نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو ولاول مرة : الشيخ الحويني لن اعتذر للمفتي حتي ادخل قبري ولو وضعوا رقبتي تحت المقصلة

عند عودة الشيخ ابو اسحاق الحويني من اداء فريضة الحج اعلن الشيخ الجليل في مداخلة هاتفية لة مع قناة الحكمة وشدد علي عدم اعتذارة لمفتي الجمهورية الشخ علي جمعة حتي يدخل قبرة ولو وضعوا رقبتة تحت المقصلة ذلك ما اكدة الشيخ الحويني كما اكدايضا في تصريحات خارجية لة انة لم يخطي في علي جمعة حتي يعتذر لة ولم يخطي في الازهر حتي يعتذر عن ما قالة في حقة وهو متمسك متشدد براية علي عدم الاعتذار واكد ايضا مستكملا المداخلة الهاتفية ان صفحتة بيضاء ناصعة البياض من ناحية التمويل السعودي وان صحيفة روز اليوسف تفتري علية بالقول واكد لم احج يوما بالدعوة ولم اذهب للخليج واكد ايضا متسائلا من موقف اليوم السابع تجاهه " لماذا تتخذ مني صحيفة اليوم السابع مثل هذا الموقف وتفتري علية هي الاخري بالاكاذيب

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

]

المقال "بالفيديو ولاول مرة : الشيخ الحويني لن اعتذر للمفتي حتي ادخل قبري ولو وضعوا رقبتي تحت المقصلة" نشر بواسطة: بتاريخ:
بديعه أحمد على
هو جاب كلمه مقصله دى منين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قبل كده قال مش حاعتذر الا لما شعب مصر كله يعتذر لمبارك
و دلوقتى رجع فى كلامه و قال مش حاعتذر ولو حطو رقبته تحت المقصله
طب افرض الشعب صدقك و اعتذر لمبارك و بعدين رجعت انت فى كلامك كنا حنرجع مبارك المركز الطبى ازاى؟

هو احنا عندنا مقصله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و الا ده من اثر العلام برضه اصله خريج السن اسبانى
اه صح عمره ما راح الخليج (خير اللهم اجعله خير) امال كان بيحج فين؟ و الا تتلمذ على يد علماء الازهر فى مصر؟

على كل حال
هذا و ان دل على شىء فانما يدل على مدى علمه بالاسلام و سماحه الاسلام و صفح الاسلام و تواضع الاسلام و كرم اسلام و رحمه الاسلام

و الحمد لله رب العالمين على نعمه التواضع
لن يدخل الجنه من كان فى قلبه مثقال ذره من كبر
صدق رسول الله صلى الله عليه و سلم
زيزو الاسكندرانى
الى الشيخ الحوينى ( رضى الله عنه ) اعتذرت او لم تعتذر ..... سامحت او لم تسامح ...... أخطأت او لم تخطأ ... ذهبت للخليج او لم تذهب .... وضوعوا رقبتك تحت المقصله او لم يضعوعا . انت لسه كما تدعى راجع بعد تأدية الفريضه .و كما قال رسول الله ( صلى الله عليه وسلم ) من حج ولم يرفث عاد كيوم ولدته امه . اين انت الان من ذلك اتقى الله فيما تقول لعل ان يتقبل الله عز وجل منك . وكفى الا يعتبر ذلك غرورا منك ؟وانت تعلم الباقى . انتهى التعليق
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مش فاهم غرور ايه يا ناس !!!!الشيخ الحويني لو كان اخطأ فعلا يعتذر انما ليه يعتذر و هو لم يخطئ؟؟؟ و الحاجة اللي بتقول الحديث (من حج ,,,,,)ياريت تفهمي قبل ما تتكلمي الشيخ الحويني هو بفضل الله مدافع عن السنة في مصر و العالم ييجي ايه فيه علي جمعة؟ الذي يوجد بدع في بعض فتاويه!!!ربنا يهدي المسلمين
L!ON HE@RT
انا مع الشيخ الحويني
ربنا يحفظه من مكائد مفتي النظام السابق
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياجماعة اتق الله فى تعليقاتكم هذه ليس بغرورو هذا خلاف علمى ثم انى لا اعلم لماذا هذا الدفاع عن المفتى ياجماعة
جماعة ادخلوا على اليوتيوب وشوف خرافات المفتى انا لست متعصب لاحد ولكنى ماهو دور المفتى ضد الرسوم المسيئة للرسول؟؟ماذا فعل اتجاه فساد البلاد الكان منتشر ايام النظام السابق فساد ادى وخلقى واجتماعى؟؟؟
اجابونى
الحق ولو على رقبتى
الشيخان ينتسبان لدين واحد وهو الأسلام ويتبعون سنة سيدنا محمد عليه الصلاة والسلام كما أنهم ينفذون ما نزل فى القرآن بالحرف وأمامنا يقولون قال الله وقال الرسول وينصحوننا بالتسامح والعفو عند المقدرة وعدم الأنزلاق وراء الشيطان وغيره وغيره وغيره.. فكيف بالله عليكم أن نثق فيما يقولون ويبشرون وهم بغير هذا وخلافه يعملون؟ من منهم على حق؟ هذا لا دخل له بالأسلام وللأسف هم الذين يعلمون الأسلام.. الآن أنا لا أثق فى هذا الشيخ ولا ذاك وهم ليست لى بقدوة بل العكس أنهم يتآمرون بسلوكهم هذا ضد قواعد الأسلام. وإذا كان الأسلام هو الحل كما يقولون شيوخنا فأين هنا الحل وأى أسلام يقصدون؟
أنا وحاشى لله لا أهاجم الأسلام ولكن أهاجم ممثليه الأفاضل على الأرض الذين هم به ليست بفاعلون.. ويفرضون علينا وعلينا أن نبجلهم وعجبى
%u0632%u0627%u0626%u0631
فين الادب فى النحدث عن العلماء ومين ابو اسحاق الحوينى اعلم اهل الارض فى الحديث واسد السنة

احذروا ان لحوم العلماء مسمومة انا مكنتش بعرف الراجل دة حتى وصلت لدرجة انى مابقدرش انام الا لما اسمعلة حاجة ادعوكم لسماع دروسة على اليوتيوب والاستغفار عن ماتفوهتم بة فى حقة
REBEL
يا شماتة ابلة ظاظا فيا !!!!!!!!!!!!!!!!
paradiseman3
ارجو من الجميع عدم التطاوي علي راي احد سواء كان عضو او زائر وارجو الحفاظ علي حرية الراي الشخصي فمن حق كل انسان التعبير عن راية باسوب حضاري متقدم ومن حق الاخر الاناع بالادلة والبراهين بدون الخوض في الاديان او غير ذلك
زهير ابراهيم
"ان صفحتة بيضاء ناصعة البياض"
صدق والله صفحة بيضاء من كله
مافهاش لاحرف ولا كلمة
عبد الرحمن 2011
هو جاب كلمه مقصله دى منين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قبل كده قال مش حاعتذر الا لما شعب مصر كله يعتذر لمبارك
و دلوقتى رجع فى كلامه و قال مش حاعتذر ولو حطو رقبته تحت المقصله
طب افرض الشعب صدقك و اعتذر لمبارك و بعدين رجعت انت فى كلامك كنا حنرجع مبارك المركز الطبى ازاى؟

هو احنا عندنا مقصله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ و الا ده من اثر العلام برضه اصله خريج السن اسبانى
اه صح عمره ما راح الخليج (خير اللهم اجعله خير) امال كان بيحج فين؟ و الا تتلمذ على يد علماء الازهر فى مصر؟

على كل حال
هذا و ان دل على شىء فانما يدل على مدى علمه بالاسلام و سماحه الاسلام و صفح الاسلام و تواضع الاسلام و كرم اسلام و رحمه الاسلام

و الحمد لله رب العالمين على نعمه التواضع
لن يدخل الجنه من كان فى قلبه مثقال ذره من كبر
صدق رسول الله صلى الله عليه و سلم

لا انت بتتلككي بئ يا بديعة هو يعني معقول الشعب كله يعتذر لمبارك
وبعدين الراجل بيقول انه لم يحج بالدعوه . يعني اعتقد يقصد انه بيحج زي الناس زي بديعة وزي عبد الرحمن يعني بفلوسه مافيش حد متجمل عليه علشان ما حدش يقول رشوه او مصلحه او او او الي اخرة
وبعدين سماحة ايه وصفح ايه اللي بتتكلمي عليه الراجل بيقول انا ما غلطش علشان اعتذر يبقى ايه دخل الصفح والتسامح في الموضوع يعني عايزاه يعتذر بدون ما يخطاء علشان يرضيكم . سبحان الله ايه اللي انتو فيه دا يا جماعة حلمكم شويه حتى لو فيه حاجه في النفس خلوها تطلع في وقت مناسب ما ينفعش نهاجم على الفاضي والمليان علشان شكلنا ما يبقاش وحش كده .
طبعا احنا بنتحمل بعض يا بديعة يعني ما فيش زعل اوكي

عبد الرحمن 2011
الى الشيخ الحوينى ( رضى الله عنه ) اعتذرت او لم تعتذر ..... سامحت او لم تسامح ...... أخطأت او لم تخطأ ... ذهبت للخليج او لم تذهب .... وضوعوا رقبتك تحت المقصله او لم يضعوعا . انت لسه كما تدعى راجع بعد تأدية الفريضه .و كما قال رسول الله ( صلى الله عليه وسلم ) من حج ولم يرفث عاد كيوم ولدته امه . اين انت الان من ذلك اتقى الله فيما تقول لعل ان يتقبل الله عز وجل منك . وكفى الا يعتبر ذلك غرورا منك ؟وانت تعلم الباقى . انتهى التعليق

وانت يا عم زيزو . ممكن تسمح لي اسالك سؤال
ايه علاقة مداخلتك بكلام الشيخ يا اخي انت في وادي والفيديو في وادي اخر
ايه علاقة الحج والرفث والشيخ يتقي الله طب كل دا ليه اذا كان الراجل كلامه واضح وبيقول انا لم اخطاء في حق المفتي علشان اعتذر له يبقى فين الكبر والغرور وعدم تقوى الله
يا اخي الكلام دا تقولو لو الشيخ قال نعم انا غلطان بس مش هعتذر
ارجوك ان تعيد مشاهدة الفيديو مره اخرى يبدوا انك علقت بدون مشاهده او تاثرت بتعليق بديعة . فمن خلال المتابعة معكم الاحظ ان تعليقاتك اصبحت مكملة لتعليقات الاخت بديعة
كما انني ادعوك انت وبديعة للتعليق هنا وكنت اتمنى ان اشاهد لكم تعليقات دون دعوى ولكن كنت واثق انكم لن تعلقو على غير مشايخ الاسلام
http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=368659
واخيرا اتمنى كما انني تقبلت عتابك في السابق بصدر رحب ان تتقبل مداخلتي هذه برحابة صدر فنحن اخوه ونريد الفائده ولا اقصد ان اعاديك او اهاجمك

رابح الجزائري
اللهم إن الشيخ الحويني مدافع عن سنة نبيك صلى الله عليه واسلم ، اللهم فدافع عنه ، وانصره ، عمن يدافع عن البدع والخرافات.
بديعه أحمد على

لا انت بتتلككي بئ يا بديعة هو يعني معقول الشعب كله يعتذر لمبارك
وبعدين الراجل بيقول انه لم يحج بالدعوه . يعني اعتقد يقصد انه بيحج زي الناس زي بديعة وزي عبد الرحمن يعني بفلوسه مافيش حد متجمل عليه علشان ما حدش يقول رشوه او مصلحه او او او الي اخرة
وبعدين سماحة ايه وصفح ايه اللي بتتكلمي عليه الراجل بيقول انا ما غلطش علشان اعتذر يبقى ايه دخل الصفح والتسامح في الموضوع يعني عايزاه يعتذر بدون ما يخطاء علشان يرضيكم . سبحان الله ايه اللي انتو فيه دا يا جماعة حلمكم شويه حتى لو فيه حاجه في النفس خلوها تطلع في وقت مناسب ما ينفعش نهاجم على الفاضي والمليان علشان شكلنا ما يبقاش وحش كده .
طبعا احنا بنتحمل بعض يا بديعة يعني ما فيش زعل اوكي

هههههههههه لا باهزر و الله مش باتلكك هو انا فاضيه اتلكك للشيخ الحوينى ده هو اللى بيتلكك للخلق صدقنى يا عبد الرحمن انا مش ضد السلفيه و انت عارف انا باحب الشيخ حسان و اى شيخ تانى لكن الشيخ الحوينى مش مرتاحه لطريقه كلامه و ده رأى شخصى انا شايفه انه مش رمز لنور او لقداسه او لدين عظيم زى الاسلام لو تعرف الاسلام قد ايه رحب و سمح كنت انت اللى طالبته يصفح و يتسامح مش تشجعه على الكبر لان الكبر و التكبر و التعصب و الاصرار ليس من الاسلام فى شىء

ده انا و الله تلقائى لو حد داس على رجلى ممكن اتأسف له و بعدين يضحك عليا (اخويا مثلا حصلت معايا كذا مره) يقول لى انا اللى دست على رجلك تعتذرى و نقوم قالبنها ضحك مش يمكن لو الشيخ الحوينى اعتذر و تواضع يمكن المفتى يسلم على ايده هههههههههه

و هو غلط فى حق شيخ الازهر و قال انه مش فاهم بيقول ايه و غلط فى بلال فضل و قال كافر و زنديق و غلط فى مفتى الديار و قال ولد ميتا (ده مش مدح و لا اشاده طبعا)

طيب انا الا ليا فى بلال فضل و لا شيخ الازهر و لا المفتى يغلطوا براحتهم انا مركزه على رمز دينى المفروض تكون سماه على وجهه و اشوف منه نور و سماحه و صفح و دعوه باللتى هى احسن و مكارم اخلاق و كل الحاجات العظيمه اللى اعرفها و متأكده منها فى الاسلام (مش شايفه حاجه من دى فى كلامه)

طب هو قال مش حاعتذر و خلصنا كل شويه يقول مش حاعتذر و بكره يطلع خبر انه لن يعتذر حتى لو دخل الجمل فى سن الخياط .... و بعدين؟ اصرار انه مش متسامح و لن يصفح و ما عندوش الا التعصب و بس

و عندك فتواه فى انه ينقى اى ست و يسبيها و تبقى بتاعته من غير ما يكتب عليها و طلع يدافع عن نفسه عمل فيديو يأكد فيه كلامه طب حاعمل معاه ايه؟ هو كده بيشوه الاسلام و السلفين و مصر كمان
الله يهديه و يهدينا جميعا
و عمرى مازعل منك يا عبد الرحمن انت زى ابنى و عارف قد ايه باعزك
بديعه أحمد على

وانت يا عم زيزو . ممكن تسمح لي اسالك سؤال
ايه علاقة مداخلتك بكلام الشيخ يا اخي انت في وادي والفيديو في وادي اخر
ايه علاقة الحج والرفث والشيخ يتقي الله طب كل دا ليه اذا كان الراجل كلامه واضح وبيقول انا لم اخطاء في حق المفتي علشان اعتذر له يبقى فين الكبر والغرور وعدم تقوى الله
يا اخي الكلام دا تقولو لو الشيخ قال نعم انا غلطان بس مش هعتذر
ارجوك ان تعيد مشاهدة الفيديو مره اخرى يبدوا انك علقت بدون مشاهده او تاثرت بتعليق بديعة . فمن خلال المتابعة معكم الاحظ ان تعليقاتك اصبحت مكملة لتعليقات الاخت بديعة
كما انني ادعوك انت وبديعة للتعليق هنا وكنت اتمنى ان اشاهد لكم تعليقات دون دعوى ولكن كنت واثق انكم لن تعلقو على غير مشايخ الاسلام
http://100fm6.com/vb/showthread.php?t=368659
واخيرا اتمنى كما انني تقبلت عتابك في السابق بصدر رحب ان تتقبل مداخلتي هذه برحابة صدر فنحن اخوه ونريد الفائده ولا اقصد ان اعاديك او اهاجمك

حاضر يا عبد الرحمن من عينى دى و عينى دى
حاعلق على فيديو عندليب الدقى ابو بدله زرقا
اللى ساكن فى الولايات المتحده الاسلاميه
غالى و الطلب رخيص

ادخل اللنك و انت تقرا تعليقى
عارفه انك مش بتحب المشاركات الطويله
بس انت اللى جبته لنفسك
هههههههههههه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : الشيخ محمد حسين يعقوب يعلن الرسالة التي اوصاه بها الشيخ الحويني في مرضة
بالفيديو شاهد محمد نصر لن ادخل مودرن الا اذا اعتذر معروف عنما قاله