The sudden explosion of part of the car especially when driving on high speed of the most dangerous surprises faced by the commander of the vehicle must therefore deal with this situation as much as of wisdom and caution
Eng Amr Assaad specialist in automotive technology says that there are some basic rules that must be considered when an explosion under the car so as to avoid the serious dangers which may result in The foremost is to
يعد الانفجار المفاجئ لاطار السياره وخصوصا عند السير على سرعه كبيره من اخطر المفاجات التى تواجه قائد السياره ولهذا يجب التعامل مع هذا الموقف باكبر قدر من الحكمه والحذر
المهندس عمرو اسعد المتخصص فى تكنولوجيا السيارات يقول ان هناك بعض القواعد الاساسيه التى يجب مراعاتها عند انفجار اطار السياره وذلك لتفادى الاخطار الجسيمه التى ربما تنتج عنه واولها هو المحافظه على الهدوء بقدر المستطاع، لان رد الفعل غير المحسوب فى هذه الحاله ربما يسبب اخطار جسيمه
ويضيف ان عجله القياده سوف تنحرف يمينا ويسارا بقوه، ولذلك يجب على السائق ان يمسك بها جيدا وان يحاول السيطره على السياره كما يجب عليه تجنب رد الفعل السريع على عجله القياده والا يقوم بجذبها بشده للاتجاه المعاكس لانه اذا قام بذلك ربما يؤدى لانقلاب السياره
ويقول ان من بين هذه القواعد ايضا الا تضغط على الفرامل نهائيا، وان تحاول استخدام الغيار العكسى الاقل فالاقل، او فرامل اليد حتى تهدئ السياره شيئا فشيئا حتى تقف تماما، واخيرا لا تحاول الاقتراب من حافه الطريق والدخول فى المنطقه الرمليه على جانب الطريق لان ذلك من الممكن ان يتسبب فى انقلاب السياره، ولكن قم بذلك عند اقتراب السياره من التوقف
ويشير المهندس اسعد الى ان هناك بعض القواعد العامه التى يجب الاهتمام بها عاده، وهى الامساك بعجله القياده جيدا، وبكلتا اليدين خاصه على السرعات العاليه ربما يساعدك فى السيطره على مواقف كثيره ربما تكون حرجه
ويقول: عدد كبير من قائدى السيارات وخاصه فى الطرق السريعه يقودون بلا مبالاه وتراخى، مع العلم انه لا علاقه بين المهاره فى القياده والقدره على السيطره عليها
maintain calm as possible because the reaction is calculated in this case it may cause serious danger
He adds that the wheel will veer right and left strongly so the driver must be holding on to it well and tries to control the car and must avoid rapid reaction on the steering wheel and not the by bringing highly direction opposite to that if he did so may lead to rollover accidents
He says that among these rules also did not press the brakes once and try to use the parts reversed at least and less or the hand brake so calm the vehicle slowly until the stand completely and finally do not try to get closer to the edge of the road and enter into a sandy area on the side of the road because that could cause a coup in the car but do so when approached from the car to stop
Al Asad and indicates that there are some general rules that must be taken care of usually a wheel well and with both hands especially at high speeds might help you to control the many situations may be critical
He says a large number of motorists especially in highway driving carelessly and slack knowing that he is no relationship between skill in leadership and the ability to control it
Eng Amr Assaad specialist in automotive technology says that there are some basic rules that must be considered when an explosion under the car so as to avoid the serious dangers which may result in The foremost is to
يعد الانفجار المفاجئ لاطار السياره وخصوصا عند السير على سرعه كبيره من اخطر المفاجات التى تواجه قائد السياره ولهذا يجب التعامل مع هذا الموقف باكبر قدر من الحكمه والحذر
المهندس عمرو اسعد المتخصص فى تكنولوجيا السيارات يقول ان هناك بعض القواعد الاساسيه التى يجب مراعاتها عند انفجار اطار السياره وذلك لتفادى الاخطار الجسيمه التى ربما تنتج عنه واولها هو المحافظه على الهدوء بقدر المستطاع، لان رد الفعل غير المحسوب فى هذه الحاله ربما يسبب اخطار جسيمه
ويضيف ان عجله القياده سوف تنحرف يمينا ويسارا بقوه، ولذلك يجب على السائق ان يمسك بها جيدا وان يحاول السيطره على السياره كما يجب عليه تجنب رد الفعل السريع على عجله القياده والا يقوم بجذبها بشده للاتجاه المعاكس لانه اذا قام بذلك ربما يؤدى لانقلاب السياره
ويقول ان من بين هذه القواعد ايضا الا تضغط على الفرامل نهائيا، وان تحاول استخدام الغيار العكسى الاقل فالاقل، او فرامل اليد حتى تهدئ السياره شيئا فشيئا حتى تقف تماما، واخيرا لا تحاول الاقتراب من حافه الطريق والدخول فى المنطقه الرمليه على جانب الطريق لان ذلك من الممكن ان يتسبب فى انقلاب السياره، ولكن قم بذلك عند اقتراب السياره من التوقف
ويشير المهندس اسعد الى ان هناك بعض القواعد العامه التى يجب الاهتمام بها عاده، وهى الامساك بعجله القياده جيدا، وبكلتا اليدين خاصه على السرعات العاليه ربما يساعدك فى السيطره على مواقف كثيره ربما تكون حرجه
ويقول: عدد كبير من قائدى السيارات وخاصه فى الطرق السريعه يقودون بلا مبالاه وتراخى، مع العلم انه لا علاقه بين المهاره فى القياده والقدره على السيطره عليها
maintain calm as possible because the reaction is calculated in this case it may cause serious danger
He adds that the wheel will veer right and left strongly so the driver must be holding on to it well and tries to control the car and must avoid rapid reaction on the steering wheel and not the by bringing highly direction opposite to that if he did so may lead to rollover accidents
He says that among these rules also did not press the brakes once and try to use the parts reversed at least and less or the hand brake so calm the vehicle slowly until the stand completely and finally do not try to get closer to the edge of the road and enter into a sandy area on the side of the road because that could cause a coup in the car but do so when approached from the car to stop
Al Asad and indicates that there are some general rules that must be taken care of usually a wheel well and with both hands especially at high speeds might help you to control the many situations may be critical
He says a large number of motorists especially in highway driving carelessly and slack knowing that he is no relationship between skill in leadership and the ability to control it