نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو لاول مرة : جدل كبير بسبب حوار هالة سرحان مع قيادي بالجماعة الاسلامية لكن من وراء حجاب

عرضت الاعلامية هالة سرحان في برنامجها ناس بوك الذي تم عرضة بالامس حوار اثار جدلا كبيرا علي شبكات التواصل الاجتماعي وعلي شبكات الانترنت حيث كانا طرفا اللقاء هما قيادي من اكبر قادات الجماعة الاسلامية عاصم عبد الماجد مع خبير بشئون الجماعات الاسلامية عمار علي حسن ووائل قنديل مدير تحرير جريدة الشروق حيث تفاجا الجميع بوجود حاجز بين عبد الماجد المتحدث باسم الجماعة الاسلامية وبين الاعلامية هالة سرحان مما اثار جدلا واسعا حيث رد علية عمار قائلا ان الحرية الشخصية تفرض علينا ان نحترم راي عبد الماجد في عدم الظهور مع هالة سرحان الا من وراء حجاب ولكن هذا لا يعني ان تفرض هذة الطريقة علي المجتمع المصري باكملة فهذة طريقة شخصية فرد علية عبد الماجد مؤكدا ان العلمانوين يريدون فصل الدين عن السياسة فرد عمار ان العلمانية المطبقة في مصر ذات مفهوم خاطئ فهل سيكون هذا هو مستقبل الاعلام المصري اريد ارائكم في الامر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو لاول مرة : جدل كبير بسبب حوار هالة سرحان مع قيادي بالجماعة الاسلامية لكن من وراء حجاب" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
خبر عاجل : طباعة
Share66
اشتباكات بين الأهالي والأمن بعد مقتل نوبي على يد الشرطة في أسوان
تعليقات: 0 شارك بتعليقك
آخر تحديث يوم الأحد 13 نوفمبر 2011 - 2:55 ص ا بتوقيت القاهرة

أحداث أسوان - المصدر: تويتر
بوابة الشروق

تجمع المئات من أهالي قرية غرب أسوان النوبية أمام مستشفى أسوان التعليمي، وحاولوا اقتحامها بعد تأكد وفاة المراكبى، محمد رمضان هلال، متأثرا بإصابته بعيار ناري أطلقه شرطي من أفراد الحراسة التأمينية بالحديقة النباتية لخلاف نشب بينهما أول أيام عيد الأضحى المبارك.

وأغلق عدد من النوبيين الغاضبين أحد محاور طريق كورنيش النيل أمام مديرية الأمن.وكان مصدر أمنى قد صرح بأنه تم الدفع بتعزيزات إضافية من القوات حول مديرية أمن أسوان على خلفية مقتل المراكبي خشية تكرار ما حدث أول أيام العيد الذي شهد بداية التصعيد بالاعتداء على مقر المديرية.

وقال شهود عيان إن اشتباكات اندلعت في وقت متأخر الليلة عنيفة بين مئات من أهالي أسوان الذين تجمهروا أمام مديرية الأمن احتجاجا على مقتل المراكبي برصاص شرطي سري، وبين جنود الأمن المركزي وقوة أمن المديرية التي حاولت فض المظاهرة بالقوة.

وأضاف الشهود أن تعزيزات قدمت إلى المديرية، حيث تمركزت 8 سيارات أمن مركزي بالمنطقة، فيما قام الجنود بإطلاق القنابل المسيلة للدموع كما طارد عناصر شرطة يرتدون زى مدني المتظاهرين بالعصيان في محاولة لتفريقهم.
بديعه أحمد على
انا حضرت الحلقه للاخر و اللى حصل ده مهزله بجد و عيب على من يطلقون على انفسهم قيادات اسلاميه
الراجل قاعد و را حيطه علشان ما يقعدش امام هاله سرحان الغير محجبه
و قدامه شاشه عرض قد الحيطه طالعه فيها هاله سرحان و بيبص لها و يكلمها
هههههههههههههههههه
ايه الهبل ده
يعنى لو حكموا مصر حيكلموا كل النسوان الغير محجبات جوا مصر و بره مصر بالطريقه دى؟
يعنى حيكلموا هيلارى كلينتون و كاثرين اشتون من ورا حيطه بس يتحط قدامهم شاشه اكبر من الحيطه و تطلع لهم فيها؟
و الا على سكاى بى بقى؟؟؟ و تبقى العلاقات السياسيه المصريه العالميه على برامج الشات و بالكاميرا
هو فيه ايه؟
زيزو الاسكندرانى
ابنوا الحيطه يا ولد الاسلاميون قادمون ! ! ! بلاش هبل وتخاريف ضحكتوا علينا خلق الله ليس لكم فى السياسه ولا الاسلام لكم فقط فى الارهاب واخصائيين قتل
%u0632%u0627%u0626%u0631
خذلتونا خذلكم الله
ضحكتوا علينا الدنيا باللى فيها

منار
%u0627%u062D%u0645%u062F
طبعا مش ها نقدر نقول غير الله يسمحك ياشيخ اولا مالقتش غير دى وتطلع معاها فى برنامج ده حتى لو من ورا جدار مش ستار مع دى ما ينفعش هى عمموما جرجرت رجلك وجعلت منك ومن الاسلاميين اضحوكة الله يسامحك فى مذعين رجالة ومذيعات محترمة سبحان الله
Mano Crazy
معلش بمناسبة التخلف بقى , عندى سؤال قبيح شوية
بالوضع دة الأفلام الأباحيه مش حرام ولا أية ماهى برضة فى شاشة و مفيش حد أدامك !!!
amira87
الراجل مابصش خالص لشاشه العرض اللى عليها المذيعه يعنى ملتزم باللى طلبه واكيد مش هو اللى طلب وجود شاشه عرض اكيد المخرج اللى الزمه بكدا والله اعلم
كامل شرف
طيب لية الجماعة الاسلامية
ما ارسلتش امراة من اللى داخليين الاتخابات
تحاور هالة سرحان
REBEL
رد علية عمار قائلا ان الحرية الشخصية تفرض علينا ان نحترم راي عبد الماجد في عدم الظهور مع هالة سرحان الا من وراء حجاب ولكن هذا لا يعني ان تفرض هذة الطريقة علي المجتمع المصري باكملة فهذة طريقة شخصية فرد علية عبد الماجد مؤكدا ان العلمانوين يريدون فصل الدين عن السياسة فرد عمار ان العلمانية المطبقة في مصر ذات مفهوم خاطىء
عبد الرحمن 2011

غريبه جدا تعليقاتكم اللي يقول هبل واللي يقول تخريف واللي يقول فضحتنا واللي يقول كسفتنا على ايه دا كله
الراجل استعان بايه من القرأن هل يوجد لديكم اعتراض على الايه الكريمه او لكم تفسير اخر للايه ارفقوه هنا حتى تعم الفائده ان وجد
وكما ذكر احد الاعضاء قد يكون لم ينظر الرجل الي شاشة العرض التي فرضت عليه
انا اعتراضي الوحيد على الرجل انه اساسا يقبل ان يتحاور مع الجزمه هالة سرحان

كامل شرف

غريبه جدا تعليقاتكم اللي يقول هبل واللي يقول تخريف واللي يقول فضحتنا واللي يقول كسفتنا على ايه دا كله
الراجل استعان بايه من القرأن هل يوجد لديكم اعتراض على الايه الكريمه او لكم تفسير اخر للايه ارفقوه هنا حتى تعم الفائده ان وجد
وكما ذكر احد الاعضاء قد يكون لم ينظر الرجل الي شاشة العرض التي فرضت عليه
انا اعتراضي الوحيد على الرجل انه اساسا يقبل ان يتحاور مع الجزمه هالة سرحان

يا سيدى فى حاجة لازم تعرفها
الرسول بيقول الحلال بين والحرام بين وبينهما امور مشتبها (فاجتنبوا) الشبهات
صدق رسول اللة صلى اللة علية وسلم
يعنى اية الكلام دة
يعن الجماعة الاسلامية بتنادى بتطبيق الشريعة الاسلامية
انا موافق على هذا ولا يختل معهم احد
ولاكن
اليس هذا ما يطالب بة الاخوان والسلف
لماذا اذا عمل حزب والتستر على الناس
لماذا لا اترك السياسة للسياسى حتى لو كان منهجة الاسلام
لية تحط نفسك فى موقف مثل هذا مع سيدة
بحجة السياسة
طبعا لا لانكم تريدون كرسى فى البرلمان
انا اسف بس دة رايى
عبد الرحمن 2011

يا سيد كامل اترك الشريعة والسلف والاخوان .
الكلام فقط والتعليقات على هذا الرجل الذي رفض ان يظهر مع هالة سرحان وجه لوجه . الاغلبيه يصرون على انه تخلف وانا بقول الرجل استعان بايه صريحه لا تحتمل اي شبهه فهل من معترض على الايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دي كل الحكايه .
انما بالنسبه لي انا معترض اساسا على قبول الرجل للحوار مع هالة زفت سرحان . رغم انني لا اعرف من هو هذا الرجل

كامل شرف
يا اخ عبد الرحمن فى حاجة مهمة انت ناسيها
لما بنيجى نتكلم فى موضوع ذى دة يتلاقى حاجة مهمة
ان الناس كلهم ما بتذكرش اسم الشيخ تعرف لية
لان اسم الشيخ واو اسم الشخص مش مهم فى الاساس المهم فى التوجة الفكرى
يعن ان الناس بتبص على اى شيخ انة رمزمن رموز الدين
عارف دة معناة اية
يعنى اى خطوة واى كلمة محسوبة علية بدقة
كامل شرف

يا سيد كامل اترك الشريعة والسلف والاخوان .
الكلام فقط والتعليقات على هذا الرجل الذي رفض ان يظهر مع هالة سرحان وجه لوجه . الاغلبيه يصرون على انه تخلف وانا بقول الرجل استعان بايه صريحه لا تحتمل اي شبهه فهل من معترض على الايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دي كل الحكايه .
انما بالنسبه لي انا معترض اساسا على قبول الرجل للحوار مع هالة زفت سرحان . رغم انني لا اعرف من هو هذا الرجل

وفى حاجة تانى مهمة
هالة سرحان من بعد الثورة
وهية ملهاش شغلانة الا الاسلاميين عملو الاسلاميين سوو
وهية ناسية انها من اول الاعلاميات الداعية للانحلال الخلقى والدعارة المسموعة
يعنى اى شخص يقبل بالخروج معها فى البرنامج يتحمل اللى يجرالة
لانها مش هاتقتنع ولا بالطبل البلدى ان الشريعة هى الحل للمشاكل الحالية
عبد الرحمن 2011
وفى حاجة تانى مهمة
هالة سرحان من بعد الثورة
وهية ملهاش شغلانة الا الاسلاميين عملو الاسلاميين سوو
وهية ناسية انها من اول الاعلاميات الداعية للانحلال الخلقى والدعارة المسموعة
يعنى اى شخص يقبل بالخروج معها فى البرنامج يتحمل اللى يجرالة
لانها مش هاتقتنع ولا بالطبل البلدى ان الشريعة هى الحل للمشاكل الحالية
طيب احنا كده متفقين تماما يا اخي كامل
وبالنسبة لهالة سرحان انا قلت من البدايه ان عودتها تعتبر من اسواء نتائج الثورة
كامل شرف
طيب احنا كده متفقين تماما يا اخي كامل
وبالنسبة لهالة سرحان انا قلت من البدايه ان عودتها تعتبر من اسواء نتائج الثورة

القناة الوحيدة من وجة نظرى فى هذة الفترةاكثر مصداقية
هى قنا مصر 25
بنت المنوفية

على فكرة يا جماعة زمان قبل ما الدش ينتشر كنا دائما نشوف ان المذيعه لما تجلس وتحاور اى رجل دين كانت بتلبس ايشارب ع راسها وتكمل حوارها

طبعا الشيخ هو حر انه يطلب كده لان طبعا كلنا عارفين ان شعرها حرام يظهر وممكن تكون لابسه لبس خارج شويه ولو كان جالس معها وجها لوجه ممكن غصب عنه نظرة يقع ع اى من الحاجات دى وهيبقى حرام

هو واحد عايز يصون نفسه من الفتن وحقه

بس مادام هو كده ميطلعش ف التليفزيون وياريت حد ينوب عنه ونبقى خلصنا

انما حته ستار او حاجز دى بجد غريبه شويه

والغريب ان لسه فيه ناس كده

طيب سؤال لو الاسلاميين حكموا مش هيخلوا واحده تظهر بشعرها ؟؟ وحتى المحجبه هيخلوها تخلع الايشارب وتلبس طرحة كبيرة تغطى الظهر والصدر ؟ اكيد ده اللى هيحصل مادام هما كده

وده غلط البلد هتولع لو العقليات دى حكمت كلنا مسلمين وعارفين ربنا كويس بس فيه ناس بتقول حريه شخصيه يبقى ايه الوضع ؟

انا قلقانه من اللى بيحصل وربنا يعديها ع خير
paradiseman3

بديعه أحمد على
الراجل مابصش خالص لشاشه العرض اللى عليها المذيعه يعنى ملتزم باللى طلبه واكيد مش هو اللى طلب وجود شاشه عرض اكيد المخرج اللى الزمه بكدا والله اعلم
اللى قدر يفرض رأيه و يطلب حيطه لاول مره فى تاريخ التوك شو علشان تعزل بينه و بين المذيعه ما كانش يقدر يطلب تتشال شايه العرض؟ و بعدين انا شفته بيبص ما تقوليش ما بصش
طب الصوت مش عوره؟ ده صوت هاله سرحان كمان مش اى صوت هههههههه
لكن طبعا لا اتهمه باى حاجه ده فكره و احترمه يا ريته يعرف يحترم فكر غيره
زى ما قالوله فى اللقاء و كانت آرائهم صائبه
علشان التعايش بيننا يكون صح
انا مقدره ان مجموعه تخرج مره واحده من غياهب السجون لكرسى رئاسه و برلمان صعب عليهم ان يتأقلموا فى مجتمع بكل التيارات الفكريه زى مصر و زى ما قالوا "كنا فيران تجارب" اعذرونا
نعذركم و نقدر معاناتكم و مشاعركم و الثوره اتعملت علشان لا نقصى احد فى المجتمع بما فيهم الاخوان و السلف فلا تقصونا لان الاسلام و مصر اكبر بكتير من فكر طائفه أو حزب
بديعه أحمد على
طيب لية الجماعة الاسلامية
ما ارسلتش امراة من اللى داخليين الاتخابات
تحاور هالة سرحان
يا نهار ابيض
يرسلوا امرأه منقبه ؟
دول النساء اللى مرشحين لكوته النسوان فى المجلس حاطين صور ازواجهم فى البوسترات الدعائيه بتاعتهم و اللى حاطه صوره ورده بلدى عايزها تطلع مع هاله سرحان
ياللفجور و الفسق و الفتاء
ربنا يسترها علينا جميعا و على ولايانا
هههههههههههههههههههه
%u0632%u0627%u0626%u0631
الصراحة هو غلطان انة طلع مع واحدة زى هالة ما اخدش حاجة غير انة اتشبةوخلاص هالة لوحدها شبهة
زهير ابراهيم
"الراجل قاعد و را حيطه علشان ما يقعدش امام هاله سرحان الغير محجبه"
ههههههههههههههههههه
اصله ما يتكشفش على الستات ايه العيب بده
مش جايز تاكله...!
ابويوسف الهندى
1-يجب على الجميع مراعاة ادب الحوار اثناء الرد بالمنتدى
2-هاله سرحان هايفه ومش لازم نضيع وقتنا فى متابعتها
3-لكل واحد رايه والشعب هو من يقرر فى النهاية ويختار ممثليه
4-الاسلاميين هياخدوا فرصتهم لمدة اربع سنين وبعدها نقرر استمرارهم من عدمه

السلام ختام
%u0632%u0627%u0626%u0631
يقول الله تعالى : " ياأيها الذين آمنوا لايسخر قوم من قوم عسى أن يكونوا خيراً منهم ولانساءٌ من نساءٍ عسى أن يكن خيراً منهن ولاتلمزوا أنفسكم ولاتنابزوا بالألقاب بئس الإسم الفسوق بعد الإيمان ومن لم يتب فأولئك هم الظالمون "

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
هالة سرحان تقدم دعوتان لغلق قناة الحافظ وقناة الناس الاسلامية
فيديو كارثة : يذاع لاؤل مرة عن موقعة الجمل مع هالة سرحان