نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام آخر الأخبار أخبار التعليم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نموذج اجابة امتحان الكيمياء للثانوية العامة 2011

ادى طلاب المرحلة الاولى من الثانوية العامة امتحان مادة الكيمياء اليوم الثلاثاء 28/6/2011 حيث قال الطلاب ان الامتحان جاء فى مستوى الطالب المتوسط وان اشتكوا من صعوبة بعض الجزئيات مثل الجزئية (ج) من السؤال الثالث والرابع والجزئية (ب) من السؤال الثانى وقالوا انهم لم يعتادوا على حلها ووصفها بالمعقدة واشتكوا ايضا من طول الاسئلة بما لا يتناسب مع الوقت المحدد للاجابة .

الامتحان تم وضعه قبل اى حدا

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

جارى وضع الاجابات .. انتظرونا

المقال "نموذج اجابة امتحان الكيمياء للثانوية العامة 2011" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
فين النموذج
Mohamed Zalata
تم وضع الامتحان
%u0645%u062D%u0645%u062F
اين هيا الاجابة اذا؟؟؟؟؟
eng.sara ahmed
ايه الامتحانات السهله اووووووووي دي والله التعليم باظ في مصر طب ازاي هيفرقو بين الطالب الممتاز والطالب المتوسط لازم يكون ف اسئله ذكاء لاختبار كل طالب انما السنه دي الامتحانات كلها جايه تافه ونقول مصر باظت ليه دا ايام ماكنت انا في ثانويه كانت الامتحانات جايه كويسه يبان فيها الطالب الشاطر من الضعيف
%u0633%u0627%u0645%u062D
المفروض الامتحان ييجي متوسط مش ساهل علشان انتو كدا بتساوو بين الضعيف والمتفوق
( هل يستوى الذين يعلون والذين لا يعلمون )
%u0632%u0627%u0626%u0631
كلام اخر اتنين ردين قبلي صح و المصحف انا طالب ثانوي عام و دخلت الامتحان و انا اصلا متوسط مش بذاكر قوي و الحمد لله ما غلطش كتير الا في حاجات تافهه ذي الاختياري علشان ما كنتش مركز و الامتحان كلو من المنهج و ما فيش ولا جزئية صعبة
%u0632%u0627%u0626%u0631
الامتحان مش سهل ولا حاجه وغالبا اللي بيقولوا عليه سهل بيبقى عندهم غلطات وهما مش داريين بحاجه وفاهمين أن الأمتحان سهل هو ممكن نسميه السهل الممتنع يعني الواحد يتهيا له سهل ولكن في الحقيقة تلاقي عنده غلطات كتيره
%u0632%u0627%u0626%u0631
الصراحة الامتحانات كلها سهلة السنة دى بس برضو احنا مش بنسلم من الوقوع فى الخطأ وعلى رأى المدرسين واضع الامتحان مش مضطر يحطو صعب عشان كده كده احنا بنغلط برضو
%u062C%u0648%u062C%u0649
انا طالبه فى المرحله الاولى الامتحانات كلها جايه سهله بس بتقيس درجة الغباء عند الطلبه زى الوثيقه فى امتحان الفرنساوى وكمان القواعد بتاعت سنه اولى مش بتاعتنا والتفاضل والجبر كان جاى فى جزيئيتين بيفرقوا بين الطالب المتوسط والممتاز والانجليزى كان جاى من منهج سنه تالته ملغى والعربى الادب مكنش فيى كتاب الاغانى او الذخيره والكيميا كان فيه جزئيه فى الاختيارات والسؤال الرابع ج يعنى الامتحانات بتفرق برده الدرجه بتفرق من طب وهندسه وصيدله لتجاره وحقوق وتربيه
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا طالبة فى المرحلة الاولى ورايي ان الامتحانات جميلة جدا وسهلة فى اغلب المواد وانا بصراحة اكتر مادة ذاكرتها بأنتحار هى الرياضة وزعلت جدا جدا لما لقيت الامتحان سهل وفى متناول الجميع لانه ساوى بين اللى ذاكر كويس واللى ذاكر اقل حتى السؤال المميز ف الجبر وهو السؤال الخامس انا حليته لكن للأسف لم يكن اجبارى انا ارى ان امجموع العالى السنة دى سيكون فى متناول ناس كتير ممكن تكون لا تستحقه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اجابة امتحان الكيمياء 2013 للثانوية العامة
نموذج اجابة امتحان الكيمياء للثانوية العامة 2013
نموذج اجابة امتحان الكيمياء ثانوية عامة 2011
نموذج اجابة امتحان الاحياء للثانوية العامة 2011
نموذج اجابة امتحان الجبر والهندسة الفراغية للثانوية العامة 2011