نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل ستشارك في ثورة الغضب الثانية الجمعة 8 يوليو

جمعة التطهير و القصاص الجمعة 8 يوليو او كما تسمى الغضب الثانية

حيث دعت العديد من الائتلافات الشبابية التي انتشرت وانطلقت في اعقاب ثورة 25 يناير والعديد من القوى السياسية الى الانطلاق يوم 8 يوليو داعيين لثورة الغضب الثانية في جمعة التطهير و القصاص من بقايا فلول النظام ومن قتلى المتظاهرين

واختلفت الاراء بين مؤيد ومعارض من مؤيد للنزول ومعارض للنزول اساسا خاصة بعدما اصبح من احد المطالب الدستور اولا وهو مايخالف الديمقراطية التي اتفق عليها الشعب ب 77% بان الانتخابات اولا

ومن هنا مارايك في الثورة وهل ستشارك ام لا ؟

ِشااااااااااارك الموضوع من هنااااا وساعدنا على الوصول لاستطلاع راي كبير من اصدقائك ومعارفك

المقال "هل ستشارك في ثورة الغضب الثانية الجمعة 8 يوليو" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
بصراحة يا ابنى انا وزوجى على خلاف شديد جدا بسبب النزول لهذه المظاهرة بالذات

هو عاوز ينزل وانا معترضة

وقلت له اذا كنت انا خايفة على ولادى بالمنتدى وبوصيهم لا ينزلوا

وانت مسافر خلاص وسافر سليم ومعافى

وليه بقى بقول كده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لو مظاهرة سلمية اوكيه ماشى وكنت انا نفسى حا انزل واصور

لكن المرة دى حا يبقى كوكتيل رهيب ومتنوع وحا تبقى تصفية الحسابات التى ستؤدى

الى اشتباكات دموية وهذا ما سيحدث ومتوقعاه

ومازالت الاشتباكات عندى بالمنزل ولكن ليست دموية ههههههههههههههههههههههه

شكرا مشرفنا المهندس
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله المفروض كلنا نشارك على الاقل فى المظاهرة بلاش الاعتصام
لان اللى راجت دى ارواح وحقوق

والساكت عن الحق شيطان اخرص

منار
%u0632%u0627%u0626%u0631
رحم الله سعد زغلول بجد مفيش فايدة الا اننا نلغى يوم الجمعة خلاص مفيش حاجة نعملها غير الاعتصام احنا خلصنا من حلم اسمه مبارك ودخلنا فى كابوس اسمه المليونية والاعتصام
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا نازلة والمفروض اى حد فعلا عنده دم وراجل بجد ينزل عشان اللى ماتوا دول ماتوا عشانا كلنا

ودى اقل حاجة نرجعلهم حقهم والقصاص من اللى قتلهم عشان دم الشهيد مايبقاش راح هدر

لازم مبارك يتعدم هو واولاده ومينفعش نسكت ع الفساااااد من تانى لازم يكون فى محاكمة عادلة للى قتل اخوتنا

لازم فلوسنا المنهوبه ترجع تانى لازم ننزل كلنا عشان مفيش اى تغير حصل

الاااء
زائر مواطن مصرى
لا اشارك.. ولماذا؟؟ حرام كل شوية مظاهرات كفاية كدة الشباب المصرى عمل انجاز فى مصر بالثورة المصرية شباب رائع لكن للاسف هايخربون مصر بعد كدة حرام كل شوية مظاهرات واعتصامات وعدم الاحساس بالامان سيبو كل شئ يعمل بانتظام واعطو لنقسكم وقت واذا لم يحدث تغير فى مصر اذا انا كمان اكون من اول المتظاهرين لكن كدة حرام البلد هتخرب.... وشكرا
%u0632%u0627%u0626%u0631
المعلم الذي يقول مبارك كان حلم
تاكد ان مبارك كان حلم لك انت وقله قليله منتفعه ولاكنه كان كابوس اسود على 80 مليون مصري شريف
والمليونيات اللي مش عاجبه سيادتك هي التي اسقطت نظام معبودك مبارك الذي تعتبره حلم لك
يا ريت تحترم نفسك وتروح عند حلمك تتمسح بارجله اما الاحرار فسنظل في مليونيات شريفه وسلميه الي ان
ينتهي نظام الفاسق مبارك وناخذ بحق شهدائنا الاشراف وربنا معانا وليسقط كل خائن وجبان .
قال نلغي يوم الجمعه وهو خير يوماً طلعت فيه شمس حسبي الله ونعم الوكيل
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياريت متصادروش الاراء

ولو في عدل انشروا رايي

اقسم بالله العلي العظيم لست حزبا وطنيا ولم ولن انتمي اليه ولست مستفيدا منه ولا من كيانه
واقول واقر بانه كان هناك فساد طاغ
ولكن هناك انجازات ايضا
ولست من المنقادين لغنيم الماسوني او البرادعي العميل او انصار اوباما الذي قال ارحل او عفيفي الخامورجي الذي يدير ويدبر
نعم كنت اريد تغيير ولكن تغيير بيدي انا وليست بايادي خارجيه او باغراض مصلحيه كاغراض الاخوان او الاحزاب التافهه
نعم اريد مصر بلا فساد او محسوبيات ولكن ليس علي حساب شعب باكمله
فالذين يتشدقون بالديموقراطيه هم الان من يعارضون اراء الشعب الكامل علي الدستور
والتشدق كله بالشهداء
الله اعلم ان منهم الكثير كان يريد ان يسرق ومنهم الكثير كان يعتدي واعتدي عليه ومنهم الاكثر نعم كان يريد ان يطهر البلاد والي الان لا نعمل من قتلهم فالمتهم بريء حتي تثبت ادانته
فقد تداخلت وتشابكت عوامل كثيره
ارجو من الله سبحانه وتعالي الا نموت ميتة الجاهليه
وشكرا للسماح بالمشاركه
%u0632%u0627%u0626%u0631
اللى بيقول البلد هتخرب محدش هيخربها الا السلبية والسلبيين اللى ربنا يرحم بلدنا منهم

منار
%u0632%u0627%u0626%u0631
بلد ايه اللى هتخرب البلد فعلا هتخرب لو محدش اكلم وسبنا حقوقنا وحق الشهيد اللى مات

وياريت تفتكر انه مات عشان انت تعيش بحريه ومينفعش نسيب حقه وبعدين اللى مات ده اخويا واخوك

وبجد بجد اللى هيعقد فى بيته بكره ومينزلش ده انسان جبان ولو انت شايف ان البلد اتغيرت خلاص متنزلش لو

الشرطة بقت بتحترمنا متنزلش احنا لسا ميت شاب عندنا بسبب تعذيب الشرطة وغيره كتير وكل ده لسا مش عايز تنزل

الاء

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مشاهدة بث مباشر احداث مليونية الجمعة 20/4/2012 مليونية تقرير المصير وانقاذ الثورة ثورة الغضب الثانية
انطلاق ثورة الغضب الثانية الجمعة 8 يوليو والاعلان عن اعتصام مفتوح
ثورة الغضب الثانية 8 يوليو القادم
شاهد بالفيديو خطبة ثورة الغضب الثانية الجمعة 27 مايو فى ميدان التحرير
بالفيديو والصور أخبار ثورة الغضب الثانية الجمعة 27/5/2011