نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو و : جوجل إيرث توضح الفرق بين مظاهرة التحرير ومظاهرة العباسية

بسم الله الرحمن الرحيم

بالأمس فى يوم جمعة الفرصة الأخيرة أنقسم الشعب بالتحرير معارض للحكم العسكرى والشعب الأخر بالعباسية التى تؤيد المجلس العسكرى
حيث أظهرت اليوم جوجل أرث عن طريق الأقمار الصناعية كمية من فى التحرير وكمية من فى العباسية وبالطبع ظهرت من فى التحرير أكثر بكثير بمن فى العباسية
وتداولت هذه بشكل كبير اليوم على مواقع التواصل الأجتماعى
شاهد ماذا فعلت شركه googleاليوم واعداد من فى ميدان التحرير الرهيبه وشاهد الاعداد فى العباسيه

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو و : جوجل إيرث توضح الفرق بين مظاهرة التحرير ومظاهرة العباسية" نشر بواسطة: بتاريخ:
khaled118
الصور مضلله لأنها أظهرت ميدان التحرير مضافا أيه الشوارع المحيطه به فى حين أظهر ميدان العباسيه بدون الشوارع المحيطه به مش أول شارع الخليفه المأمون وأول وأخر شارع رمسيس ....الخلاصه .. مضلله
كامل شرف
الفرق بين ميدان التحرير وميدان العباسية
جميع من كان فى ميدان التحرير مستعد ان يضحى بنفسة وروحة فداء لهذا البلد
لذا تجدة هو من يقدم الشهداء
اما ميدان العباسية ومن ة ميدان مصطفى محمود
فجميع من فية فى تفكيرهم مبداء واحد ايام المخلوع وحتى الان(اخترناك وبيعناك واحنا معاك لمشاء اللة)
ومستعدين بالتضحية باى من المصريين من ميدان التحرير لبقاء سيدهم فى السلطة
ولن تجد فيهم حتى جريح واحد لانهم الاتباع
hsh8292
اتقى الله يا اخ كامل اتقى الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
لو كانوا اللى في التحرير بيحبوا مصر كانو بنوا مع البانيين مش بس الكلام هو اللي عندهم
ISLAMAZ
هههههههههه
هما بس نسيوا يكملوا التظليل على نهر النيل على أساس انه الامتداد الطبيعى و جزء لا يتجزأ من التحرير و أكيد فيه على الأقل 4 مليون و لا 5 مليون متظاهر.............
3rbmall team
ميدان التحرير اكبر بكتير
وده دليل على توحد معظم اهداف الشعب
henototy
انا مش هعلق على
انا هقول اننى اثق ان هناك الكثير فى ميدان التحرير مخلصين بالفعل وايضا فى ميدان العباسبة
بس من الواضح فى رايئ انا الشخصى ان الكل يلعب ضد مصر بدون قصد وبتهور ملحوظ وديه نتيجة للاسف لمحاولات المقسدين فى ايجاد الاسباب والمبررات لكل من المظاهرتين فى اشعال مصر انها لصالح مصر وليس العكس
ليه كل ده هناك فاسدين فى الشرطة اكيد هتاك فاسدين فى الجيش اكيد هناك فاسدين فى الشعب اكيد
طب نعمل ايه هى ديه سنة الحياة ان يكون هناك مفسد وصالح دائما لابد من وجود طرفين للصراع لاظهار الحق
فلابد من العقلاء والمخلصين لربنا ووبلدهم ان يتحركوا مش بالمظاهرات لاء فى طرق كتير
من منا عنده شك ان يكون طنطاوى مع كل الاحترام له قد اخذ من كعكة مصر لان ديه سياسة مبارك لكن هو عمود الخيمة اللى فاضل اه معوج شوية بس اصبر لحد لما اجد عمود غيره وبعدين فى ديه لكن اشيله من غير ميكون معاى واحد غيره ايه اللى ممكن بحصل اكيد الخيمة هتقع على فيها والكل خاسر بسبب ايه ؟؟؟؟
متظارشريف من التجرير
ياستاز خالد نسيت تقول انى مستشفى الامراض النفسية كمان ولا هم كانو فى ميدان العباسية
Dera
خليكوا خونوا فى ميدان التحرير حتي يسيطر العسكري والايام بيننا وستندمون اشد الندم حيث لن ينفع لاندم ولابكاء ولن يرحمكم التاريخ
جدة مصرية
الفرق بين ميدان التحرير وميدان العباسية
جميع من كان فى ميدان التحرير مستعد ان يضحى بنفسة وروحة فداء لهذا البلد
لذا تجدة هو من يقدم الشهداء
اما ميدان العباسية ومن ة ميدان مصطفى محمود
فجميع من فية فى تفكيرهم مبداء واحد ايام المخلوع وحتى الان(اخترناك وبيعناك واحنا معاك لمشاء اللة)
ومستعدين بالتضحية باى من المصريين من ميدان التحرير لبقاء سيدهم فى السلطة
ولن تجد فيهم حتى جريح واحد لانهم الاتباع
تصور تحليلك فعلا مضبوط كامل
وانا كنت باتكلم معايا وبقولى اشمعنى الناس دى بالذات سليمة وبعافية وتهلل وترقص فقط

شكرا شيماء
جدة مصرية
ليه ابنى كامل يتقى الله

انا نفسى كنت متعجبة

انت ليه زعلان من كامل ومش بتوع روكسى والعباسية ابنى بتوع آسفين ياريس

احنا بنتحاور وممكن تقنعنا بوجهة نظرك
%u0632%u0627%u0626%u0631
العسكرى لن يترك الحكم افهموا بقى
هو حسنى فوضهم لية
عشان عارف انهم انصاره
حاولوا جاهدين ان يقضوا على الثورة الا ان التحرير كانت لهم بالمرصاد
اما بتوع العباسية فهم يخافون من الفوضى وليسوا خونة للثورة طبعا
مش فاهمين ال ليس الا
مجده
المجلس افكاره خبيثه هي ناس تعودت علي التخطيط .. عملت علي نظام فرق تـسـود
مجده
نظرة المستفيد اثناء المخلوع بلا مشاعر بالمره تجاه الثوار وميدان التحرير لانه اتعود علي انه ياخذ بلا رحمه ولا يعطي ومع ذلك ربنا مع الثوار لانها ثوره ربانيه ربنا اراد بها تطهير الانفس التي فسدت وان شاء الله هتكمل بفضل الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياجماعة كل الناس عارفة حجم التحرير ايه وميدان مصطفي محمود منا ليس ببعيد مانتو فاكرين احنا بتوع اسفين ياريس كانوا حاسين ان هما كتير برده لكن مش هية دي القضية المسألة مش خناقة اعداد انا عايز كل واحد من الناس يفكر ويحسبها بالورقة والقلم ويسال نفسه سؤال اللي مات ده لو كان اخويا او ابني كان هايبقي موقفي ايه ويسال نفسه ويعد انجازات المجلس العسكري في ال10 شهور اللي فاتوا لو لاقوا ان البلد راحت لقدام انا معاك ياريس من بكرة قصدي يامجلس ياعسكري ماهي مش فارقة كتير هو صحيح مش حسني مبارك كان القائد الاعلي للقوات المسلحة امال بيتحاكم في المحاكم المدنية ليه والباقي مدنين وبيتحاكموا عسكري مش حاجة تجنن بردهز اه انا نسيت ده المجلس هو راعي الشرعية في مصرزوسلملي علي العدالة ياريس قصدي يامجلس معلش اصل انا نساي
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل ظالم وفى كل انسان ينكر اى حقيقه
يارب احمى مصر من كل الفاسدين والطماعين والأكلين لحقوق الغير والناكرين للجميل والناكرين للحقيقه يارب اعطينى كل ماتمنيته وكل مااتمناه عاجله واجله يارب
atef amer
لماذا جوجل مهتم الى هذه الدرجة بالمقارنة بين ميدان التحرير وميدان العباسية افيقوا يا من تخافون على مصر اليس جوجل هذا مؤسسه اليهود ؟ وكذلك لماذا هذا المسمى محمود سعد الخبيث الذى يتقاضى فى عقده الجديد اثنى عشر مليون فى السنة يتابع ما يقوله جوجل . . . انا فقط اردت ان اوضح وجهة نظرى وانا استمع الى كل صوت يريد مصلحة مصر ولا يشعل الفتنة . . . اليس هذا الجيش هو من انحاز الى جانب الثورة فى 25 يناير واليس هو ايضا فى السابق لمن لا يعرف ايام احداث الامن المركزى عام 1986 وكانت البلد فى ايدى الجيش وكان يستطيع ان يستولى على البلد ولكنه سلمها الى المخلوع مرة اخرى وليته ما فعل وتاريخ الجيش يشهد بما قدمه لمصر طوال عمره ومازال
%u0632%u0627%u0626%u0631
المجلس العسكرى طلب الغاء المظاهرات التى تؤيد المجلس العسكرى وطلب منا حماية النشأت وبعدين ياريت جوجل صور باقى الناس اللى كانت بتحمى منشات البلد من اقسام ومدريات ومناطق حيوية خوفا عليها من بلطجية يناير
بديعه أحمد على
اللى فى العباسيه قائدهم و مجمعهم و منظمهم هو الادمن بتاع صفحه اسفين يا ريس على الفيس بوك
ولد متخلف عقليا و كل هدفه قله الادب
شفته امبارح فى الاون تى فى مع شاب من الثوار و شوفوا بقى الفرق فى الاخلاق و العقليه
بتاع العباسيه بيتكلم بغطرسه و قله ادب و لما سألته المذيعه عملت ايه لخدمه الشعب او الكادحين او الفقرا؟ طبعا و لا حاجه كل اللى بيعمله حملات توعيه للشعب علشان يقولوا اسفين يا ريس و علشان ما يعتصموش
لكن شباب الثوره بيدوروا على الناس اللى محتاجه علاج و اللى محتاد خدمات و يقدموهالهم و بتوسطوا لهم و يعلنوا قضاياهم و بيخدموا الشعب
حاجه تكسف المجلس العسكرى وشه فى الارض ان اللى بيدافعوا عنه من هذه النوعيات اللى (عباسيه بجد)
و انا متأكده ان المجلس العسكرى اول من يتجاهلهم لانهم منافقين و منفسنين و ليس لهم قضيه الا النفاق
و الخريطه دى لازم تنزل فى الاستفتاء لان هو ده الاستفتاء الحقيقى فى الشارع مش على النت تحت رحمه جيوش الداخليه و امن الدوله الالكترونى
و الثوره حتقول كلمتها و حتتسمع ان شاء الله
منصوره يا مصر و منصوره يا ثوره مصر
كامل شرف
شكرا لك يا اخى على التنبية لى بتقوى اللة
لكن استحلفك باللة
فى كل مرة تخرج مظاهرات ومليونية فى ميدان التحرير
الا ويقابلها مليونية ومظاهرات فى ميدان مصطفى محمود او العباسية
لاكن تجد الشرطة تفرق المتظاهرين فى التحرير بزعم انهم يعطلون عجلة الانتاج
ولا تجد شرطى واحد يفرق المتظاهرين فى ميدان العباسية
لماذا
هل لان عجلة الانتاج موجودة فى ميدان التحرير
طيب ما ينقلو عجلة الانتاج اى حتة ثانية
كامل شرف
ليه ابنى كامل يتقى الله

انا نفسى كنت متعجبة

انت ليه زعلان من كامل ومش بتوع روكسى والعباسية ابنى بتوع آسفين ياريس

احنا بنتحاور وممكن تقنعنا بوجهة نظرك
شكرا جزيلا جدتى الغالية
على المساندة
ولاكن بعض الاشخاص ما زالو مغيبين
ولا يعلمون ما يحاك للوطن من حولهم
ندعو اللة لهم بالهداية
%u0632%u0627%u0626%u0631
كامل شرف
اتقي الله. اتقي الله. اتقي الله. اتقو الله جميعا . مهو لازم جوجل تعمل كده لأن اهدافهم واضحة ومعروفة وكفاية ان فيها الحقير وائل غنيم. حسبنا الله ونعم الوكيل. حتى لو الى في العباسية الف واحد بس. يكفي انهم جميعا اشراف. يكفي انهم نزلو باحترامهم وعادو باحترامهم دون حدوث اى حالة شغب او بلطجة واحدة. وهم ليسوا وحدهم. هم يعبرون عن الاغلبية الموجودة في البيوت والتي لا تستطيع النزول. انا واحدة من الناس كان نفسي لو في القاهرة اقسم بالله كنت نزلت معاهم وكذلك اهلى واصدقائي وجميع من اعرفهم يؤيدوهم اما بتوع التحرير خلاص احتقرناهم تماما ودة رأي اغلب الشعب. والدليل انكو رافضين الاستفتاء لأن عارفين انكو هتكشفو وان اغلب الناس هتقول نعم للمجلس. كفاية بقا ضحك علينا. وبعدين العباسية اصغر من التحرير ودة شيء معروف طبعا يعنى هما كانو لقو مكان اكبر ومراحوش؟ ولا انتو بتقيسوها بالاماكن؟ ولو هنتكلم ع الكثرة روحو عدو عدد البلطجية الى في التحرير الاول واطفال المدارس والشباب العواطلية الى رايحين عشان يتفرجو ويعاكسو البنات بعدين ابقا اتكلم
henototy
يا شياب عيب اووووى اننا نقول تحرير وعباسية واللى فى التحرير يقول على العباسية متخلفين واللى فى العباسية يقولوا على اللى فى التحرير خونة كده البلد بتنقسم الى اقسام يعنى اللى الناس الفاسدة عاوزها احنا بنعمله بالضبط والله المنظر بيفكرنى بلبنان وبدايات الانقسام الرهيبة ياريت اللى فى التحرير يروحوا واللى فى العباسية يروحوا ونشوف حقوقنا بطريقة صح وشرعية وافكر الجميع وخاصة الاخت بديعة لما قلت انه لابد من الصبر علشان المرحلة تعدى وساعتها هنقدر نعدى ونحاسب كل اللى نهبوا البلد بما فيهم المشير نفسه بس نتعامل بذكاء مع الفترة ديه
حسبي الله ونعم الوكيل
بردوا دخلنا اسفين يازفت , وابناء المخلوع !!

مش عارف مين اللى كانوا فى العابسية ؟؟ ولا مين اللى حشدهم ؟؟

لكن حكاية انها تبقى تحرير ضد انصار مبارك , فيها ظلم لناس كتيرة !!!

ومش هتكلم على الناس اللى مش عجبها اللى بيحصل , وسكتين !!

لكن مثلا , الاخوان , مش موفقين المعتصمين , فهل هم فجاء اصبحوا من انصار مبارك ؟؟

فى ناس كتير مش راضية على اللى بيحصل , وبردوا معرفش مين اللى كانوا فى العباسية !!

ولكن تحويل الموضوع لتحرير وعباسية, مش حقيقى , وفيه ظلم لناس كتير !!

اعتقد لو استمر الحال على كده , فسيكون الانسب عمل استفتاء على ارض الواقع , والناس تحدد اى طريق ليهم !!!

يارب الكلام يوصل صح !!
ام بوسى
ماشاء الله على الاعضاء وعلى ردودهم بس انا ليا تعليق على كلام الاخ كامل شرف انا مقتنعة بكلام حضرتك جدا وفى النهاية كلنا مصريين وربنا يولى علينا الصالح مع انى مش مع بقاء المجلس العسكرى فى السلطة
%u0632%u0627%u0626%u0631
الفرق الوحيد والمنطقى بين الموجودين فى ميدان التحرير و الموجودين فى ميدان العباسية هو أن ميدان التحرير هم المتضررين من النظام القديم ومن استمرار بقاياه وميدانالعباسية هم المستفيدين من النظام القديم ومن استمرار بقاياه .
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعه اللى اللى ف العباسيه مش مؤيدى مبارك ولا حاجة انا عايز اقول حاجة واحده بس فوقو ليه بيحصل ف مصر الكلام ده دى ليبيا اللى اتحررت بالدم استقرت وكمان تونس مصر ليه لسه ؟! علشان مصر هى كل العرب ولو وقعت هيبقى كل العرب وقعو ..... انا عندى حل بسيط جدا ينهى الخلاف ده ...... صناديق الانتخابات اللى مختار سلفى ولا علمانى ولا ليبرالى يقول رايه ف الصندوق ......... وبالنسبه للمجلس صبرنا 30 سنه على حكم مبارك نصبر لحد معاد انتخابات الرئاسه ويا ريت نبقى هاديين علشان ميبقالهمش حجة ولو محصلش ساعتها هتنزل مليونيات مصر باكملها هتنزل شفتو سهله ازاى ؟؟؟؟؟؟؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
اتقو الله فى شعب مصر الغلابة اللى فى التحرير دول نصهم واخدين فلوس والنص التانى رايح يدور مين اللى بيدفع الفلوس البلطجية والصيع اللى بيتحرشو ببنات الناس هما اللى فى التحرير فعلا العدد قليل جدا فى العباسية بس كلهم ناس مخلصة بتحب مصر واوعدك بعد دى كلنا حنروح العباسية اذا كانت تتقاس بالشبر كلنا حنروح لكن فى رائئ تتقاس بالاخلاص والنوايا الصافية وعيب عليك لما تقول اسفين يا زفت الراجل ده اد جدك ولا كلنا بقينا بلطجية والمشكلة لو واحد زيك مات فى التحرير بيقولو عليه شهيد واضحكى يا ثورة بلا خيبة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو و : سيدة تطلق الرصاص فى ميدان التحرير
موجز اخبار مصر السبت 25/6/2011-هجرة غير شرعية-مظاهرة تجار الطيور و السفارة الاسبانية-تعويض التحرش
بالفيديو: مظاهرة مضحكة جدا بميدان التحرير