نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

استفسار بخصوص اختصار الروابط و اشهار مدنتي بدون مخالفة ادسنس.

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انا عندي سؤالين و اسف جدا لازعاجكم

السؤال الاول:

انا دلوقتي سمعت ان في مواقع اختصار روابط مسموحة من جوجل و في مواقع لأ و ده شفته في كذا موضوع في كذا منتدى.

سؤالي هو هل المعلومه دي صحيحة و يا ريت اخباري ايه الممنوع هل وضع سكربت يختصر اوتوماتيكيا وللا أي نوع من الاختصارات ؟؟ يعني هل ممكن مثلا لو السكربت ممنوع هل اختصار الروابط يدويا مسموح ام لا ؟؟؟ ((و يا ريت لو في موقع معين هوا اللي مسموح يا ريت ذكره))

السؤال الثاني:

انا دلوقتي مدونتي جديدة و دا رابطها http://elmasri-online.blogspot.com

و عاوز اعلي الاليكسا بتاعها و تكون ترتيبها حلو في جوجل و تكون مشهورة بالنسبة للناس

انا كنت بستخدم على مدونة تانيا مواقع تبادل ترافيك اللي هي بتزور مواقع و تاخد نقاط و بتشتري بالنقاط دي زيارات فهل دا مسموح بيه وللا لأ ؟؟؟ و لو مش مسموح او في طرق اكفأ و اسرع يا ريت مشكورين ذكرها بس يا ريت بلاش موضوع الفيس بوك و الاعلان من صفحات او جروبات لأني حالت في الموضوع ده و يكاد يكون مجبش نتيجة و كان مضيعة للوقت بصراحة

و معلش يا ريت كمان افضل طرق الربح من ادسنس لأني بصراحة عامل زي اللي بيستلقط اي حاجه يعني لو لقيت خبر حصري مش موجود في منتديات نجوم مصرية او مواضيع في مختلف الأقسام انما بصراحة مش لاقي حاجة اركز عليها في المنتدى هنا تجيبلي زيارات و ضغطات يعني عاوز اعمل مواضيع تجيب عدد كبير من الزيارات فهل من أفكار
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

و جزاكم الله كل خير باذن الله

المقال "استفسار بخصوص اختصار الروابط و اشهار مدنتي بدون مخالفة ادسنس." نشر بواسطة: بتاريخ:
sniperads
السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

انا عندي سؤالين و اسف جدا لازعاجكم

السؤال الاول:

انا دلوقتي سمعت ان في مواقع اختصار روابط مسموحة من جوجل و في مواقع لأ و ده شفته في كذا موضوع في كذا منتدى.

سؤالي هو هل المعلومه دي صحيحة و يا ريت اخباري ايه الممنوع هل وضع سكربت يختصر اوتوماتيكيا وللا أي نوع من الاختصارات ؟؟ يعني هل ممكن مثلا لو السكربت ممنوع هل اختصار الروابط يدويا مسموح ام لا ؟؟؟ ((و يا ريت لو في موقع معين هوا اللي مسموح يا ريت ذكره))

السؤال الثاني:

و عاوز اعلي الاليكسا بتاعها و تكون ترتيبها حلو في جوجل و تكون مشهورة بالنسبة للناس

انا كنت بستخدم على مدونة تانيا مواقع تبادل ترافيك اللي هي بتزور مواقع و تاخد نقاط و بتشتري بالنقاط دي زيارات فهل دا مسموح بيه وللا لأ ؟؟؟ و لو مش مسموح او في طرق اكفأ و اسرع يا ريت مشكورين ذكرها بس يا ريت بلاش موضوع الفيس بوك و الاعلان من صفحات او جروبات لأني حالت في الموضوع ده و يكاد يكون مجبش نتيجة و كان مضيعة للوقت بصراحة

و معلش يا ريت كمان افضل طرق الربح من ادسنس لأني بصراحة عامل زي اللي بيستلقط اي حاجه يعني لو لقيت خبر حصري مش موجود في منتديات نجوم مصرية او مواضيع في مختلف الأقسام انما بصراحة مش لاقي حاجة اركز عليها في المنتدى هنا تجيبلي زيارات و ضغطات يعني عاوز اعمل مواضيع تجيب عدد كبير من الزيارات فهل من أفكار

و جزاكم الله كل خير باذن الله
----------------------------------------------------------------------------------------------------

اختصار الروابط هو اكل عيش اغلبيت العرب للاسف .
المهم مرض اختصار الروابط اختلف فيه الخبراء هناك من يوقل مخالف ومن يقول لا
و ان جوجل تقول يجب ان يكون محتوى كي تتضهر كلمات ربحية...
المهم شوف هنا

تابع الردود الي الاخر كيف تاخد فكرة.

و لاكن من الاحسن عمل موقع رفع الملفات هناك سكريبتات مجانية تم قم بتحميل الملفات ونشرها
تحتاج استضافة ودومين.
------------------------------------------------------------------------------------------------------

تختصر رابط التحميل او تحويل redirect عند عل لينك وضح اكتر....
على كل حال اعرف شخص مصري ممكن تتصل به و هو حيعمل المطلوب...
ودا موقع اظن تابع للشخص
http://www.elnooronline.com/.php

مواضعه في معهد تريدنت... http://www.traidnt.net/vb/traidnt1658386/

معلومات اتصال عنو

توقيع محمد عباس مصطفى
إسم الشركة : النور اون لاين لخدمات الويب المتكاملة
صاحب الشركة : محمد عباس مصطفى
الخدمات : تصميم - برمجة - دعم فنى - ارشفة - هاكات - خدمات اخري
المقر : مصر - الاسكندرية
الهاتف : 0020123011523
بريد : [email protected]
رابط الشركة : WwW.ElNoorOnline.CoM

--------------------------------------------------------------------------------------

دا حيحتاج اشياء كتيرة تعملها تحتاج روابط خارجية و امور سوف افتح موضوع عنها...
------------------------------------------------------------------------------------------------

نعم مضيعة للوقت و حتاخد باند banned من جوجل
سوف اضع موضع للامر دا كدالك سوف افتح موضوع خاص.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

هناك افكار للادسنس وافكار من غير ادسنس ولاكن اخي تحتاج لغة انجليزية و ممكن تكتسب دهب منها بدون ادسنس....
عاوز تربح من ادسنس تحتاج مصاريف ولن تعمل شي الكتير كل شيء موجود...
عاوز مواقع جاهز للربح من ادسنس والافليينت موجودة بس للبيع المواقع دي تجيب لك 1000 الي 400 دولار في الشهر.... احنا معطليين في كل شيء للاسف.
اما اخي الربح من البلوجرات و مشاركة ارباح في المنتديات العربية دا يدوب بيكسب في السنة تمن النت السنوي وممكن مايكسب ولا شهر مصاريف الانترنت..

مع السلام حتى افتح الموضع كما قلت لك.
El Masri
انا كنت افصد اختصار روابط عامة يعني زي مثلا adf

و معلش سؤال :

هوا انا اعرف hubpages و ده بيدي مشاركة ارباح ادسنس 100% ((على حسب كلامهم))

المهم, انا عملت حساب هناك فا ممكن تقولي ايه اكتر المواضيع أولوية

يعني اتكلم عن ايه يجيبلي زوار يعني تكنولوجيا وللا صحة وللا الربح من النت وللا سيارات وللا ايه ؟؟

و في انتظار مواضيعك باذن الله و ربنا يوفقك باذن الله
sniperads
اولا قلت

تقصد جلب الزوار بي الطريقة دي...

اسمع لو كنت تستعمل ادسنس فيجب ان تركز على محركات البحث 90 بي الميا و 10 خليها للزوار من فايس بوك
تويتر منتديات ادلة باك لينكس يوتيب .....................
ولا تعجل اغلب زوارك عشوائيين لانه لا مصلحة لك ولا جوجل ولا المعلن........... دي نصيحتي.
sniperads

يعني اتكلم عن ايه يجيبلي زوار يعني تكنولوجيا وللا صحة وللا الربح من النت وللا سيارات وللا ايه ؟

لو كنت تعرف تكتب مقالات او تعدل مقالات انجليزية او لغة اخرى فسوف تنجح في هيب بايج ...

يعني اتكلم عن ايه يجيبلي زوار يعني تكنولوجيا وللا صحة وللا الربح من النت وللا سيارات وللا ايه

دا سهل جدا جدا جدا سوف اكتبه في الموضوع اللدي سوف اضع الكتير من الناس امام اخطائهم
في التعامل مع ادسنس او الربح بشكل عام .
El Masri
اولا قلت

تقصد جلب الزوار بي الطريقة دي...

اسمع لو كنت تستعمل ادسنس فيجب ان تركز على محركات البحث 90 بي الميا و 10 خليها للزوار من فايس بوك
تويتر منتديات ادلة باك لينكس يوتيب .....................
ولا تعجل اغلب زوارك عشوائيين لانه لا مصلحة لك ولا جوجل ولا المعلن........... دي نصيحتي.

انا أقصد ان الروابط بتاعتي تكون من adf مثلا

يعني لو مثلا قلت هنا لما انت تضغط تروح الاول على اعلان و بعد كده تروح للرابط الأصلي

اما سؤالي التاني فا هوا ازاي اجيب زوار لمدونتي مش للرابط المختصر
El Masri

يعني اتكلم عن ايه يجيبلي زوار يعني تكنولوجيا وللا صحة وللا الربح من النت وللا سيارات وللا ايه ؟

لو كنت تعرف تكتب مقالات او تعدل مقالات انجليزية او لغة اخرى فسوف تنجح في هيب بايج ...

يعني اتكلم عن ايه يجيبلي زوار يعني تكنولوجيا وللا صحة وللا الربح من النت وللا سيارات وللا ايه

دا سهل جدا جدا جدا سوف اكتبه في الموضوع اللدي سوف اضع الكتير من الناس امام اخطائهم
في التعامل مع ادسنس او الربح بشكل عام .
اوك يا باشا الف مليون مليار شكر بجد انت ساعدتني و افدتني جدا و في انتظار مواضيعك باذن الله
sniperads
سوف افتح الموضوع في قسم و ادسنس وهناك ممكن تضع اي طلب...

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
اربح من اختصار الروابط بعيدًا عن مخالفة ادسنس
عايزين نعرف حقيقه مواقع اختصار الروابط - مخالفة لأدسنس ولا لأ؟
هل مواقع اختصار الروابط مخالفة لسياسة جوجل ادسينس ؟ اليك الجواب .