نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حازم ابو اسماعيل يحرج ريم ماجد علي الهواء ويخبرها انها ارتكبت كبيرة من الكبائر

في موقف محرج تعرضت له الاعلامية ريم ماجد المذيعة في برنامج بلدنا بالمصري والذي يذاع علي قناة اون تي في المملوكة لنجيب ساويرس رجل الاعمال المصري الشهير, قال الشيخ حازم صلاح ابو اسماعيل المرشح للانتخابات المصرية القادمة ان التبرج يعد كبيرة من الكبائر وانه يتمني ان يري ريم في اللقاء القادم لهما وهي ترتدي الحجاب.

كان ذلك الموقف نتيجة لرسالة بعثها شاب علي الفيسبوك للبرنامج والذي قال فيها موجها كلامه للشيخ ان ريم متبرجة والاسلام يحرم التبرج ولذلك فلا يجب ان يتحاور الشيخ مع الاعلامية المتبرجة (علي حد قوله),

فاكد الشيخ ان التبرج منافي للاسلام ولكنه يجب ان يخاطب الان كل فئات الشعب بما فيه المسلمين والمسيحيين واكد ان الشعب المصري يحتوي علي الكثير من الفئات والطوائف والتي يجب ان يتعامل معها جميعا حال اصبح رئيسا لمصر.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "حازم ابو اسماعيل يحرج ريم ماجد علي الهواء ويخبرها انها ارتكبت كبيرة من الكبائر" نشر بواسطة: بتاريخ:
زهير ابراهيم
"وانه يتمني ان يري ريم في اللقاء القادم لهما وهي ترتدي الحجاب"
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا اخ زهير
انت عايز تلمح لأيه
اتقي الله

معني كلامك ان الراجل لو مشي في شوارع مصر هيفضل باصص في الارض

اكيد فاهمني طالما انك لماح لهذه الدرجة

كاتب الموضوع يقصد انه يتمني ان يسمع ان المذيعة ستتحجب المرة القادمة

اراك علي خير اخي زهير

That's Me
Dera
ليه هو ممكن لو بقي رئيس مايكلمش فئه او طائفه من الشعب اه الكلام ده
هاشم فوزي
كلام رائع ،وده الصحيح ، كما فعل النبي صلى الله عليه وسلم في بداية بناء الدولة الإسلامية ، فكان التدريج ،
فنحن الآن نحتاج تدريج للإسلام لأن الناس أصبحوا يكرهون الِإسلام ،دولة إسلامية ،أغاني أسلامية ،..
أي حاجه فيها اسلامية ولا أدري لماذا ربما لأن الغرب سوأ سمعة الإسلام أم ماذا ،
فسبحان الله ،اللهم أعز الإسلام وأهل الإسلام
Yasser Hamad
الراجل قال انه ينبغي عليه ان يتعامل مع كل فئات الشعب و كل الطوائف معنى كدة انه لو بقى رئيس هيكلم الجميع
و زهير انت بتضحك على ايه ؟
الراجل بينصحها في الله . هل ده شئ عيب ؟
كامل شرف
احيى فيك يا استاذ حازم الصراحة
مع انك مرشح للرئاسة الاانك لم تخاف ان تقول كلمة حق
قد تاخذ من السفهاء على انها ضدك
وفقك اللة وسدد خطاك
زهير ابراهيم
الراجل قال انه ينبغي عليه ان يتعامل مع كل فئات الشعب و كل الطوائف معنى كدة انه لو بقى رئيس هيكلم الجميع
بضحك لانه ريم مسيحيه
عرفت ليه بضحك
زيزو باشا
يا لهوى يا ياسر .. يا حوستى يا ياسر .. هوه انت ماتعرفش ان الهانم مسيحية و الا ايه ؟؟؟؟؟ فاتت عليك دى يا جميل ... ؟؟؟؟؟ و بعدين با عم ياسر ينصح نفسه اولا و بعدين ينصح الاخرين .. و المعنى اخر الشارع ؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ****
%u0632%u0627%u0626%u0631
الباشا اللى اللى بيقول ينصح نفسه انصحك انت ترحمنا من تعليقاتك
الشيخ حازم راجل محترم ولا يخشى فى الحق لومة لائم وهو افضل المرشحين
الوحيد الذى لم يخدع
الوحيد الثابت على موقفه
الوحيد الذى لا يخشى فى الحق لومة لائم
الوحيد الذى مازال يدافع عن حقوق الشعب
الوحيد الذى يطالب بوضوح تطبيق شرع الله
الوحيد الذى يسعى جاهدا لانقاذ والحفاظ على الثوره
الوحيد الذى اثق فبه وفى رؤيته وقد اتضح ذلك بعد اعلان المبادىء الدستوريه
هذا هو حازم ابو اسماعيل لم لا يعرفه
نحسبه على خير ولا نزكى على الله احد
haroon
عادى ممكن صلاح ابو اسماعيل بردو ما يعرفشي انها مسيحية وانا كمان ماعرفشي انها مسيحية ولا عموما ندور على النت كدة نشو ديانتها اية
karam fox
والله ياجماعة الراجل ثابت علي موقفه مع اني مش هارشحه لكني احترمه جدا جدا, عموما ممكن يكون مصدر الخبر مبالغ شوية في حتة ان الشيخ يريد ان يراها مرتدية الحجاب دي لاني انا كمان مش مقتنع بيها, لكن الخبر موجود علي النت وانا مجرد ناقل له,

علي فكرة ريم ماجد اسمها الكامل ريم ماجد ألفريد
??????????
اشمعني الشيخ وافق يعمل حوار نع مذيعه 90دقيقه والعاشرة مساء وهن متبرجات؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
زيزو باشا
الوحيد الذى لم يخدع
الوحيد الثابت على موقفه
الاخ الزائئئئئئئئئئررررررررر ... الاحترام لا نتعرض له .. لكنه لن يكون رئيسا لمصر و لو قعد لطالوت .. ريح نفسك و اهدأ كده يا بيه يا محترم .......و مش عاجبك التعليقات ماتبقاش تخش على المنتدى بجبن ( زائر ) سجل و خليك ( ؟؟؟؟ ) .. و كفاية عليك كده انهاردة .... و على فكرة ( الوحيد / الوحيد / الوحيد ) دى سلسلة محلات فول و فلافل فى اسكندرية .. و شكرا ؟؟؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش ده بتاع كلنا اسماء محفوظ ؟ هههههههه الا هي فين الوقتي
ahmed155200
لا اله الا الله محمد رسول الله
Yasser Hamad
بضحك لانه ريم مسيحيه
عرفت ليه بضحك

يا لهوى يا ياسر .. يا حوستى يا ياسر .. هوه انت ماتعرفش ان الهانم مسيحية و الا ايه ؟؟؟؟؟ فاتت عليك دى يا جميل ... ؟؟؟؟؟ و بعدين با عم ياسر ينصح نفسه اولا و بعدين ينصح الاخرين .. و المعنى اخر الشارع ؟؟؟؟؟؟؟

يا باشا أنت وهو مهي دي ممكن تكون دعوة غير مباشرة ليها لإعتناق الإسلام معقول مأخدتوش بالكم من الحتة دي ؟
و ينصح نفسه ليه يا أخي ؟ و بعدين انا حتى لو أنا مذنب فواجب عليا أنصح غيري
و طبيعي إننا كلنا مذنبين مش معقول عشان اكون مرشح نفسي لرئاسة جمهورية أكون إنسان منزه عن كل خطا . انا مش نازل من السما يعني اكيد اللي اتخلق منها حازم ابو اسماعيل اتخلق منه ياسر اتخلق منه زيزو اتخلق منه كل بنى آدم
مش كدة ولا ايه ؟
زهير ابراهيم
يا باشا أنت وهو مهي دي ممكن تكون دعوة غير مباشرة ليها لإعتناق الإسلام معقول مأخدتوش بالكم من الحتة دي ؟
و ينصح نفسه ليه يا أخي ؟ و بعدين انا حتى لو أنا مذنب فواجب عليا أنصح غيري
و طبيعي إننا كلنا مذنبين مش معقول عشان اكون مرشح نفسي لرئاسة جمهورية أكون إنسان منزه عن كل خطا . انا مش نازل من السما يعني اكيد اللي اتخلق منها حازم ابو اسماعيل اتخلق منه ياسر اتخلق منه زيزو اتخلق منه كل بنى آدم
مش كدة ولا ايه ؟
على فكره قبل ماتادافع على هذا الرجل
انا شخصيا اكن له كل الاحترام والتقدير واتمنى ان يفوز
ولو تابعت ردودي عن هذا الرجل كلها ثناء له
بس برضو دي مش خطاء صغير
ده خطاء كبير جدا لانه يحاور وحده اعلاميه معروفه للكل وهو ما يعرفهاش
دي غلطه بحقه هو مش لحد تاني
ertuio
ريم ماجد ابو زيد مصرية مسلمة
....................................
Yasser Hamad
يا عم زهير انا مختلفتش معاك انا بقولك دي ممكن تكون دعوى ليها لو هي مش مسلمة يعني انها تعتنق الاسلام فهمتني ؟
بديعه أحمد على
دعوه من مرشح لرئاسه الجمهوريه لريم ماجد و مسيحى مصر ان يعتنقوا الاسلام و يلبسوا الحجاب و يا ريت الرجاله يحفوا الشارب و يطلقوا اللحى و يتبعو الشريعه الاسلاميه (كما يراها المرشح للرئاسه)

قشطه كلام جميل اتحجبى يا ريم عيب طالعه عريانه كده و بعد الحجاب عقبال النقاب ان شاء الله و بعدين اسلمى

فين بقى برنامجك الانتخابى .. حتعمل ايه تانى علشان ترتقى بمصر الى صفوف الدول الكبرى و العظمى

عايزين تتكلموا فى الدين و بلاش سياسه؟ اوكى نفسى واحد يكلمنى كلام يشغل لى عقلى بيه كلام عن الاعجاز فى القرآن الكريم مثلا زى مصطفى محمود الله يرحمه و الشيخ الشعراوى كلام و يقرالى من كتاب بدايه و نهايه اللى يجنن و كتاب اخوان الصفا و يكلمنى عن الرازى و ابن سينا و ابن رشد و الفارابى و الجبرتى و ابن حيان و يكلمنى عن علم الفلك و الطب و الرياضيان و ازاى نرجع تانى بالحضاره الاسلاميه اللى سرقها الغرب منا و مشى عليها و تفوق علينا و حرص كل الحرص انه يخليننا ندور فى دواير و متاهات و مهاترات الفشور و بديهيات و نسيب لب الاسلام و جوهره

الاسلام و الدين السمح عالم واسع جميل مريح يخلينا نشغل دماغنا و نسرح فى ملكوت الله

هو الدين اتحسر فى قشور و مظاهر ليه بس و الله يا جماعه ديننا الاسلامى اوسع و اجمل و احلا و ابدع من كل ده

انا عايزه رئيس دوله يوعدنا اننا مش حنستورد سجاده الصلا و السبحه و الفانوس و سيدال الصلا من الصين و حنعملهم هنا
عايزه رئيس يوعد انه حنعمل صموله فى مصر (صموله و مسمار و بليه) فى حاجه ابسط من كده؟
عايزه رئيس يوعد انه حيحل مشاكل المصانع و المزارع و حيشجع على البحث العلمى و النهوض بالبلد اقتصاديا و اجتماعيا و حيوفر الامن و رغيف العيش لكل مواطن و كل مصرى حيرفع راسه لفوق سواء كان مسلم و الا مسيحى

رئيس لا يقصى الاحزاب التانيه و لا الافكار التانيه و اى حد مخالف له علشان هو بس اللى كلامه صح و الباقى غلط
كتير علينا ده؟ و الا انا باطلب المستحيل؟؟؟؟
karam fox
ertuio
هي ريم ماجد ألفريد ولا ريم ماجد ابو زيد ؟؟
عبد الرحمن 2011

هي ايه المشكله يا جماعة حتى وان كانت مسيحيه
طب هي المسيحيه تكره الاحتشام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو الاحتشام والمحافظه للمسلمين فقط ولا ايه .ما فيه كتير مسيحيات لا يمكن يخرجو للشارع بدون غطاء للشعر ايه المشكله يعني زي ما فيه مسلمات بيخرجو للشارع بـ .......... مافيش داعي

بديعه أحمد على
الوحيد الذى لم يخدع
الوحيد الثابت على موقفه
بس ما تقولش الوحيد و لا الفريد
ازاى الوحيد اللى بسعى جاهدا لانقاذ الثوره؟ و ما فيش ثوار و لا شباب و لا احزاب بتعمل حاجه للثوره غيره و لا حد من المرشحين لا حمدين صباحى و لاعمرو موسى و مرشد الاخوان اللى اترشح و لا اى حد تانى كلهم ضد الثوره هو الوحيد اللى بيحميها؟

الوحيد اللى عايز يطبق شرع الله صح و الاخوان و الازهر و السلف و المسلمين فى مصر مش فاهمين حاجه و لا عايزين اسلام و لا حد فى المرشحين للرئاسه عايز شرع الله كلهم كفره؟

الوحيد اللى لا يخاف فى الحق لومه لائم ده على اساس وقف لاسد جوا القفص مش ريم ماجد الغلبانه
كل جمله قبلها الوحيد دى معناها انه ما فيش فى البلد غيره
حضرتك مقتنع بيه رشحه بس ما تفرضوش على الناس و تفهم الناس انه ما فيش غيره عمل حاجه صح فى الدنيا و لا فى البلد
ده هو الوحيد اللى متدين و قابل مذيعه سافره سواء ريم ما جد او منى الشاذلى و اعترف ضمنيا انه ما دام رضى بدخل السياسه يبقى لازم يقبل انه يقابل كفار و نسوان سافرات
ما هى حاجه من اثنين يا تبقى بتاع دين و ربنا و تختار الله
يا تختار خماره السياسه و دى تانى مره باقولها
لكن هو حر هو اللى جابه لفسه مش حيحكم كل النسوان فى الدنيا اللى حيقابلهم لو بقى اصلا رئيس لمصر انهم يتحجبوا قبل ما يقابلوه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
فضيحة خيرى رمضان يخرج على الهواء ببطانية وفرحان انها تبرعات من دول الخليج
بالفيديو : المذيعة عزة مصطفى تطرد مدير حملة ابو اسماعيل على الهواء بعد تلفيقه ورقه تؤكد انها يهودية
بالفيديو : الشيخ حازم ابو اسماعيل مع ريم ماجد على اون تي في وسؤالة هل يجوز ان تظهر مع مذيعة متبرجة؟!