نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فتاة في السابعة عشر - الامن الوطنى ضربونى وكهربونى

فعلا بنت بميت راجل

رغم انها فتاة تبدو بسيطة الحال الا ان كلماتها ووعيها السياسي يلجم اللسان
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

في حوار تليفزيونى عى قناة التحرير تم عمل مقابلة تليفزيونية مع فتاة صغيرة السن من شباب الثورة

التى قصت معاناتها بدءا من الامن الوطنى الذى استخدم معاها الضرب والكهرباء مرورا باحداث مسرح

البالون حتى دخولها السجن الحربي وتقول انا فتاة في السابعة عشر اتممت الثامنة عشر في السجن

الحربي وتتكلم عن اللوا سعيد الذى سبها وقال لها "روحى يا دينا علشان تتربي وتتعلمى الادب "عندما

قالت كلمة حق اما المشير طنطاوى وتضيف ان النظام مازال قائم وما حدث في الاستفتا الدستورى ما

هو الا محاولة لتفتيت القوى السياسية ولكن خلافة مبارك باقية ونظامة باق

المقال "فتاة في السابعة عشر - الامن الوطنى ضربونى وكهربونى" نشر بواسطة: بتاريخ:
عبد الرحمن 2011

ما شاء الله لا قوة الا بالله
انت صحيح بنت بس بنت بـ 100 راجل من الرجال اللي نايمين في البيوت
وبـ مليون راجل من صاحب صفحة انا اسف يا ريس مع انه هو مش راجل اساسا ً

drspiderman
معلش يعني انا عندي سؤال
دي بنت عندها 17 سنه هيعملوا فيها كده ليه ؟؟
ياريت برضه نعقل الكلام الى بنسمعه و نحاول نفكر اذا كان صح و لا غلط
%u0632%u0627%u0626%u0631
اخ عبدالرحمن اعتقدك صغير في السن لا تنخدع واعتقدك ايضا متهور ومندفع افهم اخي واعتن جيدا ثم احكم

الكلمه تهوي بصاحبها
ahmed_psp33
الله اعلم هل الكلام صحيح ام ملفق مهو كل واحد دلوقت عامل فيها شهيد وبطل
عبد الرحمن 2011
اخ عبدالرحمن اعتقدك صغير في السن لا تنخدع واعتقدك ايضا متهور ومندفع افهم اخي واعتن جيدا ثم احكم

الكلمه تهوي بصاحبها

جزاك الله خير اخي على النصيحه . والحمد لله لم اقل شئ او كلمه تهوي بي باذن الله
اما ما قالته هذه الفتاه اي كانت هي وصادقه ام كاذبه فانا لامس كل ما قلته بنفسي ولست محتاج الي ادله منها ولكن فقط انا فخور بخروجها ولبقتها ليس اكثر . بارك الله فيك
فهل انت مختلف معها في اي شئ مما قالت . كل ما ذكرته صحيح حتى وان لم تلمسه بنفسها

tarek 2011
يا اواخوانى كلنا نعلم ان امن الدولة باقي ولكن تم تغير مسماه الى الامن الوطنى . كلنا نعلم ان الشرطة لم يتم

تطهيرها وانا هناك من الفاسدين فيها من يرتع ويمارس طقوسة الشاذة ولو حضراتكم تابعتم برنامج صباح دريم كنتم

هتشوفو بردو مواطن تم الاعتدا علية جنسيا وحرق السجائر على جسدة وهنروح بعيد لية فاكرين بعد الثورة علطول لما

ظابط الشرطة قتل سائق تاكسي بالطبنجة بتعتة واتجمعت الناس علية و ضربوة انا شايفة ان البنت كلامها منطقي

جدا

كلنا نعلم ان قيادات المجلس العسكرى تم تشكيلها في عهد مبارك وايضا النائب العام وكل القيادات الكبيرة في البلد

مش عارف لية مصممين تدافعو عن الامن الوطنى وعن المجلس العسكرى اللى مش بياخد خطوة غير بضغط شعبي

يعنى ما فيش ارادة حقيقية للتغير ولكن هناك ارادة للتغرير
زيزو باشا
بالذمة ده كلام ؟؟؟ بالذمة دى بنت متربية ؟؟ بالذمة دى الفاظ توجهها عيلة بنت امبارح للسيد المشير اللى قد جدها ؟؟؟؟ بالذمة السيد الفاضل اللواء / سعيد من المجلس العسكرى قالها ما ذكرته ؟؟؟ و المهم فى ده كله انها طلعت على قناة ( ا ل ت ح ر ي ر ) اظن مفهوم مين هوه ابراهيم عيسى و محمود سعد اللى قاعد بيضحك على الحوار طبعا مش صاحب ال9 مليون جنيه سنويا يعنى مصروفه الننوس فى اليوم اربعة و عشرون الف جنيه و ستمائة و سبعة و خمسون جنيها تقريبا ) ممكن ده يكون مرتب موظف لمده 35 سنه خدمة و عمره ما حايحصل نصهم مش كده و الا ايه الواحد بصراحة قرف خالص ؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
زهير ابراهيم
هذه الطفله الصغيره فعلا يا عبد الرحمن
اجدع من رجال كتير
البنت واعيه قوي وكلامها صادق وواضح
مش ده كل الناس بتقوله
شمعنا لما قالت البنت الكلام ده تبقى
مصيبه
على غكره في خبر هيعجبك قوي
تم تفجير خط الغاز للمرة الرابعه
عبد الرحمن 2011
هذه الطفله الصغيره فعلا يا عبد الرحمن
اجدع من رجال كتير
البنت واعيه قوي وكلامها صادق وواضح
مش ده كل الناس بتقوله
شمعنا لما قالت البنت الكلام ده تبقى
مصيبه
على غكره في خبر هيعجبك قوي
تم تفجير خط الغاز للمرة الرابعه

يا نهار ازرق خط غاز تاني
يعجبني ازاي يا عم زهير دا خراب ومصر هي المتضرره

زهير ابراهيم

يا نهار ازرق خط غاز تاني
يعجبني ازاي يا عم زهير دا خراب ومصر هي المتضرره

صدمني كلامك
انتي بتفضل الغاز يروح لاسرائيل احسن
على العموم مش هاعلق على الكلام في المنتدى وهاكتفي بمتابعه الاخبار فقط
لاني ما بقتشي فاهم حاجه
عبد الرحمن 2011
صدمني كلامك
انتي بتفضل الغاز يروح لاسرائيل احسن
على العموم مش هاعلق على الكلام في المنتدى وهاكتفي بمتابعه الاخبار فقط
لاني ما بقتشي فاهم حاجه
لا يا اخي زهير ازاي افضل الغاز يروح لاسرائيل بس
لكن المشكله في ان هذه اتفاقيه تورطنا فيها بسبب الخائن ابن الكلب مبارك ورفاقة مثل حسين سالم
وحل الاتفاقيه او الغائها لن ياتي بهذه الاعمال والتفجيرات .
فقط ما سنجني من هذه الاعمال هي اعادة ضخ الغاز مع صرف تعويضات لاسرائيل . واحنا مش حمل تعويضات
الموضوع مش بالسهوله دي يا اخي زهير انه بمجرد ما تفجر خط الغاز خلاص الاتفاقيه تتلغي او تقول لاسرائيل اضربي دماغك في الحيط مش كده ابدا
والله لو التفجير يجيب نتيجه ايجابيه دا انا اروح اكسر ابوه حتى لو اقرضه بأسناني
tarek 2011
بالذمة ده كلام ؟؟؟ بالذمة دى بنت متربية ؟؟ بالذمة دى الفاظ توجهها عيلة بنت امبارح للسيد المشير اللى قد جدها ؟؟؟؟ بالذمة السيد الفاضل اللواء / سعيد من المجلس العسكرى قالها ما ذكرته ؟؟؟ و المهم فى ده كله انها طلعت على قناة ( ا ل ت ح ر ي ر ) اظن مفهوم مين هوه ابراهيم عيسى و محمود سعد اللى قاعد بيضحك على الحوار طبعا مش صاحب ال9 مليون جنيه سنويا يعنى مصروفه الننوس فى اليوم اربعة و عشرون الف جنيه و ستمائة و سبعة و خمسون جنيها تقريبا ) ممكن ده يكون مرتب موظف لمده 35 سنه خدمة و عمره ما حايحصل نصهم مش كده و الا ايه الواحد بصراحة قرف خالص ؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****

علية الصلاة والسلام

اولا الراجل ما حطش ايدة في جبك ولا جيب غيرك فربنا يباركلة

ثانيا الراجل زكر قبل كدة ان الفلوس دى بتدخلة من الاعلانات بمعنى لما القناة يدخلها مية مليون اعلانات في برنامج محمود سعد بيذيعة يبق اية المشكلة انة ياخد منهم 9 مليون " الراجل محترم ومبادة ومواقفة معروفة يا زيزو " وبلاش تطهر كلامك بمظهر الحاقد على الاخرين لمجرد ان ربنا بيبعتلهم رزق اكتر
الفلوس دى لو بياخدها زى الوزارا وزى القيادات والواصلين في البلد من ضرايب الشعب كنت ماشي اقولك ان ما فيش مساواة وما فيش عدالة في توزيع الرواتب وانة ازاى يبقيل كدة لكن دى بتجيلة من مصدر خارجى زي اللى عامل مشروع كدة وبيكسب منة واظن دى حاجة مش محتاجة يعنى نعلق عليها
طالما انة مش لص ومش بياخد راتب كبير من ضرايب الناس

ثانيا قلت معروف مين ابراهيم عيسى ... لا بصراحة مش معروف ... ياريت تعرفنا انت

ابراهيم عيسي يعتبر من السياسين الاقلا المعارضين بشكل علنى لمبارك وفرقة الحرامية اللى حوالية بل من المهاجمين بجراة وبشدة رموز الفساد السابق وعتقل عشرات المرات في عهد مبارك وانت عارف بيعملو اية في المعتقلات

ياريت لو عندك انت بقة حاجة عنة تقولها بدل ما نهرتل في الكلام من غير دليل

ونعم ربما يكون اللوا ( رضي الله عنة وارضاة ودخلنا مع فسيح جناتة مع الانبيا والصالحين ) ممكن يكون قال دا لانة قبل انة يندفعلة شيكات ولا بملاين الجنيهات بدون وجه حق من ضرايب الشعب ولان تم اختيارة للمراكز العليا في عهد مبارك ) دا المشير نفسة واخد 4 ترقيات دفعة واحدة علشان مبارك يحطة في منصبة ويضمن عدم وجود انقلاب عسكرى
جدة مصرية
انا خلاص ما بقتش اصدق اى حاجة خالص وعقلى تشتت وتفكك

انا حاليا كل تفكيرى احنا رايحين على فين ؟؟؟

وبفكر فى شىء مهم آخر وهو أين الحراسة على خطوط الغاز والمحطة المركزية للغاز

ليه تاركين المنطقة من غير حماية ؟؟؟ ومين بالضبط اللى بيفجر بسهولة ؟؟؟

شكرا كتير طارق
%u0632%u0627%u0626%u0631
الاخ عبدالرحمن: شوف اخي العزيز اعتقد جدا ان الكلام ملفق طبعا ليس لان الامن ملائكه ولكن بسبب توقيته وعفوا اقرا ما بين السطور المدعو محمود سعد يريد تلميع نفسه هل انت يا اخي تري بانها سذاجه رهيبه جدا ان يتم اعتقال فتاه لن تقدم ولن تؤخر واكثر الناشطين يقولون اكثر من هذا ولم يتم اعتقالهم حتي وان اراد الامن اعتقال احد لن يعتقل هذا الفتره ليسوا بهذا السذاجه اخي

الاخ زهير: هل ترضي بالفتنه؟ هل ترضي بعدم الامان؟ هل ترضي بالفوضي؟ وجهة النظر التي اعتقد انها صائبه هي تصدير الغاز لاسرائيل ولكن بالسعر الدولي ثم السعي دوليا وبالقانون لعدم الاكمال في الصفقه حتي لا تحدث الفوضس اخي الحبيب
REBEL
الاخ عبدالرحمن: شوف اخي العزيز اعتقد جدا ان الكلام ملفق طبعا ليس لان الامن ملائكه ولكن بسبب توقيته وعفوا اقرا ما بين السطور المدعو محمود سعد يريد تلميع نفسه هل انت يا اخي تري بانها سذاجه رهيبه جدا ان يتم اعتقال فتاه لن تقدم ولن تؤخر واكثر الناشطين يقولون اكثر من هذا ولم يتم اعتقالهم حتي وان اراد الامن اعتقال احد لن يعتقل هذا الفتره ليسوا بهذا السذاجه اخي

الاخ زهير: هل ترضي بالفتنه؟ هل ترضي بعدم الامان؟ هل ترضي بالفوضي؟ وجهة النظر التي اعتقد انها صائبه هي تصدير الغاز لاسرائيل ولكن بالسعر الدولي ثم السعي دوليا وبالقانون لعدم الاكمال في الصفقه حتي لا تحدث الفوضس اخي الحبيب
مع الاحترام لعبد الرحمن وزهير انا بقول لسيادتك ان الكلام مش ملفق ولا محمود سعد عايز يلمع ولا حاجة من الكلام دا عشان هو مش محتاج بغض النظر عن المبالغ اللى كان بياخدها واى واحد كان هياخد مش هيقول لا دا اولا

ثانيا سيبك من موضوع التوقيت دا بالذات والكلام فية اللى لا بيقدم ولا بيأخر لو جبت اى حد من الميدان هيقولك الكلام اللى هى قالتة ولا واحد قاعد فى بيتة هيقول نفس الكلام وزيادة علية وكل واحد اتضحلة سياسة المجلس العسكرى طول الفترة اللى فاتت فمتقوليش توقيت وحوارات وفتنة وبلبلة وامن واستقرار والبلد تخرب عشان احنا شبعنا من الكلام دا ولا انت ليك رأى تانى فى الموضوع ؟

ثالثا دى مش سذاجة رهيبة انهم يعتقلوا بنت ويسيبوا الناس التانية الكبار زى ما بتقول عشان لو مسكوا حد من الكبار الموضوع هيكبر والخبر هينتشر لكن لما يفضوا الناس اللى مش معروفين واللى حوالين الناس الكبيرة يبقوا بيقضوا عالثورة واحدة واحدة ودى سياسة معروفة من زمان

بالنسبة لموضوع الغاز احنا منعرفش الاتفاقية بتقول اية وامتة هتنتهى والكلام دا كلة وعشان كدا احنا عايزين توضيح ودا مش ذنبنا ان احنا فرحانين بالتفجير دا عشان احنا متأكدين ان فية ضرر لاسرائيل من وقف تصدير الغاز اما بقية التفاصيل المفروض تطلعلنا عشان نعرف
blackmosiba
لا حول و لا قوة إلا بالله
حتى القاصرين ؟؟
إنا لله و إنا إليه راجعون
ما في أمان في الزمان ده

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : المواطن المسحول ينفي ضرب الامن له ويقول ان الثوار هم من ضربونى والامن حمونى
ضبطت قوات الامن فتاة مع شاب بالطائف