نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

احمد الشحات لا يستحق البطولة واعتداؤة علي مبني السفارة الاسرائيلية يعتبر خرقا للقانون الدولي

قال الدكتور علي السمان رئيس لجنة حوار الاديان بالمجلس الاعلي للشئون الاسلامية في لقاء لة علي احدي القنوات الفضائية في احدي البرامج بشان ما قام بة احمد الشحات من تسلقة لمبني السفارة وانزال العلم الاسرائيلي من اعلي مبني السفارة حيث اكد السمان ان ما قام بة الشحات ليس عملا بطوليا وان كلمة بطل لا تنطبق علية وان اعتداؤة علي مبني السفارة يؤدي الي الفوضي الغير محسوبة وذلك يعد خرقا للقانون الدولي حيث اننا مرتبطون باتفاقية دولية والسفارة الاسرائيلية سفارة اجنبية لها حق الحماية في مصر كان هذا هو راي الدكتور علي السمان في احمد الشحات وفي ما فعلة في العلم الاسرائيلي

المقال "احمد الشحات لا يستحق البطولة واعتداؤة علي مبني السفارة الاسرائيلية يعتبر خرقا للقانون الدولي" نشر بواسطة: بتاريخ:
tarek abdallah
thanxsssssss
kawsar
اخرس خالص ياريتك ماتكلمت
بديعه أحمد على
غريبه ان واحد بمنصبه ده يقول كلام كده
لكن لازم يطلعوا ناس كده يشوفوا الناس كلها بتقول ايه و يقولوا العكس و خلاص
خالف تعرف و فرقعه اعلاميه و خلاص
و تحيا مصر
زهير ابراهيم
كلامه صحيح بالنسبة للقانون الدولي
انا بسئله بس هي القوانين بتطبق علينا بس ليه
هما عملوها عشان يادبونا احنا وبس ولا ايه
انجر بعيد يابعيد ياسمان
idudi
احمد الشحات لا يستحق البطولة واعتداؤة علي مبني السفارة الاسرائيلية يعتبر خرقا للقانون الدولي

كلام كله فاضى من شخص فاضى يردد مثل الببغاء ولا يعرف شيئ عن كرامة الأنسان وأكيد هو مش مصرى أو بيكره مصر أو عايز يكون مهم وبس. لماذا لم يربط هذا الحدث بقتل جنودنا الأبرياء من قبل الإسرائيليين؟ كل واحد عايز يفتى فيها وبس٠ ماشى وأنا كمان بافتى هو الكلام بفلوس؟ ياريتك ماتكلمت
REBEL
كلة كلام فاضى من الاتنين لا بيقدم ولا بيأخر ويمكن بيأخر كمان
جدة مصرية
التعبير عن المشاعر الوطنية ليس عيب ولا حرام

ولكن كما قال زهير :-

هي القوانين بتطبق علينا بس ليه ؟؟؟

شكرا باراديس مان
paradiseman3
علي فكرة ياجماعة نتم ممكن تزعلوا مني بس اللي عملة احمد الشحات محدش يقدر يقول انة عمل فريد من نوعة لكن هينتج عنة عواقب كتير يعني مثلا اسرائيل رفعت دعوي ضدنا وضد احمد الشحات والمتظاهرين في اسرائيل واقفين امم السفارة المصرية يطالوا بانزال العلم وانا من رايي ان احنا في غني تام عن كل دة
جدة مصرية
علي فكرة ياجماعة نتم ممكن تزعلوا مني بس اللي عملة احمد الشحات محدش يقدر يقول انة عمل فريد من نوعة لكن هينتج عنة عواقب كتير يعني مثلا اسرائيل رفعت دعوي ضدنا وضد احمد الشحات والمتظاهرين في اسرائيل واقفين امم السفارة المصرية يطالوا بانزال العلم وانا من رايي ان احنا في غني تام عن كل دة
كلامك ما يزعلش بارديس مان

ولكن هى كانت لجظة انفعال مليئة بالاحساس الوطنى

بعد قتل عن عمد لشهداء سيناء

ولكن اللى با اتعجب منه ان الحكومة نفسها مجدت احمد وبعدين تراجعت

ولكن كلامك عمره ما يزعلنا ولأنك بتتكلم صح
الشاطر حسن
قانون دولي أية وبتاع أية كان فين القانون دة وحدودنا مستباحة وكان فين وقتل المصريين للتسلية لابد أن نعي جميعاً أننا في مجتمع القوة والقوي يفرض ما يريد واقرب مثال على ذلك هو الكياان الصهيوني نفسه والمنظمات والقوانين الدولة في النهاية لا تعد أن تكون مجرد لعبة في يد الدول القوية وهذا ما وجب التنوية إليه
paradiseman3
شكرا جدا جدة مصرية لاستقبالك كلامي بصدر رحب هية دي الروح اللي بحبها في منتدي نجوم مصرية
idudi
أنت بس أللى كلامك مش فاضى ولا مليان كلامك كلام عايم وبس برضه أنت مش مفهوم وبتحاول تعمل الفصيح الفهيم. وياريت نعرف أنت عايز توصل لنا أيه باضبط

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
القبض علي احمد الشحات بطل السفارة الاسرائيلية بعد محاولته لتسلق هرم خفرع
بالفيديو : احمد الشحات ليس من تسلق مبنى السفارة الاسرائيلية و ليس من انزل علم اسرائيل
محامي احمد الشحات بطل السفارة الاسرائيلية يتقدم ببلاغ للنائب العام
احمد الشحات متسلق مبني السفارة الاسرائيلية يتعرض لتهديدات بالقتل
بالفيديو : من انزل العلم من السفارة الاسرائيلية ليس احمد الشحات