نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

القضاء الاداري : ايقاف بث برنامج توفيق عكاشة على قناة الفراعين "برنامج مصر اليوم"

وقف بث برنامج توفيق عكاشة مصر اليوم على قناتة قناة الفراعين بحكم من المحكمة الادارية العليا حيث تم اصدار القرار اليوم في جلسة 14 يناير 2011

اقرت المحكمة الادارية العليا اليوم بوقف بث برنامج مصر اليوم الذي يقدمة الاعلامي توفيق عكاشة صاحب قناة الفراعين على قناتة , ويذكر انه كانت هناك قضية ضد توفيق عكاشة وقناتة بسبب تصريحاتة عبر هذا البرنامج والتي توصف بالجنون فمرة يهاجم سياسيين ونشطاء ويصفهم بالفاظ قذرة ومرة يتهكم على متصلين او ممن يرسلوا له الرسائل ومرة يقوم بسب رموز النظام السابق بالفاظ خارجة صريحة على الهواء مثلما فعل مع صفوت الشريف , بالرغم انه قبل يد صفوت الشريف اكثر من مرة ويعتبر من فلول النظام السابق ..

يذكر ان توفيق عكاشة اقيمت حولة القضية لما يقوم ببثة على شاشة برنامجة ومهاجمتة باسلوب غير لائق وصفة البعض بالسفاهة لكل من ينتقده او يتعارض مع افكارة ... الخ

رد فعل عكاشة

"هذه الأحكام لا تسرى على العاملين فى شركات القطاع الخاص، وأعلم جيدا أن من وراء هذا الحكم ليس المحامى الذى رفع الدعوى، ولكنه محمود سعد بينما هذا المحامى مجرد أداة، وأكد عكاشة أنه سيتغيب اليوم فقط عن تقديم برنامجه بسبب إعادة الانتخابات وليس لسبب آخر ثم أعود بمجرد انتهائها".

المقال "القضاء الاداري : ايقاف بث برنامج توفيق عكاشة على قناة الفراعين "برنامج مصر اليوم"" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
لماذا كل هذه المحاربات ضد الدكتور الوطنى توفيق عكاشه لأنه يكشف الفساد والمفسدين كان من باب اولى محاكمه العملاء من 6 ابريل او كما يقال لهم 6 ابليس وحركه كفايه وباقى الحركات وكان فين القضاء الادارى لماقامت الشيعيه بنت الرجل والمرأه الشيعيه نواره احمد نجم بسب الشيخ محمد حسان ولما قام العملاء بأخذ فلوس من امريكا واسرائيل لتدمير مصر والمصريين هو اللى يقول الحق فى البلد دى يتعاقب حرام عليكم يا ظلمه الدكتور توفيق ده وطنى من الدرجه الاولى واتحدى اى واحد يقول عكس ذلك رساله من مواطن غيور على بلده وبيحب مصر أوى أرحموا مصر شويه
%u0632%u0627%u0626%u0631
يستاهل لانه غير محترم وواجهه غير مشرفة للاعلامى الحر المصرى
حمادة السندباد
لا لوقف برنامج مصر اليوم لتوفيق عكاشة الراحل ده حقني بيقول الحقيقة ومين محمود سعد ده ورفع قضية ليه عليه علشان كشف الحقائق حسبى الله ونعمة الوكيل فيهم وربنا يوفق توفيق عكاشة فى انتخابات الاعادة فى دائرته
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا زعلانه جدا على الدكتور عكاشه وزعلانه اكتر انى هبطل ضحك هاهاهاهاهاهاها
%u0632%u0627%u0626%u0631
الاخوه اللي بيقولوا توفيق عكاشه وطني ياريت يقولوا لي ايه الاماره على كده ده راجل لكل العصور يعني بيتعامل مع الوطنيه المزعومه بمبدأ اللي يتجوز امي اقوله يا عمي ايام صفوت الشريف يبوس ليده ولما يمشي يتشتم الشريف اللي ابعد ما يكون عن الشرف بافظع الالفاظ انا كنت احترمه بجد لو كان انسان ثابت على مبدأه على العموم الراجل ده واخد اكتر من حجمه بكتيييييييييييييييير ياريت نشغل نفسنا بما هو اهم لبلدنا ولولادنا
%u0632%u0627%u0626%u0631
مهما قال هذا الرويبضه من حقائق ومهما فعل من اصللاح للبلد ومهما كشف من حقائق فهو في سلة المهملات
ولن ينسى الشعب له تسبيحه بحمد المخلوع مبارك وبوس ايادي صفوت الشريف والمدح المستمر لجهاز امن الدوله المنحل
%u0627%u0644%u062D%u0642
و الله الناس اللي بتقول ان توفيق دة راجل محترم مش فاهمين حاجة ، و شكلهم زية كدة

الراجل دة اهبل اصلا ، مش عارف اية اللي طلعلة على التلفزيون يتكلم كدة ... ابحثوا في يوتيوب عن مقاطع لعكاشة و هتعرفوا مين هوة دة ... فلاح جاهل ، عندة شهادة خدمة اجتماعية بتقدير مقبول !
%u0632%u0627%u0626%u0631
هههههههههههههههههههههه

يستاهل
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا دكتور توفيق الشعب المصرى وراك كل دة علشان انت بتقول الحق هو فين اى من القنوات الى فهمت الشعب وثقفتهم وعرفتهم السياسة ربنا معاك يادكتور با اصيل
الشاطر حسن
مش هو دة الجدع اللي عنية زرقة لون البرسيم ؟؟؟
%u062D%u0648%u062F%u0647
الراجل ده كان مسلينا بعبطه كفاية اننا كنا بنضحك عليه ببلاش
غبي منه فيه
هو مين عمل ايه انا مين طيب قولولي اي حاجة وانا اقول على طول
Nile Son
نورتوا الموضوع والفكرة الكوميدية هتوحشنا

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو... برومو برنامج "البس" للراقصة سما المصرى علي قناة توفيق عكاشة "الفراعين" .....هيفرفش الشعب
ايقاف برنامج " توفيق عكاشة " على قناة تايم دراما بعد فسخ العقد
بالصور : نص الحكم التنفيذي بمنع برنامج توفيق عكاشة " مصر اليوم " على قناة الفراعين
ايقاف بث برنامج توفيق عكاشة ( مصر اليوم ) على قناة الفراعين
القضاء الإدارى يوقف بث برنامج "توفيق عكاشة" على قناة "الفراعين"