نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

1500 دولار طاروا في الهوا وسؤال للخبراء قوي

السلام عليكم يا شباب

انا حكاية مكررة بتحصل لناس كتير كل يوم من جوجل الله لا يسامحهم .. حسابي اتقفل وفية 1500 دولار وكان باقي 5 ايام واقبض الفلوس .. يعني حسابي اتقفل بعد ما نزلت في جداول المستحقين للدفع

المهم وعلشان مطولش عليكم .. والله العظيم انا كنت بشتري المقالات الاجنبية يعني حصرية 100% واستلمت من نفس الحساب شهر قبل كدة ودة كان الشهر التاني

المهم انا متأكد مليون في المية اني معملتش اي حاجة غلط وبجد هتجنن

بس الحاجة الوحيدة اللي ممكن تكون حصلت في اليوم المشؤم دة ان الراجل اللي انا موصل النت من عنده كان كل شوية يعمل ريستارت للراوتر وكنت ساعتها فاتح الحساب ولما اجي ادخل علي صفحة داخلية جوة الحساب كان بيظهرلي رسالة خطأ ودا لان الراجل كان بيعمل ريستارت وطبعا زي ما انتوا عارفين ان الاي بي بيتغير مع كل ريستارت
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وكان لازم عليا اني اقفل الصفحة وافتح الحساب تاني وبعدين هو يعمل ريستارت وتظهرلي رسالة خطأ وهكذا .. الموضوع دة اتكرراربع مرات ورا بعض في نفس الساعة.

وطبعا بعت للدعم الفني وردوا عليا النهاردة وقالولي نشاط غير طبيعي ومفيش اي تفاصيل

يا ريت الخبراء اللي فاهمين في الموضوع دة يفيدوني .. هل ممكن تغيير الاي بي وانا فاتح الحساب 4
مرات متالية يكون دة السبب ؟؟

ويارب ماحدش يحصلو اللي حصلي .. لاني خلاص بقيت حاسس ان جوجل دول حرامية فعلا وبيقفلوا الحسابات ويروحوا يتبرعوا بفلوسنا للصومال ويعملوا مسابقات زي مسابقة ابدا مع جوجل ويبعتوا للناس كوبونات ادوردز ببيلاش علي حسابنا

المقال "1500 دولار طاروا في الهوا وسؤال للخبراء قوي" نشر بواسطة: بتاريخ:
malfooh
يا عزيزي تغيير الأي بي ليس سبب ... فجوجل تعرف أن هناك مستخدمين ذوي أي بي متغير .. هناك مشكلة عندك في النقرات .. الظاهر أنك تضغط على إعلاناتك أو تشجع أصدقائك للضغط عليها ..
محمود مجدى2010
أولا ولا يهمك قوم وكمل تانى او سيبك من جوجل خالص
تانى حاجة ان زيك بالظبط اتقفل حسابى وفيه 1500 دولار

تالت حاجة كل واحد هنا هيقعد يقولك انت الى غلطان وعمر ما فى حد بيبج الغلط على جوجل خالص

بس اان هقولك حسابك اتقفل ليه لسب و احد بس

انك لسه مشترك جديد وانت بتقول ده تانى شهر ليك . علشان كده جوجل قالت ازاى واحد لسه تانى شهر ليه وحسابه فيه 1500 دولار قفلت حسابك زى ما حصل معايا بالظبط

بس مفيش حد هنا هيطلع جوووووووووووووووجل غلطان خالص كله هيقولك انت الى غ لطان مع انهم كلهم بتوع جوجل دول يهور وولاد كلب
BR@VE HE@RT
مسألة تغيير الاي بي اعتقد ليست هي السبب ولو فرضنا جدلا أنها هي السبب فهو احتمال ضعيف جدا
احتمال يكون ضغطات غير شرعية ولو أني بميل لرد الأخ محمود مجدي
حساب جديد ومبلغ كبير اعتقد بيكون وقتها الحساب تحت الميكروسكوب
لأن جوجل تفترض في العرب أنهم يتجهون لطرق غير شرعية في الربح
ربما حدث خطأ غير مقصود منك أدى إلى غلق الحساب نهائيا
وللعلم أموال أي حساب تم إغلاقه لا تعود لجوجل مطلقاً بل للمعلنين
kymo963
نصيحة منى لو محتواك مش عربى وعندك زوار من امريكا وكندا خليك فى الشركة دى chitika احسن من جوجل فى الحكاية دى
subzero000
فعلا الأخ محمود مجدى كلامه صح وكل الناس اللى هترد عليك هتعمل نفسها ناصحه وتقولك انك خالفت القوانين
سيبك من الكلام ده وأبدأ من الأول
ali_bob2
عادى اى عربى بيزيد عن 400 دولار او 300 لازم حسابة يكون فى خطر ويخترعو اى تلكيكية عشان ياخدو الفلوس زى حالاتى كدة راح منى 2700 دولار فى غمضة عين

الحل هنا
ahmedcare
الظاهر أنك تضغط على إعلاناتك أو تشجع أصدقائك للضغط عليها
إن بعض الظن إثم

أولا ولا يهمك قوم وكمل تانى او سيبك من جوجل خالص
تانى حاجة ان زيك بالظبط اتقفل حسابى وفيه 1500 دولار

تالت حاجة كل واحد هنا هيقعد يقولك انت الى غلطان وعمر ما فى حد بيبج الغلط على جوجل خالص

بس اان هقولك حسابك اتقفل ليه لسب و احد بس

انك لسه مشترك جديد وانت بتقول ده تانى شهر ليك . علشان كده جوجل قالت ازاى واحد لسه تانى شهر ليه وحسابه فيه 1500 دولار قفلت حسابك زى ما حصل معايا بالظبط

بس مفيش حد هنا هيطلع جوووووووووووووووجل غلطان خالص كله هيقولك انت الى غ لطان مع انهم كلهم بتوع جوجل دول يهور وولاد كلب
شكرا يا محمود علي ردك .. انا متابع مواضيعك من زمان وعارف انك محترم جدا .. بس احب اقولك إن لي صديقي كسب 2000 دولار من أول شهر وشغال بقاله 6 شهور تمام ومبيقلش عن 1500 دولار ... كمان انا عايز اقلك اني مبتأثرش بكلام الناس لاني بقالي سنتين مع ادسنس وحافظ الشروط والقوانين دي صم وعلشان كدة هتجنن .. ودا ثالث أكونت يتقفل .. بس دة اتقفل بسرعة مع إن دة أكتر اكونت محافظ عليه.

انا معاك أن جوجل دول مش محترمين .. بس أكيد ان في حلقة مفقودة

فعلا الأخ محمود مجدى كلامه صح وكل الناس اللى هترد عليك هتعمل نفسها ناصحه وتقولك انك خالفت القوانين
سيبك من الكلام ده وأبدأ من الأول
شكرا لمرورك

عادى اى عربى بيزيد عن 400 دولار او 300 لازم حسابة يكون فى خطر ويخترعو اى تلكيكية عشان ياخدو الفلوس زى حالاتى كدة راح منى 2700 دولار فى غمضة عين

الحل هنا
أهلا علي .. انا برضو أعرفك وعارف انك خبير ... بس اسمحلي اقولك ان الحل بتاعك دة نظري وغير عملي بالمرة لان مستحيل حد مثلا زي عبدو باشا ولا ترايدنت ولا فتكات ولا اليوم السابع هيصدق كلامك لانهم ببساطة هيقولو عليك انت الغلطان

ولو سمع كلامك ناس زي الناس بتوع ارباح اليوم 3 دولار .. يبقي جوجل هتبعتلكم جواب شكر انكم قاطعتوها.

بس لو عايز تعمل حاجة منطقية يبقي تفكر في اقناع المعلنين بعدم الاعلان علي ادوردز سواء بتقديم خدمة افضل او بحملة مقاطعة زي اللي عايز تعكلها لان دول هم الاهم بالنسبة لجوجل .. إنما الناشرين فالاسف الكل يتمني يشتغل مع جوجل دا غير اللي علي قوائم الانتظار

انصحك بالافيليت

وأخيرا وللفائدة .... انا اتأكدت من ديجيتال بوينت ان تغيير الاي بي فعلا ملوش علاقةزي ما قال الاخ المحترم malfooh
ay_man
السلام عليكم جميعا

الموضوع باختصار انى سجلت فى ادسنس وعملت اعلانات ووضعت كود الاعلان بالموقع وظهر مكان اعلان فارغ كما ذكرت جوجل لحين الموافقة وبقالى شهر على الموال ده ولما دخلت على حاسبى فى جوجل لقيت فى وحدات الاعلانات خامله مش عارف ليه رغم ان الزيارات حوالى80 زياره يوميا والموقع انجليزى

ارجوا الافاده
hema4ever
جوجل بتتلكك طبعا
بس ممكن يكون السبب انك نشرت مقالات مدفوعه للجمهور بدون مقابل ومن غير اذن الناشر

حقوق مليكه ولا انا غلطان
ahmedcare
بس ممكن يكون السبب انك نشرت مقالات مدفوعه للجمهور بدون مقابل ومن غير اذن الناشر

حقوق مليكه ولا انا غلطان
يا باشا بقولك كنت بشتري المقالات مع ضمان مرورها من كوبي سكيب
sniperads
مشكلة عويصة جدا
المهم هل طرق اشهار موقع سليمة ولا تخالف جوجل.... هل المقالات لا توجد عند الكتير من الاشخاص..
subzero000
يا باشا بقولك كنت بشتري المقالات مع ضمان مرورها من كوبي سكيب
طيب ورينا المكان اللى بتشترى منه المقالات
ممكن يكون المشكله فيه وبيوزعها للناس كلها
ay_man
السلام عليكم جميعا

الموضوع باختصار انى سجلت فى ادسنس وعملت اعلانات ووضعت كود الاعلان بالموقع وظهر مكان اعلان فارغ كما ذكرت جوجل لحين الموافقة وبقالى شهر على الموال ده ولما دخلت على حاسبى فى جوجل لقيت فى وحدات الاعلانات خامله مش عارف ليه رغم ان الزيارات حوالى80 زياره يوميا والموقع انجليزى

ارجوا الافاده
الاخوه اعضاء المنتدى الكرام مفيش حد عارف سبب انى الاعلانات خامله كما ذكرت بالموضوع

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
קומנדו ישראלים על הספינה בשליטת אירית