نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور : بعد اداء صلاة العيد احد المواطنين للمشير طنطاوي " مصر امانة في رقبتك يا ريسنا "

اليوم بعد ان انتهي المشير محمد حسين طنطاوي من اداء صلاة العيد في مسجد القوات المسلحة بالنزهة مع الفريق سامي عنان واثناء استعدادة للخروج من المسجد بينما يلتف حولة العديد من الحشود والذين قاموا باداء صلاة العيد قام احدهم بتوجية نداء الي المشير طنطاوي قائلا " مصر امانة في رقبتك يا ريسنا " " وياريس مصر امانة معاك " وبعد ما قالة الشاب قام الجميع بالتصفيق الحاد تعليقا علي قول الشاب ورسالتة للمشير طنطاوي وجاء رد فعل المشير بكل حب وود تجاة الحشود المجتمعة وقام بالقاء التحية العسكرية لهم ومن ثم غادر المكان واصطفت الجماهير علي جانبي الطريق ليودعوا القيادات ومنهم عصام شرف رئيس الوزراء الذي تعالت الصيحات نحوة لتقول " معاك معاك "
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالصور : بعد اداء صلاة العيد احد المواطنين للمشير طنطاوي " مصر امانة في رقبتك يا ريسنا "" نشر بواسطة: بتاريخ:
بديعه أحمد على
ايه الاستفزاز ده
ماشى نقول ان اللى قال كده عسكرى جيش
و المشير ريسه طبعا رئيس المجلس الاعلى يبقى ريسه

لكن لو مواطن و قال كده يبقى بيستعبط بصراحه
و يبقى ريسه لوحده مش ريس الشعب كله
و الا ده خبر جس نبض و الا ايه العباره
و الا خبر استفزازى و الا ايه ؟
عبد الرحمن 2011

ليه يا بديعة هو مش المشير يعتبر رئيس مصر حاليا ولو اي واحد غيره في المرحلة الانتقاليه كان هيعتبر رئيس مصر .
انا بس عندي سؤال هو المشير وسامي عنان مكتوب عليهم اللبس العسكري دا حتى في صلاة العيد
يعني ما بيغيروش اللبس العسكري خالص ولا في اي مكان او زمان

Dera
اه بدأنا الشغل وجس النبض اظاهر ان الثوره مش بس فشلت لا ده إحنا شكلنا داخلين علي خيبه ثقيله والبركه في الهتيفه والمنافقين وعبدة الأصنام وامريكا وإسرائيل وبعض الدول العربيه وكل الي ييجي علي بالكم
بديعه أحمد على

ليه يا بديعة هو مش المشير يعتبر رئيس مصر حاليا ولو اي واحد غيره في المرحلة الانتقاليه كان هيعتبر رئيس مصر .
انا بس عندي سؤال هو المشير وسامي عنان مكتوب عليهم اللبس العسكري دا حتى في صلاة العيد
يعني ما بيغيروش اللبس العسكري خالص ولا في اي مكان او زمان

بعد ثوره 52 الجيش قال حيسلم لمدنى حسب كلام الرئيس محمد نجيب و الحكايه معروفه قلبت عسكرى بس بعد سنتين تقريبا تمهيد و تلميع و عنتريه من الجيش
لو ماتعلمناش من التاريخ نبقى مش مؤمنين (المؤمن الذى لا يلدغ من جحر مرتين)
و ربنا يسترها علينا و يكونوا فعلا ناوين يسلموها لمدنى (الخوف مشروع فى حالتنا اللى شفناه مش شويه)

اما عن لبس الجيش لما لبس المشير مدنى قالوا ينفع يكون رئيس مدنى و ده بيتلمع كده و ما عتقهوش
تلاقيه من ساعتها حلف ما يتصور الا بالميرى و عنده حق و الناس كمان عندها حق فى القلق

وهو مش رئيس لكن هو مكلف بامر من حسنى مبارك اللى (تخلى عن الحكم) و (تكليف المجلس) باداره شئون البلاد (مكلف باداره شئون البلاد فى الفتره الانتقاليه الى ان يسلمها لمدنى و تستقر الاوضاع)

لو ما حصلتش التمثيليه دى (التكليف و التخلى ده) كان اللى بقى رئيسنا هو رئيس المحكمه الدستوريه العليا و ما كانش رحم مبارك و كان زمانه مشنوق لانه حيحكم بالعدل لكن مبارك شاف اهون الامور تكليف طنطاوى حبيبه و صديق عمره علشان يقضى الكام يوم اللى فاضلين له فى شرم او منتجع صحى خمس نجوم

و الموضوع كله ضبابى يعنى مش بعيد يكون اللى بيحكمنا حسنى مبارك اصلا
و الله اعلم
عبد الرحمن 2011

يا بديعة انت دائما بتقارني 25 يناير بثورة 52
بس ثورة 52 كانت انقلاب عسكري والعسكر كانوا حاسين انهم احق بالقياده لانهم اصحاب الفضل ودا صحيح .
انما 25 يناير ثورة شعب واللي عملوه الشباب والشعب عجز العسكري ان يفعله طوال 30 سنه
يعني مش من حق العسكري انه يسرق الثورة لانها مش بتاعته .
وبعدين هو الشعب النهارده زي الشعب في 52 . لا طبعا
والله العظيم ولا العسكري ولا جد العسكري يقدر يسرق الثورة من الشعب انتم بس مستعجلين وخايفين على الفاضي .
احسنوا الظن وربنا موجود
بديعه أحمد على

يا بديعة انت دائما بتقارني 25 يناير بثورة 52
بس ثورة 52 كانت انقلاب عسكري والعسكر كانوا حاسين انهم احق بالقياده لانهم اصحاب الفضل ودا صحيح .
انما 25 يناير ثورة شعب واللي عملوه الشباب والشعب عجز العسكري ان يفعله طوال 30 سنه
يعني مش من حق العسكري انه يسرق الثورة لانها مش بتاعته .
وبعدين هو الشعب النهارده زي الشعب في 52 . لا طبعا
والله العظيم ولا العسكري ولا جد العسكري يقدر يسرق الثورة من الشعب انتم بس مستعجلين وخايفين على الفاضي .
احسنوا الظن وربنا موجود
يا ريت يابنى يطلع كلامك صح
احنا ما عندناش خيار غير اننا نحسن الظن و نأمل فى الله خيرا
و ان شاء الله ما حدش يخطف الثوره و الشعب هو اللى يحكم
و يا ريت يطلع خوفنا على الفاضى و العسكر حيسلموها لمدنى منتخب من الشعب كله مش شفيق يا راجل
هههههههههه
REBEL
بسم الله الرحمن الرحيم ( انا عرضنا الامانة على السماوات والارض والجبال فأبين ان يحملنها واشفقن منها وحملها الانسان انة كان ظلوما جهولا ) صدق الله العظيم
بديعه أحمد على
بسم الله الرحمن الرحيم ( انا عرضنا الامانة على السماوات والارض والجبال فأبين ان يحملنها وحملها الانسان انة كان ظلوما جهولا ) صدق الله العظيم
صدق الله العظيم
اى والله يا ريبيل
الانسان فعلا ظلوم و جهول و كفور و كل حاجه
لو يعرفوا معنى كلمه امانه دى ايه
كانوا فعلا اتقوا الله فى الشعب ده
الحمد لله
و ربينا يصبرنا
و يجيب العواقب سليمه
جدة مصرية
بسم الله الرحمن الرحيم ( انا عرضنا الامانة على السماوات والارض والجبال فأبين ان يحملنها وحملها الانسان انة كان ظلوما جهولا ) صدق الله العظيم
صدق الله العظيم

مش معقول ابدا مبارك هو اللى بيحكم
ومحتارة فى المجلس العسكرى
وبصراحة مش عارفة اثبت على رأى واحد اتجاهه
بقول يمكن الناس ظلماه ؟؟؟؟؟؟؟ ونصبر ونشوف النتائح بعدين

شكرا باراديس مان

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو أول ظهور للمشير طنطاوي بالزى المدنى "مش هتصدق ظهر فين"