نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ب : عمرو سليم ينشر كاريكاتير يثير السخط في وسط الاسلاميين لمنتقبة وملتحي يرقصون البالية

يبدو ان الفترة القادمة ستكون هناك مشاكل بين عمرو سليم رسام الكاريكاتير وجريدة الشروق التي نشرت له الكاريكاتير والاسلاميين لنشره رسم كاريكاتيري لمنتقبة وملتحي وهم يرقصون الباليه وكتب بجانب " ماذا لو حكم الاخوان مصر " وقام في الجانب الآخر بكتابة " الفرقة البدوية للبالية تقدم باليه بحيرة الغنم .

وقام نشطاء على الفيس بوك بتوزيع مؤكدين أن رسم هذه في هذا من رجل وصفوه " بالغبي والمتخلف " لكي يبُعد الأنظار عن فعلة نجيب ساويرس والذي أساء للإسلام بمثل هذه أيضاً .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

قامت جريدة الشروق بحذف من الموقع ولكن نشطاء دعوا لمقاطعتها لأنها أيضاً تابعة لنجيب ساويرس وتمول منه

المقال "ب : عمرو سليم ينشر كاريكاتير يثير السخط في وسط الاسلاميين لمنتقبة وملتحي يرقصون البالية" نشر بواسطة: بتاريخ:
زيزو باشا
لا تعليق مؤدب سوى كلمة واحدة الا و هى ( ده راجل قليل الرباية و الادب ) بس خلاص............................
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ******
ayda
اشاء الله حيزج بالرسم ده فى النار ومن قبله ساويرس يارب
hhelmy62
هوا كده بيثبت ساويرس راس للفتنه داخل البلد لاداعى ممايحدث منك وانت رجل تربيت وتعلمت واغتنيت من هذا البلد
فلاداعى لذلك وعليكى ان تكون اكبر من ذلك ده اذا كنت انتى وراء ذلكوان كنت لست انتى فسامحنا
%u0632%u0627%u0626%u0631
خسبى الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم منة
زهره الياسمين
هو مين عمرو سليم ده
وايه ديانته انا اشك انه يكون له مله
حسبنا الله ونعم الوكيل
زهره الياسمين
ليه كدا هو دا نظام جديد ولا ايه
كل مشاركه تفوت علي الاداره
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله إنى أعجب من هذا الإسفاف والغباء وهذا الحقد الأعمى على الإسلام والمسلمين ولكن من كل قلبى أقول ربنا يهديهم وأحذر كل من يتهاون بالإسلام ويستهزأ بالمسلمين أحذره من غضب المسلمين فالدين خط أحمر تزهق دونه الأرواح والله إننا على استعداد أن نقدم كل ما هو نفيس وغال فى سبيل الدفاع عن الدين وإن كنا من المتهاونين ولكن الين خط أحمر الدين خط أحمر فالحذر الحذر من التهجم على المسلمبين واحذر المسحيين من استفزاز المسلمين فإنهم لم يشعروا بالأمن والأمان إلا فى رحاب الإسلام فهل تناسوا ما فعله دقلديانوس ولكن الحقد يعمى القلوب والأبصار
فهذا نذير خطر فمن أجل مصر وأهلها يجب توخى الحيطة والحذر فالهم احفظ مصر من الفتن واهدى الضالين الغافلين
اللهم آمين اللهم آمين
%u0632%u0627%u0626%u0631
اللهم انتقم من الظالمين بالظالمين اللهم عليك بهذا الكلب وسيده اميييييييييييييييييييييييييين يارب
جدة مصرية
اتعودت اكون مهذبة جدا بردودى ولكن لغاية الاستهزاء بالاخوان المسلمين بهذه الطريقة

مضطرة اوصفه بالسفالة والحقارة والانحطاط

فهو بجانبهم امعة وجاهل

وباعتبره استفزاز للاخوان المسلمين وهو مش قدهم

شكرا مشرفنا العام حمادة الأسد
عبد الله ابو احمد
حسبى الله ونعم الوكيل
%u0632%u0627%u0626%u0631
أى كلب عايز يتشهر " يسب " فى الإسلام ........وليد ابوالعز
mero show
دا المفروض يتحكم عليه بالاعدام
%u0632%u0627%u0626%u0631
خسئتم تغلطوا فى شعب الله المختار
خسئتم أنتم مش عارفين ا، الأخوان و السفيين هما العنصر السامى فى البشرية
خسئتم انتم مش عارفين ان شباب الأخوان الجناح الأليكتورنى حيدبجوكم
خسئتم انتم جايين تشوشروا على اسيادكم الجدد
خسئتم و خسئتم
اصبروا لما نمسكم الحكم و احما حنوريكم صحيح الدين ( و أبقوا قابلوينى لو واحد مسك قلم و لا فرشاة رسم)
حرية التعبير متاحة للتريقة على مبارك فقط

و لكن تذكروا احنا اسيادكم بمزاجكم أو غصب عنكم و يا ويله و سواد ليله اللى يفكر يرسم دقن تانى

لك الله يا مصر
%u0645%u0633%u0644%u0645
باعتباري مسلم حيادي لا أنضم لجماعة أري ماحدث الايام القليلة وما حدث الأن هو حرب علي الإسلام واضحة لا تحتاج الي عالم إنما تحتاج أسود
ديبوباشا
الاعدام بالبطئ 1- كل الناس بدات تحول خطوطها من موبينيل الى فودافون او اتصالات
فى انتظار رقم2- ............................................
هو ده الاعدام
%u062F%u0648%u062F%u0648
الاساءه لزى او شكل اسلامى هو اساءه لكل المسلمين ونحن لسنا بهذا الضعف انسكت على الاهانه والا فسوف تتكرر ونصبح لعبه فى لسان كل من تسول له نفسه الاهانه فليعلم ان الردود الان بالفعل وعمليا ولعل خساره ساويرس الا تكون درسا له
meshmeshash
حسبى الله ونعم الوكيل ربنا ينتقم منه
بجد شىء مستفز انه يرسم الرسم ده بس الاصعب ازاى يتنشر فى جريده ده قلة ادب وقلة تربيه
اقسم بالله انا حاسه ان دموعى هتنزل لان الموضوع زاد عن حده كل حيوان قذر مش بيفهم يرسم ويسىء للدين الاسلامى
بجد حرام اللى بيحصل هو الحيوان اللى بيعمل ميعرفش ان الرسول الكريم كان ملتحى وان زوجات الرسول امهات المؤمنين كانوا يرتدون النقاب ازاى يعمل كده وازاى ده يحصل فى بلدنا مصر بلد الازهر الشريف خلاص مبقاش فى دين
ربنا ينتقم منه
هو وكل غبى يسىء للاسلام والمسلمين الله المنتقم
ولكى الله يامصر
hakika10

%u0632%u0627%u0626%u0631
والله دا حرام منة لله نجيب سويرس كفاية فتنة بقى وسيبو مصر تروح لل يداها الله سبحانة وتعالى
%u0632%u0627%u0626%u0631
النصر للاسلام والمسلمين وان شاء الله ربنا هيحمى الاسلام
PrInCeSs R
هو الاسلام بقي للهزار ولا ايه

دى اصلا قله ادب بجد
مختار خاطر
واطى انت يامان الدقن اوالنقاب من الاسلام سواء فرض اوسنة ورسمك فى الوقت ده معناه انك بتأيد سويرس فى الى عملوهومش عجبا الاخوان او الجماعة الاسلامية وداه مش حرية تعبير يعنى لو فرضنا انا اترسمت على شكل راجل لابس بدلة رقص وكتبو اسمكعلى الرسم هتفرح ولا هتقول همجيين . انتبش ولا تسوى فمابالك بالاسلام واساسياتة اوفروضه ياخى اوسننهزانا اسف انت غبى
احمد العصير
سبحان الله فى حد او بعضهم فى الشعب المصرى
بيكونو اكتر الناس تفاة
انت كدة استفدت اية
بردت لما نشرت صورة زى دى
على العموم الدائرة هتلف هليك قريب جدا وهفكرك
%u0632%u0627%u0626%u0631
هذا الزى للرجل والمرأة لايدل على الاخوان لانهم يرتدون البدل والكرفتات هذا الزى رمزالسلفيين اللذين سخر منهم ساويرس عمر سليم بهذة الفعلة الشنيعة يؤكد انة مأجور يفعل اى شيئ ويرسم اى شيئ لمن يدفع
%u0632%u0627%u0626%u0631
لا إله إلا الله سبحانك إني كنت من الظالمين .. ولا حولا ولا قوة إلا بالله .. حسبي الله ونعم الوكيل .
%u0632%u0627%u0626%u0631
ايه يا جماعة الراجل بياكل عيش

بالسم الهارى ابقى خلى اللى دفعلك يشفعلك عند ربنا بقى

منار
sameh.Be
ربنا هو القادر على كل شئ وقادر ينتقم من كل واحد بيزرع الفتنة فى مصر
ابو عاصم
بيشبه الناس بالغنم
والله دى قلة ادب
-
وبعدين ليه المشاركات بتتاخر او لازم تمر على الاداره ؟
سعيدأبو خالد
إستفدت إيه يا راجل يا محترم وإنت على العكس تماماً من هذا الكلام
لأنه ليس من الإحترام أن تسئ لأشخاص لا تعرف عنهم شيئاً
لو عايز تعبر عن رأيك ياريت تبعد عن الدين ورموزه لأنك كده بتثير فتنة من
الممكن أن تؤدى ببلدنا إلى طريق لا ينفع فيه مباحثات ولا مفاوضات
وعلى فكرة أنا مش تبع الإخوان ولا السلفيين أنا راجل مسلم , ولكن إنت بجد
إستفزتنى كما حدث مع كثيييييييييير ممن رأو هذه المنحطة
وياريت كفاية بقى البلد مش ناقصة الأغبياء إللى زيكم إللى كل همهم الشهرة
ولوعلى حساب أى حد , وأبشركم بالخراب الذى أول ما يطوله هو أنتم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة: