نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فيديو: شيخ يهاجم محمد حسان وحسين يعقوب والحويني وفضائحهم ....ويؤكد قناة الناس كانت للرقص والمنوعات

عند محاولتي لنقل ها الخبر اليكم والذي نشرتة كل من جريدة الدستور وجريدة الوفد تحت عنوان شيخ يفضح حرب المشايخ عبر القنوات الفضائية فوجئت بان الفيدبو تم نشرة نشر خاص وساضع لكم الرابط للتاكد منة وبالنسبة لما نشرتة جريدة الوفد والعديد من الجرائد الالكترونية فجاء ك ان الشيخ الدكتور محمود عبد الرازق الرضواني مقدم برنامج في العقيد " علي قناة الناس " هاجم كل من الشيخ الحويني والشيخ محمد حسان ومحمد حسين يعقوب مؤكدا عن وجود صراع غير اخلاقي بينهم علي جني اموال القنوات الفضائية موضحا ان اساس كل من قناة الناس وقناة الخليجية اساسا كانتا قنوات للرقص والمنوعات ولكن عندما زادت عدد المشاهدات علي برامج الشيخ محمد حسان تم تحويلهم الي قنوات دينية واكد الشيخ ان محمد حسان يتقاضي 10 الاف دولار علي الرغم من قسمة لاكثر من مرة علي عدم تقاضية ولا حنية مقابل تقديمة لهذة البرامج الدينية واكمل الرضواني انة عند مواجهة الشيخ بقسمة قال انة بالفعل يتقاضي بالدولار ولا يتقاضي بالجنية لذلك فقسمة صحيح واكد ان قناة الناس جنت ارباحا تقدر ب 30 مليون جنية في اول عام لها لذلك حول المشايخ قناة الخليجية الي قناة اسلامية هي الاخري وكذلك بدا المشايخ في التحكم في القنوات ومن يدخلها ومن لا يدخلها واكمل انهم تسببوا في خسائر فادحة لقناة الحكمة حيث حكى له عبد الوارث أن أفعال المشايخ جعلته يشك فى الدعوة واكمل الرضواني ان كلمة الشيوخ حسان ويعقوب اصبحت عند الناس اهم من كلمة الرسول والمرجعية الاسلامية وحذر الرضواني كل من هؤلاء الشيوخ من المداهنة والتي يتاثر بهم وبها كل من يتحركون ورائهم

هذ هو الفديو الذي تم نشرة نشر خاص وتكرم احد الاعضاء وبعثة لي

ملحوظة هذا ليس برايي او براي المنتدي ولكننا وجب علينا ان نعرض علي جميع اعضاء المنتدي ما اوردتة جريدة الدستور والوفد في حق علمائنا الاجلاء الاعزاء القدوة وما عرضة هذا الشيخ من وجهة نظر ومن يريد ان يرد علي الموضوع فارجو ابداء وجهة نظرة بكل ما اوتي من علم وحكمة وتهذيب

المقال "فيديو: شيخ يهاجم محمد حسان وحسين يعقوب والحويني وفضائحهم ....ويؤكد قناة الناس كانت للرقص والمنوعات" نشر بواسطة: بتاريخ:
كامل شرف
معلومة مهمة للجميع
اسم قناة الناس كان على قناة للاغانى الشعبية
وعندما تم بيع القناة تم تحويلها الى الدعوة والتوعية الدينية
وهذا فخر للقائمين عليها
ويارب يكثر من قنوات الدين
ويستطيع المشاهد ان يجد داعية يفهم منة ويتعلم
%u0632%u0627%u0626%u0631
نتمنى عودة شيوخ الازهر العلماءالى الساحة بقوة بدل شيوح السلفيه لانهم يكرهون الواحد في دينه بصرحه من تشددهم وتكفيرهم لكل شيء
زهير ابراهيم
اخي الفديو لم يحذف
ولكن تم تحويله من نشر عام الى نشر خاص
يعني هو موجود بس مش كا واحد يقدر يشوفه
وهذا هو عنوان الفديو الاصلي المباح

paradiseman3
شكرا يا زهير علي اضافتك وتم تعديل الموضوع
%u0632%u0627%u0626%u0631
الله سامح ايها الشيخ على ما فعلتة من فتنه
كان من الممكن ان تحتفظ بتلك المعلومات لنفس مش تجرح فى اخواتك المسلمين
سؤال ماذا تركت للعلمين والصوفين والليبرين والمسحين
الذى خان الامان هو شيخك عادل الشوربجى واسال عن قضيتة المشهورة فى ......... بسبب خيانة امانة
كامل شرف
بعد الاستماع للفيديو يوجد شوية
ملاحظات على الشيخ
1_ان اختلافةمع المشايخ ليس فى العقيدة وانما مصالح شخصية
2_ان كل التهم التى وجهها كلها (سمعت او قالولى او احنا عارفين مين اللى ورا الحجات دى )
3_علل على خطء الناس بالرجوع لمحمد حسان على انة عيب
4_ذكر انة حقق اعلى مشاهدة 64 مليون جهاز تليفزيون يشاهد برنامجة
وهذا خطاء كبير
لان شركة الاقمار تستطيع ان تعرف عدد الاجهزة المفتوحة فى ساعة محددة
ولاكنها لا تستطيع ان تعرف اى القنوات بالتحديد
5_اعتراضة على القناة بعد ترك العمل فيها يعد علامة استفهام
انت جلست عامين ونصف معرفتش انها بتاعت رقص الا دلوقت
من الواضح ان فضيلة الشيخ منفسن اوى
ودة عيب لانة لو اراد نصيحتة لكلمة على الهاتف
وان لم يرد محمد حسان على الهاتف يترك الشيخ الامر للة
هوة نسى ان بكل كلامة حتى لو كان صحيح فهوة نمام
لو محمد حسان فية هذا الكلام فقد اغتابة الشيخ
لو لمين فية هذا الكلام فقد بهتة الشيخ
اسال اللة ان يهديهم جميعا
زهير ابراهيم
لا من ناحيه تعرف القنوات تعرف عادي جدا
وحتى ممكن متابعه ساعات المشاهده على برامج معينه
ده للتوضيح ولكن اصل الموضوع ما يخصنيش لا من بعيد ولا من قريب
مشايخ مع بعضهم
وانا مش شيخ
%u0632%u0627%u0626%u0631
بلاش افتراء على المشايخ
لوكانت النصيحة بينك وبينهم كان افضل
هذه فتنة للعامة
elaioby
من الواضح ان المسأله دين وتجاره والنوايا يعلمها الله علينا أن نعلم أن هناك دعم يقدم من السعوديه لكثير من المشايخ لنشر الفكر الوهابى ونحن نتلقى منهم دون ان ندرى فالسعوديه تريد تكريس هذا المبدأ لانه يحرم الخروج على الحاكم لذلك كان رؤساء الدول امثال المخلوع يرحبون بهؤلاء المشايخ لتكريس نفس المبدأ فالاسلم الحق الوسطى من علماء الأزهر فقط ..
عبد الرحمن 2011
لا من ناحيه تعرف القنوات تعرف عادي جدا
وحتى ممكن متابعه ساعات المشاهده على برامج معينه
ده للتوضيح ولكن اصل الموضوع ما يخصنيش لا من بعيد ولا من قريب
مشايخ مع بعضهم
وانا مش شيخ

ههههههههههههههههههه احسن ريح دماغك يا راجل هم مشايخ مع بعض صحيح ويردوا على بعض .
المهم قولي بئ يا عم زهير انا اسمع دائما يقال القناة او البرنامج الاكثر مشاهده واحيانا يقال المسلسل نجح او سقط بناء على عدد المشاهدين . طب هم بيعرفو الحكايه دي ازاي بئ

amira87
والله انا شايفه هجوم شديد على الشيخ حسان لما له من شعبيه وحب كبير فى قلوب الناس والحمله دى حديثه لكن انا عمرى ماشوفت ولا سمعت الشيخ حسان بيغتاب او يتطاول على اى حد ايا كان..........والله الشيخ حسان دا راجل اخلاق ومحترم ومستحيل هنصدق اى كلمه من الكلام دا ولا هنستجيب للفتنه دى ابدا...........اتقواااااااااا الله ربنا يهديكم
زهير ابراهيم

ههههههههههههههههههه احسن ريح دماغك يا راجل هم مشايخ مع بعض صحيح ويردوا على بعض .
المهم قولي بئ يا عم زهير انا اسمع دائما يقال القناة او البرنامج الاكثر مشاهده واحيانا يقال المسلسل نجح او سقط بناء على عدد المشاهدين . طب هم بيعرفو الحكايه دي ازاي بئ

ياعبدو في عدادات لكل حاجه بالستلايت
وممكن الجهه اللي بتشغل الستلايت تعرف كل حاجه عايزها
تكنولجيا ياعم
ان كنت على النيت تقدر تعرف كل حاجه بقت على دي
انا مرة كتبت موضوع وعملت بحث بجوجل بعديه بخمسه دقايق عن نفس الموضوع
لقيته موجود وباسمي كمان
%u0632%u0627%u0626%u0631
هذه فتنه مش الفتنه حرام ولا ايه وطب وذهاب الشيوخ للمساجد ده برده بفلوس اتقى الله ياشيخ
داعيه الله ان يوفقنى
ياجماعه والله اللى بيتقال دا على شيوخنا الافاضل دول عيب وبيقول على مين الشيخ حسان والشيخ حسين يعقوب والشيخ الحوينى طيب فاضل مين تانى علشان نشكك فيه معتقدشى فاضل حد تانى
بصراحه الحاجات دى مش طبيعيه وحاسه ان فيه حمله مدبره لاسقاط شيوخنا الافاضل دول بس لا ومين هيسيب الناس دى تعمل كدا لا والله مش هيقدروا
وبعدين ايه يعنى ان قناة الناس كانت قناه للرقص والمنوعات طيب يا رب كل قنوات الرقص تبقى قنوات دينيه دى حاجه حلوه مش وحشه وبعدين يا ريت بقى اى حد ييجى يتكلم على شيوخنا الافاضل دول يتكلم باحترام مينفعشى نقول على الشيوخ دول بينهم صراع غير اخلاقى
paradiseman3
قراء جريدة الوفد تطالب كل من هؤلاء الشيوخ الثلاثة بالرد علي تصريحات هذا الشيخ واتنقسمت الردود ما بين مامؤيد للرضواني ومعارض لة
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياجماعه الشيخ الرضوانى ده مقلش الكلمده الا لما الشيخ حسان قال مش عايزين المعونه من امريكا يبقى هو عميل لامريكا
%u0632%u0627%u0626%u0631
هههههههههههه
ال يعني الشيخ حسان بيغار ويخاف من علمك عشان كدا كان بيحاربك عشان متطلعش بفناه الناس
دحكتيني ياشيخ
hafssa
رغم كلام الرضواني فانا اثق ان المشايخ الثلاثة محمد حسان واسحاق الحويني ومحمد حسين يعقوب اصحاب رسالة هادفة ودعوتهم دعوة حق وهداية وكل ما قاله الرضواني يعتبر افتراء على المشايخ الاجلاء وعدم ردهم يدل على اخلاقهم واحترامهم الكبير رغم كل الافتراءات وهذا كله من باب الغيرة والحسد وهم من المشايخ المتواضعين رغم انهم وصلو القمة وانا لا اعتبر الرضواني شيخ فلو كان شيخا عالما ما كان بدر منه كل هذا يجب ان يكون محترما خلوقا حفظكم الله مشايخنا الكرام وفي الاخير اقول لاتضرب العاصفة الا القمم
SroMolla
الموضوع بتاريخ 2011-11-15
ايها القاصد للفتنة قسمك الله و شتت شملك و فضحك على رؤوس الاشهاد يوم القيامة
موضوع بتاريخ قديم , لماذا تخرجه اليوم الا لنفسك الخبيثة التى لا تبحث عن الفتن و اثارتها بين صفوف المسلمين
رد الله كيدك الى نحرك و قسم ظهرك
========================
لحوم العلماء مسمومة فلا تأكلوا منها , من نحن لكى نتكلم عن علماء كلهم نحسبهم عند الله من الاتقياء ,
و ما مدى علمى و قدرى عند ربى لاخوض و اتكلم عن هؤلاء العلماء و أحكم عليهم و على عقيدتهم ’
حمانا الله من الفتن ماظهر منها و ما بطن

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
هالات نورانية ومجالات مغناطيسية تحيط ب الشيخ محمد حسان والحويني ويعقوب
اليوم فى ميدان التحرير : محمد حسان رئيسا للجمهورية ومعه يعقوب والحوينى نواب