نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل و بالصور : انفجار في محطة الغاز المؤدية لإسرائيل والاردن بالعريش فجر اليوم

ذكرت مصادر مطلعة وشهود عيان فجر الليلة حدوث انفجار ضخم للمرة الرابعة خلال اقل من ستة اشهر بخط الغاز المتجه الى اسرائيل والاردن جعل سماء العريش تبدو كالنهار في ظلمة الليل

واعلن التلفزيون المصرى ان سيارات المطافى قد ذهبت الى موقع التفجير في الحال

وقال شهود عيان ان النيران لم يسبق لها مثيل
وانها ترى من مسافة 30 كيلو مترا
وألسنة النيران تتصاعد الى عشرات الامتار ارتفاعا

حيث ان التفجير ليس في الخط او الانابيب كالمرات السابقة وانما في المحطة نفسها وهو ما يجعله الاعنف على الاطلاق حتى الان

صورة الانفجار

صور اكثر وضوحا

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "عاجل و بالصور : انفجار في محطة الغاز المؤدية لإسرائيل والاردن بالعريش فجر اليوم" نشر بواسطة: بتاريخ:
درع التوحيد
الله أكبر ولله الحمد
عبد الرحمن 2011

ليه كده بس ما كل ده خراب على البلد واحنا اللي هندفع تعويضات وهذه الاعمال لا اعتقد انها تلغي اتفاقيه او تحل مشكله
مين اللي بيفجر كل شويه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وفين الحمايه اللي كانت بتحمي قبل كده ؟؟؟؟؟؟؟؟
والله السياسه لعبه قذره واحنا مش عارفين ايه اللي بيحصل بالظبط

ساره
ربنا يستر علي البلد اللي بيحصل فيها
محمود مجدى2010
حسبى والله ونعم الوكيل .... يا جماعة مصر بتخرب والله العظيم وكل ده على دماغنا احنا بسبب شوية عيال ولا يستهلوا اللى فى ا لميدان دول ياعم انا ول واحد بقولك اللى فى الميدان ده مش بيمثلنى اان مش عاوز ولا واحد من هناك مصر بتخرب يا جدعان وكله ده هييجى على دماغنا وعلى دماغ ولادنا ان شاء الل هفى المستقبل ... يعنى مثلا حلم الناس كلها الحد الادنى للاجور واضح كجه لا هيبقى حد ادنى ولا حد ام بتاع مصر بتخرب هيجيب فلوس منين هو وزير ا لمالية حسبى الله ونعم الوكيل
عبد الرحمن 2011

يا محمود هم الناس اللي نايمين في الميدان وبيطالبوا بالاصلاح وبيطالب بدماء شهدائنا وخلاص البلد من الفساد ونايم في الميدان ولا يملك حتى مطوى او سكين . هو اللي راح فجر الغاز وبيضيع البلد مش ممكن يا اخي طبعا

جدة مصرية
رابع مرة تحدث تفجيرات

أين الحراسة المكثفة لمحطة الغاز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وو لا توجد حراسة نهائيا على خطوط الغاز ووووووولا فيه أى اهتمام وبل يوجد استهتار فظيع

بدأت والله أشك فى أشياء كثيرة جدا

شكرا عمرو السقا
احمد محمو د2011
هذا الانفجار رد علي خبر عودة تشغيل خط الغاز مرة اخرى نهاية هذا الاسبوع اتمنى من الحكومة ان تفعل شئ مشرف فهذه وصمة العار علي جبين كل مصرى
%u0632%u0627%u0626%u0631
ده تشويه لسمعه الشرفاء اللى فى التحرير
الاس مرميه فى عز الحر والشمس فى الميدان وبياكلوا ويشربوا بالقطارة
ولما يحصل تفجير فى اخر البلد يبقى هم برضه؟

لا اله الا الله

بس طبعا اللى حصل ده غلط كبيييييييييييير لان مصر هتدفع تعويضات عن فترة توقف الغاز ومصروفات التصليح كل ده على حسابنا احنا واعتقد ان الاشراف المتظاهرين مايعملوش كده ابدا

وطبعا الداخلية والجيش مسئوليتهم تامين المنشات دى وده شغلهم وواضح انهم مقصرين جامد لانهم عارفين ان المكان مستهدف ومع ذلك سايبينه بدون تامين
احتمال كبير (تقدير شخصى) انه يكون حد من حماس ولكن انا مش عايزة اظلم حد
%u0632%u0627%u0626%u0631
يــــا جماعة لازم حل لان دي الفرصة المثالية اللي تخلي اسرائيل تعمل حجة الامن القومي والغاز وتنط علي سينا.... وبنا يسيتر
REBEL

ليه كده بس ما كل ده خراب على البلد واحنا اللي هندفع تعويضات وهذه الاعمال لا اعتقد انها تلغي اتفاقيه او تحل مشكله
مين اللي بيفجر كل شويه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وفين الحمايه اللي كانت بتحمي قبل كده ؟؟؟؟؟؟؟؟
والله السياسه لعبه قذره واحنا مش عارفين ايه اللي بيحصل بالظبط

شكلهم كدا يا عبدة اللى واقفين حراسة هم اللى بيفجروا مفيش غير كدا هههههههههههههه

المفروض المجلس الزفت دا يطلع بيان بشأن الاتفاقية دى عشان نعرف شروطها اية وهتنتهى امتة الاتفاقية دى والخساير دى مين اللى بيتحملها عشان مفيش حد راضى بيها فى مصر كلها والناس اللى بتفجر تعرف هم بيعملوا اية وبيضروا مصر ولا اسرائيل

بس لحد الان انا مبسوط باللى بيحصل عالاقل اللى انا عارفة دلوقتى ان مصالح اسرائيل متعطلة وواقفة
amrelsaqqa
يا جماعة ياريت ما ندخلش الدنيا في بعضها
ايه علاقة التحرير بالاستقرار بالانفجار !!

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
عاجل: انفجار مهيب بالعريش بخط الغاز الرئيسى والاساسى المؤدى الى اسرائيل والاردن والجيش يحاول السيطرة
انفجار خط الغاز بالعريش
شاهد بالفيديو انفجار انبوب الغاز بين مصر والاردن