نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور ..اتجاة لتجنيد الجنس الناعم فى الجيش

اوصت لجنة القوات المسلحة والهيئات الاستشارية والقضائية المنبثقة عن مؤتمر الوفاق القومي بوصية غريبة من نوعها حيث طلبت ان يوكن التجنيد الزاميا للشباب من كلا الجنسين حيث ان هذا سيضاعف من القوى الانتاجية للشباب و سيعطى الوطن فرصة اكبر للاستفاده من الطاقات الابداعية لكلا الجنسين فى هذا الوقت اعترضت العديد من الجهات على هذه التوصيه فى نفس الوقت الذى وافقت فيه جهات اخرى على هذا القرار و ظهرت العديد من التعليقاتت التى تفيد بانه وانت تم تنفيذ هذا القرار فان شهادة غير لائق طبيا والتى كانت حلما من احلام الشباب ستصبح خبرا غير شعيد لهم و سيسعون بكل الطرق لتجنب الحصول عليها .............
ومن جانبها علقت الدكتورة أمنة نصير أستاذ الفلسفة والعقيدة على هذا قائلة إن فترة الحمل بالنسبة للمرأة تمثل فترة تجنيد رباني لها.
حيق استطردت فى الحديث قائلة الا يكفى المراة انجاب الاطفال و تربيتهم و الاهتمام بشئون بيتها كافى لها لتساوى فترة سنه او سنتين يقيها الرجل فى الجيش
و من جانبه وضح الدكتور جمال البنا ان تجنيد المراة جائز شرعا ؟؟؟؟؟؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ووضح ان المراة الان تمثل نصف المجتمع م يجب عليها القيام بما عليها من دور فى جحماية الوطن وحفظ امنه و المحافظة على ترابه ........
وأضاف البنا أن جموع الفقهاء توافقوا على أن الدفاع عن الوطن واجب شرعي حتى في حالات الحرب، وبما أننا بلد إسلامي فلابد أولا أن نفهم ما يأمرنا به الإسلام.

المقال "بالصور ..اتجاة لتجنيد الجنس الناعم فى الجيش" نشر بواسطة: بتاريخ:
smgmego
ياريب جمال المعروف بخالف تعرف يكون القدوة ويقدم لنا قريباته مجندات في الجيش وأنا بقول الكلام دا ممكن في الاحلام
That's Me
هيا الرجالة خلصت

ولم نسمع انه في غزوة بدر او احد كان هناك نساء يحملن السيوف ويحاربن

بالله عليكم اتركوا امهات المسلمين في حالهن
ويكفي تقليد للغرب
فنحن مسلمون وهم ليسوا كذلك

اتقوا الله
وانت يا من صرحت بان تجنيد المرأة حلال شرعا ً
فأنا اعتقد الان ان تجنيدك انت نفسك حرام
Ahmed20.MMM
انا حبيت الجيش قوى انا نفسى اخش الجيش هههههههه
%u0632%u0627%u0626%u0631
حرام عليكوا بلاش تقليد الغرب
عبدالرحيم عواجه
هذا فكر علمانى صرف لكى تشيع الفاحشة ( إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آَمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآَخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (19) وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ وَأَنَّ اللَّهَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ (20)
كما أن هؤلاء جهلوا طبيعة المرأة ودورها فى الحياة ، لكن أن نقاد تقليد العميان فهذا هو سبب تأخرنا .
%u0632%u0627%u0626%u0631
يعنى بلاش نتجوز ونخلف ونروح الجيش ليه الرجاله خلصت
hhelmy62
تقريبا نحنوا من افسد البلد لانى الشباب قد انتهى ونحتاج للشابات للتجنيد الا يستحى من يطلب تجنيد البنات ام تارك بيته الحابل على النائب ام ماذا تريد من المسلمون وغير المسلمون فى البلد ياخى اعمل احصائية عن اولاد المناصب الهامة فى الدولة منذ اكثر من 30 سنه تحد اكثرهم لايؤدون الخدمه ياما شهادات مضروبه ياخى الشباب كثير فى البلد دى
اليس هذا الشباب خير جنود الارض بالنسبة للعالم كله ياخى اتقى الله اتقى الله اتقى الله ستسال عن هذا فى الاخرة
من سنه سنة حسنه فله اجرها واجر من عمل بها الى يوم الدين ومن سنه سنة سيئه فله وزرها ووزر من عمل بها الى يوم الدين الحافظون الحديث ياكملوه بس ينجحوا فى تربية اولادهم يبقى نجحوا فى عمل دولة
طارق فارس
انا عوز اعيد الخدمة العسكرية تانى
شكرا على الخبر
medomood2010
والله الواحد مش عارف البلد دى رايحة على فين ربنا يستر
فريده
ههههههههههههههههههههه
اخر حاجه انا شوفت واحده شغتاه في الفرن
التس غلبت الرجاله يا جدعان
الله اكبر
islam nabil
هو مفيش رجاله
فريده
اصل النسبه لقوها ان نسبه البنات اكتر من الولاد في المجتمع
وبين معظم الولاد ماتو في الثوره
لاحول ولا قوه الا الله
عبد الرحمن 2011

تصريحات مستفزه وناس مقرفه
والموضوع مش موضوع الرجاله خلصت . ده فكر وغزو وربنا يجعل كيدهم في نحورهم
وجمال البنا ده حيوان كبير حتى السجاير قال عليها لا تفطر الصائم وراجل مجنون وله تصريحات وفتاوى مقرفه زي وشه . اشكال البنا هي سبب الاسائه الكبرى للاسلام حسبي الله ونعم الوكيل فيه

%u0632%u0627%u0626%u0631
مش جمال ده بتاع السجاير حلال في رمضان ، وبتاع الواحد يبوس البنات براحتوا حلال ، منتظرين منوا ايه تاني!!!
انا كل ماقراله حاجه لازم اضحك ويكتب تحتها :المفكر الاسلامي جمال البنا ههههههه
دينى حياتى
يا جماعه انا شايفه فكره اننا ندخل الجيش كويسه بصوا لنص البنات فى منهم الى مش مهتم غير بلمكياج واللبس من حقهم يتربوا وفى النص التانى الى رقيق وحساس من حقوا يتعلم يدافع عن نفسوه
وفى بقا الى واخد\ حقوه 100 فى الميه فى البلد من حق الوطن بقا ياخود منوه حقوه
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياريت وفيه دول (مسلمة ) عشان اللى بيقول تقليد للعلمانية فيها بنات فى الجيش مجندات

منار
%u0632%u0627%u0626%u0631
اولا الاختلاط بين الرجال والنساء لا يفيد بل يشعل حربا
ثانيا عند تجنيد الشباب يتم تجنيد دفعات و اعفاء دفعات اخرى بمعنى والحمد لله عندنا رجال كثيرون
ثالثا تجنيد المرأإة جائز نعم ولكن فى حالة الاحتياج عند انتهاء الرجال
رابعا ماذا تردى المرأة فى الجيش وهل هذا الزى عوره طبعا سيكون عوره ماذا يفعل الحجاب مع البنطلون؟؟؟؟؟
خامسا حتى لا اطيل فى الحديث نحن لا نريد تقليد الغرب نحن لنا منهجنا ومبادئنا واذن ان كل فرد يفهم جيدا المبادىء

نسأل الله العفو والعافية وحما الله مصر وشعبها الاصيل
محمد كابو
أنا لا أوافق على تجنيد الأناثوبلاش نقلد الغرب ياجماعه أحنا مسلمين

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور خطوات عمل تسريحة للشعر الناعم
ابيات شعر جديده للحبيب - كلمات حب رومانسيه رووووعه- ابيات غزل للحبيب - ابيات 2014 جمييله اوى
اجمل ابيات شعر بالفصحى - ابيات حب رومانسيه روووووعه - ابيات جميله جدا
عجائب الجنس الناعم بكل دقة .. تناقضات غريبة