نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار الفن والفنانين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شارع الهرم يحقق ايرادات مليون و700 ألف جنية فى اول ايام العيد

حقق فيلم " شارع الهرم" بطولة سعد الصغير ودينا اكبر ايرادات فى العيد وفى أول موسم سينمائى بعد الثورة، حيث تصدر قائمة الإيرادات أول ايام العيد فيلم" شارع الهرم"إيرادات بلغت مليون و700 ألف جنيه .. بينما فى المرتبة الثانية فيلم "تك تك بوم" للنجم محمد سعد وحقق مليون و200 ألف جنيه.

كما سجلت بقية الأفلام هبوطا مروعا فى أول أيام عرضها، حيث لا تنبئ ما حققته فى أول أيام العيد عن بلوغها حجم الإيرادات المطلوب، ولم يحقق فيلم "بيبو وبشير" بطولة أسر ياسين ومنة شلبى أكثر من 300 ألف جنيه، عكس ما هو متوقع من فيلم يقوم ببطولته أسر ياسين، وهو أحد الفنانين الذين ارتبط اسمهم بثورة 25 يناير، ومنه شلبى صاحبة الجماهيرية بين جمهور الشباب، وكنتيجة متوقعة حقق فيلم "يا أنا يا هو" 200 ألف جنيه، بينما لم يتجاوز فيلم "أنا بضيع يا وديع" إيرادات 100 ألف.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وتوضح هذه الإيرادات، أن ذوق جمهور السينما لم يتغير فى أول موسم عيد بعد ثورة 25 يناير.

المقال "شارع الهرم يحقق ايرادات مليون و700 ألف جنية فى اول ايام العيد" نشر بواسطة: بتاريخ:
المحترف المصري
وتوضح هذه الإيرادات، أن ذوق جمهور السينما لم يتغير فى أول موسم عيد بعد ثورة 25 يناير.
هو فيه أفلام كويسة والناس ما دخلتش كل الأفلام دي شكل بعضها لا هدف لا مضمون
أما فيلم دينا وسعد الصغير بيكون في المرتبة الأولى دي حاجه متوقعه لأننا ببساطه شعب بيعشق الرقص ...ههههه

ورأسني يا جدع
jolianooo
شارع الهرم جاب الايرادات دي امال شارع جامعه الدول يعمل كام يا تري ههههههههههههههههههههههههههههه

بس برضو سينا و افلام هابطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
سهم--
وعاوزين ربنا يبعد عننا الحكام الطغاة؟!!!!
جدة مصرية
شارع الهرم جاب الايرادات دي امال شارع جامعه الدول يعمل كام يا تري ههههههههههههههههههههههههههههه

بس برضو سينا و افلام هابطــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

حلوة اوى منك جوليانو

شكرا محمد
عبد الله ابو احمد
فيلم تافه ومن يراه دماغة فااااااااااضيه ..
الصومال جعانة وده فى يوم يجيب مليون
!XP!
بس البت دينا مظبطه الفيلم
حاجه اوبح يعنى
شهاده لله هى لا بتعرف ترقص ولا تنيل
بس البت فرعه ويابت بيقولك ابوكى متعلبيش فى السلخانه
hema4ever
امال ايه مقاطعه الفلم ومش عارف ايه
الفلم غبي والي بيتفرج عليه متخلف والسبكي حيوان اصلا

والافلام المصريه عموما فاشله وملهاش ف اي حاجه
ايتن
فيلم زوبااااااااااااااااااااااالة
ثانكس
karizma
والله انا كنت داخل فيلم محمد سعد بس ملقتش تذاكر فكان غصب عني اني دخلت شارع القرف فيلم زبالة عبارة عن وصلات رقص لدينا فقط ومليان مناظر سافلة ومش عارف ازاي الرقابة سمحت بالفيلم ده
!XP!
والله انا كنت داخل فيلم محمد سعد بس ملقتش تذاكر فكان غصب عني اني دخلت شارع القرف فيلم زبالة عبارة عن وصلات رقص لدينا فقط ومليان مناظر سافلة ومش عارف ازاي الرقابة سمحت بالفيلم ده
ينهار اوسد بقى الفيلم كده
لاء يبقى انا لازم ادخله ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ايرادات الافلام في اول ايام العيد بالارقام - قلب الاسد يفجر مفاجأة من العيار الثقيل و سقوط مدوي لهاني رمزي !!
فيلم عبدة موتة يحقق أعلي ايرادات في تاريخ السينما المصرية 2 مليون ونصف في اول يوم بالعرض
بالأرقام : فيلم شارع الهرم يحقق اعلى ايرادات فى تاريخ السينما المصرية
فيلم هنيدي " امير البحار " يجقق ايرادات اكثر من 2 مليون جنية في الثلاثة ايام الاولى من عرضه