عن الوحدة الوطنية بتولعها أكتر
بودو
ايه رايك يا سويرس لو عملنا نس علي ابوك شنوده هيكون ايه شعورك طبعا كنت هتاقول الفتنه ومشالفتنه واحنا بنولعها مين دولوقت يا كاذب بيولغ الفتنه ارجو من الجميع ان يقاطع جميع شركات هذا الكاذب الذي يدعو الي الفتنه
محمود جابر
قال تعالى
( إن الذين أجرموا كانوا من الذين آمنوا يضحكون ( 29 ) وإذا مروا بهم يتغامزون ( 30 ) وإذا انقلبوا إلى أهلهم انقلبوا فكهين ( 31 ) وإذا رأوهم قالوا إن هؤلاء لضالون ( 32 ) وما أرسلوا عليهم حافظين ( 33 ) فاليوم الذين آمنوا من الكفار يضحكون ( 34 ) على الأرائك ينظرون ( 35 ) هل ثوب الكفار ما كانوا يفعلون ( 36 ) )
سورة المطففين
لعنة الله على الظالمين وحسبي الله ونعم الوكيل بس هانقول ايه لواحد بيغلط في الحساب بيول على الواحد تلاته الواحد هو الله وهم يقولوا الاب والام والروح القدس يبقي بيغلط في الحساب ولا لا
ملكـ الويب
لعنة الله على الظالمين وحسبي الله ونعم الوكيل بس هانقول ايه لواحد بيغلط في الحساب بيول على الواحد تلاته الواحد هو الله وهم يقولوا الاب والام والروح القدس يبقي بيغلط في الحساب ولا لا

حسبي الله ونعم الوكيل

بس ده واحد مش مسلم يعني كافر مهما يعمل فهو خالد في النار

هو بس متغاظ عشان الاسلاميين واخدين راحتهم في البلد وهيوصلو للحكم باذن الله والبلد هتتحكم بالشريعة الاسلامية

وردي عليه هقوله

موت بغيظك ولو مش عاجبك .... اتفضل برة مصر
البروفسير2007
{قُلْ مُوتُواْ بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ} سورة آل عمران
متغاظ قوى الاخ ساويرس
azhar
الحرية مش معناها إن إحنا نسب بعضنا
عيييييييييييييييييييييييييييييب
saidkamel
أرجو التدقيق فى ودان ساويرس
على فكرة ودانه شبه ودان الحمار
ياريت يا ناقص تحترم نفسك
basma21
ربنا يشفى ياحرام كل ده شايله فى قلبك طلع يابابا طلع المستخبى بس لو حفيت عمرك ماهتمسكها

ربنا يشفى اصل هقولك يهديك ازاى
SCORPION360
قال تعالى
سورة المطففين

اذا كنت تريدها مزحه لماذا لا تمزح و تستهزء في دينك المسيحي و العياذ بـ الله .. الحمدلله افتخر بـ اسلامي و بـ اخواتي المنقبات .
mbadr
ربنا ينتقم منهم ولازم ناخد موقف بمقاطعة شركة موبينيل
mannon
طبعا مش هنخلص ... واستحالة حد هيصدق انة فعلا مش قصدة

وخد عندك بقى ... شتايم فى المسيحيين للصبح ...

مفيش فايدة
امير محمد
لماذا الغلط ثم الاعتذار
amr.samir
لا يا استاذ محمود هما بيقولو الاب و الابن والروح القدس والثلاثة واحد وعلى فكرة عشان تكون عارف بس كل الكلام ده مش موجود فى الكتاب المقدس بتاعهم وكذلك كل المعتقدات بتاعتهم ليست موجودة فى كتابهم يعنى ايمانهم كله باطل ومن اختراع المجامع المقدسة
وانا مش هتكلم اكتر من كده عشان محدش يتهمنى انى بهاجم دينهم ولكن علينا ان احنا نعرف بس الناس اللى بتشتمنا بيعتقدو فى ايه وحقيقته دينهم ايه
فكان اولى ليهم انهم يكفو على خيبتهم ماجور ويسكتو
اما طالما هما بيسيئو لينا فاعتقد اننا ابسط حق لنا ان نرد عليهم
amr.samir
طبعا مش هنخلص ... واستحالة حد هيصدق انة فعلا مش قصدة

وخد عندك بقى ... شتايم فى المسيحيين للصبح ...

مفيش فايدة
طيب لو انت منصف كنت لازم اولا تتبرا من فعله هذا وتبين انه لا يمثل الا نفسه ثم بعد ذلك تترك امر الاعتذار للناس الذين قد اخطا فى حقهم ليقبلوه او يرفضوه
فهل تقبل انت ان تهان مقدساتك ثم بعد ذلك اتى واقول انى لم اكن اقصد
ان كان هو على قدر الحوار ويرى انه وجهة نظره صحيحة وان هاؤلاء مخطئين فى شىء فكان عليه ان يناقشهم ويبين لهم خطاهم اما ان يسىء الى المسلمين بهذا الشكل فاعتقد ان هذا الامر لا يقبله احد

ومع هذا فنحن لن ناخذ امة بذنب شخص ولكن على هاؤلاء ان يتبرءو من فعله هذا اولا ويعلنو انه لا يمثل الا نفسه اما غير ذلك فانا اعتبر ان هذا السكوت لدليل على ان ما فعله الرجل يوافق راى من ينتمى اليهم وعليهم ان يتحملو تبعاته
هدير10
كود:
http://www.youtube.com/watch?v=fID_7qNPy6E
mannon
طيب لو انت منصف كنت لازم اولا تتبرا من فعله هذا وتبين انه لا يمثل الا نفسه ثم بعد ذلك تترك امر الاعتذار للناس الذين قد اخطا فى حقهم ليقبلوه او يرفضوه
فهل تقبل انت ان تهان مقدساتك ثم بعد ذلك اتى واقول انى لم اكن اقصد
ان كان هو على قدر الحوار ويرى انه وجهة نظره صحيحة وان هاؤلاء مخطئين فى شىء فكان عليه ان يناقشهم ويبين لهم خطاهم اما ان يسىء الى المسلمين بهذا الشكل فاعتقد ان هذا الامر لا يقبله احد

ومع هذا فنحن لن ناخذ امة بذنب شخص ولكن على هاؤلاء ان يتبرءو من فعله هذا اولا ويعلنو انه لا يمثل الا نفسه اما غير ذلك فانا اعتبر ان هذا السكوت لدليل على ان ما فعله الرجل يوافق راى من ينتمى اليهم وعليهم ان يتحملو تبعاته
لا يعمى طبعا اى حد عاقل هيتبرأ من كلامة بلا شك ، وانا مش عارف ازاى حاجة زى كدة تعدى على نجيب ساويرس ، ومفيش حد يرضى بالاهة طبعا ..

بس مش ده قصدى خالص ، انا فى حاجة مستغربلها قوى ، انا على فكرة كتبت الرد قبل مشوف باقى مشاركات الموضوع ، وراهنت نفسى انى هلاقى معظمهم شتيمة وسب فى المسحيين ، وكسبت الرهان بجدارة هههه ، الى مستغربلة الاجماع الكبير على كره المسحيين ، يعنى مفيش ولا واحد مثلا قال يجدعان يمكن مش قصدة فعلا ..... لأ ازاى ينسى ؟ ازاى مش قصدة ؟ ازاى يعمل كدة وهو مسيحى

اوف والله حاجة تزهق وعيشة تخنق ، استحالة ترجع المحبة استحالة ، على فكرة يأخى الكريم ، انا مقدر شعورك وعارف قد اية انتا مضايق ، واعزرنى انا مقصدكش بكلامى نهائى ، انا بس حزين لحاجة فى نفسى

سلام
mannon
لا يا استاذ محمود هما بيقولو الاب و الابن والروح القدس والثلاثة واحد وعلى فكرة عشان تكون عارف بس كل الكلام ده مش موجود فى الكتاب المقدس بتاعهم وكذلك كل المعتقدات بتاعتهم ليست موجودة فى كتابهم يعنى ايمانهم كله باطل ومن اختراع المجامع المقدسة
وانا مش هتكلم اكتر من كده عشان محدش يتهمنى انى بهاجم دينهم ولكن علينا ان احنا نعرف بس الناس اللى بتشتمنا بيعتقدو فى ايه وحقيقته دينهم ايه
فكان اولى ليهم انهم يكفو على خيبتهم ماجور ويسكتو
اما طالما هما بيسيئو لينا فاعتقد اننا ابسط حق لنا ان نرد عليهم

انتا اهو سبيت وغلطت ، وطلعت ايمانا باطل .... وانا بكل بساطة هقولك الله يسامحك

وفعلا مفيش فايدة
سعيد محمد (ابو رضوى)
كلام جدتنا صح ميه الميه وإضافه جميله جدا من الاستاذ محمود جابروss ass اللهم ارنا عجائب قدرتك في من يتعدى على دينك ...............................صلوا على محمد
smgmego
ياأخي روح اتشطر علي ال اخدوا فلوسك وشركتك في الجزائر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور اول موقع عرض صورة ميكي ماوس بدون اللحية انجليزي وميني بالنقاب ليس سعودي قبل تويتر نجيب ساويرس
بالصور :نجيب ساويرس يثير الجدل بصوره لميكى ماوس ملتحيا وحبيبته بالنقاب
التحقيق مع ساويرس هذا الاسبوع في قضية ميكى ومينى ماوس