نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تفاصيل احباط مخطط للقبض على وزير المالية الاسبق يوسف بطرس غالى فى لندن

استطاع وزير المالية الاسبق الهروب من لندن و ذلك بعد صدور حكم ضده بالسجن 30 عام فى مصر و قد ارسلت مصر طلبا لسلطات البريطانية تطلب فيه القيض على يوسف بطرس غالى لانه محكوم عليه بالسجن 30 عام بالفعل كانت السلطات البريطانية ستقوم بذلك لولا تدخل السفير الاميريكى و الذى رفض تماما القبض على غالى نظرا لانه مواطن امريكى و يحق له التحرك بحرية فى كل اماكن العالم و قال ان المستندات التى قدمتا مصر للسلطات البريطانية ليست كافية نظرا لوجود فترة لتقض الحكم وهى 60 يوم وهدد السفير الامريكي بتصعيد الامر اذا تم التعرض للوزير الاسبق
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "تفاصيل احباط مخطط للقبض على وزير المالية الاسبق يوسف بطرس غالى فى لندن" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
مسيره حا يقع يعنى حا يقع

ربنا كبير ومنتقم جبار

شكرا مشرفنا مستر هشام
زيزو باشا
طبعا .... امريـــكا .. امريــــــكا و ما ادراك ما امريكا .. طبعا ( يوسف ) و شتان مع الفارق بين الافاق اللص و نبينا يوسف !!!! ( بطرس ) و ايضا شتان بينه و بين بطرس من حواريين النبى عيسى عليه السلام !!!! و ( غالى ) و هو اشد ما يكون ارخص من الرخص نفسه سارق اموال التامينات و السيارات و الجمارك و الاراضى و غيرها كثير .. ان شاء الله يقع و ساعتها ماحدش حايرحمه مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلا م *****
عبد الرحمن 2011

انا عندي سؤال هل حصل على الجنسيه الامريكيه قبل الثورة ولا بعد الثورة
ان كان حصل على الجنسيه الامريكيه بعد الثوره فهذا تحايل وامريكا لازم تحترم نفسها شويه . وطز في امريكا وفي تهديد السفير الحيوان بتاعها
اما اذا كان حاصل على الجنسيه الامريكيه قبل الثورة يبقى خلاص احنا نضرب حسني مبارك 100 جزمه على وشه وعلى راسه لانه ازاي يسمح لواحد يملك جنسيه غير مصريه انه يتولى وزاره وكمان وزارة الماليه .
المفروض يتحاسب مبارك ولا هيقول معرفش ولا يه بالظبط
بصراحه حاجه تفقع كل مسؤل مطلوب يتضح انه معاه جنسيه اخرى

%u0632%u0627%u0626%u0631
ايها الامريكان اتقوا شر بالحليم اذا غضب ولقد اعزر من انذر
زيزو باشا
اخى العزيز عبد الرحمن .. تحياتى .. انت عارف البهوات دول بياخدوا الجنسية ازاى ؟؟ اقولك : اثناء زيارة عمل يطلب اوراق ( فى امريكا تسمى بالغة العربية تعديل الهوية ) و يملاها و خلال ساعة على الاكثر لما يتمتع به من صفة ( الحصانة الوزارية ) فى بلده يقوم الجانب الامريكى بمنحه الجنسية و ممكن ( وده اللى حاصل مع معظم الهاربين ) يخفيها عن العالم كله و امريكا مايهمهاش انها تعلن مين خد جنسيتها من عدمه و لما يقع فى الخيه يقول انا مواطن امريكى و يظهر جواز سفره الامريكى او الاسبانى او البريطانى او اى بلد كانت ... علشان كده تلاقى جوازات سفر البهوات دول ما عليهاش اى تاشيرة نهائيا لانهم يقومون بسفرياتهم بالجواز المصرى .. و لما ضابط ايام الزبالة العادلى بمباحث الجوازات بالمطار اكتشف ان ( الوزير فلان الفلانى ) كان معاه جواز سفر بجنسية اخرى و اخذه منه و صوره و كتب بيه تقرير تم نقله بعدها مباشرة من مباحث المطار الى الدفاع المدنى و الحريق باحدى المحافظات النائية علشان صادق و محترم و بيشوف شغله على الوجه الاكمل .. عرفت يا عبده حال البلد ازاى ربنا يسلم الجميع مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *******
عبد الرحمن 2011
شكرا لك اخي زيزو على هذه المعلومات
وما يعنينا فقط هو رئيس الجمهوريه ورئيس المخابرات العامه هل يعلمون بهذه الجنسيات .

زيزو باشا
شكرا لك اخي زيزو على هذه المعلومات
وما يعنينا فقط هو رئيس الجمهوريه ورئيس المخابرات العامه هل يعلمون بهذه الجنسيات .

طبعا يا معالى الماسى دائما و ابدا .... و سلملى على مترو الانفاق ...... اه نسيت و كمان عمو العادلى و عمو حسن عبد الرحمن رئيس ( جهاز امن الشوربة سابقا ) كان يعرف !!!!!!!!!
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام
عبد الرحمن 2011
طبعا يا معالى الماسى دائما و ابدا .... و سلملى على مترو الانفاق ...... اه نسيت و كمان عمو العادلى و عمو حسن عبد الرحمن رئيس ( جهاز امن الشوربة سابقا ) كان يعرف !!!!!!!!!
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام

شكرا يا بشا
طيب كده المفروض نحاسب بقى اللي تحت ادينا زي المخلوع ورئيس المخابرات الاصلع مش واحد يقولك المخلوع اغمى عليه وواحد يقولك عمرو سليمان جدير بالكرسي ههههههههه

REBEL
بريطانيا كانت هتقبض علية بس امريكا تدخلت وانقذت الموقف وهى بريطانيا مش عارفة ان معاة الجنسية الامريكية ولا هم عبط الناس دى ولا احنا اللى عبط ولا فية اية

انا زهقت من الاخبار التعبانة دى الصراحة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تفاصيل الاعتداء على يوسف بطرس غالى بسكين في لندن
تفاصيل القبض علي يوسف بطرس غالي مخموراً في لندن
وزير العدل البريطانى يقود حملة للقبض على يوسف غالي في لندن وينتقد بلاده
الحكم بالسجن المشدد لمدة 30 سنة ضد وزير المالية السابق الدكتور يوسف بطرس غالي