نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ماذا تفعل عن حظر حسابك في جوجل أدسنس Google Adsense

بسم الله الرحمن الرحيم , السلام عليكم ورحمة الله وبركاته , أخواني الكرام , تحية طيبة أما بعد , أعتقد أن جميعنا قد تعرض لموقف الطرد من أدسنس , من قبل جوجل , حقيقة يوجد الملايين من الأسباب التي قد تعمل على حظر حساب أدسنس الخاص بك في جوجل , مثل المحتوى الغير قانوني , ومواقع الواريز , والمواقع الإباحية , أو النقر فوق الإعلانات الخاصة بك , أو تبادل النقرات بين ناشري أدسنس , ... إلخ )).
والآن وقد تم حظرك من قبل جوجل أدسنس , هل تظن أنك مستهدف من قبل جوجل , وجوجل ظالمة , ولكن هل تعلمت الدرس , هل أخذت عظة , هل ستتلاشى الأخطاء التي كنت تقع فيها , وبعد أن أغلق حسابك في أدسنس , هل تظن أنك تستطيع إرجاعه , حقيقة واحد في المليون , هو من يراسل أدسنس , وتقوم بإرجاع حسابه مرة أخرى , وأعتقد أنه من الصعب أن تكون ذلك الواحد , ولكن ماذا إن
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فشلت في إسترجاع حسابك في أدسنس , أقول لك , سجل من جديد , عن طريق تغيير بسيط في الإسم , مثل Bassem و Basem فستلاحظ أن الفرق بين الكلمتين هو حرف ( e ) , ولكن ماذا إن إن فشلت في التسجيل باسمك في أدسنس , أوكي لا مشكلة , قم بالتسجيل باسم زوجتك , أو اسم أبنك , المهم أن يكون من المقربين منك , لانه هو من سيستلم دفعات أدسنس لاحقا بإذن الله , وأعتقد أن هذا هو الخيار الأفضل إن تم حظرك من قبل جوجل , ولم يتم التسجيل باسمك , ومن الممكن أيضا أن تقوم بتغيير طفيف في العنوان الخاص بك , مثل أنا أسكن في محافظة الشرقية , من الممكن أن تقول أنني أسكن في الزقازيق , وهي عاصمة محافظتي التي أسكن بها , ولكن ربما يكون سبب عدم قبولك في أدسنس , ليس إسمك أو عنوانك , ولكن محتوى موقعك الذي تقدم به الحساب , من الممكن أن يكون الموقع محتوي على أشياء مخالفة , فلابد من تصحيحها أولا قبل البدء في تسجيل حساب جديد , أعتقد أن هذه نظرتي لسبب طرد أي شخص من أدسنس , فما هي نظرتك ؟؟

المقال "ماذا تفعل عن حظر حسابك في جوجل أدسنس Google Adsense" نشر بواسطة: بتاريخ:
subzero000
انا أعتقد ان سبب الطرد مش مستهدف ومش ظلم وفى نفس الوقت مش عادل

زى ما شفت فى منتدى أجنبى واحد من أنجلترا بيولول عشان حسابه أتقفل وفيه 85 دولار !!!!!!!!!!
وكمان بيسأل يعمل ايه عشان يرجعوا بالفلوس !!!!!!!!!

زى ماشفت برده واحد من انجلترا بيقول انا قفل الحسابات ده عنصريه من جوجل لبعض الدول زى العربيه كده
وان هو بقاله 4 سنين بيقبض من جوجل ومحتوى موقعه كله منسوخ ولم تغلق حسابه حتى الأن ؟؟؟؟؟؟؟؟

فأعتقد ان جوجل ماشيه بنظام غريب عجيب لا أحد يعرفه

وعلى فكره فى أخبار مترتشه بتقول ان جوجل من يومين تقريبا قفلت 90 % من حسابات البكستانيين
elgharib2008
صحيح الكلام ده وانا واحد من الناس الجداد الي اتقفل حسابهم
حسبي الله ونعم الوكيل
جاتلي رساله الشؤم اول امبارح
بتقولي انهم هيقفلو حسابي الي فيه 180 دولار
علشان في اشتباه منهم اني انا بعمل علي تشجيع النقرات
بس انا عمري مشتغلت في الشغل الحرام
اقول ايه
انا ليه موضوع كاتبه بس لسه متوافقش عليه في كل التفاصيل عن الكلام ده كله

اقولها تاني ربنا كبير

انا دلوقتي اشتركت في شركه
adbrite
دخلت في منتديات اجنبيه
وعرفت انها شركه عالميه ذو مصداقيه عاليه ويارب يكرم
معلش طولت عليكم
السلام عليكم
kymo963
الحال من بعضه انا لسة حساب مقفول من يومين :d
بس انا مشكلتى انى كنت لسة مشترك من يومين وحسابى اساسا كان صفر طالما هيقفلوه وافقوا عليه اساسا ليه
بس على فكرة انت لو عندك زوار من امريكا وكندا موقع chitika بجد ملوش حل انا عملت منه 100 دولار الشهر اللى فات ومستنى اقبض الشيك بتاعهم المفروض انه يتبعت اخر الشهر دا وهنشوف

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
50 نصيحة لزيادة أرباحك في جوجل أدسنس Google AdSense
ماذا تفعل اذا تم اغلاق حسابك فى جوجل أدسنس
دليل المبتدئين في جوجل أدسنس Google AdSense