نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فضيحه جديده بوزاره الاتصالات :تعين موظفه جديده بأمر الوزير براتب 40 الف جنيه شهريا

فى الوقت الذى تشتعل فيه وزاره الاتصالات وهيئة تنمية صناعة تكنولوجيا المعلومات اتيدا بمظاهرات ومطالبات فئويه ومطالبه بحوافز وعلاوات وتعينات فجر الوزير فضيحه جديده جعلت الدم يجرى بشده فى عروق موظفين الوزاره فبعد ان تخلصت الوزاره من زينب زكى زوجه رئيس الوزراء الاسبق احمد نظيف كنائب رئيس الهيئه بفسخعقدها يوم الثلاثاء الماضى بناء على قرار مجلس اداره الهيئه لقطع الطريق عليها للعوده للعمل فى الهيئه وخاصه انها منذ عام مضى كانت قد حصلت على اجازه بدون مرتب قربت على الانتهاء وبهذا ارتاح العاملون بالهيئه لتطهير الهيئه من الفساد لم يتهنى العاملين بالخبر السعيد حتى فوجئوا بالوزير الحالى الدكتور محمد سالم يعين بالامر المباشر مساعدته السابقه ريهام معوض مكان زينب زكى زوجه احمد نظيف براتب شهرى 40 الف جنيه شهريا فى الوقت الذى تتدعى الهيئه قله الموارد الماليه لتحقيق مطالب العالمين بها والمعروف ان ريهام معوض كانت مساعدته من قبل بمعهد تكلونوجيا المعلومات بالرغم انه قد تحدد بالهيئه ان يكون الحد الاقصى للرواتب هو 7500 جنيه بعد ثوره 25 يناير وبرغم رفض ياسر القاضى رئيس الهيئه تعين ريهام معوض وأكد ان تعينها على جثته والمفاجأه فى الامر ان ريهام استلمت العمل بالهيئه بأمر شفوى من الوزير واستولت على مكتب زينب زكى ورفضت الخضوع الى اى اختبارات تعين الهيئه مردده ان تعينها بالامر المباشر من الوزير فلا تخضع الى اى اختبارات وبهذا اصبحت ريهام معوض هى زينب ذكى الجديده والسيده الاولى للقريه الذكيه
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "فضيحه جديده بوزاره الاتصالات :تعين موظفه جديده بأمر الوزير براتب 40 الف جنيه شهريا" نشر بواسطة: بتاريخ:
الحق ولو على رقبتى
ما هذا الأستفزاز الصريح الواضح لمشاعر شعب. إذا كان هذا الكلام مظبوط وحقيقى فأسمحوا لى أن أقول لوزير الغبرة هذا أتفوووووووا عليك وعلى جميع من لا يحترم أرادة ومشاعر شعب قام بثورته وقال كلمته. أللى زيكم هو أللى خلى مصر تروح فى داهية،،، داهية تاخدكم كلكم مرة واحدة بلا راجعة... آل وزير آل، هو كل واحد ييجى نتوسم فيه الخير فى أن ينقذ مصر من أللى هى فيه يقوم يغرقها أكتر وأكتر وبقصد..
لك الله يامصر وياشعب مصر
eng_alasakik
[quote=الحق ولو على رقبتى;1258538]ما هذا الأستفزاز الصريح الواضح لمشاعر شعب. إذا كان هذا الكلام مظبوط وحقيقى فأسمحوا لى أن أقول لوزير الغبرة هذا أتفوووووووا عليك وعلى جميع من لا يحترم أرادة ومشاعر شعب قام بثورته وقال كلمته. أللى زيكم هو أللى خلى مصر تروح فى داهية،،، داهية تاخدكم كلكم مرة واحدة بلا راجعة... آل وزير آل، هو كل واحد ييجى نتوسم فيه الخير فى أن ينقذ مصر من أللى هى فيه يقوم يغرقها أكتر وأكتر وبقصد..
لك الله يامصر وياشعب مصر[/quote
هو فعلا استفزاز صريح ولكن ماذا يحدث من حولنا لايحمل لنا استفزاز لقد اصبح الامر كله لايحتمل وندعو الله عز وجل ان يوصلنا الى بر الامان لان الفساد اصبح متغلغلا فى كل شىء اكثر مما يتخيل احد لان 40 الف جنيه يمكن ان تساعد 80 الف اسره لو توزع على العاملين زياده بواقع 500 جنيه فقط على كل اسره حسب الله ونعم الوكيل فيمن لايتقلى الله فى شعب مصر
بديعه أحمد على
علشان ما حدش يلوم الموظفين لما يعملوا مظاهره و يطالبوا بتطهير الوزاره و اقاله الوزير و اعطائهم حقوقهم المشروعه
يقوم هو يعين اللى على مزاجه بملايين و يرمى للى بيتعب ملاليم و كمان يتهمهم بالشغب و يقبضوا عليهم ظلما و عدوانا
ربنا ينصر الشعب ده و يقويه على التطهير و القضاء على الفساد
و ترجع لنا مصر نضيفه طاهره مقدسه زى زمان و احسن (زمان ده يعنى قبل ستين سنه ظلم)
مصراوي بالامارات
.

كنت جبتلنا صوره ريهام دي نشوف تستاهل 40 الف ولا لا

اه يابلد مش عايزه تقرف

.
%u0632%u0627%u0626%u0631
لا تستعجلو في الحكم على الناس من المحتمل ان تكون ريهام معوض هي من قامت بثورة 25 يناير او كانت قائدة الثورة ولذلك تستحق المكافأه .
لنا الله لنا الله وحسبنا الله ونعم الوكيل
sameh_gpc
إن شاء الله وزير الغبرة فرحة إمتى على ريهام.
%u0632%u0627%u0626%u0631
هتطلع بنت اخته فى الاخر

يا حراميييييييييييييييييييييييييييييييين

منار
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياترى هل د عصام شرف سمع عن هدة المهزلة
%u0632%u0627%u0626%u0631
اقسم بالله الواحد عايز يقول ألفاظ و كمية شتميه بس الذوق العام يمنعنى و من كتر ما الواحد شاف و سمع قرب يسلم ان مافيش حد نضيف فى البلد دى .. انتا فين يا دكتور عصام .. انتى فين يا حكومة .. و نعيب على الحكومة ليه .. أحنا فى مصر جوبلنا على قلة الضمير فى كل مسئول حكومى ..اللهم إنتقم من من كل حرامى بن ستين كلب .. انا قلتها قبل كده الحرمية للإتصالات .. شبكة صرف صحى ... بتسرقنا كلنا
بنت المنوفية

يا نهار اسود 40 الف جنيه فى الشهر يعنى تقريبا نص مليون فى السنه ليه بتخترع الذرة ؟؟؟

انا هتجنن من الفلوس اللى عماله تترمى يمين وشمال فين العدل اللى بنطالب ليه ؟

ال 40 الف ده ممكن نشغل ناس بيهم ويفتحوا بيوت كتيره وناس مش لاقيه تاكل

لازم حد يتحرك ويبلغ عن اللى بيحصل ده ولا لازم تنزل مظاهرة يوم الجمعة وتطالب باقاله وزير الاتصالات

ارحمونا بقى كتكم القرف مليتو البلد

شكرا بشمهندس
عبد الرحمن 2011

يا نهار اسود 40 الف جنيه فى الشهر يعنى تقريبا نص مليون فى السنه ليه بتخترع الذرة ؟؟؟

انا هتجنن من الفلوس اللى عماله تترمى يمين وشمال فين العدل اللى بنطالب ليه ؟

ال 40 الف ده ممكن نشغل ناس بيهم ويفتحوا بيوت كتيره وناس مش لاقيه تاكل

لازم حد يتحرك ويبلغ عن اللى بيحصل ده ولا لازم تنزل مظاهرة يوم الجمعة وتطالب باقاله وزير الاتصالات

ارحمونا بقى كتكم القرف مليتو البلد

شكرا بشمهندس

هي دي المشكله لازم كل حاجه تتغير بمظاهرات ومليونيات ومش عارفين ايه الحكمة في كده ؟؟؟؟؟
مره نغلط انفسنا ومره نغلط الحكومه والحاكم واحترنا ومش عارفين الحق مع مين .
بس اللي اعرفه في الظروف اللي زي الزفت دي المفروض اي مسئول وزير ولا غير وزير يتصرف تصرف
خاطئ ويتسبب في نزول الشعب للشارع في مليونيات لا تكفي اقالته بل يجب محاكمتة
علشان مصر مش ناقصه ومش متحمله مليونيات ومظاهرات تاني .
بس الحكومه ترحمنا بقى من الفساد اللي مش عايز ينتهي دا
كل يوم استفزازات للشعب حرام علهم كده بجد

mohamad ayman
الثوره عايزه ثوره ثانيه واضح اننا حنظل في ثوره تخرج منها ثوره الي مالا نهايه وااااااااااااااه يابلد اااااااااااااااااه
بديعه أحمد على
اصبروا يا جماعه ان شاء الله خير انا متفائله و ماحدش عارف بكره حيحصل ايه كل ده طبيعى فى ظروف ثوره لسه مانتهتش

ما بين طرفه عين و انتباهتها
يغير الله من حال الى حال

ضاقت حتى استحكمت حلقاتها فرجت
و كنت اظن كل الظن ان لا تفرج

زى ما بنقول بالبلدى ما ضاقت الا لما فرجت
ان شاء الله
eng_alasakik

هي دي المشكله لازم كل حاجه تتغير بمظاهرات ومليونيات ومش عارفين ايه الحكمة في كده ؟؟؟؟؟
مره نغلط انفسنا ومره نغلط الحكومه والحاكم واحترنا ومش عارفين الحق مع مين .
بس اللي اعرفه في الظروف اللي زي الزفت دي المفروض اي مسئول وزير ولا غير وزير يتصرف تصرف
خاطئ ويتسبب في نزول الشعب للشارع في مليونيات لا تكفي اقالته بل يجب محاكمتة
علشان مصر مش ناقصه ومش متحمله مليونيات ومظاهرات تاني .
بس الحكومه ترحمنا بقى من الفساد اللي مش عايز ينتهي دا
كل يوم استفزازات للشعب حرام علهم كده بجد

فعلا يااخى عبد الرحمن الفساد مالى البلد فى كل ركن معشش والحال مستفز الى ابعد الحدود ومافيش حاجه بتتغير ولحل عمره ماكان فى المظاهرات لانها حتى كوسيله ضغط فقدت مصداقيتها من كتلر مابتتعمل او بكلمه اوضح وبصراحه اكثر بقت مابتجبش همها زى قلتها مابينوبش المتظاهرين الا الاعتقال والرمى فى السجن فى الاخر بأماره12 الف من الشباب مرمين فى السجن وبيتحاكموا فى محاكم عسكريه وحرام شايفين الدول من حولنا فى حال احسن مننا واحنا اللى كنا بنأمل بالتغير محلك سر زى مااحنا يبقى مافيش امل الا الصبر بعد الانتخاباتوتشكيل مجلس شعب وبعدين رئيس جمهوريه وفى حاله الاستمرار فى الفساد يبقى مافيش اى امل ونروح نموت نفسنا احسن ونخلص

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فضيحه جديده سرقه سوزان 800 مليون جنيه لمنح اوربيه