نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

رقم قياسى جديد تحققه مصر فى موسوعة جينيس بسبب "مجموعة مطاعم"

بالتأكيد مصر فيها عقول مفكرة كتير جدا كنت أتمنى أن يحصد الرقم القياسى فى موسوعة جينيس بهذه العقول أو بأختراع أو فكره جديده و لكن أول رقم قياسى مصرى فى موسوعة جينيس بعد الثورة يدل على التفاسه طبعا شئ كويس أن شعبك يكون شبعان كويس و لكن الغريبه أن فى مصر الكثير من الأشخاص عمرها ماشافت ورك الفرخه دة شكله عامل ازاى و لكن برضة الأمل موجود فى ربنا و مش فى أى شخص تانى أنه يلطف بالشعب ده و دا الشعب إلى فيه خير جنود الأرض إلى يوم القيامة و رقم قياسى جديد تحققة مصر فى الموسوعة العالميه "جينيس للأرقام القياسيه" و ذلك بسبب مجموعة مطاعم بمصر حيث ان مصر تملك اكبر مجمعه مطاعم بالعالم , "طبعا التفاسه واضحه" قد كان موفد من جانب جينيس قد حضر الي مصر لتسليم الجائزه و هو طلال عمر و جاء تعليقه عن سعادته البالغه لما وجده من طموح و نجاح لدي الشباب المصري و هم المالكين لمجموعة المطاعم و التي يبلغ عددها 27 مطعما ولا يوجد بينها اي اسم من اسماء المطاعم العالميه المختلفه و اوضح ان الشباب هؤلاء لا يتعدي عمر اكبرهم 40 عاما و انه قد شهد بينهم العديد من قصص النجاح المشرفه , و من الجدير بالذكر ان مجموعة المطاعم هذه قد اطلق مالكيها من الشباب عليها اسم الواحه و هي تقع علي طريق مطار القاهره و ان ما تضمه من 27 مطعما تسع لخدمة 5200 فرد

المقال "رقم قياسى جديد تحققه مصر فى موسوعة جينيس بسبب "مجموعة مطاعم"" نشر بواسطة: بتاريخ:
dr tarek
أولا خبر هايف ولا يستحق النشر،، ثانيا يا أخ مانو تعلم الكتابة فكلمة ,تفاسة؛ خطاء والصح طفاسة.. وعلى العموم بجد الاخبار دى والاخطاء الأملائية دى ليست فى صالح المنتدى
زهير ابراهيم
بالمناسبه المطاعم زادت بمصر
لان الستات مابقتش تقعد في بيوته وتطبخ الاكل للاسره
لانها خرجت تبحث عن ذاتها
Mano Crazy
أولا خبر هايف ولا يستحق النشر،، ثانيا يا أخ مانو تعلم الكتابة فكلمة ,تفاسة؛ خطاء والصح طفاسة.. وعلى العموم بجد الاخبار دى والاخطاء الأملائية دى ليست فى صالح المنتدى
معلش أصل بحب أدلع كلمة طفاسة و أقولها تفاسه و بالنسبه للهيافة أو التفاهه مش شخص واحد إلى يحددها لأن الدنيا أذواق برضه و كمان دا رقم قياسى للبلد أزاى يبقى تافه ؟ يعنى أحنا لازم نتعكنن و يبقى الخبر قتل أو دبح أو مصيبه عشان يبقى الخبر كويس ! على العموم متقلقش أنا عامله برضه كام خبر منيل بـ60 نيله و متقلقش على الأرشفة بتاعه الموقع كلمة واحده من ضمن موضوع كامل مش هتأثر للدرجة يعنى و يتهئ لى فيه مشرفين ممكن مكانوش يوافقوا على الموضوع و بما أن المشرفين وافقوا على الموضوع مش هيهمنى رأى واحد زائر متخفى مش عايز يثبت هويته
بالمناسبه المطاعم زادت بمصر
لان الستات مابقتش تقعد في بيوته وتطبخ الاكل للاسره
لانها خرجت تبحث عن ذاتها
عندك حق بس المشكلة مش فى الخروج للبحث عن الذات المشكلة فى عدم التوفيق بين عملين فى نفس الوقت و دا أكبر مشكله لأن أحنا شعب برضة يعتبر كسلان زيادة عن اللزوم و عايزين نفوق و كأن الهوا إلى بنتنفسه فيه مخدر أو بنج
%u0632%u0627%u0626%u0631
الخبر طبعا جميل ويستحق النشر لان يكفى ان اسم مصر اترفع فى الخارج وحققنا رقم قياسى

منار
Mano Crazy
الخبر طبعا جميل ويستحق النشر لان يكفى ان اسم مصر اترفع فى الخارج وحققنا رقم قياسى

منار
أيوة كدة يا منار يا رافعة راسنا
أى حته فى العالم يترفع فيها أسم مصر حتى لو كورة قدم زى الدورى الألمانى يبقى حاجة تفرح و حاجة تخلينا نفتخر بنفسنا لما زيدان رفع علم مصر مع بروسيادرتموند فى الدورى الأنجليزى , و دى كمان حاجة حلوة لما ندخل موسوعة , لكن أنا كنت بفضل زيى زى ناس كتيرة أوى اخدت رأيها أننا ندخل الموسوعة بحاجة علميه أو ثقافية بدل ماندخلها بمأكولات او مطاعم ولا أية رأيكم ؟

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الاعلامية المصرية الكبيرة " امال فهمي " تدخل موسوعة " جينيس " العالمية للارقام القياسية
مصر تدخل موسوعة جينيس بأكبر مجمع مطاعم في العالم
فتاة تركية "الأقصر فى العالم" تدخل موسوعة جينيس
ب" نجفه مصرية تدخل موسوعة جينيس للارقام القياسية"
حبة زيتون فلسطينية تستعد لدخول موسوعة "جينيس"