نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل تجدد الاشتباكات عند وزارة الداخلية الان

تجدد الاشتباكات عند وزارة الداخلية الان حيث قام المتظاهرون بالقاء الحجارة على قوات الامن التي استخدمت بدورها القنابل المسيلة للدموع في اطلاقها على المتظاهرين بشدة مستخدمين اعيرة من الخرطوش وهو ما ادى الى سقوط العديد من المتظاهرين .. هذا وبدأت التظاهرات والدراجات البخارية وسيارات الاسعاف , حيث اشعل المتظاهرين النيران في اماكن متفرقة من شارع فهمي بعد انقطاع التيار من الشارع وذلك تخفيفا من حدة الغازات المسيلة في الشارع وهذا نتيجة لاحداث بورسعيد والتي تفاقمت لتصل الى ماوصلت الية

المقال "عاجل تجدد الاشتباكات عند وزارة الداخلية الان" نشر بواسطة: بتاريخ:
زهير ابراهيم
انا مش عارف الناس رايحه الداخليه ليه
هل هما عايزين يحتلو الوزارة
هل هما عايزين يقتلو ضباط الداخليه
تواجدهم مالوش مبرر الا اشعال النار اكثر
عليهم الرجوع الى التحرير لان الداخليه لن تستمر بالسكوت
abdallh.egy
طيب انا نفسى اعرف لما يدخلو الوزاره هيعملو ايه
برضو موقفهم مش مفهوم
د.عصام
انا كمان موش عارف ليه رايحيين يهاجوا الداخليه مع ان اكتر هيئه محتاجينها اليومين دول هيا وزاره الداخليه لان توفير الامن هوااهم شيئ فى مصر الوقتى . بس انا شايف ان الامن فى الايام الاخيره كان بدا يظهر فى الشوارع وزاد بنسبه ملحوظه وان هذا الوزير كان عمله مبشر بتوفير الامن فى فتره وجيزه عشان كدا اعداء الوطن اللى عارفين مدى اهميه الامن فى البلد فى جميع النواحى بداوا يهاجموا الامن وبداوا يحاولوا يضعفوه وياكد كلامى ان كل الحركات الثوريه نفت وجودها بجوار وزاره الداخليه . وبصراحه موقف وزاره الداخليه مع اللى بيهاجومها وبيحاولوا يقتحموها كان صحيح وخالى من اى عنف فى حدود الممكن . يا جماعه الداخليه محتاجه تاهيل نفسى وهيكون جزء من التاهيل ده كبير من الشعب . واعتقد ان كتير من اللى بيهاجوا الداخليه الوقتى مندسين . وبالنسبه لحادث بورسعيد انا باكد ان فيه خطا من الداخليه بس موش معنى كده انى اهاجمها بالطريقه اللى تدمرها تانى ولكن نبحث عن الخطا والتقصير ونحاسب المقصر موش نروح للداخليه فى الوزاره ونقتحمها ونضيع الباقى من هيبتها ونخلى المجرمين يدمروها . يا جماعه محتاجين نفكر فى الموضوع ده شويه ونقف بجوار الداخليه وخصوصا واضح اوى ان الوزير قال احنا هنوفر الامن وموش هنتورط فى اخطاء الحكومه السياسيه تانى . فيه ايه تانى ممكن يعملوه عشان ينالوا ثقه الشعب ولو حد عنده اقتراح تانى يعرضه يا جماعه الامن الداخلى اخطر حاجه بتواجه مصر وانا شايف ان سيناريو الانهيار الامنى عايزين يكرروه
د.عصام
انا كمان موش عارف ليه رايحيين يهاجوا الداخليه مع ان اكتر هيئه محتاجينها اليومين دول هيا وزاره الداخليه لان توفير الامن هوااهم شيئ فى مصر الوقتى . بس انا شايف ان الامن فى الايام الاخيره كان بدا يظهر فى الشوارع وزاد بنسبه ملحوظهوانا هذا الوزير كان عمله مبشر بتوفير الامن فى فتره وجيزه عشان كدا اعداء الوطن اللى عارفين مدى اهميه الامن فى البلد فى جميع النواحى بداوا يهاجموا الامن وبداوا يحاولوا يضعفوه وياكد كلامى ان كل الحركات الثوريه نفت وجودها بجوار وزاره الداخليه . وبصراحه موقف وزاره الداخليه مع اللى بيهاجومها وبيحاولوا يقتحموها كان صحيح وخالى من اى عنف فى حدود الممكن . يا جماعه الداخليه محتاجه تاهيل نفسى وهيكون جزء من التاهيل ده كبير من الشعب . واعتقد ان كتير من اللى بيهاجوا الداخليه الوقتى مندسين . وبالنسبه لحادث بورسعيد انا باكد ان فيه خطا من الداخليه بس موش معنى كده انى اهاجمها بالطريقه اللى تدمرها تانى ولكن نبحث عن الخطا والتقصير ونحاسب المقصر موش نروح للداخليه فى الوزاره ونقتحمها ونضيع الباقى من هيبتها ونخلى المجرمين يدمروها . يا جماعه محتاجين نفكر فى الموضوع ده شويه ونقف بجوار الداخليه وخصوصا واضح اوى ان الوزير قال احنا هنوفر الامن وموش هنتورط فى اخطاء الحكومه السياسيه تانى . فيه ايه تانى ممكن يعملوه عشان ينالوا ثقه الشعب ولو حد عنده اقتراح تانى يعرضه يا جماعه الامن الداخلى اخطر حاجه بتواجه مصر وانا شايف ان سيناريو الانهيار الامنى عايزين يكرروه
جدة مصرية
انا كمان موش عارف ليه رايحيين يهاجوا الداخليه مع ان اكتر هيئه محتاجينها اليومين دول هيا وزاره الداخليه لان توفير الامن هوااهم شيئ فى مصر الوقتى . بس انا شايف ان الامن فى الايام الاخيره كان بدا يظهر فى الشوارع وزاد بنسبه ملحوظهوانا هذا الوزير كان عمله مبشر بتوفير الامن فى فتره وجيزه عشان كدا اعداء الوطن اللى عارفين مدى اهميه الامن فى البلد فى جميع النواحى بداوا يهاجموا الامن وبداوا يحاولوا يضعفوه وياكد كلامى ان كل الحركات الثوريه نفت وجودها بجوار وزاره الداخليه . وبصراحه موقف وزاره الداخليه مع اللى بيهاجومها وبيحاولوا يقتحموها كان صحيح وخالى من اى عنف فى حدود الممكن . يا جماعه الداخليه محتاجه تاهيل نفسى وهيكون جزء من التاهيل ده كبير من الشعب . واعتقد ان كتير من اللى بيهاجوا الداخليه الوقتى مندسين . وبالنسبه لحادث بورسعيد انا باكد ان فيه خطا من الداخليه بس موش معنى كده انى اهاجمها بالطريقه اللى تدمرها تانى ولكن نبحث عن الخطا والتقصير ونحاسب المقصر موش نروح للداخليه فى الوزاره ونقتحمها ونضيع الباقى من هيبتها ونخلى المجرمين يدمروها . يا جماعه محتاجين نفكر فى الموضوع ده شويه ونقف بجوار الداخليه وخصوصا واضح اوى ان الوزير قال احنا هنوفر الامن وموش هنتورط فى اخطاء الحكومه السياسيه تانى . فيه ايه تانى ممكن يعملوه عشان ينالوا ثقه الشعب ولو حد عنده اقتراح تانى يعرضه يا جماعه الامن الداخلى اخطر حاجه بتواجه مصر وانا شايف ان سيناريو الانهيار الامنى عايزين يكرروه
بس انا شايف ان الامن فى الايام الاخيره كان بدا يظهر فى الشوارع وزاد بنسبه ملحوظهوانا هذا الوزير كان عمله مبشر بتوفير الامن فى فتره وجيزه عشان كدا اعداء الوطن اللى عارفين مدى اهميه الامن فى البلد فى جميع النواحى بداوا يهاجموا الامن وبداوا يحاولوا يضعفوه

هذه الجزئية دكتور هى مربط الفرس

اعداء الناجحين ازاى يشوفوا وزير ناجح وفعال
وطبعا كل من يطاردهم الوزير هم الازرع اليمنى لنظام حقير سابق

برافو عليك دكتور وقلت المفيد بتحليل صائب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اللصوص يستغلون الاشتباكات بين الثوار والامن ويسرقوا اعمدة النور من شارع منصور عند وزارة الداخلية
اشتداد الاشتباكات الان في نطاق وزارة الداخلية والامن يستخدم قنابل مسيلة للدموع بكثافة