نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو ...اتهام حزب الحرية والعدالة بتزوير الانتخابات وتزوير الفرز....وتحرير محاضر بذلك

صابر سعيد " مواطن مصري من شرق القاهرة يظهر في الفيديو القادم بعد ذهابة الي مقر جريدة الوفد ومعة الاف استمارات التصويت التي تحمل تصويتا لصالح حزب لوفد وزعم ان هذة الاوراق تم ضبطها مع شباب منتمين الي تيارت اسلامية بمنطقة جبلية بالقرب من مدرسة هدي شعرواي والتي تم الفرز بها ولا نعلم مدي مصدقية هذا الرجل حيث اكد علي كتباتة هو ومجموعة كبيرة من الشباب للعديد من المحاضر يتهم فيها حزب الحرية والعدالة بنتهاكة لشرعية ونزاهة الانتخابات تلك المحاضر التي تحمل الارقام 2346 /2011و2321 /2011 إدارى قسم النهض و 15 محضر اخرين أرقام 2215 / 2011 و2236 /2011 إدارى المطرية والمفاجاة التي فجرها سعيد تاكيدة علي دخول 1000 شخص الي لجان الفرز ومنع مندوبين اخرين لاحزاب اخري من دخول اللجان
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو ...اتهام حزب الحرية والعدالة بتزوير الانتخابات وتزوير الفرز....وتحرير محاضر بذلك" نشر بواسطة: بتاريخ:
mero show
علمو على دا عشان تدخلو الجنه ههههههههههههه يا شيخ اتنيل ... وشباب الاخوان كمان هما اللى بيفرزو ما شاء الله
والموظف كمان طلع اخوان .. ما انت خليت البلد كلها اخوان اهو .. على فكره بقى انزه ناس فى المجتمع الاخوان .. ولا عمر الاخوان ولا كمان السلف عمرهم ما يزورو مع انى متعارض مع السلف فى الانتخابات بس الاخوان والسلف عمرهم ما يعملوا اى تزوير
mero show
يوه يوه يوه يوه دا كمان قال حزب النور هههههههههههههههه يا عم اتنيل بقى واسكت
الدكتوررامي
شكلو حافظ الكلام بشكل كبير ,,,,
احمدشعبان رجب
كل شىء مباح للاخوان محرم على المدنيين
مصراوي بالامارات
ههههههههههههه

بدأت المعركه على الاسلامين

الناس قالت كلمتها خلاص اتنيلوا

مصر بقت اسلاميه ان شاء الله

شاء من شاء وأبا من أبا

تسلم الايادي
بديعه أحمد على
لو فى نزاهه فى الانتخابات
لو فى نزاهه فى القضاء
لو فى نزاهه فى المجلس
لو فى نزاهه فى مصر
كل المحاضر دى و المخالفات دى تؤخذ بعين الاعتبار و بجديه و مش بس غرامه لكن شطب ان شاء الله
و ربنا حيظهر الحق كمان و كمان
ده وعد من الله و سيحق الله وعده
و لسه الانتخابات فى اولها
و النصر لله و للحق ان شاء الله
عبد الرحمن 2011

علمو على دا علشان تدخلو الجنه هههههههههههههه يا اخي حرام عليك كفايه حقد بئ
يعني هو الشعب بطيخه للدرجه دي . انت بتتكلم عن شعب احدث اعظم ثورة في التاريخ .
اسلاميه - اسلاميه - اسلاميه باذن الله

%u0632%u0627%u0626%u0631
اكيد طبعا الاخوان عمرهم ما يعملوا كده وان شاء اللــــــــــــــه مصـــــــــــــــــــــــر حتبقي اسلاميه
henototy
انا شايف اننا تخلصنا من مبارك واستخدامه الدائم للاخوان كقزاعة والان مجموعة من الناس والاعلاميين والاحزاب الكرتونية تستخدم ايضا نفس الفزاعة وكمان معاهم السلفين نقطة ومن اول السطر
يبقا كده مبارك كان صح واللى خلعوه كانوا غلط لانه دايما كان بيحذركم من الوحشين الاحوان والسلفين يبقا بتوع اسفين ياريس صح وكل الشعب كان غلط
ايه رايكم فى الكلام ده بقا
بديعه أحمد على

علمو على دا علشان تدخلو الجنه هههههههههههههه يا اخي حرام عليك كفايه حقد بئ
يعني هو الشعب بطيخه للدرجه دي . انت بتتكلم عن شعب احدث اعظم ثورة في التاريخ .
اسلاميه - اسلاميه - اسلاميه باذن الله

مش ده اللى حصل يا عبد الرحمن فى الاستفتاء و الا ناسى؟
اللى يقول نعم يخش الجنه و عايز الاستقرار للبلد و لمصلحه مصر
و اللى يقول لا يبقى فى النار و مش عايز استقرار و لا مصلحه مصر
و النتيجه طبعا الناس كلها عايزه تخش الجنه
و شفت شعار الكتله المصريه اللى مكتوب عليه الكتله الصليبيه و تحت منها لا تنتخب هذا الشعار علشان دينك و بلدك؟ طبعا ما شفتوش
و طول ما عندنا نسبه فقر و جهل عاليه مع شعب متدين و عايز يخش الجنه مش مهم باى طريقه و وطنى عاير مصلحه بلده و ناس بتلعب على الاثنين دول يبقى لازم نفكر كوبس قوى احنا بنحط صوتنا فين
لان زى ما شربنا الاستفتاء و المجلس عمل عكس نعم و لا
حنشرب الانتخابات
و ربنا يسترها علينا
عبد الرحمن 2011
و شفت شعار الكتله المصريه اللى مكتوب عليه الكتله الصليبيه و تحت منها لا تنتخب هذا الشعار علشان دينك و بلدك؟ طبعا ما شفتوش
و طول ما عندنا نسبه فقر و جهل عاليه مع شعب متدين و عايز يخش الجنه مش مهم باى طريقه و وطنى عاير مصلحه بلده و ناس بتلعب على الاثنين دول يبقى لازم نفكر كوبس قوى احنا بنحط صوتنا فين
حنشرب الانتخابات
و ربنا يسترها علينا

لا طبعا مش هو دا اللي حصل في الاستفتاء يا استاذه بديعة
صحيح كان فيه توعية وكان الهدف منها واضح وهي الحفاظ على الماده الثانيه والتصدي للعلمانيه لكن مش لدرجة تخش الجنه وتخش النار يعني .
ولو كان الشعب سازج لدرجه انه يستجيب لاي احد او اي مقوله يبقى شعب يستاهل بقئ ويتحمل نتيجة جهله . انما انا ما اعتقدش ان في مصر في حد كده او سازج لهذه الدرجه

%u0632%u0627%u0626%u0631
قلتوا على مبارك والعدلى زوروا الانتخابات اللى فاتت دلوقتى بتقولوا الاخوان المهم يكون فى حد مزور وبس ربنا يريحنا منكم بقى زهقتونا
om masreya

om masreya
على فكرة اغلب الدعاية اللي بتبط الكتلة بالكنيسة كانت على النت
يعني مش متاحة لغير المتعلمين
و مفترض اللي بيدخل على النت قادر على التمييز و البحث عن المعلومة
ابويوسف الهندى
الشعب يبحث عن هويته فدعوا الشعب يقرر مصيره
amira87
حنشرب الانتخابات
و ربنا يسترها علينا
قبل الانتخابات كانت حمله التشويه للتيار الاسلامى كبيره جدا ومع ذلك الناس شافت الشعب عايز ايه
فمن اهم واول اسس الديمقراطيه اننا ما نكذبش اراده شعب لصالح فئه معينه ونتهم الحاصلين على اصوات الشعب بطرق شرعيه وبشهاده مصر كلها نتهمهم بالتزوير علشان بس النتيجه مش على هوانا
لازم كل الناس تعترف ان الشعب المصرى شعب متدين بطبعه وانه رافض تماما العلمانيه اللى بمعنى اصح الخلاعه وقله التربيه والاخلاق
مرفووووووووووض تماما فى مصر
وخير مثال شوفوا فيديو عمرو حمزاوى مع عمرو اديب وشوفه بيطالب بأيه بالنسبه للزواج؟؟؟!!!

وعلى فكره يا استاذه بديعه هصحح لك معلومه مع احترامى لحضرتك الزى الاسلامه اسمه إسدال ونقاب مش سيدال ومنقاب
ام بوسى
دا مش اكتر من حرب قذرة ضد الاسلاميين والشعب يريد ان يختار هويتة ودا كان واضح من نتائح المرحلة الاولى
salma2172008
ارحمونا بقى من الكذب و الافتراء ده على الاخوان و التيار الاسلامى ...و كفايه سفه.. الشعب واع و فاهم و مش محتاج وصاية من حد ...فيه حملة سافرة و مكشوفة جدا من كل مذيعى و مذيعات التوك شو و باين عليهم الكبسة اللى اتكبسوها من نتائج المرحلة الاولى و على كل حال لسان حال التيار االاسلامى يقول لهم:: يخاطبنى السفيه بكل قبح فاكره ان اكون له مجيبا يزيد سفاهة فازيد حلما كعود زاده الاحراق طيبا .................
salma2172008
ارجو مشاهدة فيديو ساويرس فى قناة الحرة الامريكية و ماذا قال عن التيار الاسلامى الذي يمثل اغلبية شعب مصر
jasmin joussief
لا بقي دى تلكيكة عشان يشككوا في الانتخابات ويدخلوا في اعادة
كفاية بقي حرام عليكم خنقتونا خلينا نعدى المرحلة دى على خير ولا صعبان عليكم الاخوان اللى كانوا فى المعتقلات يمسكوا البلد ........الاخوان هم اولى ناس بالبلد دى والشعب قال كلمته ومصر اسلامية باذن الله .
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته .. ان شاء الله اسلامية اسلامية مع الاحتفاظ والمحافظة على حقوق الغير ... ربنا يعينك ويقدرك يا عبد الرحمن يا اخى على الرد على الاخت بديعة زى ما قدرك انت وشمس وآسر المتولى على صاحب حوستى بتاع آسفين يا معلم .. وسلمولى على باقى التيارات الهوائية اللولبية بتاعة حقوق الشواذ وزواج المثيل و كفاية كده ... حسبنا الله ونعم الوكيل ...
%u0628%u0648%u0633%u064A
انا مسلمة وموحدة باللة لا الة الا اللة محمد رسول اللة بس انا مش عايزة ولادولة عسكرية ولادولة اسلامية انا عايزة دولة مدنية لاني الاخوان دول اكبر ناس حرامية وعملة لامريكا وخونا وهتكتشفو دة بعدين بعد فوات الاوان
%u0632%u0627%u0626%u0631
الكلام ده كله غلط فيغلط و هو مجرد تشويه لصوره الاسلاميين الاخوان والسلفيين اكبر من هذا فهم يرفضوا التزوير حتي لصالحهم فهم شرفاء حقا والحاقدين امثال بديعه هماللذين يؤيدوا هذا التشويه اتقي الله يا بديعه واكتبي كلمه حق تشهد لكي لا عليكي وارجو ان تعلني هويتك بصراحه
مصراوي بالامارات
والله بديعه دي هتججنني خلاص عايزه تنشر سمومها العلمانيه هنا

متعرفش ان الشعب فاق خلاص عايزه ناس متخلفه زي ساويرس وحمزاوي

علشان تاخد راحتها وتعمل اللي هي عايزاه

شوفي حمزاوي عايز يعمل ايه مؤيد الشواذ وساويرس بيطالب بتدخل غربي سري

ربنا ادانا مخ نفكر بيه

لقد اعزنا الله بالاسلام فاذا ابتغينا العزة بغيره اذلنا الله

واتقي الله في نفسك وارحمينا من سمومك

حسبنا الله ونعم الوكيل
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا كان نفسي المنهج الاسلامي هو اللي يسود البلاد لاكن بعد هذا الفديو وفديوهات اخرى
حرااااااااااااااااام ادي صوتي لاحد لا سلف اللي هما مش سلف لان معنى الكلمه نفسه خساره فيهم
ولا اخوان لان معروف تارخهم عباره عن ايه
.....وأرجو من الله ان يقيم المنهج الاسلامي في مصر على ايدي أناس يعرفو ما معنى الدين الاسلامي
وأيضا دم الشهيد أللي اتبدل بميه سقعه معفنه بتجري في عورقهم
بدال مايدافع عنه رايح يزور الانتخابات أللي هي اساسا ملهاش اي شريعه
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اتفق معاك فى كل كلمه استاذ مصراوى بالامارات كلامك مظبوط وربنا يهدى
بديعه أحمد على

لا طبعا مش هو دا اللي حصل في الاستفتاء يا استاذه بديعة
صحيح كان فيه توعية وكان الهدف منها واضح وهي الحفاظ على الماده الثانيه والتصدي للعلمانيه لكن مش لدرجة تخش الجنه وتخش النار يعني .
ولو كان الشعب سازج لدرجه انه يستجيب لاي احد او اي مقوله يبقى شعب يستاهل بقئ ويتحمل نتيجة جهله . انما انا ما اعتقدش ان في مصر في حد كده او سازج لهذه الدرجه

يا عبد الرحمن يابنى
الاخوان فى الستينات كانوا بيعادوا كل من ينادى بالديمقراطيه و بيقولوا و العياذ بالله ده كفر و ده تاريخ مش من عندى الكلام ده
دلوقت الاخوان مع الديمقراطيه

الثوره نادت بالحريه و العداله و عملوا حزب سموه الحريه و العداله (و لاحظ كلمه الحريه بالمطلق يعنى بالالف لام) مع ان ده كان مخالف لتفكيرهم و الليبراليه هى الحريه المطلقه اللى بيقولوا عليها حرام بس كلمه حريه لو طلعت من ليبرالى يبقى حرام و لو كانت شعار الاخوان تبقى حلال

ما علينا .. ايوه فى ناس بسيطه و طيبه و ساذجه و جاهله و كل اللى هى عايزاه مصلحه مصر و عايزه كمان ترضى ربنا و تدخل الجنه و دول اللى بيلعبوا عليهم دايما و النظام طول عمره حريص على بقاء نسبتهم عاليه فلا تقدم فى العلم و لا فى محاربه لفقر او جهل

تانى الاخوان استغلهم عبد الناصر ثم كسرهم و استغلهم السادات ثم كسرهم و استغلهم مبارك كفزاعه ثم كسرهم و طلعت الثوره لتحتضنهم و تعطى كل المصرين حقوقهم بما فيهم الاخوان و السلف فاصبح لهم احزابا و رأيا و صوتا و لكنهم انقلبوا على الثوره و استمروا فى مسلسل الوقوع فى نفس الاغلاط التاريخيه اليوم يستغلهم المشير و حيكسرهم لو لم يلحقوا نفسهم المره دى و يعملو فعلا لمصلحه الناس مش لمصلحتهم الخاصه و مش شعارات و كلام و محاربه و ضرب تحت الحزام لثوره و الثوار و كل من هو على اختلاف معهم لا يحق لهم ان يقصوا الغير لان احدا لا يريد ان يقصيهم

الاستفتاء اتعمل فيه اللى اتعمل و المجلس لا مشى مع لا و لا نعم و عمل اللى فى دماغه و تانى يوم طلع يحيى الجمل يتكلم عن الماده التانيه و الكل لبس فى الحيط اللى قال لا و اللى قال نعم لان الاثنين عايزين الماده الثانيه يعنى الاستفتاء كان فاكس بالثلاثه

الانتخابات برضه لغايه دلوقت برغم كل المخالفات و الجرائم مرسومه لصالح مباك و المشير و من يحالفهم و واضح انه ليس لهم من مخرج الا استخدام الفزاعه القديمه بتاعتهم (الاخوان "الجماعه المحذوره" و القليل من جماعات السلف "الارهابين" اللى من صنع امن الدوله)

يعنى بقى انت يا شعب يا خاين يا للى مش مقدر انا عملت معاكم ايه مش عاجبكم حكمى انا مبارك العظيم؟ طب خلى بقى امن الدوله تسلط عليكم دول يحكموكم علشان يرجعوكم لعصر الجاهليه الاولى
(دى الفزاعه اللى هم كانوا بيستخدموها لامريكا و اوربا دلوقتى للشعب المصرى)

و أأكد له انهم لن يفزعوا الشعب و لو الاخوان و السلفين اذكياء يرموا انفسهم فى احضان الشعب المفتوحه لهم على مصراعيها و ينقلبوا على العسكر و امن الدوله و من كان يلقيهم فى غياهب السجون و يستخدمهم لمصالحه .. لو اذكياء يحكموا عقولهم و يعملوا لصالح الشعب مش مبارك و المشير و دى فرصتهم التاريخيه

و لكن للاسف شايفه فى المشهد مسانده من الاخوان للمجلس (برضه) برغم اعتراض شباب الاخوان على سلوكهم و غلطاتهم المكرره و السلفين فى ديل الاخوان يا يحاربوهم يا الاخوان تسيب لهم كام كرسى

حرب بين الخير والشر و هناك ادوات (النظام الفاسد متمثل فى مبارك المشير) الخير هو الشعب المصرى المطلوم على مر العصور و الادوات كتيره قوى فيها ادوات لا يمكن ان تحيد الا بالاقصاء (زى الفلول و امن الدوله و الشرطه الفاسده منها و البلطجيه و الفاسد من الجيش "قليل قوى" و الفزاعات التاريخيه للشعب و العالم)

ارجو ان يخرج الاخوان و السلف من دائره المعادله المنحازه لخراب مصر و ان يدخلوا فى دائره الشعب و سيحتضنهم الشعب كله و سينصهروا فيه و ينصهر فيهم و كلنا عايزين اللى يحميننا و يحقق مطالبنا المشروعه مش اللى يستغل مطالبنا كوبرى يعدى عليه العسكر و مبارك للحكم من جديد
اسفه على الاطاله و كلنها وجهه نظر حبيت اوضحها
بديعه أحمد على

قبل الانتخابات كانت حمله التشويه للتيار الاسلامى كبيره جدا ومع ذلك الناس شافت الشعب عايز ايه
فمن اهم واول اسس الديمقراطيه اننا ما نكذبش اراده شعب لصالح فئه معينه ونتهم الحاصلين على اصوات الشعب بطرق شرعيه وبشهاده مصر كلها نتهمهم بالتزوير علشان بس النتيجه مش على هوانا
لازم كل الناس تعترف ان الشعب المصرى شعب متدين بطبعه وانه رافض تماما العلمانيه اللى بمعنى اصح الخلاعه وقله التربيه والاخلاق
مرفووووووووووض تماما فى مصر
وخير مثال شوفوا فيديو عمرو حمزاوى مع عمرو اديب وشوفه بيطالب بأيه بالنسبه للزواج؟؟؟!!!

وعلى فكره يا استاذه بديعه هصحح لك معلومه مع احترامى لحضرتك الزى الاسلامه اسمه إسدال ونقاب مش سيدال ومنقاب
اشكرك بنتى اميره على التصحيح الاملائى لانه مهم جداااااااااااا
و اشكركم على تحويل الانتخابات لحرب طائفيه و هى مش كده خالص
و لو كان فى حد حريص على حرب طائفيه و فتنه بين الشعب حيكون مبارك و اعوانه
و الشعب اتلهى فى الانتخابات و مش عارف مبارك راح فين دلوقتى
حمله التشويه على الكل يا حبيبتى شغاله الله ينور على الاسلام و على المسيحيه و على الثوره و الثوار و على الشعب كله (هناك من يصف الشعب بانه غير مؤهل و جاهل و يستاهل كذا و كذا)
ليه ما نصحاش و نحط ايدنا فى ايد بعض؟
و يكون هدفنا موحد هو مصلحه مصر و مصلحه شعب مصر؟
و نحترم كل الاراء ؟ كلنا عايزين مصلحه مصر عايزين علم و عمار و حضاره و رقى و عيش كريم و عداله اجتماعيه و كرامه لكل المصرين و تحسين صوره مصر من الداخل و الخارج و الاقتصاد و السياسه الخارجيه و الداخليه و القوانين و قائمه طويله عريضه
مش مهم مين اللى يحقق كل ده المهم انه يحققه
ما حدش بيتكلم فى كل ده و اصبح كلامنا كله على انه اسمه سدال و الا اسدال و الا نقاب و الا منقاب؟
شكرا مره اخرى (بس ده مش جوهر الاسلام)
ربنا يهدينا جميعا لما فيه خير البلاد والعباد

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
رد الحرية والعدالة على تصريحات وزير الخارجية بمواعيد الانتخابات
ب صفحة الحرية والعدالة تنشر فزورة على صلة قرابة بين عمرو موسى وامين لجنة الانتخابات الرئاسية
ساهد بالفيديو فى اول ظهور له احمد عز : ليس لى صله بتزوير الانتخابات ولن أعتذر عن أى شئ