نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الجمعة القادمة 29 يوليو جمعة الشريعة تحت شعار تطهير- هوية -ارادة شعبية

الجمعة القادمة اسماها الكثيرون جمعة الشريعة المنطلقة تحت شعار تطهير-هوية-ارادة شعبية هذة الجمعة التي اشتراكا لاعضاء كل من الدعوة السلفية والهيئة الشرعية للحقوق والاصلاح والجماعة الاسلامية والاخوان المسلمون واخيرا جبهة الارادة الشعبية كل هؤلاء ينادون بمليونية في الجمعة القادمة للدفع عن ارادة الشعب المحسومة في استفتاء 19مارس يريدون الدفاع عن 14 مليون مصري قالوا نعم في هذا الاستفتاء ونادي العديد من الشيوخ كثير من فئات الشعب للمشاركة في جمعة التطهير والارادة والشريعة والهوية الاسلامية لمصر منهم الشيخ عبود الزمر والشيخ محمد عبد المقصود والشيخ ياسر برهامي واكدوا علي نزولهم للميدان في جمعة الشريعة بل مليونية الشريعة

المقال "الجمعة القادمة 29 يوليو جمعة الشريعة تحت شعار تطهير- هوية -ارادة شعبية" نشر بواسطة: بتاريخ:
paradiseman3
هل تايدوا المشاركة في هذة الجمعة ام ترفضوا
neveenkoleeb
اولا انا لية اعتراض على كلمة الشيخ عبود الزمر... يقول الله تعالى " ومن يقتل مومنا متعمدا فجزؤة جهنم خالد فيها وغضب الله علية ولعنة "

كما يقول الله تعالى " النفس بالنفس "

اذا الزمر علية حد من حدود الله لم ينفذ فية ولو هو بقة شيخ فعلا وشايف نفسة بياتمر باوامر الله فعلية ان يقدم نفسة للقصاص جزاء لقتلة انور السادات ... مهما كان انور السات فية عيوب او اخطاء فالقتل في الدين الاسلامى له موجبات معينة ومن يامر بالقتل يكون الحاكم او القاضي وذلك بعد المحاكمة وليس الامر متروكا لعوام الناس

ثانيا انا شايفة ان اللى بيتعمل دا مش اكتر من بروباجندا عاملها الاخوان بيستعرضو فيها حجم تابيعنهم وبيحاولو استقطاب ناس تانين ليهم تحت مسمى ارادة شعبية ومش عارفة اية

ثالثا الاخوان اتهمو المتجمعين من 6ابريل بانهم خونة وانهم بلطجية والخ الخ من اللى بنسمعه في التليفزيون ودا طبعا لانهم هيبقو منافسين ليهم في الانتخابات

يعنى بيحللو لنفسهم المظاهرات في التحرير وبيحرموها على غيرهم

لا انا مش مع الاخوان في المليونية دى ... مليونية غير هادفة وليس لها اى منطق... كان اولى بيهم ينادو بالمحاكمة وتطبيق الحد الادنى للاجور والعادلة الاجتماعية وتطهير البلد من الفلول واعادة هيكلة جميع اجهزة الدولة
%u0632%u0627%u0626%u0631
مجرد مظاهرة علشان يتمنظروا بعددهم
بس احب اقولهم انا ارفضكم

منار
%u0632%u0627%u0626%u0631
هى فعلا جمعة الهوية و ليعلم الجميع أن المعثصمين فى التحرير و المأجوريين الذين حاولوا الأتجاه الى ثكنات الجيش لأحراق البلد وكل من يشجعهم ممن يصفون انفسهم بالنخبة من الأعلاميين و الليبراليين و اليساريين و غيرهم انهم لا يمثلون الا انفسهم ولن يستطيعوا بفضل الله الذى قهر فرعون أن يلتفوا على أختيارات الأمه
جدة مصرية
اولا انا لية اعتراض على كلمة الشيخ عبود الزمر... يقول الله تعالى " ومن يقتل مومنا متعمدا فجزؤة جهنم خالد فيها وغضب الله علية ولعنة "

كما يقول الله تعالى " النفس بالنفس "

اذا الزمر علية حد من حدود الله لم ينفذ فية ولو هو بقة شيخ فعلا وشايف نفسة بياتمر باوامر الله فعلية ان يقدم نفسة للقصاص جزاء لقتلة انور السادات ... مهما كان انور السات فية عيوب او اخطاء فالقتل في الدين الاسلامى له موجبات معينة ومن يامر بالقتل يكون الحاكم او القاضي وذلك بعد المحاكمة وليس الامر متروكا لعوام الناس

ثانيا انا شايفة ان اللى بيتعمل دا مش اكتر من بروباجندا عاملها الاخوان بيستعرضو فيها حجم تابيعنهم وبيحاولو استقطاب ناس تانين ليهم تحت مسمى ارادة شعبية ومش عارفة اية

ثالثا الاخوان اتهمو المتجمعين من 6ابريل بانهم خونة وانهم بلطجية والخ الخ من اللى بنسمعه في التليفزيون ودا طبعا لانهم هيبقو منافسين ليهم في الانتخابات

يعنى بيحللو لنفسهم المظاهرات في التحرير وبيحرموها على غيرهم

لا انا مش مع الاخوان في المليونية دى ... مليونية غير هادفة وليس لها اى منطق... كان اولى بيهم ينادو بالمحاكمة وتطبيق الحد الادنى للاجور والعادلة الاجتماعية وتطهير البلد من الفلول واعادة هيكلة جميع اجهزة الدولة

كلامك كله تمام نيفين من البداية للنهاية التى وضعتها متعمدة بالاعادة منفردة ولأنها جزئية هامة
شكرا نيفين

شكرا لك باراديس مان
paradiseman3
شكرا ليكوا كلكم يا جماعة وخصوصا نيفين لان رايها صح 100% وانا كنت معاة من الاول بس حبيت اعرف رايكم اية يمكن اكون غلط فتصححولي موقفي شكرا منار شكرا جدة مصرية شكرا لجميع الردود الجميلة
EN$AN_
انا مش مع الاخوان فى اى حاجه اصلا ولا بحبهم ولا بطيقهم اساسا لكن طبعا مع السلفين وان شايف ان اذا كان الهدف هو دعم الاراده الشعبيه فى استفتاء 19 مارس فده شىء محترم وانا معاهم طبعا لان شويه العيال اللى فى التحرير دلوقت على شوية الخونه بتوع 6 ابريل اللى عايزين يخربو البلد لازم يعرفو انهم قله وانهم لا يعبرو عن الشعب المصرى
المحترف المصري
انا مش مع الاخوان فى اى حاجه اصلا ولا بحبهم ولا بطيقهم اساسا لكن طبعا مع السلفين وان شايف ان اذا كان الهدف هو دعم الاراده الشعبيه فى استفتاء 19 مارس فده شىء محترم وانا معاهم طبعا لان شويه العيال اللى فى التحرير دلوقت على شوية الخونه بتوع 6 ابريل اللى عايزين يخربو البلد لازم يعرفو انهم قله وانهم لا يعبرو عن الشعب المصرى
هذه القلة تستطيع أن تزلزل مصر ولازم التعامل يتم بحكمه وإلا هتكون هناك مجازر
أنا لا مع الإخوان ولا مع السلفيين ويجب أن نعترف أن مطالب 6 أبريل مطالب مشروعة وضرورية
%u0632%u0627%u0626%u0631
مطالب 6 ابريل مشروعه وضرورية لكن اسلوبهم فى التصعيد مرفوص مرفوص مرفوض تماما

منار

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اسماء المساجد والكنائس التي ستخرج منها المسيرات في الجمعة القادمة جمعة استرداد الثورة 30\9
الجمعة القادمة : جمعة لا للطوارئ
7000 سبعه الآف جنيه للجان الشعبيه و الجمعة القادمة أطلق عليها : جمعة الرحيل