نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية الدول والبلاد العربية الشقيقة المملكة العربية السعودية أخبار السعودية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مصر تطرد الامير أحمد بن تركي نجل شقيق خادم الحرمين

بعد أحتجاز الامير احمد بن ترك وحراسه الخمسه اكثر من 18 ساعه وتدخل السلطات السعوديه تم ترحيله من مصر مع وضع اسمه على القائمه السوداء التى تمنع دخوله مصر مره اخرى وبدئت القصه حينما تشاجر الامير وطاقم حراسته الخمسه يضم ثلاثه يحملون الجنسيه الامريكيه واثنان يحملون جنسيه جنوب افريقيا مع ضباط المطار واحدثوا عاهه مستديمه لضابط نقل على اثرها الى المستشفى للعلاج وتدخل الجيش لفض الاشتباك والقى القبض على نجل الامير وحراسه واحتجزوا 18 ساعه بعد حلق شعور الحراس وتكبلهم بالسلاسل ورحلوا بعد تدخل السلطات السعوديه وسفارات بلدان الحراس للافراج عنهم بترحيلهم والجدير بالذكر ان عائله نجل الامير تعيش بالقاهره فى فندق موفنيك ب6 اكتوبر منذ 6 سنوات وقد شهدت القاهره احداثا كثيره وتجاوزات وصلت الى حد كبير من التهور والاستهتار من قبل الامير وعائلته فى ايام المخلوع وكان اخرها اتهام الامير وابنه بالتستر مع السلطات المصريه فى ايام الخلوع على قتل الاميره هند الفارسى زوجه الامير تركى ولايزال التحقيق فى القضيه لم ينتهى بعد ولكن الذى لابد من ذكره ان الاجراء الذى قوبل به نجل الامير لم يكن يتوخذ معه ايام المخلوع الذى عودهم انهم مهما فعلوا لايتخذ ضدهم اى اجراء قانونى وكأنهم فوق القانون ولكن مصر اليوم ترد على كل من سولت له نفسه فى الماضى بعمل تجاوزات مستهتره ضد ها وضد شعبها انه لايوجد احد فوق القانون فتحيه لثوره 25 يناير التى جعلتنا اخيرا نرفع الرأس هاتفا كل منا انا مصرى
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "مصر تطرد الامير أحمد بن تركي نجل شقيق خادم الحرمين" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
تحيا مصر فوق الجميع ودم المصري أكرم من اي حد على وجه الأرض تحيا الثورة وشهداعها ولعنة الله على من أهدر كرامة المصري
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا سعودي وهذا الاجراء تشكر عليه مصر مش عشان امير سعودي ماينال عقابه
القانون يظبق على المواطن المسكين في مصر والسعوديه وغيره فلازم يطبق على اي
امير مهما كان
touch of fire
ولا تحسبن الله غافل عما يفعل الظالمون
salah1943a
ربنا لا تآخذنا بما فعل السفهاء منا
%u0632%u0627%u0626%u0631
عملنا ايه انضربنا ورحلناه كان لازم يتسجن زيه زى اى حد
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعة هى العائلة المالك فى السعودية فيها كام امير ؟ وبيجيبوا فلوسهم دى كله منين؟
بديعه أحمد على
الشعب السعودى شعب حر و شعب جميل و رجاله و الله و ربنا ينصرهم و يحميهم و يزيدهم من نعيمه ما حدش ينكر انهم وقفوا مع المصريين و مصر كلها معاهم احنا فى النهايه اخوات و عيله و الشعوب العربيه مالهاش الا بعض حلم واحد و حيتحقق باذن الله تعالى و لو كره الكافرون و الظالمون

لكن و الله العظيم من ايام الثوره و انا مش عايزه تروح عن بالى صوره الولد اللى زى الفل اللى جابه معتز الدمرداش فى تسعين دقيقه و اللى عضوه كلاب الكلب ده

شبابنا و اولادنا الصغيرين اللى عضتهم و كلتهم كلاب الكلب ده صورتهم مش عايزه تفارق خيالى لازم ياخدو حقهم مين يجيب لهم حقهم منه الولد انكسر يا عينى و دخل غرفقه و مارضيش يطلع منها

هم لازم يحتكوا بضباط برضه و حرس مطار علشان ينطردوا؟؟؟؟؟؟؟ يعنى لما كلابه تعض شبابنا و تاكل اطفالنا ما حدش يسأل؟؟؟ احنا لحمنا مش رخيض و كرامتنا مش رخيصه و نفسى كل من اهان كرامته الكلب ده ياخد حقه منه و يتحاكم و يتشنق فى ميدان عام (ده حق و قانون و لكم فى القصاص حياه يا الو الالباب) بغض النظر عن جنسيته او لونه او دينه او وضعه الاجتماعى او اى حاجه تانيه هو انسان غلط فى حق شعبه و بلده قبل ما يغلط فى حق مصر و المصريين
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش ده بتاع الكلاب ؟؟؟؟

هم مطرودين من السعودية وجايين يخربوها هنا

منار
%u0632%u0627%u0626%u0631
اولا تحية للقوات المسلحه المصريه واحب ارد علي الاخت اللي بتقول ان الشعب السعودي ولا حكومته وقفوا امتي مع الشعب المصري واللي حصل مع الامير كان المفروض يحصل من زمان بس الله يسامحه حسني المخلوع هو ورجالة اللي ضيعو كرامة المصريين حسبي الله ونعم الوكيل فيهم.لكن الان لازم القانون يطبق علي الجميع وننسي كلمه انا تبع الباشا فلان وعلان
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعه والله العظيم ان الشعوب العربيه اصلا بتحب بعض ولكن يوجد بعض الشواذ ولكن والله وانا صادق فى كلامى ان الى حصل مع الضابط فى مصر لو كان خادم الحرمين الله يحفظه قريب من الموقف كان طلب من الضابط ان يفعل فيه كما فعل الامير وبعد كده هو يعطيه عقابه لانه معروف انه رجل يحب الحق الله يحميه للاسلام والمسلمون انا مصرى لكن يعلم الله انى احبه فى الله واحب اعرفكم ان الامير سلمان اخو خادم الحرمين لو مواطن سعودى ذهب له بشكوى من اى امير والله يجيب حقه من مين ما كان انا بقول الكلام ده لان حسنى مبارك لو كان عرف الملك عبدالله من قبل ما كان يرضى ابدا من الى بيحصل من الجماعه دول فى مصر لكن حسنى ما كان يهمه شعبه خلاف الملك عبدالله يهمه كل من هو عربى على الارض وكل من هو مسلم فى العالم لان نخوة العروبه والشهامه ما زال محتفظ بها الله يحميه ويديمه على الرؤس انشاء الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
ربنا يحميكو ا يامصريين
محمدابوعبده
يا ناس ياهو احنا حنعانى مده من مساوء المحروق اذدى المخلوع علشان ذى ماسمعنا انه كان بيشحت من كل الدول العربيه والخاليجيه تقريبا ان لم يكن كلهم علشان كده كانت عنيه مكسوره ليهم وماكنش يقدر يقول كلمه واحده جوا البلد او بره مما ادى الى اهانه المصريين علشان المسارى ياخوى اللهينتقم منه ومن الى كان بيسعده على اهانه اى حد مصرى

امـــــــــــين
sniperads
تحيا مصر فوق الجميع ودم المصري أكرم من اي حد على وجه الأرض تحيا الثورة وشهداعها ولعنة الله على من أهدر كرامة المصري

ان كنت تقصد مصر فوق الجميع في مصر و احترام القانون هدا صحيح ..و لاكن ان كان شعار فوق الجميع يعني كل الارض فهدا شعار النازيين رغم ان النازيين دولة عضمي اقتصاديا و عسكريا :-)

اما ان تقول دم المصري اكرم من اي احد على وجه الارض هدا يعني ان المصري ليس انسان لاكن شيء اخر او ان المصري دمه لونه غير لون دم البشرية..... او ان المصري شعب الله المختار....

يا ابني ينتضر زمن طويل امام مصر كي تخرج الي الدمقراطية لو رجعت الاف السنين الي الوارء تجد ان مصرحكمت دائما بقبضة من حديد.
الشاطر حسن
الف داهية عقبال الصهاينة
شريف وساف المصري
ياشباب بلاش من اي انحياز كل انسان يغلط في حق اي بلد يتحاسب بغض النظر عن جنسيته نفس الوضع لو حدث في السعوديه من حق السلطات السعوديه تاخد حقها بلاش مصري وسعودي ومعرفش ايه كلنا عرب واي انسان يتحاسب وموضوع مصر فوق الجميع دي مجرد شعارات إن أكرمكم عند الله أتقاكم . وليس أفضلكم نسباً أو حسباً أومالاً نعم ففي وقتنا الحالي يُصادَقُ الشخص لسلطته لماله لحسبه ونسبه لجاهه وسلطانه فقد غرتهم الأمانيَ وغرتهم الدنيا
samerezz
الله أكبر ايوة بقا خلونا نسترد كرامتنا
ISLAMAZ
طول عمر المصريين طيبين و بيرضوا بقليلهم,
فرحانين قوى عشان رحلوا الأمير واللى معاه و وضعوهم على القائمة السوداء (يا فرحتى),
وفين بقى حق الظابط المصاب؟؟؟؟؟
هذا الحادث لو عكسنا الوضع و تم فى السعودية و ليس مصر كان سيتم حبس جميع المتورطين ويتم التحقيق معهم حسب القوانين السعودية الصارمة جدا و التى تنفذ على الجميع و سيكون العفو عنهم من حق (الضابط المصاب فقط)
شوفتوا الفرق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و زعلانين قوى لما وزير الخارجية راح السعودية و قال (السعودية الشقيقة الكبرى لمصر),الكبير هو اللى يعرف يجيب حق أولاده و يعملهم كرامة فى أى مكان (بالفعل مش بالكلام)
%u0632%u0627%u0626%u0631
طيب والغلبان الى اتعملت لية عاهة هيعمل اية هيصرف طرد الحيوان دة منين دة كان لازم يتحاكم
زهير ابراهيم
هو ده الكلام والا فلا
%u0627%u062D%u0645%u062F
المفروض ضربه بالاحذيه قبل خروجه من مصر
%u0632%u0627%u0626%u0631
الشعب المصري والسعودي مثلهم مثل أي مسلم كان على وجه المعموره أخوان بالله ولايمثل الشعوب من اساء الادب مع الاخرين
سعودى مسروق
ان مش حعمم على كل المصريين بس انا متاكدة ان 90%من الشعب المصري الى يشتغل خارج مصر نصاب وحرامى ..وده من تجربة لنا مشاريع ولها اكثر من 50 سنة وكل العمالة الى عندنا مصريين مافية واحد منهم تلا ماسق او حاول يسرق ..المشكلة انهم عندهم مبدا انت عندك فلوس انا اسرققك.و واثبات لكلامى شوفوا اغلب العماير الفخمة والاحياء الراقية وشقق جامعة الدول والرحاب اكثر ملاكها من العمالة الى اشتغلت فى السعودية .عند المصرى السرقة ذكاء وغيرة غبى .وانا احب اوصل رسالةلاصحاب التعليقات ان العمالة المصرية .. على قد مانصبو وسرقو السعوديين مشيناها لهم لان فية رب منتقم .ولو اهلى سمعو كلامى من زمان كان اعطيت كل موظف يسرق بالجزمة والصرمة على نفوخة عشين يعرف ان اللة حق؟
ISLAMAZ
ان مش حعمم على كل المصريين بس انا متاكدة ان 90%من الشعب المصري الى يشتغل خارج مصر نصاب وحرامى ..وده من تجربة لنا مشاريع ولها اكثر من 50 سنة وكل العمالة الى عندنا مصريين مافية واحد منهم تلا ماسق او حاول يسرق ..المشكلة انهم عندهم مبدا انت عندك فلوس انا اسرققك.و واثبات لكلامى شوفوا اغلب العماير الفخمة والاحياء الراقية وشقق جامعة الدول والرحاب اكثر ملاكها من العمالة الى اشتغلت فى السعودية .عند المصرى السرقة ذكاء وغيرة غبى .وانا احب اوصل رسالةلاصحاب التعليقات ان العمالة المصرية .. على قد مانصبو وسرقو السعوديين مشيناها لهم لان فية رب منتقم .ولو اهلى سمعو كلامى من زمان كان اعطيت كل موظف يسرق بالجزمة والصرمة على نفوخة عشين يعرف ان اللة حق؟
بقالكوا 50 سنة بتنسرقوا وساكتين (يبقى الحرامى غلطان لو سابكوا)
طب و مجبتيش سيرة ليه عن السعوديين اللى اكلوا حقوق العمالة اللى عندهم (ولا المعلومة دى لسه موصلتكيش)

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تفاصيل :مقتل عادل المحيميد على يد الامير تركي بن سعود
صور عادل المحيميد قتيل الامير تركى بن مسعود .. وماذا كتب على تويتر قبل وفاته
تفاصيل مقتل شقيق الفنان أحمد عزمى داخل غرفة نومه بالهرم
شاهد صور خادم الحرمين الشريفين من داخل الطائرة الملكية