نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

صاعقة. اسرائيل دبرت حرق المجمع العلمي لإخفاء وثائق تثبت حق الفلسطينيين

حرق المجمع العلمي مدبر لصالح اسرائيل لاخفاء وثائق هامة تثبت حق الفلسطينيين في أرضهم

اعلنت جبهة ثوار الاعلام التي ينتسب اليها عدد كبير من العاملين في مجال الاعلام في ماسبيرو انهم حصلوا علي ادلة مؤكدة تثبت ان واقعة حرق مبني المجمع العلمي كان حادثا مدبرا لصالح اسرائيل حتي يتم اخفاء وثائق تاريخية مهمة تثبت حق الاخوة الفلسطينيين في ارضهم التي احتلها العدو الصهيوني ,

كما اكدوا ان حادث حرق المجمع العلمي قد جاء قبل يومين فقط من موعد انعقاد مؤتمر المصالحة الفلسطينية يوم 22 ديسمبر, حيث ان هذا المؤتمر كان متوقعا ان يستخدم بعض هذه الوثائق لنشر الحقيقة التاريخية امام العالم كله وفضح اسرائيل,

وقد صرح اعضاء من داخل جبهة ثوار الاعلام انه قد تمت سرقة الكثير من الوثائق التاريخية المهمة قبل حرق مبني المجمع العلمي ثم تمت عملية حرقه لاخفاء السرقة وذلك تحت مرأي ومسمع المسئولين المصريين.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المصدر : صحيفة المشهد

المقال "صاعقة. اسرائيل دبرت حرق المجمع العلمي لإخفاء وثائق تثبت حق الفلسطينيين" نشر بواسطة: بتاريخ:
زهير ابراهيم
اقسم بالله اني فكرت بهذا
خصوصا بعد ان علمت ان الخرائط الذي اثبت ان طابة هي مصرية
وسمعت ان كل الوثائق والخرائط التي تثبت كل حقائق الارض
لذا لااستبعد هذا فعلا وواقعا
كامل شرف
اتمنى اثبات ذالك
مما سيتيح لمصر الحق فى انهاء اتفاقية السلام كامب ديفد
بلا رجعة والمطالبة بالتعويض
زهير ابراهيم
اتمنى اثبات ذالك
مما سيتيح لمصر الحق فى انهاء اتفاقية السلام كامب ديفد
بلا رجعة والمطالبة بالتعويض
للاسف الغاء اتفاقية كامب ديفيد من الصعب الغائها
لان الاتفاقية اوجبت للولايات المتحدة نفسها بالقيام بمساعدة اسرائيل علنا بحرب على مصر
وهذا اسؤ بند وافقت عليه مصر
بالمناسبة هناك بنود كثيرة رفضها اعضاء الوفد المصري للمفاوضات ولكن انور السادت اجبرهم
على قبولها
وكل من شارك بالمفاوضات قال هذا
L!ON HE@RT
انا بقول كلام غير كدة خالص
الي حرق المجمع هو المجلس العسكري علشان الناس تقول شوفوا بتوع التحرير بيعملوا ايه
زهير ابراهيم
الي حرق المجمع هو المجلس العسكري علشان الناس تقول شوفوا بتوع التحرير بيعملوا ايه
لا يا اخي ماتقولش الكلام ده
المجلس زفت اه
بس لدرجة انه يحرق مبنى زي ده
بديعه أحمد على
اللى فاكر حريق مجلس الشعب من كام سنه
حيقتكر منظر الطيارات الهيلوكابتر من الجيش اللى طلعت فى ساعتها علشان تطفى حريق مجلس الشعب
يعنى كان ممكن الجيش بطياره و الا اثنين يطفى الحريقه

و مبنى المطافى فى ضهر المجمع (الحيطه واحده) يعنى لو واحد خرم فى الحيطه اللى ناحيه المطافى و طلع خرطوم كان طفى الحريقه
المجمع اللى بيحتوى على كل هذا الكم من الوثائق الهامه و لا توضع فى باترينات زجاجيه مضاده للحريق و لا يكون فيه جهاز امن و لا جهاز مطافى تلقائى يبقى اللى حرقه هو اللى فى ايده قرار اطفاءه بس مش عايز

اللى منعوا فى ساعتها محاوله لحرق مجلس الشعب و محاوله تانيه لحرق المتحف المصرى كان ممكن يمنع حرق المجمع بس دى مدبره من المجلس و واضحه لكل من له عقل و بيفكر

بس لو كنا عرفنا مين اللى حرق دار الاوبرا يبقى حنعرف مين اللى بيسرق الاثار و بيعبث فى مقدرات مصر و بيحرق فى تاريخها العظيم

و بكره التاريخ حيفضح طنطاوى
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعب مصر العظيم
كامل شرف
انا لا اظن ذالك
ولكن ممكن ان يكون المجلس العسكرى على علم بالفاعل
وان سبب المماطلة فى تقديمة هو تورط المجلس فى امور اخرى لن يفصح عنها
الان طالما انة مازال فى السلطة
كامل شرف
للاسف الغاء اتفاقية كامب ديفيد من الصعب الغائها
لان الاتفاقية اوجبت للولايات المتحدة نفسها بالقيام بمساعدة اسرائيل علنا بحرب على مصر
وهذا اسؤ بند وافقت عليه مصر
بالمناسبة هناك بنود كثيرة رفضها اعضاء الوفد المصري للمفاوضات ولكن انور السادت اجبرهم
على قبولها
وكل من شارك بالمفاوضات قال هذا
انا اعتقد ان عند وصول الاخوان للحكم وصعود الاخوان فى تركيا فى تونس وليبيا والمغرب والاردن وسوريا وحركة حماس فى فلسطين
سيضمن عمل تحالف عربى اسلامى قوى
مما سيكون رادع لاى قوة مهما كانت قوتها ان تفكر فى الدخول فى حرب مع مصر
خصوصا وان تركيا بدات بالفعل بالتواصل مع الاخوان وايران بتجس النبض لهذا التحالف مع مصر
ولكن للاسف الاخوان لن يترشحوا او يرشحوا احد على رئاسة مصر
عبد الرحمن 2011

على راي حسن حسني في الباشا تلميذ لما قال انت متحفظ على بسيوني بسيوني فين يا عبقري في الاوضه دي في اوضه في الدور الارضي سقفها واطي لها شباك متر في متر على الشارع ستايرها حمره ههههههههههههههههههههه.
واحنا متحفظين على ثروه وتراث في مبنى قديم وسقفه خشب وولع في ساعه ودلوقتي جايين نقول اسرائيل و6 ابريل والبلطجيه والمندسين

كامل شرف
اللى فاكر حريق مجلس الشعب من كام سنه
حيقتكر منظر الطيارات الهيلوكابتر من الجيش اللى طلعت فى ساعتها علشان تطفى حريق مجلس الشعب
يعنى كان ممكن الجيش بطياره و الا اثنين يطفى الحريقه

و مبنى المطافى فى ضهر المجمع (الحيطه واحده) يعنى لو واحد خرم فى الحيطه اللى ناحيه المطافى و طلع خرطوم كان طفى الحريقه
المجمع اللى بيحتوى على كل هذا الكم من الوثائق الهامه و لا توضع فى باترينات زجاجيه مضاده للحريق و لا يكون فيه جهاز امن و لا جهاز مطافى تلقائى يبقى اللى حرقه هو اللى فى ايده قرار اطفاءه بس مش عايز

اللى منعوا فى ساعتها محاوله لحرق مجلس الشعب و محاوله تانيه لحرق المتحف المصرى كان ممكن يمنع حرق المجمع بس دى مدبره من المجلس و واضحه لكل من له عقل و بيفكر

بس لو كنا عرفنا مين اللى حرق دار الاوبرا يبقى حنعرف مين اللى بيسرق الاثار و بيعبث فى مقدرات مصر و بيحرق فى تاريخها العظيم

و بكره التاريخ حيفضح طنطاوى
فعلا هذا حدث
خرجت الطائرات من المطارات ووصلت الى المجلس فى نصف ساعة فقط
هذا ياكد على نظرية المؤامرة
من الداخل وان الطرف الثالث هى جهه سيادية حاكمة

زهير ابراهيم
انا لا اظن ذالك
ولكن ممكن ان يكون المجلس العسكرى على علم بالفاعل
وان سبب المماطلة فى تقديمة هو تورط المجلس فى امور اخرى لن يفصح عنها
الان طالما انة مازال فى السلطة
يا اخوان المجلس العسكري زفت وستين زفت
انما اتهامات من النوع ده مش ممكنه باي حال من الاحوال
هما زفت بادارة البلد وعمايلهم لكن مازالو مصرين ومش جيش محتل
المشكلة الخطيرة فيهم مايعرقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــوش يديرو المدنين
ومايعرفوش يديرو دولة
وبيلبخو
انما يحرقو ممتلكات البلد
حتى لو شفتهم قدامي مش هصدق
كامل شرف

على راي حسن حسني في الباشا تلميذ لما قال انت متحفظ على بسيوني بسيوني فين يا عبقري في الاوضه دي في اوضه في الدور الارضي سقفها واطي لها شباك متر في متر على الشارع ستايرها حمره ههههههههههههههههههههه.
واحنا متحفظين على ثروه وتراث في مبنى قديم وسقفه خشب وولع في ساعه ودلوقتي جايين نقول اسرائيل و6 ابريل والبلطجيه والمندسين

لما سالو مدير المجمع العلمى
لية المبنى مش مؤمن ضد الحريق
قال ان الفلوس اللى بتيجى من وزارة الثقافة على قد المرتبات بس
زهير ابراهيم
هو اصلا مبنى يحتوي المقتنيات دي ومبني من 200 سنة ده كلام برضو....!
دي المقتنيات من النوع ده اصلا زي ماقلت قبل كده تحط بخزاين حديد ويغلق عليه
مش تتحط بمبنى مبني من 200 سنة يعني خرابه
فساد البلد طوال السنين اللي فاتت هي اللي بتخلينا نخسر لغايه دلوقتي
كانو مشغولين بسرقة البلد
ومش هامهم كنوز البلد
عرفو يسرقو اللوحات من مواقع الاثار المصرية
خلو واحد تاجر زي حواس يشرف على الاثار
وعينو فلان وعلان عشان يسهل عليهم السرقة
انا عايز اعرف بتوع اسف ياريس
هل عندهم نخوة على بلدهم........................؟؟؟؟
خربو البلد الله يلعنهم دنيا واخره
%u0632%u0627%u0626%u0631
ادى اخر الفوضى والمليونيات والمندسين وسط الثوار الشرفاء ادى مصر بتخسر ثروات ليست ماديه وانما كنوز لا تعوض بمال العالم ولا يعرف قيمتها الا العلماء=جنااات
عبد الرحمن 2011

ههههههههههههههههههههههههه هم فين صحيح بتوع اسفين يا معلم مش باين لهم حس خالص يعني
ولا قالو الشعب وقع في الجيش ويارب يولعو في بعض وبعدين نظهر احنا ونجيب المعلم تاني ههههههههه

عبد الرحمن 2011
كانو مشغولين بسرقة البلد
ومش هامهم كنوز البلد

يعني هي جت على المجمع العلمي بس يا زهير
انت عاجبك يعني كل الوزارات والسفارات والمنشأت الحيويه في منطقة واحده ولما تولع حاجه . الدنيا كلها تولع هههههههههههه
تقول يا اخي ما فيش في القاهره غير منطقة التحرير ولا ما فيش في مصر غير القاهره
على فكره اهو دي بقى من اخطاء المعلم عبد الناصر محبوبك انت والجده مصريه وعمل تكدس في القاهره وخلا عددها نصف الدوله
انا سمعت انه عمل مصنع حديد وصلب في القاهره وكان بيشيل الخام من اسوان ههههههههههههه
لما جاء السادات عمل مصنع في اسوان هو المعلم كان ناوي يبيع الصعيد ولا ايه ههههههههههههه

بديعه أحمد على

ههههههههههههههههههههههههه هم فين صحيح بتوع اسفين يا معلم مش باين لهم حس خالص يعني
ولا قالو الشعب وقع في الجيش ويارب يولعو في بعض وبعدين نظهر احنا ونجيب المعلم تاني ههههههههه

ما تقلقش عليهم يا عبد الرحمن يابنى
كانو موجودين فى العباسيه امبارح و كانوا بيرقصوا على اغنيه عمرى ما سمعتها بتقول (انا لسه شارب ثلاثه استيللا) و الفيديو موجود على اليو تيوب
و حشدوا الناس و العمال اللى فى المصانع فى اتوبيسات المصانع بالاسامى عليها فى ميدان العباسيه
و مش بس اسفين يا ريس
كان برضه توفيق عكاشه و سبايدر و اعوانهم هناك
و الحزب اللى اتعمل علشان يرشح المشير للرئاسه كان هناك (المحامين الشجعان)
و ان شاء الله ربنا حينتقم من كل اللى بيرقصوا و بيغنوا (انا شارب ثلاثه ستيللا) على جثث الشهداء و المصابين و المسحولين و المهتوك عرضهم من المصرين و المصريات
عبد الرحمن 2011
ما تقلقش عليهم يا عبد الرحمن يابنى
كانو موجودين فى العباسيه امبارح و كانوا بيرقصوا على اغنيه عمرى ما سمعتها بتقول (انا لسه شارب ثلاثه استيللا) و الفيديو موجود على اليو تيوب
و حشدوا الناس و العمال اللى فى المصانع فى اتوبيسات المصانع بالاسامى عليها فى ميدان العباسيه
و مش بس اسفين يا ريس
كان برضه توفيق عكاشه و سبايدر و اعوانهم هناك
و الحزب اللى اتعمل علشان يرشح المشير للرئاسه كان هناك (المحامين الشجعان)
و ان شاء الله ربنا حينتقم من كل اللى بيرقصوا و بيغنوا (انا شارب ثلاثه ستيللا) على جثث الشهداء و المصابين و المسحولين و المهتوك عرضهم من المصرين و المصريات

ههههههههههههههههههه يعني لسا فيهم الروح وهيشربو ستيلا . ربنا موجود
اهو المعلم بتاعهم هيشرف في القفص تاني يوم الاربع ههههههههههههههه

عكاشه كان يوم الاثنين الماضي تقريبا بيتكلم بهدواء خالص وبيقول الناس بترسل له اميلات علشان يطلع العباسيه وهو بكل حكمه واتزان وهدواء كان بيرد عليهم ويقول ما فيش داعي يا جماعه للخرروج تاني . انا بصراحه كنت مستغرب من موقفه والهدواء اللي بيتكلم بيه والحكمه والعقل دا جاله من فين يا خويا وتاني يوم لقيته بيشد في شعره وبيقول يا اهل مصر يا شرفاء مصر يا رجال مصر انا منتظركم الجمعه في العباسيه هههههههههههههههههههه والغريبه ان بين اليوم والغد لم تستجد اي احداث تستدعي انه يغير رايه هههههههههههههههههههه قولت اه يا مجنون يا منافق

زهير ابراهيم

يعني هي جت على المجمع العلمي بس يا زهير
انت عاجبك يعني كل الوزارات والسفارات والمنشأت الحيويه في منطقة واحده ولما تولع حاجه . الدنيا كلها تولع هههههههههههه
تقول يا اخي ما فيش في القاهره غير منطقة التحرير ولا ما فيش في مصر غير القاهره
على فكره اهو دي بقى من اخطاء المعلم عبد الناصر محبوبك انت والجده مصريه وعمل تكدس في القاهره وخلا عددها نصف الدوله
انا سمعت انه عمل مصنع حديد وصلب في القاهره وكان بيشيل الخام من اسوان ههههههههههههه
لما جاء السادات عمل مصنع في اسوان هو المعلم كان ناوي يبيع الصعيد ولا ايه ههههههههههههه

ياعبدو ايه اللي جاب عبد الناصر بالموضوع ده
انت عارف ايام جمال عبد الناصر كان عدد نفوس مصر كم....؟
انت عارف كنت تمشي على الارصفه بكل شوارع القاهرة وتلاقيه فاضيه
اقولك حاجه في سنة 70 كنت راكب عربية تصدق بالله
خدنا من جامعة القاهرة لروكسي بمصر الجديدة بربع ساعة
البلد كانت فاضيه
انت بتتكلم عن حاجه عارف بقاله كم سنة
50 سنة
وتقولي جمال عبد الناصر
احنا بنتكلم عن الاسماء من غير ما ناخد بالنا من السنين
عبد الرحمن 2011
ياعبدو ايه اللي جاب عبد الناصر بالموضوع ده
انت عارف ايام جمال عبد الناصر كان عدد نفوس مصر كم....؟
انت عارف كنت تمشي على الارصفه بكل شوارع القاهرة وتلاقيه فاضيه
اقولك حاجه في سنة 70 كنت راكب عربية تصدق بالله
خدنا من جامعة القاهرة لروكسي بمصر الجديدة بربع ساعة
البلد كانت فاضيه
انت بتتكلم عن حاجه عارف بقاله كم سنة
50 سنة
وتقولي جمال عبد الناصر
احنا بنتكلم عن الاسماء من غير ما ناخد بالنا من السنين

يا عزيزي زهير ماهو لازم يكون فيه نظره مبعديه على راي اللمبي ههههههههههههههههههههه
واللي جاب عبد الناصر انا بس بضرب لك مثال للكوارس اللي بتحصل يعني مبنى يحتوي على تراث وثروات وقديم والسقف خشب
وخمسين وزاره وسفاره في مكان واحد وكل شويه الحق الهجوم على الداخليه لا الحق دا الهجوم على سفاره البطيخ وهكذا يعني دي كلها اخطاء ما فيش حد عالجها وبلاش من المظاهرات طب مش دا سبب التكدس اللي وصلت له القاهره. لكن من الصعب بعد كده انك تيجي تصلح بعد كده وتشتت الناس مع انه لابد من الاصلاح طبعا

بديعه أحمد على

ههههههههههههههههههه يعني لسا فيهم الروح وهيشربو ستيلا . ربنا موجود
اهو المعلم بتاعهم هيشرف في القفص تاني يوم الاربع ههههههههههههههه

عكاشه كان يوم الاثنين الماضي تقريبا بيتكلم بهدواء خالص وبيقول الناس بترسل له اميلات علشان يطلع العباسيه وهو بكل حكمه واتزان وهدواء كان بيرد عليهم ويقول ما فيش داعي يا جماعه للخرروج تاني . انا بصراحه كنت مستغرب من موقفه والهدواء اللي بيتكلم بيه والحكمه والعقل دا جاله من فين يا خويا وتاني يوم لقيته بيشد في شعره وبيقول يا اهل مصر يا شرفاء مصر يا رجال مصر انا منتظركم الجمعه في العباسيه هههههههههههههههههههه والغريبه ان بين اليوم والغد لم تستجد اي احداث تستدعي انه يغير رايه هههههههههههههههههههه قولت اه يا مجنون يا منافق

هههههههههههههههههههه
انا الحق عليا اللى اديتك تردد القناه هههههههههههه
علشان تتفرج على فلاح كفر الهنادوه ده و تضيع وقتك معاه
هههههههههههههههههه
عبد الرحمن 2011
هههههههههههههههههههه
انا الحق عليا اللى اديتك تردد القناه هههههههههههه
علشان تتفرج على فلاح كفر الهنادوه ده و تضيع وقتك معاه
هههههههههههههههههه

ههههههههههههههههههههه يلا معلش بقى شوية تغيير
وهو البرنامج بتاعه قصير شويه بصراحه هههههههههههههههه
دا بيبداء العشاء وينتهي الفجر وبيقول نظراً لضيق الوقت هههههههههههههههههه

بديعه أحمد على

ههههههههههههههههههههه يلا معلش بقى شوية تغيير
وهو البرنامج بتاعه قصير شويه بصراحه هههههههههههههههه
دا بيبداء العشاء وينتهي الفجر وبيقول نظراً لضيق الوقت هههههههههههههههههه

ههههههههههههههه
راجل فاضى و قاعد على البسطه و ما فيش وراه حاجه
لما نشوف اخرته ايه
هههههههههههه
منار الزائرة :)
طيب يا جماعة الخير لما الوثائق دى موجودة ما استخدموهاش من زمان ليه ؟
وبعدين مااعتقدش ان اسرائيل هترضخ لوثائق او اوراق لان ده مش من طباعهم ابدا على مر العصور
كانوا التزموا بالتوراه ومبقوش مجرمين بينضرب بهم المثل فى الاجرام والارهاب
كانو مشغولين بسرقة البلد
ومش هامهم كنوز البلد
اخر خبر سمعته عنهم انهم متهمين بتلقى اموال من دول خليجية بالملايين وده بعد ما وفد المحاميين الكويتين (دعاه الباطل والمدافعين عنه) دخلوا نفسهم فى الموضوع من بعدها الصراحة مسمعتش عنهم ولا منهم حاجة تانى
mero show
ربنا يستر ع البلد من كل سوء .....................
بديعه أحمد على
اخر خبر سمعته عنهم انهم متهمين بتلقى اموال من دول خليجية بالملايين وده بعد ما وفد المحاميين الكويتين (دعاه الباطل والمدافعين عنه) دخلوا نفسهم فى الموضوع من بعدها الصراحة مسمعتش عنهم ولا منهم حاجة تانى
بتوع اسفين يا مخلوع مشغولين دلوقتى فى تجهيز اتوبيسات و احشاد علشان محاكمه يوم الاربع اللى جاى و معاهم محامى الباطل لكن اللى ما سمعتش عنهم حاجه هم المحامين الكويتين اللى جم علشان يدافعوا عن الثوره و الثوار رجعهم المجلس مشكورا و قال لهم شكرا و خلى اللى بيدافعوا عن مبارك و الله اعلم مش عارفه دول رجعو ليه و اللى فضلوا محامى الشيطان

و قالو ان فى مفاجأت و حيستخدموا فيديوهات من احداث القصر العينى يستعينوا بها على تبرءه المخلوع مش فاهمه ايه بس واضح انهم حيقولوا انه كتكوت حنين ما قتلش و المشير المفروض يدخل القفص بداله
ربنا يستر على العموم هو و المشير واحد
و ربنا ينصر مصر و ثوره مصر و شعب مصر العظيم
بتوع اسفين يا مخلوع مشغولين دلوقتى فى تجهيز اتوبيسات و احشاد علشان محاكمه يوم الاربع اللى جاى و معاهم محامى الباطل لكن اللى ما سمعتش عنهم حاجه هم المحامين الكويتين اللى جم علشان يدافعوا عن الثوره و الثوار رجعهم المجلس مشكورا و قال لهم شكرا و خلى اللى بيدافعوا عن مبارك و الله اعلم مش عارفه دول رجعو ليه و اللى فضلوا محامى الشيطان

و قالو ان فى مفاجأت و حيستخدموا فيديوهات من احداث القصر العينى يستعينوا بها على تبرءه المخلوع مش فاهمه ايه بس واضح انهم حيقولوا انه كتكوت حنين ما قتلش و المشير المفروض يدخل القفص بداله
ربنا يستر على العموم هو و المشير واحد
و ربنا ينصر مصر و ثوره مصر و شعب مصر العظيم
الموضوع كبييييييييييييييييييير جد لان اللى القاضى والمتهم دلوقتى فى نفس الموقف ولو ادانوا المجرمين اللى فى السجن يبقى على جريمة هم بيعملوها واخطاء هم بيرتكبوها يبقى كانه اعتراف منهم والاعتراف سيد الادلة (وللاسف مش هو ده اللى هيحصل ومن اول ما المشير قال مجاتش اوامر بقتل المتظاهرين وانا قلت عليه العوض ومنه العوض فى الارواح اللى راحت والمصابيين )
وهيستخدموا الفديوهات علشان يقولوا ان ده الاسلوب المتعارف علسه لفض هذا النوع من المظاهرات وبالتالى هم ماعملوش غير الواجب مع المتظاهرين

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
رئيس المجمع العلمي لهيئة الإعجاز العلمي في القرآن الكريم يفجر مفاجأة : ناسا تعرف موعد ليلة القدر
فيديو خطير جدا يعرض لأول مرة.. من فوق مبنى المجمع العلمي قبل حرقه
صورة تبرأ المتظاهرين من حرق المجمع العلمي
خطير : كشفت إحدى الوثائق المحترقة من المجمع العلمى