نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مصر بعد الثورة : البرلماني يرفض إظهار الرخصة بحجة الحصانة والضابط يرد " انسى.. ده كان زمان"

موقف على طريق مصر اسكندرية الزراعي بكمين شرطة بين احد اعضاء مجلس الشعب وضابط شرطة نتمنى ان يستمر في مصر الثورة حيث دخلت الي الكمين سيارة سوداء فاخرة بزجاج اسود معتم " فامية " وعليه اوقفها امين الشرطة بالكمين وطلب من قائدها إظهار الرخص .

صاحب السيارة قام بإنزال جزء من زجاج السيارة، وقال له "أنا عضو مجلس شعب"، فقام أمين الشرطة بإبلاغ ماحدث للضابط، فقام الأخير بالتوجه ناحية السيارة، وطلب من صاحبها إظهار رخصة القيادة، فكان رد سائقها "أنا قلتلكم أنا عضو مجلس شعب".

بسبب تلك الطريقة المتعجرفة من العضو البرلماني الضابط وقال له "أنت عضو مجلس شعب على عينى وعلى راسى.. وحصانتك جوه البرلمان مش فى العربية.. وبعدين مش كل واحد يقوللى أنا عضو مجلس شعب "هضربله تعظيم سلام وأقوله اتفضل، بلاش رخصة القيادة، ممكن أشوف الكارنيه" لكن العضو كان رده عنيفًا بقوله "مش هطلع الكارنيه ولا الرخصة" فأجابه الضابط قائلا "العربية مش هتتحرك متر واحد إلا لما أشوف الرخص، وبعد إذنك أقف على جنب علشان نمشى الطريق".

وكعالدة في تلك المواقف كما كان يحدث دائما في عهد المخلوع الديكتاتور مبارك تحرك العضو قليلا بسيارته، وقام بإخراج هاتفه المحمول، فقال له الضابط بصوت عالٍ "أقسم بالله لو كان آخر يوم لي فى الداخلية النهارده، هشوف الرخص، ولو كان رئيس الوزراء نفسه على التليفون ماهكلمه، هو اللى يشتغل بضمير فى البلد دى يبقى عيب؟".

ومع إصرار الضابط أظهر العضو هويته الشخصية، ورخصة القيادة .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

قام السائقون الذين حضروا الموقف، بتحية الضابط، فكان رده عليهم "عايزين البلد تتعدل، والواسطة تنتهى، واللى مش عاجبه يسيب مصر".

المقال "مصر بعد الثورة : البرلماني يرفض إظهار الرخصة بحجة الحصانة والضابط يرد " انسى.. ده كان زمان"" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
ضابط أسد والله أسد
ربنا يبارك لك ويقويك ويكثر من أمثالك
وعقبال مانشوف ضباط أسود في مواجهة البلطجية
قولوا آآآآآآآآآآآآآآآمييييييييييييين
REBEL
انا محتار

اصدق القصة ولا اصدق ان فية ظباط مرور كدا ولا اصدق ان دا عضو مجلس الشعب اللى الشعب اختارة بعد الثورة يعمل كدا

فية تناقض رهيب

اكيد حصلت قبل الثورة

كلها محصلة بعضها وقبلة زى بعدة

مصدق خلاص
thewaytoheavens
البلد هتتصلح لو كل الداخلية زي الضابط دة! بس يا ريت حضرتك لو كنت تعرفلنا اسم عضو مجلس الشعب دة عشان يتفضح ويكون عبرة لأي واحد يستغل المنصب والحصانة استغلال خاطء
المرابط المصري
انا محتار

اصدق القصة ولا اصدق ان فية ظباط مرور كدا ولا اصدق ان دا عضو مجلس الشعب اللى الشعب اختارة بعد الثورة يعمل كدا

فية تناقض رهيب

اكيد حصلت قبل الثورة

كلها محصلة بعضها وقبلة زى بعدة

مصدق خلاص
تعليق لماح وألمعي واحب اضيف عليه تساؤل يا ترى المغزى من القصة اننا نكره النواب ولا اننا نحب الداخلية
بديعه أحمد على
حأصدق الخبر لو قالوا اسم عضو مجلس الشعب ده ايه؟ مين؟ امتى؟
هى قصه حلوه لو فعلا الضباط بيعملوا كده
و كمان يا ريت الضابط ما يطلعش الكارنيه فى المواصلات و المحلات و فى كل حته
و يدفع زى باقى الشعب
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
بديعه أحمد على
تعليق لماح وألمعي واحب اضيف عليه تساؤل يا ترى المغزى من القصة اننا نكره النواب ولا اننا نحب الداخلية
انت كده فهمت الفوله يا مرابط
تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
زهير ابراهيم
فلم هندي ما بعد الثورة
وفي افلام كتيره هتنزل بعد كده
ميس نامى
لو الخبرده صحيح يبقى اكيد النائب ده مش اخوانى ولا سلفى والا كان زمان الخبر ذكر اسمه وتاريخ ميلاده ورقم عربيته واسماء اولاده ومكان سكنه وفصيله دمه وكان زمانها فضيحه بجلاجل وكان زمانه ياعينى عبره لمن يعتبر.............ولا ايه
%u0632%u0627%u0626%u0631
لو فيه اسم الضابط واسم عضو مجلس الشعب وتاريخ وساعه ومكان الواقعه ممكن اصدق ان دى قصه حقيقيه واكيد سيكون لى موقف لكن الروايه على كده تخلينى اقول لبتوع التوجيه المعنوى طلعت اوت وتعبكم على الفاضى والعبوا غيرها
حمادة السندباد
يارب باقى الظباط يعملوا زى الظباط الشجاع ده ومين عضو البرلمان ده هو شكله من الفلول باين علشان كده بيعناد الظابط
جدة مصرية
لو الخبرده صحيح يبقى اكيد النائب ده مش اخوانى ولا سلفى والا كان زمان الخبر ذكر اسمه وتاريخ ميلاده ورقم عربيته واسماء اولاده ومكان سكنه وفصيله دمه وكان زمانها فضيحه بجلاجل وكان زمانه ياعينى عبره لمن يعتبر.............ولا ايه
ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
عسولة ميس نامى بردك

لكن فى الحقيقة لو كان عمل كده يبقى برافو عليه
د.عصام
قرات الخبر وقرات تعليقات الاخوه على المنتدى وكانت تعليقات تنم عن ذكاء ووعى شديدين بس انا بعد اذنكم عايز اصدق الخبر واشكرهم لانه لو كان كذب وفشر احب ان الداخليه تعرف ان ده هوا التصرف الصحيح واللى الشعب موافق عليه وهيشكرهم عليه ولو كان صحيح يبقى يستحقوا الشكر بجد والداخليه محتاجه الشكر ورفع المعنويات والوقوف بجوارها كتير وننسى اللى فات
ميس نامى
شكرا جدتى العزيزة على الثناء والمجاملة
عبد الرحمن 2011

والله فرحت بالخبر لكن يا فرحة ما تمت
الكل مش مقتنع بالخبر يبقى اكيد خبر بطيخه هههههههههههه

%u0632%u0627%u0626%u0631
اكيد ده عادل شعلان ال نجح بفلوسه ربنا يخرب بيت الجهل واكيد فل كبير
شمس الاسكندرية
طبعا مع احترامى الكامل لصاحب الموضوع ( ناقل الخبر الاستاذ lionhmada )

مفيش حد بقي قال ايه اللى حصل لمؤلف الخبر

يعنى مثلا صحى من النوم و الا كمل نوم عادى
والا دة مثلا كان سيناريو فيلم و هتنزل كلمة النهاية بعد مالسواقين صقفو و الا ايه
برجاء افادتنا نظرا لاهمية الحلم . . قصدى الموضوع

لو فيها غلاسة يعنى انتو جبتو الكلام دة منين مصدر الخبر يعنى
%u0632%u0627%u0626%u0631
هل ه>ا فى الوقت الحالى
ام فى وقت سابق

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم