نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل يستطيع انسان ان يحب شخصان فى وقت واحد

مش عارفه اقول ايه بس انا فعلا محتارة من فترة قريبة جاى انسان عزيز عليا هو صديق وتربطنى بيه علاقه طيبه من فترة وصارحنى انه بيحبنى وكانت صدمة لان الشخص دا خاطب بعد قصة حب سبع سنين لخطته دى فى صمت هى قربته بس هى فى محافظة وهو فى محافظة تانى بنهم سفر اكتر من 10 ساعات مع العلم انه انسان محترم جدا واخلاق عاليه وفوق الشبهات انا اعرفه كويس الغريب انى حسيت بحبه دا حتى من قبل ما يصرحنى وفعلا لقيت عنده احساس دافى وعميق بجد عمرى ما حسيت بيه والغريب كمان انه من اول ما قال انه بيحبنى قال انه بيحب خطبته احنا الاتنين ازاى معرفش معايا بحس ان انا بس اللى فى قلبه وحياته مش عارفه اقول ايه انا عارفه ان الحكاية محسومه لانها تعتبر بنت عمه وفى بلدنا مستحيل يسيب بنت ى فعلا اصبحت احبه لانى ببساطة لقيت فيه كل اللى بدور عليه وبتمناه انا عارفه ان العقل بيقول انى لازم ابعد عنه بس يمكن حد تانى عنده رائ تانى على فكرة انا وهو 25 سنه يعنى مش مرهقين والحمدلله هو وانا مش ناس تفهين ولا سطحين فى تفكرهم انا بس قلت افضفض واحكى معاكم يمكن اقدر ارتاح شويا لانه فعلا هم جوايا تقيل ربنا وحدة اللى يعلم بيا معلش طولت عليكم

المقال "هل يستطيع انسان ان يحب شخصان فى وقت واحد" نشر بواسطة: بتاريخ:
ياسر الزفيتى
نصيحة من اخ اكبر لازم تقطعى علاقتك بالشخص دة علشان مينفعش تخدى حاجة بتاعت غيرك والموضوع دة محسوم من البداية يبقى لية يا مالك تتعبى نفسك وتجرى ورا الوهم واكيد هيجى يوم وربنا يرزقك بشخص تكونى على تفاهم معاةزى اخينى دة وانا لو مكانك ابعد عنة علشان زى معمل مع خطبتة هيعمل معاكى كدة بصراحة متزعليش منى انا دمى فار من الشخص دة وياريت متزعليش منى
احزان غزل
محدش بيحب اثنين فى وقت واحد دى مجرد انانية وحب امتلاك
انتى اساسا غلطانة من البداية لمجرد التفكير فى انسان خاطب واحدة تانية
ضعى نفسك مكان خطبته لو اكتشفتى انى خطيبك بيحب واحدة اخر هتعملى ايه
ابعد عنه وحاولى تشغلى نفسك فى اى شى
وهذا الانسان لا بيحبك ولا بيحب خطيبته مجرد حب تملك لكل شى
علياء السيد
عمر ماحد بيحب اثنين فى نفس الوقت يمكن يكون اعجاب الله اعلن
يارب يوفقك ويرزئك باحسن منه
amany ali
بصراحة مفيش حد بحب اتنين فى وقت واحد بس هو انانى لانة عاوزكو انتو الاتنين لانكو من وجهة نظرة بتكملو بعض و هو عاوز كل حاجة فى نفس الوقت
AnoOosA
القلب مش فيه غير مكان واحد ولشخص واحد

وحتى لو بيحبك هترضى انك تعيشي فـ سعاده على حساب انسانه تانيه ؟؟
tigermedooo
السلام عليكم
ملك انا هاقولك رائى بس مش تزعلى منى
الانسان دا مش محترم الانسانة اللى معاه (خطيبته) ولا محترم مشاعرك ولا محترم نفسه
الانسان اللى يخون خطيبته ويحب واحدة بعد قصة حب سبع سنين انتهت بخطوبة وفى الاخر ساب حبيبته وحب واحدة تانية
هسالك سؤال؟ هل الانسان دا حد يامنلوا ويثق فيه ؟ بلاش دى
هل انتى لو اكتشفتى ان خطيبك بعد قصة حب او من غير قصة حب حتى خانك وبيحب واحدة تانية هايبقى احساسك اية؟
هاتحترمى الانسان دا بعد كدة ؟.... هاتكملى معاه بعد ماعرفتى ؟.......هاتثقى فى الانسان دا بعد كدة؟
انا عاوزك تقعدى مع نفسك شوية وتفكرى انك لو مكانها كنتى هاتعملى اية ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وربنا يهديكى ويهدينا كلنا ويوفقنا للخير والصلاح والى ما فيه الخير ؟ والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته تحياتى لكم
malak_omry50
بجد ولله متشكره جدا على اهتمامكم وان شاء الله تعدى الازمة دى على خير واتمنالكم كل توفيق وخير
بطوطه
بصى حكايه البعد دى حاجه اساسيه وانا لو قلتلك ابعدى مش هبقى بقولك حاجه جديده

بس هو ده الى لازم

لو بصنلها بالعقل كده انسان يحب اتنين فوقت واحد مستحيل

لان لو الانسان عندو قلبين كان ممكن اقولك يقدر يحب اتنين

فركزى كده وشوفى وبصى لنفسك وحياتك وظبطيها

وربنا يكرمك
ساره الراجحى
لا طبعا مينفعش
لانو
(صاحب بلين كداب وصاحب 3 منافق)
وشكررررا
daring eyes
انا مش هضيف حاجه على الى الاعضاء قالوه بس فعلا هو انسان انانى وخطيبته ملهاش ذنب لازم يتقى ربنا فى خطيبته والى حب على خطيبته بعد 7 سنين حب ممكن يحب عليكى انتى تانى
واضح انه بيعيش مشاعر مراهققه متاخره شويه وربنا معاكى لان شور كلامنا كله حاجه وانك تنفذى وتتحدى مشاعرك ده حاجخ تانيه ربنا يوفقك
monsh
مفيش حد بيحب اتنين انتى مش اكتر من انك بتعوضيه عن حاجه بعيده عنه الا هى خطيبته حولى تبعدى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كيف اصبح انسان ناجح ؟
بالصور اليابان: تجعل المستحيل ممكن وتخترع اول"انسان آلى مقاتل"للمشاركة بالحرب مثل "مازنجر"يستطيع ان يجلس به انسان ويقوده
بول سيزان نبذة عن بول سيزان
هل تتوقع ان تكون انسان ناجح؟؟