نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد السيدة التى قتلت شهيد العباسية محمد محسن بالفيديو

فى مفاجأة كبيرة أعلن عنها شخص يدعى محمد احمد أحد المشاركين فى مسيرة العباسية يوم 23 يوليو الماضى وهى أن من قتل الشهيد محمد محسن سيدة كانت فوق أحد العقارات وهى كانت ترتدى جلباب أسود وقامت بحمل حجر ثقيل جدا بيديها الإثنين وقامت بإلقاء الحجر فجاء فى رأس محمد محسن فأصابه إصابة بالغة ونزف بشدة وتم نقله بعد ذلك لسيارة الإسعاف وقال بعد أن أصيب محمد بالحجارة حاولنا الصعود لأعلى البنايةلكنها كانت مغلقة بجنزير حديدي مما يؤكد أنها كانت في البناية قبل وصول المسيرة لهذه النقطة وأنها من سكان هذه البناية وقال محمد لم أعرف شىء عن محمد محسن إلا عند إعلان شهادته ونحن نقدم فيديو يوضح كلام محمد أحمد
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وهذا فيديو أخر أذيع فى برنامج العاشرة مساءا وتظهر فيه هذه السيدة فى الدقيقة 3 و20 ثانية تقريبا وهى تقذف بالحجارة

المقال "شاهد السيدة التى قتلت شهيد العباسية محمد محسن بالفيديو" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
الله يرحمه

يمكن كانت تقصد ابعاد البلطجية بطريقة تفكير خطأ ولا تقصد القتل العمد

ربما

شكرا مشرفنا العام استاذ
ostaz4u
الله يرحمه

ربما

شكرا مشرفنا العام استاذ
يجوز ذلك ولكنها بالتأكيد كانت تقصد إيذائهم وقد تكون فكرت فى قتل احدهم
زهير ابراهيم
الله يرحمه

ربما

شكرا مشرفنا العام استاذ
اي كان من يكون
حتى لو حيوان
ايه القسوه دي
eng_alasakik
الله يرحمه

ربما

شكرا مشرفنا العام استاذ
عزيزتى جده مصريه
هذه صوره محمد فهل هو شكل بلطجى

محمد محسن طالب في أحد المعاهد الصناعية بالصعيد، لم يتجاوز عامه الثالث والعشرين، وإنه كان يعمل في الصيف ليدبر مصروفات الدراسة، وإنه رغم ذلك حرص على المشاركة منذ 25 يناير وحتى معركة العباسية، عندما سقط على رأسه حجر كبير،
الغريب انه عند تحذيره من ممن كانوا يتربصون له ضحك وقال هو فيه احسن من دى موته ونالها
والاغرب ان الحصار الذى ضرب على ثوار التحرير فى العباسيه رفض ان يخرج محمد بعد تحطيم راسه بالحجر سريعا للعلاج او توصيله لاحدى المستشفيات فهل يستطيع احد ان يقول لى دمه فى رقبه من ؟؟؟؟ هل دمه فى رقبه السيده التى رميت الحجر ام فى رقبه من بلغها بأن ثوار التحرير هم البلطجيه ام فى الشرطه العسكريه والجيش الذى حاصر المكان وجعل الشباب مصيده للضرب والموت من يستطيع ان يدافع على من قتله ويلتمس لهم الاسباب يتخيل ام محمد وحرقتها على ابنها وليقل بعد ذلك مايريد
eslammessi10
الله يرحمه ويحسن اليه
زيزو باشا
يجوز ذلك ولكنها بالتأكيد كانت تقصد إيذائهم وقد تكون فكرت فى قتل احدهم
سيدى الفاضل / الموضوع شائك و الناس لو فكرت فيه بدون عواطف صح يبقى مافيش جريمة .. حط نفسك فى مكان اصحاب البيت و الهجوم شغال عليهم و مش عارفين ينزلوا يقضوا مصالحهم علشان شوية عيال بتحدف بعضها بالطوب ؟؟ اقوم ادافع عن بيتى باى وسيلة دفاع و هذا حقا للدفاع الشرعى و لا عقوبة عليه يبقى مانحكمش على احد ( بالتاكيد تقصد الايذاء و التفكير فى القتل ) هل سيادتك كنت متواجدا معها ؟؟ او دخلت فى مكنون ادراكها الفعلى للتعرف على سبق الاصرار و الترصد ؟؟ طبعا لا .. لذا لا نحكم على الناس بقيديو حتى مش باين فيه حاجة معقولة و المثل الصحيح ( ضع نفسك مكان الواقع تستطيع الحكم بالواقع ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ******
جدة مصرية
عزيزتى جده مصريه
هذه صوره محمد فهل هو شكل بلطجى

محمد محسن طالب في أحد المعاهد الصناعية بالصعيد، لم يتجاوز عامه الثالث والعشرين، وإنه كان يعمل في الصيف ليدبر مصروفات الدراسة، وإنه رغم ذلك حرص على المشاركة منذ 25 يناير وحتى معركة العباسية، عندما سقط على رأسه حجر كبير،
الغريب انه عند تحذيره من ممن كانوا يتربصون له ضحك وقال هو فيه احسن من دى موته ونالها
والاغرب ان الحصار الذى ضرب على ثوار التحرير فى العباسيه رفض ان يخرج محمد بعد تحطيم راسه بالحجر سريعا للعلاج او توصيله لاحدى المستشفيات فهل يستطيع احد ان يقول لى دمه فى رقبه من ؟؟؟؟ هل دمه فى رقبه السيده التى رميت الحجر ام فى رقبه من بلغها بأن ثوار التحرير هم البلطجيه ام فى الشرطه العسكريه والجيش الذى حاصر المكان وجعل الشباب مصيده للضرب والموت من يستطيع ان يدافع على من قتله ويلتمس لهم الاسباب يتخيل ام محمد وحرقتها على ابنها وليقل بعد ذلك مايريد
لالالالالالالا طبعا ولكنه شاب محترم بعد ما عرفتنى عليه
وانا لا ادافع عنها ولكن هل من الدور العلوى كانت تقدر تميز من البلطجى ومن السوى ؟؟؟؟
فالكل كان بساحة المعركة
ولكنها يجب ان تنال عقابها طبعا وهى وجهة نظر قلتها بعد رؤيتى للفيديو ولم اتهم المرحوم شخصيا بأنه بلطجى

تحية للشهيد ورحمه الله
جدة مصرية
سيدى الفاضل / الموضوع شائك و الناس لو فكرت فيه بدون عواطف صح يبقى مافيش جريمة .. حط نفسك فى مكان اصحاب البيت و الهجوم شغال عليهم و مش عارفين ينزلوا يقضوا مصالحهم علشان شوية عيال بتحدف بعضها بالطوب ؟؟ اقوم ادافع عن بيتى باى وسيلة دفاع و هذا حقا للدفاع الشرعى و لا عقوبة عليه يبقى مانحكمش على احد ( بالتاكيد تقصد الايذاء و التفكير فى القتل ) هل سيادتك كنت متواجدا معها ؟؟ او دخلت فى مكنون ادراكها الفعلى للتعرف على سبق الاصرار و الترصد ؟؟ طبعا لا .. لذا لا نحكم على الناس بقيديو حتى مش باين فيه حاجة معقولة و المثل الصحيح ( ضع نفسك مكان الواقع تستطيع الحكم بالواقع ) مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟

كلامك منطقى جدا زبزو باشا فالجمع الغفير كان يتكون من البلطجية والسويين
وكلنا رأيناهم ورأينا ما حدث
ولذلك تعليقى كان ليس من وجهة نظر الدفاع عن السيدة
ولكن المنطق يقول هل هى قدرت تميز بين الجمع ؟؟؟؟؟
moomaa
الشارع مليء بالناس فهل هذا الحجر كان سيحميها منهم جمعيا هذا تفكير خاطئ و قتل برئ اللهم صبر اهله و ارحمة
سيد بكري
الذنب يقع على من جعله يترك الميدان ليذهب الى العباسية
افكار سيئة تقتل الشباب وتستغل حماسهم
صاحب فكرة الذهاب الى المجلس العسكرى يجلس الآن فى تكييف بيته
ومن نفذ الفكرة ينام فى قبره
رحم الله الشهيد وأسكنه فسيح جناته
وأصلح حال بلادنا
قولواااااااااا أميييييييييييييييييييييييييييين
eng_alasakik
لالالالالالالا طبعا ولكنه شاب محترم بعد ما عرفتنى عليه
وانا لا ادافع عنها ولكن هل من الدور العلوى كانت تقدر تميز من البلطجى ومن السوى ؟؟؟؟
فالكل كان بساحة المعركة
ولكنها يجب ان تنال عقابها طبعا وهى وجهة نظر قلتها بعد رؤيتى للفيديو ولم اتهم المرحوم شخصيا بأنه بلطجى

تحية للشهيد ورحمه الله
جدتى العزيزه جدا انا اعلم انك لم تقصدى لاانتى ولااى فرد ولكننا نخدع كثيرا فى وسائل الاعلام يصوروا لنا احيانا الحقيقه مقلوبه وهذا مايحدث الان يحاولون ان يقللوا من مكاسب الثوره ومن قام بها والله العظيم حلفان يحاسبنى عليه الله انا ذهبت بنفسى فى ميدان التحرير وشساهدت ناس من اهالى الشهداء تحت مستوى خط الفقر وامهات يخلع لحزنها القلوب وحولها شباب مثل الورد يصبروها على فقدانها ولدها المعيل لها ولاخواته ومعظم من كان فى التحرير اولاد ناس عايزين الاحسن للبلد ولولاهم لاننكر كنا لانستطيع محاكمه المخلوع وابنائه هما عارفيين بيعملوا ايه وكانوا مقرريين فك الاعتصام طوال شهر رمضان ولكن الشرطه العسكريه والجيش هجموا عليهم قبل ساعات من فض الاعتصام والهدف القبض على بعض الناشطيين اللى عرفنهم بالاسم وخدوا الحابل باتلنابل وانا لاانكر ان فيه ناس بتندس بين المعتصمين وبيكونوا نيتهم غير سليمه وعايزين يبينوا ان المعتصمين بلطجيه انا لايمكن ان ازعل منك ولكنى احاول معكى الحوار ولانى دائما قريب من الاحداث احيانا اكون منفعلا اكثر من اللازم امامكم ولكننا جميعا نحب مصر وهذا ما يجمعنا دائما لكى منى كل الحب والتقدير
بديعه أحمد على
لو كان عندها ولاد تخاف عليهم و تتقى الله
لان ربنا يمهل و لا يهمل
و الدنيا داين تدان
لو لم تكفر عن ذنبها و تتوب عن هذه الاعمال الاجراميه
و لو لم تحاكم فى الدنيا
حتروح من ربنا فين؟
الله يرحم الشهيد فى الجنه و نعيمها ان شاء الله و ربنا يصبر قلب امه و اهله يا رب و ربنا يجعلها اخر الاحزان
و تحيا مصر
جدة مصرية
جدتى العزيزه جدا انا اعلم انك لم تقصدى لاانتى ولااى فرد ولكننا نخدع كثيرا فى وسائل الاعلام يصوروا لنا احيانا الحقيقه مقلوبه وهذا مايحدث الان يحاولون ان يقللوا من مكاسب الثوره ومن قام بها والله العظيم حلفان يحاسبنى عليه الله انا ذهبت بنفسى فى ميدان التحرير وشساهدت ناس من اهالى الشهداء تحت مستوى خط الفقر وامهات يخلع لحزنها القلوب وحولها شباب مثل الورد يصبروها على فقدانها ولدها المعيل لها ولاخواته ومعظم من كان فى التحرير اولاد ناس عايزين الاحسن للبلد ولولاهم لاننكر كنا لانستطيع محاكمه المخلوع وابنائه هما عارفيين بيعملوا ايه وكانوا مقرريين فك الاعتصام طوال شهر رمضان ولكن الشرطه العسكريه والجيش هجموا عليهم قبل ساعات من فض الاعتصام والهدف القبض على بعض الناشطيين اللى عرفنهم بالاسم وخدوا الحابل باتلنابل وانا لاانكر ان فيه ناس بتندس بين المعتصمين وبيكونوا نيتهم غير سليمه وعايزين يبينوا ان المعتصمين بلطجيه انا لايمكن ان ازعل منك ولكنى احاول معكى الحوار ولانى دائما قريب من الاحداث احيانا اكون منفعلا اكثر من اللازم امامكم ولكننا جميعا نحب مصر وهذا ما يجمعنا دائما لكى منى كل الحب والتقدير
انا لم ازعل منك انج يا عزيزى ونحن نتحاور فى نقاط هامة بالفعل وكل ما ذكرته انت مضبوط جدا

شوف انج
لما كنت بانزل واحاول اصور بعض الصور كنت باتناقش مع نوعيات كثيرة وكنت باقدر اميز بين الثوار وبين البلطجية وبين المندسين الآخرين
وايضا تناقشت مع بعض امهات الشهداء وقعدت معاهم فى الحديقة كمان ولاحظت ان المجموعة التى تقربت منها جميعهن تحت خط الفقر الشديد

يااااااااا انج
حا يحصل معاك او مع أحد آخر نقاش فى امور اخرى ولا يمكن حا يحصل زعل من النقاش الجاد ولأن مصالحنا واحدة والنقاش الجاد فى مواضيغ تخص مصير مصر فلابد من الجدية فيه

شيل من بالك خالص ونهائيا ان جدة تزعل اساسا من حد وعلى فكرة عبد الرحمن فى موضوع كنت رديت عليه برضه رد عليا وقالى ما ينفعش كده يا جدة واتعلمت من رده انى لا اتأثر بالاعلام بتاعنا

كلنا بنتعلم من بعضنا ومش عيب اننا نتحاور وبدون مجاملات

شكرا انج صديقى العزيز كتيرررررررررررررررررررر خالص

ده انت انج يا انج والا ايه بقى ههههههههههههه
eng_alasakik
انا لم ازعل منك انج يا عزيزى ونحن نتحاور فى نقاط هامة بالفعل وكل ما ذكرته انت مضبوط جدا

شوف انج
لما كنت بانزل واحاول اصور بعض الصور كنت باتناقش مع نوعيات كثيرة وكنت باقدر اميز بين الثوار وبين البلطجية وبين المندسين الآخرين
وايضا تناقشت مع بعض امهات الشهداء وقعدت معاهم فى الحديقة كمان ولاحظت ان المجموعة التى تقربت منها جميعهن تحت خط الفقر الشديد

يااااااااا انج
حا يحصل معاك او مع أحد آخر نقاش فى امور اخرى ولا يمكن حا يحصل زعل من النقاش الجاد ولأن مصالحنا واحدة والنقاش الجاد فى مواضيغ تخص مصير مصر فلابد من الجدية فيه

شيل من بالك خالص ونهائيا ان جدة تزعل اساسا من حد وعلى فكرة عبد الرحمن فى موضوع كنت رديت عليه برضه رد عليا وقالى ما ينفعش كده يا جدة واتعلمت من رده انى لا اتأثر بالاعلام بتاعنا

كلنا بنتعلم من بعضنا ومش عيب اننا نتحاور وبدون مجاملات

شكرا انج صديقى العزيز كتيرررررررررررررررررررر خالص

ده انت انج يا انج والا ايه بقى ههههههههههههه
الله يخليكى لنا ياجده والله انا كتير بقول انك بلسم المنتدى واليد الحنونه اللى دايما بتشجع الجميع ربنا يخليكى لنا ويقدرك دايما على الخير وانا مش ممكن اسمح لنفسى او حد غيرى يكون سبب لزعلك ابدا ولا نقدر ابدا ودايما بنتعلم منك التسامح والتفهم ويارب دائما نكون على طول كده لان بصراحه بيكى احنا بنكسب كتير جدا واكثر مما تتخيلى
ايتن
ربنا يرحمة وينتقم منها بجد حرام اللي هي عملتة دة
ثانكس
Hostmsr.net
حسبى الله ونعم الوكيل

ربنا يرحمه
عليم
بمناسبة مع ام ضد

هل انت مع السيدة اللي قتلت المتظاهر ام ضد

تعالوا ننقسم حول هذا الامر

وننقسم حول الدستور اولا ام الانتحابات

وننقسم حول الرئيس طويل ولا قصير

ونحكي في المواوييل دي 30 سنة كمان

................
بصوا لمستقبل البلد كل واحد يشوف هو يقدر يعمل ايه ويبتدي دلوقتي وبلاش لوك لوك
%u0632%u0627%u0626%u0631
لاأريد أن أقدم أي أعذار لمثل هذه السيدة
سواء كان في العباسية بلطجية أم ثوار فهل قام احد منهم بمهاجمة بيت هذه السيدة ؟؟!!! لكي نعطي لها حق الدفاع عن النفس فهي كانت تلقي بالحجارة وتعلم علم اليقين انها سوف تصيب اي شخص في الشارع لذا فهي مسئولة عن ماقامت به وتتساوى تلك المسئولية حتى ولوكان القتيل من البلطجية فهي لم يتعدى عليها أحد ولكن من الملاحظ انها كانت تعد العدة لذلك وإن كان أهل العباسية جميعاً هم المعترضون على وجود الثوار في شوارعهم لإاين بقية سكان هذه المنازل فكما نرى لايوجد أحد منهم في الشرفات ولاعترض منهم طريق الثوار أو البلطجية كما تدعي هي أو غيرها
ولاأملك إلا أن أقولا لها أفعل يابن أدم ماشئت فكما تدين تدان والديان حي لايموت ونحن على يقين بأن الله جل في علاه لن يترك حق الأم المكلومة في ولدها وسوف تشرب هذه السيدة من نفس كأس اللوعة والحزن
ostaz4u
بمكن حضرتك شايف حاجة إحنا مش شايفنها مش عارف حد ياإخوانا شاف إن كان فيه هجوم من المتظاهرين على بيت السيدة دى علشان تدافع عن نفسها المتظاهرين كانوا فى طريقهم من ميدان التحرير للمجلس العسكرى دا حتى مذكور فى الخبر إن الناس لما حاولوا يدخلوا علشان ينزلوا الناس اللى بترمى عليهم حجارة لقوا البيت مغلق ببوابة حديد وبعدين انا ماأحطش نفسى مكان واحدة قاتلة قامت بقتل شخص كان يدوبك معدى من قدام بيتها ولا هو فى شرعكم يابتوع الشرطة إن اللى يعدى من قدام البيت يبقى كان بيهاجمه
يحيى بهجت
أنا رأى الشخصى إن الست رمت الحجر زى بالضبط ما الجندى ضغط على الزناد
المفروض نعرف هى رمت الحجر ليه
من وجهة نظرها هى كانت بترمى على بلطجية تحت البيت يعنى بتدافع عن نفسها والدليل إن باب البيت كان مقفول بسلسله وده علشان الحماية طبعا
إنما وجهة نظرها كيف تكونت فتلك هى المسألة
أصحاب المصلحة والمقام العالى أشاعوا إن الموجودين فى التحرير بلطجية وإنهم رايحين العباسية ليقوموا بغزوها وتوالت تصريحات التخوين والأجندات الأجنبية .
نضبف بقى للكلام ده قفل العباسية بالشرطة العسكرية وقفل طريق العودة بالأمن المركزى ووجود البلطجية بين صفوف الإثنين وحصار المتظاهرين وعدم السماح لهم بالخروج .
وعلى فكرة أنا قرأت على شريط الأخبار للقنوات الفضائية وكمان شفت فيديو قى وقتها إن الألتراس نزلوا وأمنوا خروج آمن للمتظاهرين للعودة لميدان التحرير وبالرغم من ذلك وبعد أكثر من نصف ساعة يعلن المجلس الأعلى أنه قد وفر خروج آمن للمتظاهرين . أنهى متظاهرين إللى أمنهم المجلس العسكرى بعد عودة المتظاهرين بصحبة الألتراس .
أظن من كده ممكن نفكر مين جهز البندقية ومين وضع الزخيرة ومين حدد الهدف وفى الآخر مين جذب الزناد .
معروف إن مبارك وحبيب العادلى ما لمسوش المتظاهرين لكن جرمهم كبيرجدا بل أكبر من جرم من ضغط الزناد .
وكمان معروف إن المتهمين فى موقعة الجمل ما لمسوش حد لكن هم إللى حرضوا على المتظاهرين وده جرم أشد .
يبقى كده الست ممكن تكون قتلت قتل خطأ لكن فيه غيرها هو المتهم بالقتل العمد .
ده رأيى الشخصى ورؤيتى للأحداث بالرغم من مرارة الرأى والأحداث.
وآسف إذا كنت قد أطلت عليكم
عبد الرحمن 2011

مع ان فكرة الذهاب الي مقر المجلس العسكري كانت خطاء كبير .
لكن الله يحرق قلب امك يا خنزيره في هذه الايام المفترجه زي ما حرقتي قلب ام الشاب المسكين وخطفتي زهرة شبابه . الله يرحمه الف رحمه

REBEL
يا زيزو باشا انا مختلف معاك فى تحليلك للموضوع عشان دا اسمة غباء وملوش اسم تانى غير كدا

يعنى اية واحدة ليها مصالح ومصالحها واقفة هو انت شايف منظرها عامل ازاى ولا انشالله حتى تكون وزيرة هو دا اسلوب دفاع انها تحدف واللى تيجى الطوبة من نصيبة

انت مش شايف طريقتها فى حدف الطوب دى بتوطى تجيب وبتحدف وخلاص

جرى اية يا عمنا هو احنا ماتعلمناش من نظام العشوائية فى اى حاجة بنعملها واللى كان اخرها بتوع الشرطة المتهمين اللى بيقولوا كانوا بلطجية وبيهجموا عالاقسام قاموا فتحوا النار فى الكل

بالذمة دا اسلوب دا المفروض تاخد جزا على طريقة تصرفها فى الموقف دا وخصوصا انها فى بيتها فوق لا حد طلعلها ولا كلمها ولا حتى اية اللى يحصلها من طوب ولا غيرة جة على بيتها
عبد الرحمن 2011

ا

لا ومش اي طوب دي بتحدف دبش وطبعا هي عارفه انها في مكان مرتفع والناس تحتها متلاصقه يعني لا مجال لاي تخويف او تهويش الطوبه او الدبشه بضحيه على طول ومع ذلك بتحدف بدون اي تردد او مراعاه للعواقب او مخافة الله في زهق روح . انا مش فاهم ايه قلوب الناس دي دا مش بس الشرطه اللي وسخه . دا فيه شريحه من الشعب عايزه الحرق

Aymanaboahmed
مافيش اى مبرر للى عملته الولية الى كانت بتحدف الطوب من فوق سطوح بيتها على المتظاهرين ..وهما كانو مايقصدهاش فى شىء علشان هى تحدف عليهم دبش وعارفة ان اناس تحت من الكم بحيث انهم متلاصقين وات الطوب ده حاينزل على ادمغتهم ويموتهم ....هى فى الاصل كانت بتعمل ليه كده ؟؟؟؟ اوعى تقلى انها كارها الشباب دول ولا هى عبيطة بترمى اى حاجة وخلاص ايه يا ناس الى بتدى مبرر للى عملته القاتلة دى ....حرام عليها والمفروض انها تجازى على زالك ..هو فى ايه ايه مين الست دى والناس الى كانوا بيرمو البطو ب من فوق الاسطح ...دى خيابة وعباطة وجهل والمفروض انها تتحاكم
طايشه بس عايشه
ان لله وان اليه راجعون ربنا يرحمه ويصبر اهله
زيزو باشا
بمكن حضرتك شايف حاجة إحنا مش شايفنها مش عارف حد ياإخوانا شاف إن كان فيه هجوم من المتظاهرين على بيت السيدة دى علشان تدافع عن نفسها المتظاهرين كانوا فى طريقهم من ميدان التحرير للمجلس العسكرى دا حتى مذكور فى الخبر إن الناس لما حاولوا يدخلوا علشان ينزلوا الناس اللى بترمى عليهم حجارة لقوا البيت مغلق ببوابة حديد وبعدين انا ماأحطش نفسى مكان واحدة قاتلة قامت بقتل شخص كان يدوبك معدى من قدام بيتها ولا هو فى شرعكم يابتوع الشرطة إن اللى يعدى من قدام البيت يبقى كان بيهاجمه
ياريت يااخ يا مشرف ماتاخدش الامر شخصى و طالما نشرت خبر اقراء التعليقات اللى عليه هيه مش حرب و على فكرة باقول لسيادتكم ان دى تانى مرة تتعامل معى بالفاظ ( .... ) شرع مين و شرطة مين ؟؟؟؟؟؟
و مين اللى افتى لسيادتك اننى تابع للشرطة او غيرها ؟؟ ياريت تقرا التعليقات و ماتحاولش تتعدى على اى ما كان بالمنتدى بهذا الاسلوب لان الاراء تتباين ( لانه لو اتحدت الاذواق لبارت السلعة ) اظن المثل مفهوم ؟؟؟ و طالما اى من المشاركين بالخبر لم يتعدى او يتهكم عليك بصفة شخصية فلا تتهكم على اى منا مش كده و الا انا غلطان ؟؟؟؟؟؟
REBEL
هدى نفسك يا زيزو باشا

احنا بنحارب هنا فى المنتدى ودى حلاوتة مش كدا ولا اية ؟؟؟؟؟؟
زيزو باشا
يا زيزو باشا انا مختلف معاك فى تحليلك للموضوع عشان دا اسمة غباء وملوش اسم تانى غير كدا

يعنى اية واحدة ليها مصالح ومصالحها واقفة هو انت شايف منظرها عامل ازاى ولا انشالله حتى تكون وزيرة هو دا اسلوب دفاع انها تحدف واللى تيجى الطوبة من نصيبة

جرى اية يا عمنا هو احنا ماتعلمناش من نظام العشوائية فى اى حاجة بنعملها واللى كان اخرها بتوع الشرطة المتهمين اللى بيقولوا كانوا بلطجية وبيهجموا عالاقسام قاموا فتحوا النار فى الكل

بالذمة دا اسلوب دا المفروض تاخد جزا على طريقة تصرفها فى الموقف دا وخصوصا انها فى بيتها فوق لا حد طلعلها ولا كلمها ولا حتى اية اللى يحصلها من طوب ولا غيرة جة على بيتها
انا معاك ياريبيل العزيز بص ياسيدى انت بتقول عبارة جميلة جدا الا و هى ( العشوائية ) و فعلا كلامك صح ميه فى الميه بس انا افسرهالك بطريقة اخرى و هى ( لكل فعل رد فعل ) و بص ياسيدى رد فعل اى انسان غير الثانى .. ليه اقولك .. ممكن حد يسبك مثلا .. 1 رد الفعل تقوله الله يسامحك .. 2 رد الفعل تشتمه بالمثل 3 رد الفعل تطلع مطواة و تعتدى عليه بها 4 رد الفعل لو انت مسلح تقذفه بعيار نارى ........ ردود الافعال كثيرة و مختلفة من انسان لاخر و لكن الصح الصح ان الانسان يتحكم فى ردود افعاله و يتانى فى هذه الردود اولا : بامتصاص غضب اللى قدامك و البشاشة فى وجهه تلاقى فى ثانية البركان اللى بداخله همد و ممكن تتلاقى الافكار عقب ذلك .. و احيرا ياريبيل ياعزيز الاختلاف فى الراى لايفسد للود قضية نهائيا لتباين الافكار و هذه ظاهرة صحية عقلانية كبيرة و عظيمة مش كده و الا ايه ؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
REBEL
وعشان كدا يا زيزو باشا القانون والعقوبة وجدت للى بيكون ردة فعلة مش تمام زى دى وكلها غباء مش كدا ولا اية؟

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهد بالفيديو من هي السيدة التي تقول عفوا لقد نفذ رصيدكم في شركة فودافون
بالفيديو اهالى العباسية يطردون محمد ابو حامد ويخرجونه من العباسية
شاهد بالفيديو : طرد محمد ابو حامد من ميدان العباسية واهالي العباسية يجرون وراءه
بالفيديو : شاهد السيده التى قتلت زوجها و قالت انه تم قتله فى احداث ماسبيرو
السيدة العربية المحجبة التي قبلت بوش تحير الملايين..شاهد الصور