نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

جبروت ملازم أول شرطة يجبر المواطن سامح على تقبيل " حذاء " سائق البوكس " بالتفاصيل "

من الواضح تماماُ أن نظام حبيب العادلى فى الشرطة موجود بكامل قوته وقوانينه ومن حين لأخر يظهر لنا على السطح ضابط شرطة يتجبر على المواطنين المساكين بالضرب والأهانة ورد كيده بعمل شيىء يهين كرامة المواطن المصرى ولا يبالى بما يفعل وهذه الواقعة حدثت بمحافظة المنوفية مع المواطن سامح بدران بمركز شرطة قويسنا حيث عندما كان سامح والذى يعمل منسق للعلاقات العامة بإحدى شركات التعبئة والتغليف فى مأمورية بمدينة قويسنا حيث ركب ميكروباص إلى مدينة شبين الكوم لاستكمال مأموريته واستوقف الميكروباص فى الأكمنة وأثناء وقوفها اصطدم بها سيارة بوكس الشرطة فنزل السواق وطلب من فرد الشرطة سائق البوكس مبلغ 150 جنيها لإصلاح ما حدث فى الميكروباص ولما أشتد الحوار بينهم نزل سامح يحاول أنهاء الخلاف فدفعه عسكرى الشرطة فرد سامح الدفعة وهو الشئ الوحيد الذى فعله سامح فى هذه الواقعة ثم أتوا أفراد الكمين إلى سامح متخيلين أنه يعتدى على سائق البوكس ووجهوا له بنادقهم ليضربوه وطرحوه فى الأرض لوصول الضابط والذى شتم أقذع الشتائم ثم جرجروه 7 عساكر إلى داخل حجرات الكمين وهم ينهالون عليه بالضرب رغم أنه أخرج بطاقته وكارنيه نقابته للتعريف بنفسه إلا أن الضابط ألقى بهم على الأرض بدون أن ينظر فيهم ثم أمره الضابط بخلع ملابسه ثم انهال عليه بالضرب بالحزام القايش هو والعساكر ثم أمره بأن " يبوس جزمة " سواق البوكس وأضر على ذلك خوفا من أن يلفق له أى تهمة له وتحويله للمحاكمة العسكرية ثم قام سامح بتقبيل حذاء السائق ثم وضع الضابط حذاءه على وجه سامح وقال له '' أنا هاخليك بعد كده لما تشوف عسكرى ماتجرؤش تبص له وتمشى من شارع تانى ''.

المقال "جبروت ملازم أول شرطة يجبر المواطن سامح على تقبيل " حذاء " سائق البوكس " بالتفاصيل "" نشر بواسطة: بتاريخ:
mido_elbrns
عااااجل :- أصدر السيد منصور عيسوى وزير الداخلية قرارا بإيقاف الملازم أول أحمد أبو مسلم الضابط بمديرية أمن المنوفية عن العمل وإحالته لقطاع التفتيش والرقابة بوزارة الداخلية للتحقيق معه فى واقعة شكوى تعديه على المواطن سامح بدران بدائرة مركز شرطة قويسنا بالمنوفية وأهانته بتقبيل جزمة سائق البوكس وضربه بالحزام .
عبدالكريم200
عااااجل :- أصدر السيد منصور عيسوى وزير الداخلية قرارا بإيقاف الملازم أول أحمد أبو مسلم الضابط بمديرية أمن المنوفية عن العمل وإحالته لقطاع التفتيش والرقابة بوزارة الداخلية للتحقيق معه فى واقعة شكوى تعديه على المواطن سامح بدران بدائرة مركز شرطة قويسنا بالمنوفية وأهانته بتقبيل جزمة سائق البوكس وضربه بالحزام .

ارتحت لما رايت مشاركتك الثانية

الحمد لله اللى اخذ جزائه

وياريت كل واحد دلوقت ميسبش حقه ولا يفرط فيه مهما كانت الصعوبات

شكرا لك يا ميدو على الخبر

جدة مصرية

الحمد لله اللى اخذ جزائه

فعلا عندك حق عبد الكريم وانا كمان سعدت جدا انه أخذ جزاؤه

وقت طويل سيظل مستمر لتصفية الحسابات ولابد من وقفات وقتية وجزاءات فورية

شكرا مشرفنا ميدو البرنس كتير
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياا رب الخبر يكون فعلا حقيقى و ياخد جزائه لان اللى زى دول حتى مش بيخافوا ربناا

ربناا يتقم منه
%u0632%u0627%u0626%u0631
الشعب سوف يغير كل شى
زيزو باشا
انا لو املك سلطة السيد رئيس قطاع التفتيش و الرقابة بوزارة الداخلية احيل اوراق التحقيق مع الارعن المذكور الى مجلس التاديب الابتدائى للسادة الضباط و الذى يتحتم عليه فورا صدور قرار بفصله من الخدمة نهائيا مع حرمانه من ايه استحقاقات نهائيا و هذا متاح بقانون هيئة الشرطة رقم 108 لسنه 1981 حتى يكون عبرة لغيره من الضباط الذين تسللوا الى الوزارة من الابواب الخلفية ( و اللى ما يعرفش يقراء الاسم ابو مسلم / لواء سابق لا داعى لذكر سوئاته طوال مده خدمته ) يبقى المثل ساعتها ( علشان انا كنت بوظيفتى بائد الواد ابنى طلع فاسد ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ******
محمد سيد2
افضل حاجة نظرة السيد اللواء وزير الداخلية فى الشكوى وعمل الازم بارك الله فيه
mido_elbrns

الحمد لله اللى اخذ جزائه

أكيد ياريت الواحد مايتنزلش عن حقه

وشكراً على مرورك الكريم
sheto
لا ظلم بعد اليوم

لا قهر بعد اليوم

لا مهانة بعد اليوم
mido_elbrns
فعلا عندك حق عبد الكريم وانا كمان سعدت جدا انه أخذ جزاؤه

وقت طويل سيظل مستمر لتصفية الحسابات ولابد من وقفات وقتية وجزاءات فورية

شكرا مشرفنا ميدو البرنس كتير

شكراً على مرورك الطيب ياجدة
REBEL
المفروض يخلية يبوس جذمة اللى ضربة مش يوقفة من العمل

دا يبوس جذمتة وجذمة ابوة كمان
عبد الرحمن 2011
المفروض يخلية يبوس جذمة اللى ضربة مش يوقفة من العمل

دا يبوس جذمتة وجذمة ابوة كمان

هو ده المطلوب يا روبيل لكن ما افتكرش يعملو كده
وكمان بعدها كما قال الاخ زيزو بعدها يفصل عن العمل ويحرم من اي مستحقات
وما ننساش كمان الكلاب العساكر اللي معاه مانحرمهمش من التاديب.

mido_elbrns
انا لو املك سلطة السيد رئيس قطاع التفتيش و الرقابة بوزارة الداخلية احيل اوراق التحقيق مع الارعن المذكور الى مجلس التاديب الابتدائى للسادة الضباط و الذى يتحتم عليه فورا صدور قرار بفصله من الخدمة نهائيا مع حرمانه من ايه استحقاقات نهائيا و هذا متاح بقانون هيئة الشرطة رقم 108 لسنه 1981 حتى يكون عبرة لغيره من الضباط الذين تسللوا الى الوزارة من الابواب الخلفية ( و اللى ما يعرفش يقراء الاسم ابو مسلم / لواء سابق لا داعى لذكر سوئاته طوال مده خدمته ) يبقى المثل ساعتها ( علشان انا كنت بوظيفتى بائد الواد ابنى طلع فاسد ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ******
كلنا هذا الرجل
mido_elbrns
افضل حاجة نظرة السيد اللواء وزير الداخلية فى الشكوى وعمل الازم بارك الله فيه
ماهو لازم فى القوت دة ياخد موقف علشان لو بقى سلبى ..... على برة الوزارة على طول
%u0632%u0627%u0626%u0631
قرار السيد الوزير فى هذه الظروف اللى بتعيشها البلد بيفكرنى بالمثل القائل " تمخض الجبل فولد فأرآ "

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور : تعاون "جوجل" مع "اديداس" ينتج " حذاء يتكلم "