نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

على مسئولية جريدة الجمهورية : إنخفاض الحد الأدنى للكليات بمعدل 3% عن العام الماضى

فى مفاجأة سارة لطلبة الثانوية العامة أعلن مصدر مسئول بالمجلس الأعلى للجامعات انه من المنتظر إنخفاض الحد الأدنى للقبول بالجامعات هذا العام بنسبة 3% بالمقارنة بالعام الماضى حيث أعلن المصدر أن الحد الأدنى للقبول بالجامعات سوف يصل 63% وبالنسبة لكليات القمة فقد أكد المصدر انه من المتوقع أن يصل الحد الأدني لكليات القطاع الهندسي إلي 88.5% والحاسبات والمعلومات 85% وكليات القطاع الطبي المنتظر ان يكون الحد الأدني للطب 93% والصيدلة والاسنان 92% بينما ينخفض العلاج الطبيعي إلى 90% ويكسر الطب البيطري حاجز الـ 90%وقد جاءت هذه التصريحات على لسان هذا المصدر فى جريدة الجمهورية الصادرة اليوم الأحد 26 يونيو

المقال "على مسئولية جريدة الجمهورية : إنخفاض الحد الأدنى للكليات بمعدل 3% عن العام الماضى" نشر بواسطة: بتاريخ:
Ahmed20.MMM
وبالنسبة لطلبة الدلومات الفنية ملهمش اى تخفيضات
على فكرة والله طلبة الصنايع دول مصريين مش جايين من الهند المفروض يعملونا كوي ردة
وربنا مبيرضاش بالظلم
محمود مجدى2010
حراااااااااااااااااام طبعا المفروض تبقى المجاميع اعلى من كده لان واحد صاحبة فى مرة كان جايب 95 وما دخلش هندسة ييجى واحد جايب 90 ويدخل
Mohamed Zalata
كله دا هجس فى هجس .. التنسيق هتلاقوا عادى جدا يعنى الطب مثلا 98 والهندسة 95 او 94 وكل حاجة هتكون طبيعية
islam nabil
يامسهل ربنا يوفق الجميع
hema4ever
ازاي يعني؟
البلد كلها هتدخل هندسه وطب مثلآ؟
مستحيل طبعا
احمد عبدالكريم
عشان تبقى خربت
طايشه بس عايشه
احنا اتظلمنا المفروض نخلى غيرنا مش يتظلم

انا كنت جايبه 95 ومش لحقت هندسه عايزه تعويض
غرام ندى
بعد 25 يناير انا مش مصدقه اى حاجه غير لما تحصل
بصراحه

شكرا على الخبر
hakika10

عبدالكريم200
شكرا على الخبر

وفق الله الجميع

%u062E%u0639%u0649
انا مصدق الكلام دة
%u0632%u0627%u0626%u0631
يارب يكون الكلام دة صحيح لان هؤلاء الطلبة اتظلمو جدا جدا لان الامتحانا الصف الثانى جاء صعب و من اول الابتدائى جاءعليهم ظتم تانى بأخذ الصف السادس فى الصف الثاتث الاعداى دخلو عليهم االتكنو لوجيا فى
%u0632%u0627%u0626%u0631
ربنا يوفق الجميع ولكل مجتهد نصيب
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اريد وانت تريد والله يفعل ما يريد
%u0632%u0627%u0626%u0631
اتمني يكون الكلام ده صحيح نفسي بجد اصدق كل فرحة افرها مش كاملة اناجايبة 96.5 وعلي كلامهم شكلي مش هلحق حاجة اتمني والله العظيم عشان خاطر امي بس اللي عملت عشاني اتا واخواتي اللي متعملش
افتكروني بالدعاء

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة تنسيق الثانوية العامة 2011 تنسيق الجامعات للعام الماضي 2011 الحد الادنى للكليات مرحلة اولى
هام وعاجل لكل طلاب علمى مرحلة ثانية قبل ان تستنفذ رغباتك راجع الحد الأدنى للعام الماضى
هام وعاجل لكل طلاب أدبى مرحلة ثانية قبل ان تستنفذ رغباتك راجع الحد الأدنى للعام الماضى
زيادة اسعار الحج 14 % عن العام الماضى !!
درويش: انخفاض الحد الأدنى للأجور مسئولية الحكومة السابقة