نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تعليقات المصريين ردا على استهزاء زياد العليمى بالشيخ محمد حسان

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بعد ان استهزىء عضو مجلس الشعب بافضيلة الشيخ محمد حسان فى هذا الفيديو قام بعض المصريين بالرد عليه قائلين كلام كثير جدا ستجدون التعليقات تحن الفديوهات لما تشوفو الفيديو حيث يذكر ان
النائب زياد العليمى وعلى احد القنوات المسيحية على الهواء قال ان محمد حسان ليس شيخا وانما هو خريج اعلام وقال ان ليس كل ما ضرب دقن يبقى شيخ حيث استهزىء ايضا النائب زياد العليمى على مبادرة الشيخ محمد حسان فى جمع المعونة المصرية التى اتت من فكر الشيخ محمد حسان بعد تهديد الولايات المتحدة الامريكية بقطع المعونة الامريكية عن مصر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طب اعمل مباردة يا ابو المفهوميه اخدم بها بلدك افضل من قلة الادب والتطاول والاحباط
فعلا عملاء وخونه ومش عايزين البلد تمشي خطوه لقدام . موت بغيظك يا حاسد يا حاقد

كل يوم يتاكد اننا كنا على حق لما سقطنا الكتلة فى الانتخابات فعلا لا يفقهوا اى شيىء فى السياسة وفقك الله يا شيخ حسان

اخرس بائع الفجل احسن منك واشرف منك يا معفن

كلنا فضيلة الشيخ محمد حسان يا عليمى

اساسا مين ده اصلا عشان يتكلم عن سيده وتاج راسه

طبعا انتم كادارة موقع مش هتنشرو الي تعليق ضده لانكم مؤيدين الكلام الفارغ الي بيقولة انا مش هقول زيه ان البابا شنوده ضارب دق بس معروف من هو الشيخ محمد حسن
*عمره ماكان موالي لنظام مبارك
* مسلم لا يخشى في الحق لومة لائم
*ياريت الي بتحدث عن احد يشوف نفسه الاول

واضح انك فهمت غلط يا عليمى الراجل قال تبرعات وليست ضريبة او فرض
يعنى المقتدر يدفع والغير مقتدر بلاش اخرج انت منها بس وهى تمشى كويس
للاسف اسوأ مافى مجلس الشعب ان كل واحد بيفرد نفسة
حتى يراة كل من انتخبة على شاشة التليفزيون ويراة وهو يتعارك ويهلل ...... ويصفقلة وينتخبة المرة الجاية
انا عن نفسى رأيت اكتر من مرة الكلام بة سوء ادب عندما تكلموا مع وزير الداخلية او رئيس الوزراء او حتى زملاؤة
واللة لو كان الجنزورى او اى وزير تكلم مع احد النواب بهذة اللهجة لكنا فرمناة لازم ثورة على النفس
احنا ممكن نختلف لكن بأدب بأدب بأدب

انت مش نائب انت نايبة سودة
انت مش زياد انت ناقص

قال ان دور بياع الفجل ليس بان يعمل مكان الحكومة ولا يصرف على الحكومة

فى الحقيقة بياع الفجل انظف سلوكا وثقافة من هذا العليمى وخسارة فيه لقب نائب

ولا يجب ان نحمل المواطن عبأ اكثر مما يتحمل

التبرع لمن استطاع على قدر دخله وانشالله يكون جنيه

انسان فعلا جاهل واثناء القاء كلماته بيبقى مهزوز ومتلعثم فى الكلام ولأن من انتخبوه فعلا لم يحسنوا الاختيار

المقال "تعليقات المصريين ردا على استهزاء زياد العليمى بالشيخ محمد حسان" نشر بواسطة: بتاريخ:
منار الزائرة :)
المهم مصلحة البلد
هوقال فكرة تخدم البلد انت عملت ايه
مش هقول ان ندمانه انى اتخبت الكتله لانك شخص ومبتمثلهاش
الانسان لا بانتمائه ولا بشكله ولكن بتصرفاته ومحمد حسان كانسان اثبت حبه لبلده بفكره وانت اثبتت قله عقلك بكلامك الغير موزون
zazazaza
انسان تافه لا يسسع لكلامه حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا زياد
abdau2010
تحية للشيخ حسان ذو الوطنية الصادقة فهو انسان افعال لا اقوال والنخلة المثمرة دائما ترمى بالحجر...........
%u0632%u0627%u0626%u0631
روح نام انته بس وملكش دخل بالبلد اصل اللي زيك مينفعوش يصحو لازم يفضلو نايمين عشان يريحو الناس منهم واخيرا نوم الظالم عباده
ابراهيم طيطه
والله ما انا عارف مين الي بياع فجل ؟ هذا هو اليوم الذي يتطاول فيه الأقزام على الأعلام ولحوم العلماء مسمومة ويكفي انك وصمة عار في جبين المصريين ومن والى النصارى فهو منهم
%u0639%u0644%u0627%u0621
يا اخي اعقل ما تقول مش كده دنتا بقيت مسخره خالص انت فاكر ان كلامك ده بيلاقي حد يسمعه لغير النقض لانك فعلا مستفز وبعدين ايه الجاهل اما تختار قناه فضائيه مسيحيه وتعمل مع المذيع الذي لا يلام لانه علي غير الاسلام حوار زي ده يبقي انت عايز تشعلل الفتنه ولا ايه غرضك بالضبط .
%u0632%u0627%u0626%u0631
يسبون و يشتمون و يستفزون........لا تردو عليهم .........يريدون اشعال النار..........يريدون احداث جديدة......انهم يعيشون
على ردات الفعل............احذروهم..........احذروهم
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا في اشد الاسف ان انتخبت الكتلة لم اكن اعرف انها تضم تافهين مثل العليمي حقا الادب فضلوه عن العلم ياعليمي يا منسوب الي تصغير عالم ياريت تفهم فانت لم تصل حتي عويلم
بوكريشانة الصريحي
لا يضر السحاب ذر التراب والكلاب تعوي والقافلة تسير المصيبة دائما تاتي من هؤلاء لان عندهم نقص وحتى يظهر نفسه لابد ان يتطاول على من هم اكبر منه لكي يشار اليه ويراه الناس
%u0632%u0627%u0626%u0631
ده شيىء مش غريب على زياد العليمى واعوانه الخونه الذين يريدون اسقاط البلد بالكامل
%u0632%u0627%u0626%u0631
وهل يضير السحاب نبح الكلاب انى سعيد بيكم ياشباب وبكلامكم وبوطنيتكم دى
زائر جديد عبد الحفيظ
زياد العليمى انت انسان تافة لاتستحق الرد عليك من اسيادك انا شديد الاسف انى انتخبت الكتلة كنت اظن اننى انتخب وجوة جديدة تخدم بلدنا امثالك وامثال محمد حامد الدى جرى ليحضر فوارغ خرطوش احداهما لم يتم ضربة معلش خدلك يومين يا جبان
%u0632%u0627%u0626%u0631
أعتقد ان كل شعره في ذقن الشيخ حسان تساوي الف رجل من الرجال الذين لا يقدرون علمائنا ومشايخنا
%u0632%u0627%u0626%u0631
فعلا لم يحسنوا الاختيار وربنا ستر علينا من أمثاله
%u0632%u0627%u0626%u0631
حسبى الله ونعم الوكيل فيك يا عليمى لانك متعلمتش ازاى تحترم الكبير زى ما تحدثت عن المشير طنطاوى وكمان اتريقت على رمز من اكبر رموزنا وهو الشيخ الجليل محمد حسان وكمان فين ؟ فى قناة مسيحية عايز تعمل فتنة ولا عايز تعمل ايه بالظبط صحيح ندمت انى اتخبت الكتله المصرية والله والله لو اعرف انك فيها ما كنت اتخبتها من الاساس
%u0632%u0627%u0626%u0631
فعلا كدا هوا صح يا جدعان كان عاوز صورته تطلع ع التلفاز واسمه الناس تحفظه دا غير انه حابب يولع الدنيا ويعمل فتنه استغفر الله العظيم ... وحسبنا الله ونعم الوكيل ... والحمدلله انا ما انتخبتش الكتله دي خالص
%u0632%u0627%u0626%u0631
الى كل من انتخب الكتلة

ألم تعلموا أن من يقوم بتمويل هذا الحزب نصارى

ألم تعلم بأنك ستقف بين يدي الله وتسأل لمن أعطيت صوتك وهل هو مايرضاة أم لا
%u0632%u0627%u0626%u0631
و اللة انت اقل من ان يرد عليلك
REBEL
احنا ممكن نختلف بس بالادب

نقتل بس بالادب

نسرق بس بالادب

نعمل اى حاجة بس بالادب

غريب امركم
%u0632%u0627%u0626%u0631
مين دة عشان يغلط على علم من اعلام الامة الاسلامية بيقى منزعلش لما غير المسلمين يغلطوا على الاسلام بسبب الكلاب دول
زائراطاطا
انا نفسى الناس تاءيدنى فى ان احنا نخرجو بره البرلمان بائى طريقه
زائراطاطا
لا يضر السحاب ذر التراب والكلاب تعوي والقافلة تسير المصيبة دائما تاتي من هؤلاء لان عندهم نقص وحتى يظهر نفسه لابد ان يتطاول على من هم اكبر منه لكي يشار اليه ويراه الناس
المصدر : http://masrstars.com/vb/showthread.php?t=392149 - masrstars.com
%u0632%u0627%u0626%u0631
عرفتوا بقى ان الكتلة هى تكتل ضدد مصر وليس لرفع شان مصر عرفتوا يا من انتخبتوا الكتلة انه اضحك عليكوا وهى تكتل ضدد الاسلام وعلماء الدين الذين لايخشون فى الله لومة لائم هو الشيخ محمد حسان فيما اخطا ربنا يكثر من امثاله رجل دين ووطنى حاول يحل الازمة ولا انت زعلان انها اتت من رجل دين محسوب على التيار الاسلامى السلفى اللى انتم تكرهوا لان ميولكم هى ميول صليبيةهو الاعلامى محمود سعد مش اقترح حاجة شبيه ولكن لم يكترث لمبادرته احد والجميع سارع بالسؤال عن رقم الحساب حينما طرح الشيخ محمد حسان المبادرة لما له من مكانة عظيمة عند الشعب المصرى اعلم ايها القزم العليمى انك دخلت حقل الغام حينما تطاولت على هذه الهامة قبحك الله انت ومن على شاكلتك
%u0632%u0627%u0626%u0631
انت مين انت مش زياد انت ناقص انت مش عليمى انت جاهل ووقح وللاسف ناقص تربيه ...
%u0632%u0627%u0626%u0631
حسبنا الله ونعم الوكيل فيك يازياد هو لم يريد مصلحة البلد باى حال ولكنه يريد تعطيل مصالح العباد فى مجلس الشعب ويكون متصدر المشهد الاعلامى وكفاية انه باع نفسه لساوريس ويباركه شنودة فهو منهم فلا داعى للاستغراب
%u0632%u0627%u0626%u0631
العليمى نسى نفسه يا ولاد بيكلم على مين على سيدو وسيد اللى يشددلو يا ابنى هو انت فى واحد زىك يا بتاع الكتله انت يلى كنت بتبوسو على ايد الناس علشان تنتخبكم يكلم على فضيله الشيخ محمد حسان واللهى القوالب نامت والفتفيت قامت روح اجرى يا حبيبى افهم الاول الشيخ كان اقصدو ايه وتعالى اكلم
انت عارف انت عامل بالضبط زى ايه زى الهبله اللى مسكوها طبله
%u0632%u0627%u0626%u0631
هؤلاء هم العلمابيين واللبرايين
%u0632%u0627%u0626%u0631
اذا كان زياد مجنون فالمستمع عاقل انت مكانك مستشفى الامراض العقليه عشان تنظف العقد النفسيه اللى عندك
%u0632%u0627%u0626%u0631
ردا على المقال المنشور والذى بدأ بقلة أدب من كاتبة ... لماذا تتكلم عن البابا شنودة أصلا هوا اللى قال صارب دقن المذيع والا الضيف . دى نقطة
النقطة الثانية ومع أحتررامى الشديد للرموز الدينية سواء مسيحين او مسلمين دول أصلا مش المفروض أنهم يتدخلوا فى اى شىء يخص السياسة لان دى ناس علماء دين ودورهم توصيل كلمة الله الى الناس سواء فى الجوامع او الكنائس ولا دور لهم فى معونة او حملة او او لاكلام دا كلة .
يا اخوانى استحلفكم بالله العظيم سواء مسلمين او مسيحين مش عايزين ننظر لبعضنا من الناحية الدينية أرجوكم عايزين نبص لبعض بعين المحبة والعشرة والأخوية التى قامت بيننا من قديم الأزل

النقطة الثالثة قرأت تعليق ما من شخص ما أن مؤسس حزب الكتلة هوا نجيب ساويرس وعشان كدة هوا بيدفع والكلام الفاضى دة يا جماعة ابوس ايديكم وارجلكم مؤسس حزب الكتلة المصرية مش ساويرس المؤسس هوا د محمد ابو الغار اتوسل اليكم بلاش حد يقول معلومة تكون غلط وعيبنا الوحيد كمصريين اننا بننساق ورائة بمشاعرنا وأحاسيسنا لأننا شعب حساس ومشاعرة فياضة

يا اخوتى وأخواتى لازم ننظر بعين الحكمة نحن على وشك الأنهيار وبلدنا بتضيع مننا واحدة واحدة لازم نفتكر وقفتنا مع بعض فى 25يناير والأنجيل بجانب القرأن والمسيحى بجانب المسلم
ولازم اعرف حضراتكم حاجة مهمة جدا ان ما رجعتش ايامنا لما كنا مع بعض فى 25يناير صدقونى وبكل الاديان السماوية بلدنا هتروح مننا ومش هترجع تانى وفى الأخر برضة انت وانا وهوا وهى اللى هنتظلم وكل اللى طالعين دلوقتى وبيقولوا كلام مش هنشوفهم تانى

تقبلوا تحياتى واعتذارى للأطالة عليكم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهد صور تصافح واعتذار النائب زياد العليمي للشيخ محمد حسان في مكتبة
بالفيديو..زياد العليمي يهين الشيخ محمد حسان على قناة مسيحية
بالصور زياد العليمي يصافح الشيخ محمد حسان بحرارة ويعتذر له رسميا بعد هجومه الاخير عليه
وفد من مجلس الشعب يعقد جلسه صلح بين الشيخ محمد حسان و النائب زياد العليمي
تفاصيل الازمة الحادة بين زياد العليمي والشيخ محمد حسان