نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تصريحات خطيرة لخبير امني مصري: صعود الاسلاميين للحكم مخطط صهيوني, خصخصة قناة السويس امر قادم

في حوار مع الخبير الامني اللواء عبد الرحيم سيد احمد, والذي كان لواءا في الداخلية ثم استقال محتجا علي سياسات النظام السابق, صرح ببعض التصريحات الخطيرة والمثيرة للجدل, واليكم جانب من الحوار:

بدأت الاسئلة بازمة ماسبيرو, وعند سؤاله اذا كانت ازمة ماسبيرو هي الاخيرة من نوعها قال:

--لن تكون الاخيرة, هناك مرة ثانية وثالثة ورابعة واكثر.

==لماذا استنتجت ذلك؟؟

--انه مخطط صهيوني عالمي ضد مصر يتم تنفيذه منذ 25 عاما, وحدثت به بعض التعديلات الطفيفة بعد ثورة 25 يناير

==ماهو هذا المخطط؟؟

--الهدف اللاساسي هو ارهاق مصر واضعافها واغراقها في الازمات حتي تستنزف مواردها وتشتعل الفتنة فيها فيسهل تقسيمها الي دويلات صغيرة بحجة حماية الاقلايات.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

==وما الذي تم في هذا المخطط حتي الان؟؟

--ضعفت مصر وارهقت اقتصاديا ومن المتوقع اذا استمر الوضع هكذا ان تغرق مصر في الديون في موعد اقصاه 2015 ثم تاتي المرحلة الاخطر وهي خصخصة قناة السويس لانها ستكون الجهة الوحيدة التي يمكن سداد بعض الديون بها ومن ثم الانهيار الكامل, لذلك يجب الانتباه من المسئولين وانقاذ مصر الان

==هل كان مبارك علي علم بهذا المخطط؟؟

--نعم, فقد سئل نجله جمال مبارك في احدي زياراته للولايات المتحدة عما اذا كان يمكن خصخصة قناة السويس, فقال بكل هدوء: no problem !!!

وللعلم, قطاع البترول اكثر قطاع نفذ هذا المخطط حيث سمح للشركات الاجنبية ان تستحوذ عليه وان تنقب عن المواد المشعة في مصر تحت غطاء التنقيب عن البترول.

==قلت ان هناك تعديلات جرت علي هذا المخطط بعد الثورة, ماهي؟؟

-- 1-اغراق مصر بالجواسيس والعملاء الاجانب

2- دعم الاسلاميين للوصول للحكم

3-تجنيد البلطجية والشباب المصري لخدمة المخطط الصهيوني بعلم او بدون علم

==وماذا سيفعل السلفيون؟؟

--سيهدمون مصر كلها كما يفعلون في ايران, ووقتها ستشكو الاقلايات من الاضطهاد فيكون مبرر للاحتلال الاجنبي بحجة حماية الاقلايات

==وهل هذا احتمال وراد؟؟

--نعم وراد جدا جدا

==وهل تل ابيب تشارك في هذا المخطط؟؟

--طبعا, فقد رصدت حكومتها 3 مليارات دولار من اجل نشر الفوضي في مصر الفترة السابقة وتجنيد الشباب والبلطجية, وانا اعرف احد السياسيين يشكل ائتلافات شبابية يأخذ فيها الشباب الاموال بعشرات الالوف من الدولارات.

==وماذا عن رد فعل الاجهزة الامنية تجاه ذلك؟؟

--الاجهزة الامنية تعرف ذلك ولكنها تم استبعادها طوال 20 عاما عن الخوض في هذا المخطط ولكن يمكن ان تتعافي الاجهزة الامنية بسرعة اذا تولي رجال اكفاء مسئولية حماية الامن.

اللواء عبد الرحيم سيد احمد الخبير الامني

المقال "تصريحات خطيرة لخبير امني مصري: صعود الاسلاميين للحكم مخطط صهيوني, خصخصة قناة السويس امر قادم" نشر بواسطة: بتاريخ:
Basyoz
ربنا يبشرك بالخير .
سقوط مصر معناه سقوط المنطقه كلها
amira87
ياسلااااام!!! كلام فارغ والله بقى الاسلاميون مدعمون من الصهاينه؟؟؟؟؟ ثم احنا مش قطيع من البهائم او البعير نساق الى مايشاء الامريكان والصهاينه من دميات متحركه بأصابع صهيونيه عيب اوى لما كل شويه نقول اللى احنا فيه مخطط امريكى او صهيونى ومن 25 سنه كمان احنا كدا بنتهم انفسنا بالغباء والتفاهه...عفوا ايها المحلل السياسر اذا كنت تنظر لنفسك على انك كذلك فنحن لا نحن شعب له اراده وعقل يفكر ونؤمن بالله وقدره
محمد المصرى جدا
هذا الكلام هرتلة x هرتلة
أى كلام فاضى معقول
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسلام
emad elsager
انا ممكن اقول نفس هذا الكلام واكتر منه ومش محتاج اكون خبير امني وخبير استراتيجي وكفايه كل واحد يطلع علينا يقول اي كلام والناس تصدقه لانه خبير امني وما حدث امام ماسبيرو قابل للتكرار لانه حدث قبل هذا في العمرانية وسيتكرر حدوثه حتي زوال اسباب المرض ومش كل حاجه اسرائيل كفاية ضعف وعبط هوه احنا ملناش عقل ولا ارادة واسرائيل هي اللي ساحبانا من الحبل الليف
karam fox
والله عندكم حق ياجماعة, انا نفسي مش مقتنع بكلام الراجل وحاسس انه بيبالغ شويتين, بس قلت اجيبلكم الخبر ونتناقش,

شكرا لردودكم يا احلي شباب
%u0632%u0627%u0626%u0631
فعلا الاسلاميين بيتفقوا مع الصهاينة والسعودية وايران وكمان تنظيم القاعدة اتفق مع امريكا على خراب مصر
فعلا الكلام ده صح جدا انا شفته على سبيستون

ياعم احنا عارفين ان مصر فى خطر لكن الاتحادات المستحيلة دى ماتدخلش دماغ عيل جايب ملحق فى kg 1

منار
karam fox
شكرا لردك يا منار, بس الصراحة الراجل مبالغ حبتين
بنت المنوفية

انتم مستهونين باللى بيحصل

مصر طول عمرها مستهدفه لانها اكبر دولة عربيه ولها ثقل فى المنطقة وفيها خيرات وكنوز ياما بس اللى يعرف يطلعها

حاولوا كتير يقسموا مصر عن طريق الفتنه وادينا شايفين كل فتره تحصل حادثة بخصوص كنيسة او اسلام مسيحيه وهكذا

اللى اعرفه ان لا امريكا ولا اسرائيل عايزة الاخوان يوصلوا للحكم

وادينا شايفين السلفيين والصوفيين والاخوان كل يوم تطلع جماعة معينه تفتى بما لا تعلم ده غير المسيحيين اللى فاكرين انهم مش محميين فى بلدهم

وفعلا مصر مليئة بالجواسيس والعملاء الاجانب كالعاده بس الحمد لله كل فتره بنكشفهم وبنقبض عليهم

احنا لو شباب واعيين فعلا نحمى مصر بنفسنا ومنكنش اداه يستخدمها الاعداء

لما عمالين نقول الاقتصاد متدمر وبنضيع وبلاش احتجاجات ومظاهرات واعتصامات يبقى نسمع الكلام لغايه ما الاقتصاد يرتفع وبعد كده نطالب وميدان التحرير موجود مش هنسفره بره مصر

ياريت نفوق قبل ما بلدنا اللى بتحمينا تضيع مننا

شكرا ع الخبر
ملكـ الويب
الاسلام هو الحل

والخبير ده 100 % علماني

ولما الاسلاميين متفقين مع الصهاينة اومال العلمانيين متفقين مع مين ؟؟؟

ده هدفهم عدم وصول الاسلاميين للحكم لانها هتبقى على خراب ... للـ لا دينيين
karam fox
بنت المنوفية: الموضوع مش موضوع استهوان, انا موافق علي اجزاء كتير من كلامه بس حاسس انه برده مزودها شوية بنظرية المؤامرة, والصراحة انا نفسي كلامه مايكونش صح عشان مصر مش حمل القلق ده كله

شكرا لردك

--------------

ملك الويب: اكيد الاسلام هو الحل لكن مش الاسلاميين بمعني اني الصراحة مش شايف ان السلفيين اللي علي الساحة ولا الاخوان بيطبقوا الاسلام الصحيح, تحياتي
Yasser Hamad
ايه الكلام الساذج ده
يا جماعة تخيلوا إن النصارى لم و لن يأخذوا حقوقهم الشرعية إلا في حكم إسلامي
التيار السلفي في إيران مقهور قهر لا يوصف بسبب إن الشيعة هي الدين الحاكم
يا جماعة وسائل الاعلام دلوقتي مبقاش وراها حاجة غير النهش في لحم الاخوان و السلف
لما بقت حاجة آخر حقارة بصراحة
ايه القرف ده اقسم بالله الواحد بيبقى بيشوف البرنامج و هو قرفان و بيبقى نفسه يرجع في بوق اللي بيتكلم
عشان يبطل الكلام القذر اللي بيقوله على ناس أشرف منه
ربنا يرحمنا من الاشكال اللي تجيب اكتئاب دي
الله يلعنهم و يديهم على قد نواياهم
karam fox
ردك يحترم يا ياسر, مع اني مش من مؤيدي الاخوان ولا السلف لاني شايف عندهم اخطاء كتير لكن ماينفعش يكون الهجوم عليهم من غير موضوعية,

عموما احنا فعلا بنتعرض لمخطط شرس والمشكلة اننا مش عارفين نتصرف صح بالرغم من معرفتنا بقدوم الخطر, ربنا يستر

الف شكر علي ردك يا ياسر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
باحث مصري:اسرائيل تبث الفتنة الطائفية لزعزعة استقرار مصر ولتحقيق مخطط صهيوني يستهدف تقسيمها لدويلات