نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى الكمبيوتر والانترنت منتدى النقاش حول مشاكل الكمبيوتر والإنترنت

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الله يكرمكم افيدونى ربنا يجازيكم خير و سعاده يارب

[COLOR="DarkOrchid"][SIZE="6"][B][SIZE="6"][SIZE="6"][SIZE="7"]السلام عليكم اخواتى

ممكن حد يفدنى فى مشاكل اللابتوب بتاعى هو اصلا الدرايف سى مليان اوى كان حوالى 100 و شويةميجا بس اللى فاضليين وكنت اراعى ان يفضل كده او اكتر بس بدا يطلع رسالة low disk space واخاف من برنامج سى كلينر لاحسن يرمى فايلات انا اريدها فكنت اختار انه يضغط الفايلات القديمة و بعد كده بدات ادخل على النت بقى يقولى نفس الرسالة ولاحظت انها تطلع و باصرار مع فتح اى فديو فى اليوتيوب او الفيس بوك او اى فيديو و كنت كل شوية اشوف وصل السى لكام ميجا الاقىها تقل لغاية لما وصلت 0 بايت و اخرج من النت و اشوف تانى يوم وقبل ان ادخل النت الاقى مثلا 50 ميجا ادخل النت تفضل تقل تقل لما توصل 0 بايت مع العلم انى قبل ما اشترك فى النت و ده من فترة قصيرة اسابيع يعنى كان يحصل نفس الشىء بس كان عمره ما يوصل 0 بايت ابدا و بعدين انا اخاف ارمى ملف الtemporary net files لاحسن يرمى الhistory
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وبعدين انا كان عندى متصفح قديم و كان لا يشغل الفديوهات او تشتغل دقيقةاو دقيقتين و يقفاللى على النت عملت ابديت بقى عندى انترنت ايكسبلورير 8 من ساعتها الدنيا اتلخبطت اكتر الفديوهات اشتغلت يوم و فرحت و رجعت برضو تقف زى الاول و كمان ابقى فى منتدى و اجاى اتصفح فيه يقولى سجل اسمك يعنى يشيل الاسم و الباسوودر اللى دخلت و قلت له احفظه و يقولى ساين ان

يا جماعة انا اتخنقت خااااااااااااااااااالص ممكن حد يقولى اعمل ايه بس بلاش فرماته دلوقتى - ممكن حل موقت دلوقتى

افيدونى افادكم الله

المقال "الله يكرمكم افيدونى ربنا يجازيكم خير و سعاده يارب" نشر بواسطة: بتاريخ:
mannon
يباشا متقلقش ال سى كلينر مش هشيل ملفات انتا محتاجها ابدا ، هو بيشيل الملفات الى ملهاش لازمة وهتخفلك المساحة بشكل ملحوظ

وممكن كمان تعمل defragmenting للبارتشن ، وهتحس بالفرق

على العموم لو متحلتش المشكلة بعد الكلام دة ابعتلى رسالة على الخاص وانا هقولك تعمل اية

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور شاهدة ابنة الفنانه مها احمد بسم الله ما شاء الله ربنا يبارك فيها يارب :)
استفسارات عن المواقع المدفوعه الله يكرمكم
استهانة الفتاة بالمعاكسات الهاتفية*ربنا يسترها علينا يارب*
ارتفاع قتلى السيول والطقس السيئ فى مصر الى 12 (ربنا يرحمهم يارب واسترها يارب)