نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو إسرائيل تعلن حالة التأهب القصوى مع الحدود المصرية وتعيد نشر قواتها وتستعين بتكنولجيا متطورة

إسرائيل تعلن حالة التأهب القصوى مع الحدود المصرية وتعيد نشر قواتها وتستعين بتكنولجيا متطورة إشتعلت الأزمة عندما قامت مجموعة فدائيه بتنفيذ مجموعة من العمليات قرب مدينة إيلات والتى ادت مقتل عددا من جنود الإحتلال الإسرائيلي من قوات مكافحة الإرهاب وخرج علينا رئيس مجلس الأمن الصهيوني يقول انهم سيقوموا بالدخول الى سيناء والقيام بعملية المطارده هناك عندما يرون ان المصريين غير قادرين على اداء المطلوب منهم ثم قامت اسرائيل بعدها بشن غارات على الشريط الحدودى لمصر وزعمت بمطاردتها لإرهابيين ثم تفاجئنا باعلان الجيش المصري عن مقتل 3 من الجنود المصريين وأبت إسرائيل أن تعتذر لمصر وكلنا تابع الغارات الإسرائليه على غزه بعد عملية تبادل الأسرى وإختراق طائرة مصرية للحدود الإسرائيليه وقامت اليوم إسرائيل بتنفيذ خطة تأمين على مستوى وإستعانت بأحدث الوسائل التكنولجيا عبر الحدود بيننا وبين إسرائيل وقام الجيش بإذاعة بيانا رسميا قالوا فيه ان الحدود المصريه أصبحت غير أمنه وعلينا التعامل مع معها على انها تتهد أن وخطر إسرائيل واتهمت مصر بتسهيل عمليات الهجوم التى تتم على إسرائيل ومن جانبه أقامالجيش الإسرائيلي سياجا أمنيا من المستحيل إختراقه على الحدود المصرية الإسرائليلة ودعمته بالرادار ووسائل مراقبة متطورة ودوريات لطائرات سلاح جو وقامت أيضا بعمليات موسعه لتدريب كتائب من الجيش الإسرائيلى التى بطلقون عليها كتائب باترول او البدو وهؤلاء الجنود يمتلكون قدرات عاليه فى القتال .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

إشتعال الأزمه

الجدار التى كانت قد بدأت إسرائيل فى بناءه من قبل

المقال "بالفيديو إسرائيل تعلن حالة التأهب القصوى مع الحدود المصرية وتعيد نشر قواتها وتستعين بتكنولجيا متطورة" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
كيف حالك ريفينج وكل سنة وانت طيب

يا خوفى يا ريفينج من هذه الخطوات التى ذكرتها
ونحن الان مبعثرين ومشتتين لكثرة مشاكلنا وعدم توحدنا بهدف واحد

احنا بنتشابك مع بعض
واسرائيل بتستعد بقوة ضدنا

انا خايفة من المفاجآت الاسرائلية
ربنا يستر

شكرا كتير ريفينج
احمد عبدالكريم
كيف حالك ريفينج وكل سنة وانت طيب

يا خوفى يا ريفينج من هذه الخطوات التى ذكرتها
ونحن الان مبعثرين ومشتتين لكثرة مشاكلنا وعدم توحدنا بهدف واحد

احنا بنتشابك مع بعض
واسرائيل بتستعد بقوة ضدنا

انا خايفة من المفاجآت الاسرائلية
ربنا يستر

شكرا كتير ريفينج
وحضرتك طيبه جدة كل عام وحضرتك والأسرة الكريمة بخير

الطرفين خايفين من بعض واشك ان اسرائيل تقدر تعمل حاجه لان ساعتها هتضطر تحارب العرب كلهم ومش بس العرب كل اللى بيحصل دلوقتى عمليات جس نبض واستفزاز
وربنا يستر
omar19-3
..
واضح أن اليهود ليسوا بالذكاء المتوقع ...... لأنهم نسيوا درس أكتوبر 1973 .......
%u0632%u0627%u0626%u0631
من الواضح ان الدولة الوحيدة فى المنطقة اللى
استوعبت الدرس كويس هى اسرائيل
وعرفت ان الشعوب العربية استيقظت
وان الحكومة والمجلس العسكرى المصرى
لسة معرفوش وبيلعبو بعقول المصريين
%u0632%u0627%u0626%u0631
واضح ان الناس فى مصر فعلا شايفيين اننا لسة ممكن نحارب وبيقولوا اسرائيل ما تقدرش ........................... الحقيقة لا اسرائيل تقدر اوى لان هى دى فرصتها لاننا وببساطة مجتمع مهلهل داخليا ومنقسم على ذاتة ..............اسالونى على ايام اكتوبر كان الشعب والجيش والداخلية واللجان الشعبية كلهم على قلب رجل واحد ............ الراجل دا كان همه الوحيد مصر .......... مصر وبس انا مش بتكلم على حد معين انا بتكلم على الشعب كلة ................. فين بقى الكلام دا دلوقتى معلش بقى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احمد عبدالكريم
واضح ان الناس فى مصر فعلا شايفيين اننا لسة ممكن نحارب وبيقولوا اسرائيل ما تقدرش ........................... الحقيقة لا اسرائيل تقدر اوى لان هى دى فرصتها لاننا وببساطة مجتمع مهلهل داخليا ومنقسم على ذاتة ..............اسالونى على ايام اكتوبر كان الشعب والجيش والداخلية واللجان الشعبية كلهم على قلب رجل واحد ............ الراجل دا كان همه الوحيد مصر .......... مصر وبس انا مش بتكلم على حد معين انا بتكلم على الشعب كلة ................. فين بقى الكلام دا دلوقتى معلش بقى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...................................
Mizoalex
مفيش مشاكل

دى حدودهم و هما حرين يحموها زى ما هما عايزين

احنا عندنا اسود على الحدود ما تخافو

Arch.Mizo
L!ON HE@RT
طول عمر اسرائيل و هي دولة جبانة
Dera
اسرائيل بتمارس حيل والاعيب ومنها جس النبض وهم مدركين ان بعد المخلوع لم تعد حدود الارض المحتله امنه ولن تكون امنه بإذن الله
حمادة السندباد
المفروض الجيش يضع حد لهذا
اولا وقف تصدير الغاز
ثانيا بناء جدار على الحدود المصرية بارتفاع عالى
ثالثا وقف العلاقات بانواعها
بديعه أحمد على
حأقول لكم كلمتين فكروا فيهم كويس قوى و على الله اكون غلطانه

فى ثوره 52 الشعب كان بيطالب بمدنى و اللى خلى العسكر يمسكوا مش بس انهم هم اللى قاموا بالثوره لكن التصريحات العنتريه لجمال عبد الناصر و تأميم القناه و السد العالى و العدوان الثلاثى و غيره كل دى تداعيات تخلى الشعب يبصم بالعشره ان مصر لازم يمسكها عسكرى علشان يقدر يحميها من الفوضى الداخليه و العدوان الخارجى

طيب دلوقت الشعب هو اللى عمل ثوره 25 يناير مش العسكر و الناس عايزنها مدنيه
ايه اللى يخلى الشعب كله بالاجماع يبصم بالعشره ان العسكر (المشير) يبقى رئيس مصر؟
حركه عنتريه على اسرائيل مش مجرد طياره تدخل نص ساعه و الا غيره لو شفنا حرب زى حرب اكتوبر على اسرائيل كلنا حننتخب المجلس العسكرى رئيسا لمصر

مجرد خيال لكن فكروا فيه و اسألوا نفسكم السؤال ده (ازاى نقدر نخلى مصر حكم عسكرى دلوقت فى الظروف دى؟) و ازاى الشعب كله يوافق على حكم العسكر؟
عبد الرحمن 2011

احلى حاجه يا بديعة انه سيطرة عليكي نظرية المؤامرة واصبحت لديك وساوس غريبة هههههههههههه
سامحيني هي دعابة مش اكثر .
حركات عنترية ايه بس طب من باب اولى يظبط الامن الداخلي ويقضي على حالة الانفلات الامني لو عايز يعمل فيها رامبو . دي الناس كرهت العسكري وكرهت الثورة علشان الفوضى اللي في البلد .
يا ناس الوضع خطير والمنعطف صعب والجيش كثر خيره
المتربصين لمصر كثير ولازم الشعب كله يساند الجيش والمجلس العسكري علشان تمر المرحلة بسلام .
احسنوا الظن بالله ثم احسنو الظن بالمجلس العسكري وان شاء الله يسلم السلطه بكل امان للمدنيين

%u0632%u0627%u0626%u0631
اسرائل اجبن من المواجهة

وان حدث ذلك بعون الله ستكون نهايتها
احمدشعبان رجب
بس خلاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ص
السندباد العربى
معاك حق , الحال فى مصر ميريحش , والشكل العام مهلهل , والكل يبحث عن منفعه لنفسه .

بس اعتقد , ان المصريين على طول التاريخ , بتوحدهم الازمات , واعتقد ان الشكل المهلهل والمصالح ,بتختفى عند اول اشارة خطر .

اما عن إسرائيل نفسها , فهى ايضا عندها ازمات داخلية , والدول حولها تشتعل وحتى ان استفادة بشكل مواقت من الوضع , فهى تخاف مما بعد الثورات , ومن تاتى بها .

المفرض ان نتبه للخطر ونستعد لاى احتمال ولا نامن غدرهم !!

.
%u062C%u0645%u0627%u0644
الي بيهون من قدرة العدو يبقي عبيط العدو متماسك ولديهة احدث الاسلحة المتطورة تكنولوجيا غير متوفرة لدينا فتسليحنا مثلهم من الامريكان ولكن اقدم تكنولوجيا تصل لنا كذلك لا توجد صيانة فعلية لمعداتنا واي حرب ستقوم سوف ننتهي في ست ساعات انتصار اكتوبر كان انتصار لحظات ولو استمرينا والكل يعلم كانت اسرائيل داخل القاهرة لولا الهدنة التي طلبها السادات وليس اسرائيل فبلاش التصريحات العنترية ونكون اذكياء متي ومن نحارب
REBEL
احلى حاجة فى الرابعة ان عندهم بلاط مش سيراميك ودا يدل على تخلفهم وضعفهم واقتصادهم الضعيف

هجووووووووووووووووووووووووووووووووووم
عليم
اللهم احفظ بلادنا امنه مستقرة برجالها
%u0632%u0627%u0626%u0631
المجلس العسكرى يحول تعطيل الاخوان من السيطرة على الحكم حتى لو بلاتفاق مع اسرائيل وكل هذا لطعطيل الانتخبات
اشرف نت
المجلس العسكرى يحول تعطيل الاخوان من السيطرة على الحكم حتى لو بلاتفاق مع اسرائيل وكل هذا لطعطيل الانتخبات
بديعه أحمد على

احلى حاجه يا بديعة انه سيطرة عليكي نظرية المؤامرة واصبحت لديك وساوس غريبة هههههههههههه
سامحيني هي دعابة مش اكثر .
حركات عنترية ايه بس طب من باب اولى يظبط الامن الداخلي ويقضي على حالة الانفلات الامني لو عايز يعمل فيها رامبو . دي الناس كرهت العسكري وكرهت الثورة علشان الفوضى اللي في البلد .
يا ناس الوضع خطير والمنعطف صعب والجيش كثر خيره
المتربصين لمصر كثير ولازم الشعب كله يساند الجيش والمجلس العسكري علشان تمر المرحلة بسلام .
احسنوا الظن بالله ثم احسنو الظن بالمجلس العسكري وان شاء الله يسلم السلطه بكل امان للمدنيين

ماشى يا عبد الرحمن يابنى انت عارف انى باعزك زى ابنى و حاسمع كلامك
حاحاول اكون متفائله و احسن الظن
و على فكره بلاش اللى بيقول اسرائيل تقدر تهاجمنا و الكلام ده
علشان اسرائيل و امريكا دلوفتى عندهم حوتين اكبر و عينهم عليها (ايران) و (سوريا)
مش وقت مصر بالنسبه لهم
زهير ابراهيم
احلى حاجة فى الرابعة ان عندهم بلاط مش سيراميك ودا يدل على تخلفهم وضعفهم واقتصادهم الضعيف

هجووووووووووووووووووووووووووووووووووم
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
eslammessi10
ربنااااااااااااااااااااااااااا يستر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : بسبب الحشد الرهيب لعشرات الالاف من المتظاهرين وزاة الداخلية تعلن رفع درجة التأهب القصوى
إسرائيل تواصل حشد قواتها على الحدود المصرية بالخرق لاتفاقية السلام.. ودعم القوات المصرية بفرق أمن مر
إسرائيل تعلن التأهب على الحدود مع مصر فيديو