نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

انت مع التحرير ولا العباسيه ؟

عايزين نعرف راى الاعضاء وكل واحد منهم مؤيد مين واذا كنت مؤيد احد الطرفين قول ليه انت مؤيده ؟

التحرير

العباسيه

المقال "انت مع التحرير ولا العباسيه ؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
mohamad ayman
مؤيد التحرير طبعا لان المجلس العسكرى انتهك حقوق المصريين وقتل 41 شهيد والاف المصابين ده غير القنابل المحرمة دوليا يبقى حأيدة ازاى ده؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
العباسية طبعا لان المجلس العسكرى حدد جدول زمنى لنقل السلطة
مصراوي بالامارات
.
تصميم المجلس العسكري على الانتظار حتى تسليم رئيس جديد يوضح انهم يريدوا

ان يختاروا رئيس مفصل حتى يكمل مسيرتهم والدفاع عن النظام الفاسد وحمايتهم وحمايه كل الفاسدين من المحاكمات

لابد من تسليم شئون البلاد لحكومه مدنيه شبابيه حتى نبتعد عن النظام وروائحه الكريهه التي ارهقتنا

.
حسبي الله ونعم الوكيل
هى هتبقى كده !!

انت مع التحرير ولا العباسية ؟؟؟ والا انت مسلم ولا مسيحى !!!

انا مع مصر !!!

احنا بندمر البلد !!! ايه اللى احنا عوزينه يريت نسال نفسنا السوال ده ؟؟؟

احنا بنتكلم على ايام ويكون عندنا انتخابات حرة لاول مرة من 30 سنة , وبعدها بكم شهر هيكون عندنا رائيس منتخب بشكل حرة من الشعب ,وبرده لاول مرة فى تاريخ مصر .

عوزينا نعين مجلس مدنى يحكم كم سنه كمان ؟؟؟ وتتاجل انتخابات الشعب والرئاسة وحال البلد معاها !!!

عوزين الجيش يسيب الحكم , ويرجع المعسكرات وبلدك مفهاش حاجه وحده ثابته ؟؟؟

عندك رائيس ؟؟ عند مجلس شعب ؟؟ عند حتى اى موسسة حكومية تقدر تدير البلد ؟؟؟ عندك ايه ولسه عوزين تخربوها؟؟؟

واللهى صدقى مصطفى بكرى اللى امامى فى الحياة وهو بتكلم على البلد !!

عوز تجيب واحد ولا اتناين من دول ولا دولا , والكل يولع فى بعضه ؟؟؟ كده انت بتحب بلدك ؟؟؟؟ بجد عيب وحرام عليكم بلدكم هتضيع !!!

يالله ارحمنا وارحم كل المسلمين والمصرين يارحم الرحمين اعفوا عنا واهدينا الى الطريق الصواب يالله بحق لا الله الا هو الواحد الاحد .
hamet
العباسية
تفويض المجلس العسكرى لحين انتهاء الانتخابات الرئاسية وتسليم السلطة لرئيس منتخب
moslama_ msryha
مع التحرير باذن الله لان صوت الحق يعلو علي جميع الاصوات والمجلس لازال يدير البلاد بغموض ويوجد لديه اسرار كما يقول ويحاول طول الفتره الماضيه يضع امام الشعب يا هو يا الفوضي كما كان يفعل مبارك والاجندات الخارجيه ولو فعلا فيه ايادي خارجيه تريد بمصر الضرر وكلنا نعلم ذلك ولكن لابد من الوضوح ودون الالتفاف حول اغراض لانعلمها و هل هو يريد البقاء في السلطه حتي يخرج مبارك ومن معه من السجون كما وعده عند خروجه هل هو ذلك كان شرط مبارك لتركه للسلطه وهم يحاولون الحفاظ علي عهدهم مع مبارك ان لا يلحقه ضرر هل هذا ما لم يعلمه الشعب ان المجلس العسكري والمشير طنطاوي مع مبارك اما التحرير يريد مصر دون اغراض يريد حريه وكرامه وعداله دون مصلحه
%u0632%u0627%u0626%u0631
نعم مع العباسية
انا عايزة اعرف حاجة المجلس هيسيب البلد لمين لبتوع التحرير و لا مين بالظبط
asdco2
طبعا مع التحرير لانه الشرعيه من التحرير

الرسميه الان لمن في التحرير عن طريق الفيس بوك

انشرها انت كمان وعرف الاعلام الكدب امثال عكاشا قول لو انت حجمك اد ايه
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مع كل محب لارض الوطن انا مع كل عاقل رشيد لاينساق ورا الاقاويل الرنانه انا مع من يصلح حال البلد انا بحب مصر اوى 000اوى0ومافيش بايدي غير الدعا لها ((يارب ياكريم ولي من يصلح ولاتشمت فيناالاعدا))
زيزو باشا
لا التحرير و تشدده و تهريجه .. ولا العباسية و الانحياز الاعمى .... انا مع مصرنا الغالية مش كام الف فى التحرير و يقولوا مليونيات .. و كام الف فى العباسية و برضه يقولوا مليونيات .. بلانا خيبى بقى و نشوف اقتصادنا اللى بقى زفت و الدولار اللى زاد عن 6 جنيهات منذ اكثر من 4 سنوات لم يزيد .. و البورصة و غيرها .. و نعرف احنا رايحين فين .. الحكاية بقت ميادين و الا ايه .. ياخيبتنا يا مصريين ؟؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
مجده
بلا شك مع التحرير ومش ممكن اكون مع نظام رجع فلول النظام ودخلوا الانتخابات تاني عشان يقضي علي البلد نهائي مش ممكن اقف مع نظام شهد شهاده زور وهو متأكد من ادانة مبارك واعوانه واعطي اوامر للقضاه ان يتراخوا في حكم اللي فسدوا البلد مش ممكن اقف مع نظام ضرب بمطالب الثوار والشعب عرض الحائط لحماية الخائن واعوانه وامر بضرب الثوار في التحرير في شهر 11 /2011 مش هقف مع نظام حبس 12 الف من الثوار . وذاد من سوء حال البلد وفضل مصلحته
الشخصيه ومصلحة امريكا علي مصلحة البلد اللي مش عايزها تقوم وتنهض ... كل الشعب مع التحرير واذا قلت غير ذلك ابقي انسانه منافقه وكاذبه
وخائنه للبلد .. وعشان لا اظلم المجلس الحاجه الوحيده الكويسه اللي عملها انه لم يطلق علي الشعب الرصاص اثناء ثورة 25 وفتح لنا المراكز الطبيه ووفر لنا اشياء بسيطه ولكن هذا لاشيء بجانب مطالب الشعب الجوهريه
اللي كانت هتنقل البلد من دمارها وخرابها الي احيائها
مجده
اقتصاد ايه اقتصادنا اكلوا الحرميه وضاع من زمان مش لسه هيضيع اقتصادنا تحت ايدي الحرميه اللي في البلد اللي سابين الشعب يموت وحاله يسؤ من اسوء الي اسوء وعمالين يتفرجوا علي الشعب وهو بيموت وليس لهم غير ان يتشدقوا بالكلام وينفوا التهم عن انفسهم وهما اتعرفوا المنافقين وفلول النظام في كل مكان وفي اي موقع وواضحين وضوح الشمس
مجده
يا ريت بالفعل نعرف ربنا علي حق ونتكلم لصالح الشعب وليس لمصالحنا الشخصيه . . كثرة النفاق والكذب هو دمر هذا البلد
حسبي الله ونعم الوكيل
مش عارف تعليقى ليه منزلش , يارب يكون الناس مشغولين , ربنا يكون فى العون !!!

على العموم , طلما لم اصبح عضو فعال , فربنا معايه , ومع مصر , من الكلام اللى امامى وانشاء الله يكون مع البلد !!

ولله وحده الحكم , يارب بكلمة كن فيكون بدل الظلام بالنور يانور السموات والارض اكرمنا بنور نشوف الطريق ويهدينا السبيل يارب .
بديعه أحمد على
انا مع اللى يطالب بحريه و عداله و كرامه للشعب المصرى
التحرير هو صوت مصر و شعب مصر الواعى الحر الشريف
بأماره ان كل الاحزاب و القوى السياسيه و الازهر معاهم
تحيا الثوره و منتصره بأذن الله تعالى
بديعه أحمد على
المنظر ده بيفكرنى بثوار اليمن اللى واخدين اليمن من اولها لاخرها و شويه مؤيدى صالح اللى فرحان بيهم
و بثوار ليبيا و مؤيدى القذافى
فى النهايه
الثوره منصوره ان شاء الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
العباسية طبعا
لان عصام شرف كان اختيار التحرير وبعدين قالوا لا مش عيال هما اللي يمشونا
عبد الرحمن 2011

انا مش عارف انا مع مين بس اللي اعرفه اني ضد اي حاجه فيها خراب لمصر
وكمان علشان ما يحصلش في مصر زي ما حصل في باقي البلدان لازم نعرف ان مظاهرات العباسيه لتاييد المجلس العسكري فقط في البقاء الي نهاية الفتره المحدد والتي كنا جميعا نطال بها وهي تحديد موعد زمني لتسليم السلطه يعني ما فيش بينه وبين بتوع العباسيه خلاف كبير هم مش خونه ولا تابعين لاحنا اسفين ياريس

%u0632%u0627%u0626%u0631
ياريت نصبر شويه ونشوف الجنزورى هيعمل ايه فى المرحله دى والانتخابات ونصبر ونعرف ربنا ونتقى الله حرام عليكو احنا فى البيوت خايفين من بكره خايفين من كل حاجه ربنا يسترها علينا ياريت نتقى ربنا ونفهم بعض شويه ونفكر فى مستنا ومشت الاجيال اللى جيه حررررررررررررررررررررررام بقه بجد انا عندى 18 سنه وبنت ياريت تحسوا بينا وكفايه مظاهرات خلى البلد تمشى والانتاج يستمر
%u0632%u0627%u0626%u0631
قعد الاعلام 30 سنة يطبل لمبارك ودلوقتى بقاله 11 شهر يطبل ويزرغد وناقس يلبس بدلة رقص عشان بتوع التحرير ارحمونا بقى انتم ناس مغرر بيكم والله وصعبانين على بس صعبانة على البلد اكتر ارجو من كل ام وكل اب يلم عياله وكفاية كدة مع اننى متاكد انه محدش هيقدر لان الادب الله يرحمه ابو مازن
مجده
اللهم انصر الثوار في التحرير وفي كل مكان يا رب العالمين الثوار عندهم حق في كل شيء والذي قام بالثوره هو حاميها ان شاء الله كفاينا ظلم وقتل عايزين تعملوا ايه تاني في البلد يا ظلمه .. الشعب جاب آخره حسبي الله ونعم الوكيل فيكم .. يا رب اللهم انصر الثوار والشعب بفضلك العظيم هذه هي ثورتك يا رب علي كل ظالم في مصر اللهم اكمل ثورتنا بعدلك وكرمك يا اكرم من سؤل اني ادعوك .. الواحد . الذات .الواحد . اللهم لاتخذل ثورتك التي اردها
لنا ولاهل مصر اللهم عجل بنصر الثوار في كل مكان في سوريا ومصر واليمن وباقي الدول العربيه فهم علي حق اللهم طهر هذه
البلاد من اجل اعلاء كلمتك واعلاء دين الحق وتطهير القدس الشريف اللهم ت من عبد فقير اليك اللهم ت لاجل
حبيبك ونبيك محمد صلي الله عليه وسلم آمين ان شاء الله ربنا
مجده
الثوره منصوره ان شاء الله منصورين يا شرفاء البلد ان شاء ... لو رفع العبد يديه الي الله لا يردها الله خائبه يا رب انت المنتصر بمشئتك
مجده
كلمة.. ت .. لا تظهر في موقعكم وظاهره في المواقع التي اعلق فيها لماذا تأكلون الحروف في موقكم
مجده
لو في عيب في مواقع التعليق عندكم صلحوها
مجده
لو المجلس نيته سليمه مكنش قال اعملوا استفتاء عشان بقائه في الحكم
ميدو التراس
اصبحت مصر قسمين تحرير وعباسية بعد ان كنا شعب واحد
اللهم كل من ارادوا بمصر سوءا فعليك بهم ...اللهم زلزل الارض من تحت اقدامهم واجعل الدائرة عليهم ....اللهم اجعل تد بيرهم تدميرهم ورد كيدهم في نحرهم ....اللهم اجعل مصر امانا ووحد شعبها وسائر بلاد المسلمين
حمدى محمد عوض
أنا مع المصريين
وربنا يحفظ مصر من كل سوء
وأتمنى من كل صاحب رأى أن لا يتعصب ويعقل الأمور
فكثيراً ما تعصبنا لأراء ثبت أنها خطأ بعد ذلك
جدة مصرية
أناااااااااا مع مصر

شكرا ايجى
%u0632%u0627%u0626%u0631
تحرير رير رير رير رير رير رير رير رير رير رير رير رير

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور : دعوات لمظاهره من اهالي العباسيه لدعم التحرير تحت اسم " العباسيه مش تكيه "
المسيحيات يقطعن طريق العباسيه للحصول على حق الطلاق