نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اصابة عشرات المعتصمين في ميدان الاربعين بالسويس بعد مهاجمتهم من بلطجية بالسنج والسيوف

اكدت جريدة البديل منذ قليل علي اصابة العشرات والعديد من المتظاهرن المتواجدين في ميدان الاربعين بالسويس وذلك بعد مهاجمتهم مهاجمة عنيفة من قبل العديد من البلطجية بالسيوف والسنج وأوضح الشهود أنهم شاهدوا عشرات البلطجية يخرجون من قصر الثقافة القريب من الميدان, ليقوموا بمهاجمة المتظاهرين المتجمعين عند الهايد بارك القريب من ميدان الأربعين وأضافوا أنهم اشتبكوا مع المتظاهرين الذين حاولوا صدهم بإلقاء الحجارة منتقدين عدم تدخل أي من قوات الجيش أو الشرطة التي كانت متواجده بالقرب من الميدان وما زالت الاشتباكات مستمرة وساوافيكم بالتفاصيل وكان المئات من أبناء السويس قد نظموا أمس مسيرة من ميدان النمسا إلى ميدان الأربعين, وقرر ما يقرب من 150 متظاهرا الاعتصام بالميدان حتى الغد استعدادا للمشاركة في جمعة استرداد الثورة.

المقال "اصابة عشرات المعتصمين في ميدان الاربعين بالسويس بعد مهاجمتهم من بلطجية بالسنج والسيوف" نشر بواسطة: بتاريخ:
mohamad ayman
ادى اول المدبحة بتاعت بكرة صدقونى فى ثورة فعلا قايمة تانى
mesi50
صباح الفل
كل رساله للمجلس العسكرى على الفيس
يبقى وراها مصيبه ومهاجمه من البلطجيه
حوار العباسيه والاربعين دلوقتى وغيرررررررررررررة كتير
انا بصراحه كنت لهذه اللحظه مع المجلس العسكرى
بس ده بيدل على التخاذل يعنى ايه موجودين هناك مع الشرطه ومفيش منع للبلطجيه ونمسكهم مش دول المطلوبين
حاجه تقرف
وكمان خارجين من قصر الثقافه
مبارك مسك الحكم تانى ولا ايه
البلد باظت على ايد طنطاوى رغم حبى للجيش
حسبى الله ونعم الوكيل فالمجلس العسكرى وفى حكومه شرف
عبد الرحمن 2011

لا حول ولا قوة الا بالله
الاحوال تذداد سواء . يارب سلم

نونا الجميلة
موقعة الجمل التانية..ربنا يستررررررر
الحق ولو على رقبتى

لا حول ولا قوة الا بالله
الاحوال تذداد سواء . يارب سلم

يارب سلمها فعلا يا أستاذ عبد الرحمن بس ده شكلها كدة مخطط مرسوم بعناية ودقة تحت مرأى الجيش والشرطة يعنى تلاتة على واحد فاهم يا أستاذى العزيز؟ يا رب أسترها معاهم ومعانا وأحمى مصر
عبد الرحمن 2011
يارب سلمها فعلا يا أستاذ عبد الرحمن بس ده شكلها كدة مخطط مرسوم بعناية ودقة تحت مرأى الجيش والشرطة يعنى تلاتة على واحد فاهم يا أستاذى العزيز؟ يا رب أسترها معاهم ومعانا وأحمى مصر

الله اعلم يا اخي الفاضل لا نريد ان نستبق الاحداث
لان الشعب لو وصل الي قناعة بثلاثة على واحد كن على يقين ان مصر ستتحول الي عراق ثاني . ربنا يستر ويسلم

REBEL
يللا يا مجلس ادى البلطجية بيطلعوا من كل حتة

طبق بقى قانون الطوارىء بتاعك دلوقتى لكن تطبقة لية اذا كان معمول اساسا عشان الثوار مش البلطجية

خلليك كدا

لا أرى

لا اسمع

ولكنى اتكلم فقط
زيزو باشا
البديل البديل ... حريفة نشر الغسيل .... و بس خلاص انا خلصت التعليق .....
و الشكر موصول لاخونا الفاضل باااراديس ماااااان ...
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
riri cat
يللا يا مجلس ادى البلطجية بيطلعوا من كل حتة

طبق بقى قانون الطوارىء بتاعك دلوقتى لكن تطبقة لية اذا كان معمول اساسا عشان الثوار مش البلطجية

خلليك كدا

لا أرى

لا اسمع

ولكنى اتكلم فقط
بجد كلامك هااااااااايل وده اللى كنت هقوله
paradiseman3
عاجل ..بدء مسيرة داخل ميدان الاربعين بالسويس ونصب اذاعة داخلية للثوار
بدأت مسيرة تجوب ميدان الاربعين لحشد أكب عدد داخل الميدان للمشاركة فى المظاهرةة تحت مسمى " جمعة استرداد الثورة" فيما نصب الثوار اذاعتهم الداخلية لإذاعة الاخبار وترديد الهتافات عليها فيما تقوم اللجان الشعبية بتسير حركة المرور داخل الميدان

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
منة فضالي تتعرض لهجوم بالعصي والسيوف من بلطجية
بالصور المعتصمين فى ميدان التحرير يعلقون بلطجية عرايا على نخله فى الميدان
بالصور بلطجية يحرقون خيم المعتصمين و يقتحمون ميدان التحرير