نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو :إزالة الزبالة من أمام الحي بعد إلقاء الزبالة لها في خطوة للتصعيد

بعد أن قام أهالي محافظة الجيزة بإلقاء القمامة أمام مبنة الحي عند بوابته إحتجاجاً منهم على جبال الزبالة التي توجد في مناطقهم التي يعيشون فيها و بعد مطالبتهم من الحكومة العديد من المرات بإزالة هذه الزبالة بدون أي إستجابات قرر الأهالي تصعيد الأمر فقاموا بإلقاء كمية كبيرة من الزبالة أمام بوابة الحي .
و لكن العجيب أن هذا الأمر في هذه المرة لم يأخذ إلا وقت قصير جداً ، تساءل الجميع لم التأخير إذن و لم التبريرات و الإدعاءات الكاذبة طالما أنكم تستطيعون حملها بكل سهولة ؟
يذكر أن في تركيا أصبحت الزبالة مصدر دخل قوي لإسطنبول .
نتمنى أن نرى شباب في الكوادر الحكومية بدلاً من الأشخاص التي لا تفيد بأي شئ ولا تقدم أي معروف للبلد فقط يأخذون أموال بدون أية جهود .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

[youtube]weUYZiJvaeQ[/youtube]

المقال "بالفيديو :إزالة الزبالة من أمام الحي بعد إلقاء الزبالة لها في خطوة للتصعيد" نشر بواسطة: بتاريخ:
زيزو باشا
والله تصرف سليم .. ميت مرة .. شيلوا الزبالة .. شيلوا الزبالة .. و خصم مع الكهرباء و خلافه .. و لا حياة لمن تنادى ؟؟ يستاهلوا افندية الحى اكتر من كده بلا قرف و قلة ادب من حكومة فاشلة ..مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
حمادة السندباد
انا عايز محافظة الغربية تهتم شوية زى مابتعمل محافظة الجيزة وارت محاف الغربية ينزل فى المحلة فجاة من غي ترتيبات لانهم اول مايسمعوا ان حد جاى بينظافوا الشوارع وبالذات ينزل من اول ميدان الشون لحد الزراعة ومن الزراعة للشون من على طريق قسم اول وييتفرج على مقلب الزبالة من اوله لاخره لا وايه كمان ان الزبالين فى المحلة عاملين اضراب وال3 جنيه اللى بيخدواها كل اول شهر على فاتورة الكهرباء
حمادة السندباد
انا عايز محافظة الغربية تهتم شوية زى مابتعمل محافظة الجيزة وارت محاف الغربية ينزل فى المحلة فجاة من غي ترتيبات لانهم اول مايسمعوا ان حد جاى بينظافوا الشوارع وبالذات ينزل من اول ميدان الشون لحد الزراعة ومن الزراعة للشون من على طريق قسم اول وييتفرج على مقلب الزبالة من اوله لاخره لا وايه كمان ان الزبالين فى المحلة عاملين اضراب وال3 جنيه اللى بيخدواها كل اول شهر على فاتورة الكهرباء
Yasser Hamad
عليه أفضل الصلاة و السلام
فعلا ً يا زيزو يستاهلوا و الله
لازم الناس تتغير بقى من نفسها
Yasser Hamad

قدموا شكوى يا باشا و صعدوا الأمر و متسكتوش على حقكم
%u0632%u0627%u0626%u0631
موظفين الحى تعريفهم :
هم اشخاص وفيرين الحظ لدرجة كبيرة مرتباتهم وفيرة ولهم الاسبقية هم وذويهم فى حجز الشقق والاراضى التى التى تطرحها الدولة ززواكثرهم حظا من ينزل فى التفتيشات لرفع المخالفات فى البناء واشغالات الطريق حيث يفتح لهم بابا اخر للحظ

منار
Yasser Hamad
مرحبا ً يا منار من جديد

والله الواحد مش عارف يقول ربنا يحفظنا ولا ربنا يوعدنا
جدة مصرية
كنت رايحة مدينة نصر والمينى باص عدى على الدويقة واللهم احفظنا
مساكين الزبالة اكثر من الفيديو المعروض بالموضوع بكتيرررررررررررر
شىء مؤلم للغاية

شكرا ياسر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شيرين للتلفزيون الليبى :ثورة 25 يناير جعلتنا نأكل من الزبالة (بالفيديو)
شاهد بالفيديو : مواطن مصرى يأكل من الزبالة
رسم الزبالة